Tansu Kalafatoğlu 1 Kasım 2021 Yazar Paylaş 1 Kasım 2021 @Oğuzkan Erışık bu bedeli kim belirliyor? Harici bir eksper mi? Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık 1 Kasım 2021 Paylaş 1 Kasım 2021 Tansu Kalafatoğlu yazdı: @Oğuzkan Erışık bu bedeli kim belirliyor? Harici bir eksper mi? Evet abi. Nereye başvurduğumuzu hatırlamıyorum ama. En doğrusu sigortacısına sormak ve onunla hareket etmek olur bence. Güncel çarpan değerlerine ulaşıp hesaplama yapılırsa aşağı yukarı birşey çıkacaktır mutlaka. Benim hesapladığım 2019 yılına ait çarpanlar. Çok değiştiğini sanmıyorum. Olsun olsun 2 katına çıksın, bin lira eder. Bence siz servisin teklifini kabul edin. Başvuru yaptığınızda servis teklifinş geri çekerse onlardan da mahrum kalırsınız.. Elinizde hasarlı halinin fotoğrafı da varsa, satış zamanı için iyi olur. Yüzde 25ini aracı firma almış bizde değer kaybının. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 1 Kasım 2021 Yazar Paylaş 1 Kasım 2021 Oğuzkan Erışık yazdı: Evet abi. Nereye başvurduğumuzu hatırlamıyorum ama. En doğrusu sigortacısına sormak ve onunla hareket etmek olur bence. Güncel çarpan değerlerine ulaşıp hesaplama yapılırsa aşağı yukarı birşey çıkacaktır mutlaka. Benim hesapladığım 2019 yılına ait çarpanlar. Çok değiştiğini sanmıyorum. Olsun olsun 2 katına çıksın, bin lira eder. Bence siz servisin teklifini kabul edin. Başvuru yaptığınızda servis teklifinş geri çekerse onlardan da mahrum kalırsınız.. Elinizde hasarlı halinin fotoğrafı da varsa, satış zamanı için iyi olur. Yüzde 25ini aracı firma almış bizde değer kaybının. Ben mahkeme açsak ne olur diye şey ettim ama bu verilere göre elimize kayda değer bir şey geçmiyor. halbuki aynı arabanın piyasasında 20-25bin tl makas var çıtır hasarlı ile hasarsızları arasında Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 1 Kasım 2021 Yazar Paylaş 1 Kasım 2021 Oğuzkan Erışık yazdı: 4539,17 lira kaporta değişim ve boya masrafı(çarpanlarla hesapladım. ham fiyatları değil) Değişim x1 boya x0,75 düzeltme x1,2 (82000-15000)/75000=0,893 4539.17-(4539.17x0,893)=485,7 tl değer kaybı alabilirsiniz yanlış hesaplamadıysam Ve plastik aksam eklendiyse biraz daha artar bence. Bu tutarın bir kısmını da aracı firma alıyor. Bizde almışlardı. Düzeltme: Yanlış hesaplama yapmışım. Düzelttim. Senin hesap bizim arabanın 2019 rayiçlerine göre mi Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık 1 Kasım 2021 Paylaş 1 Kasım 2021 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Senin hesap bizim arabanın 2019 rayiçlerine göre mi Sizin arabanın değil abi. Boyanan değişen ve düzelen parçaların işlem tutarı karşısındaki çarpan değerlerine göre. Bu jettaya da astraya da clioya da uygulanan standartlar. Arabanın değeri değil parçaya uygulanan işlemin değeri diyebiliriz. Tansu Kalafatoğlu yazdı: bu verilere göre elimize kayda değer bir şey geçmiyor Aynen öyle abi. 1 Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 1 Kasım 2021 Paylaş 1 Kasım 2021 İlkay BAŞARAN yazdı: Az sonra serviste hasar almış bu araca buradan müşteri çıkmazsa bende birşey bilmiyorum e tabi servis hasarlı sonuçta. dosta gider. 2 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 1 Kasım 2021 Paylaş 1 Kasım 2021 çamurluk yırtılmıştır değişir, servis faturası kalem kalem çıktığı için göz aldanır, geçmiş olsun, diğer tamir işlemleri de ücretsiz yapılacak ise, benim arabama da diledikleri gibi çarpabilirler gönüllüyüm. 2 Yorum bağlantısı
Metin Akbal 1 Kasım 2021 Paylaş 1 Kasım 2021 Faturaya bakmadan direk 10 bin dedim hakkaten o kadarmış. 5500 kalorifer değişimi 1500 lira bakım 1500 de oto kuaför vs tutsa (ama dışarıda 500 lira falandır) sanırım 2 bakıma zorlarsaniz olur. Geçmiş olsun 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 1 Kasım 2021 Yazar Paylaş 1 Kasım 2021 (düzenlendi) Metin Akbal yazdı: Faturaya bakmadan direk 10 bin dedim hakkaten o kadarmış. 5500 kalorifer değişimi 1500 lira bakım 1500 de oto kuaför vs tutsa (ama dışarıda 500 lira falandır) sanırım 2 bakıma zorlarsaniz olur. Geçmiş olsun Aynen böyle olacak gibi. 1 bakım daha koparırsa iyi. tüm tamir masrafları şirketten. Üstüne yazdıkların hocam. Ama sarı sitede bizim araba gibi çıtır hasarlı jetta 190 bin, hasarsız olanı 230 bin yazmışlar. Orası kafa bulandırıyor. aynı kiriterlerde dod 60bin km’dekine 242 bin yazmış mesela 1 Kasım 2021 tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Metin Akbal 1 Kasım 2021 Paylaş 1 Kasım 2021 Aynen böyle olacak gibi. 1 bakım daha koparırsa iyi. tüm tamir masrafları şirketten. Üstüne yazdıkların hocam. Ama sarı sitede bizim araba gibi çıtır hasarlı jetta 190 bin, hasarsız olanı 230 bin yazmışlar. Orası kafa bulandırıyor. aynı kiriterlerde dod 60bin km’dekine 242 bin yazmış mesela Başka fikir. Bence DOD o arabayı alsın. 210 220 gibi pazarlık yapılır. Benim hasarsız arabam 230 ediyordu hadi kalorifer masrafı vs 220 olsun deyip o rakamlara anlaşılır herhalde. Tabi alınacak araba da önceden bulunması lazım. 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 1 Kasım 2021 Yazar Paylaş 1 Kasım 2021 Metin Akbal yazdı: Başka fikir. Bence DOD o arabayı alsın. 210 220 gibi pazarlık yapılır. Benim hasarsız arabam 230 ediyordu hadi kalorifer masrafı vs 220 olsun deyip o rakamlara anlaşılır herhalde. Tabi alınacak araba da önceden bulunması lazım. Burnundan kıl aldırmıyor firma. Kurumsal firmaymış. Bir kuruş kasadan çıkış olmazmış. İstersen git dava aç da diyor. Arkadaşım el mahkum şu üstteki teklifleri kabul edecek. firma aşırı büyük. İçinde çalışanlara özel kuaför falan var yani o derece. Öyle bir yere ben asla araba götürmem mesela. Vızır vızır işliyor her şey. Koşturmaca hakim. Bakıma verirsin yağ değişmeyi bile unutursa şaşırmam yani Yorum bağlantısı
Ersin Gökdemir 1 Kasım 2021 Paylaş 1 Kasım 2021 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Burnundan kıl aldırmıyor firma. Kurumsal firmaymış. Bir kuruş kasadan çıkış olmazmış. İstersen git dava aç da diyor. Arkadaşım el mahkum şu üstteki teklifleri kabul edecek. Arkadaşınıza geçmiş olsun. Uğraşmak, can sıkmaktan başka bir işe yaramayacak gibi görünüyor. Ben birde şu alet kutusunu merak ettim. Nasıl bir şeymiş o öyle. 2 Yorum bağlantısı
Ayhan Asil 2 Kasım 2021 Paylaş 2 Kasım 2021 İlkay BAŞARAN yazdı: Az sonra serviste hasar almış bu araca buradan müşteri çıkmazsa bende birşey bilmiyorum Ne istiyorlarmış ki; bu araca İlkay... Şaka bi yana korkunç bir olay bu ya, kardeşim insanlar işlerini kalifiye elemanlar yapsın, garantili olsun diye araçlarını yetkili servise götürüyorlar. Çamurluk değişecek kadar, bir işyeri içerisinde hızlı giderek çarpan bir alet edavat aracını çok merak ettim doğrusu. Büyük büyük geçmişler olsun diyelim kardeşimize. 2 Yorum bağlantısı
Ferhat Yavuz 2 Kasım 2021 Paylaş 2 Kasım 2021 Nissan aracıma vumuşlardı kapı değişti direk boyandı expertize sordum değer kaybı için ne yapmam gerek.Kaynak yapılan işlerde değer kaybı uygulanıyor sök tak yada yeni kapı kaput değişiminde değer kaybı uygulanmıyor yada çok cüzzi uygulanıyor dedi bana. 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 2 Kasım 2021 Yazar Paylaş 2 Kasım 2021 Ersin Gökdemir yazdı: Arkadaşınıza geçmiş olsun. Uğraşmak, can sıkmaktan başka bir işe yaramayacak gibi görünüyor. Ben birde şu alet kutusunu merak ettim. Nasıl bir şeymiş o öyle. Biz de bilmiyoruz. Öyle söylediler 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Kazancıoğlu 2 Kasım 2021 Paylaş 2 Kasım 2021 İstedikleri kadar büyük firma olsunlar benim aracıma zarar vermeye hakları yok. Danışmanlar ile falan görüşmeyin direk servis müdürü ile görüşün. Hatta firmanın genel merkezi ile irtibata geçin. Şikayet edin siz onları ikna etmeye çalışmayın onar sizi ikna etsin İkame araç verdiler mi size. Aracın piyasada ki değer kaybını isteyin. Bastırın ikna olmuş gibi göründüğünüz anda verilen tahütlerini unutuyorlar. Bakım hediyesi deyince neleri kapsayacagını detaylı konuşun. Yapılacak işlemleri net bir şekilde yazıp versinler. Sonra ek fatura çıkarıyorlar. Normal bakım fiyatını geçiyor. Daha önce bana yapmayı denendi o firmanın büyük bir servisi Danışmanlar ile görüşüp sonuç alamadığım da servis müdürü ile görüştüm herşey çok farklı anlatılmış beni dinledikten sonra yapılanları anlattıktan sonra her şey benim istediğim gibi oldu malesef müdürlere her şey doğru anlatılmıyor en azından benim olayda o şekilde olmuştu Ayrıca kamera kayıtlarını mutlaka izlemek istediğinizi belirtin her şey çok farklı olabilir 1 Yorum bağlantısı
Erkan Işık 2 Kasım 2021 Paylaş 2 Kasım 2021 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Arkadaşlar, iş arkadaşımın 2016 jetta 1.4 tsi bluemotion comfortline manuel aracı var. 82.000km’de. Hasar kaydı boyası yok. Temiz bir aile arabası. istanbul’da büyük bir yetkili vw servine bakım için bırakıyor. Haber foto geliyor. Arabayı vurmuşlar ama serviste büyük tekerlekli alet kutusu vurmuş. Sağ çaprazdan. Far ve çamurluk değişiyor. Sağ kapılar boyanıyor. Kaput sök tak sağ ön köşesi boyanıyor. Liste aşağıda. Bir sürü ıvır zıvır var. sizce bu arabanın ikinci elde değeri bu olaydan sonra ne kadar düşer? Tansu en güzel yapcagı iş o servisde ıkıncı el arac vardır begendigine çöküp onlara verip iyi fiyata takaslıcak bizim milletimizde biliyorsun ikinci elde vuruksuz boyasız hastalıgı var şu sartlarda araç 200 bınse en az yüzde 10-15 hasarsızlık parası istemeli Yorum bağlantısı
Öner Kurukuz 2 Kasım 2021 Paylaş 2 Kasım 2021 Sağ ön kapı düzeltme "işçiliği" 1500 tl mi??? 😯😯😯 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 2 Kasım 2021 Yazar Paylaş 2 Kasım 2021 Mehmet Kazancıoğlu yazdı: İstedikleri kadar büyük firma olsunlar benim aracıma zarar vermeye hakları yok. Danışmanlar ile falan görüşmeyin direk servis müdürü ile görüşün. Hatta firmanın genel merkezi ile irtibata geçin. Şikayet edin siz onları ikna etmeye çalışmayın onar sizi ikna etsin İkame araç verdiler mi size. Aracın piyasada ki değer kaybını isteyin. Bastırın ikna olmuş gibi göründüğünüz anda verilen tahütlerini unutuyorlar. Bakım hediyesi deyince neleri kapsayacagını detaylı konuşun. Yapılacak işlemleri net bir şekilde yazıp versinler. Sonra ek fatura çıkarıyorlar. Normal bakım fiyatını geçiyor. Daha önce bana yapmayı denendi o firmanın büyük bir servisi Danışmanlar ile görüşüp sonuç alamadığım da servis müdürü ile görüştüm herşey çok farklı anlatılmış beni dinledikten sonra yapılanları anlattıktan sonra her şey benim istediğim gibi oldu malesef müdürlere her şey doğru anlatılmıyor en azından benim olayda o şekilde olmuştu Ayrıca kamera kayıtlarını mutlaka izlemek istediğinizi belirtin her şey çok farklı olabilir Adamların zerre eyvallahı yok ki. İstersen git mahkemeye diyorlar. Bi de şu değer kaybı olayının hesaplaması varmış meğer. Ben piyasaya göre bir rakam çıkar diyordum. Fakat öyle değilmiş. Bu durumda dava açılsa ne kadar değer kaybı alırız, bilirkişi rapora yazarken sahibinden’i mi baz alır hep meçhul. şu an zaten ikame araç var arkadaşımda Öner Kurukuz yazdı: Sağ ön kapı düzeltme "işçiliği" 1500 tl mi??? 😯😯😯 Onda bir şey mi? Tekeri sökmek 33 tl Erkan Işık yazdı: Tansu en güzel yapcagı iş o servisde ıkıncı el arac vardır begendigine çöküp onlara verip iyi fiyata takaslıcak bizim milletimizde biliyorsun ikinci elde vuruksuz boyasız hastalıgı var şu sartlarda araç 200 bınse en az yüzde 10-15 hasarsızlık parası istemeli Onu da düşündük ama arkadaş kendi arabasını bildiği için yeni macera istemiyor. Yorum bağlantısı
Talha Burak Ertem 2 Kasım 2021 Paylaş 2 Kasım 2021 Öncelikle çok geçmiş olsun. Forumda özellikle bu tarz konularla ilgilenen avukat arkadaşlar var ise daha iyi bilirler ancak exper her ne olursa olsun, altını çiziyorum her ne olursa olsun gerçekten değer kaybını vermiyor. Kimi bayiilerden emsal araçların değer tahminini alıyor -ki bu da malesef satacakları aracın değil de sanki alacakları aracın değeri gibi bir değer veriliyor- Ya da kimi zaman bilinen siteden yahut, emsal araç alırız değerinde şrrraaak para diyen sitelerden araştırılıyor. Doğal olarak da beklenen/ umulan paralar değer kaybı olarak verilmiyor. Başka arkadaşların da değindiği üzre değer kaybı durumlarında aracın model yılı, km'si, önceki hasar durumu gibi bazı şeylere de bakılıyor. Malesef plastik aksam değer kaybına girmiyor - ki bir çok değişimde ana aksamlarda sök tak oluyor. Bunun yanısıra jant, kromaj, sonradan eklenen aksesuar (spoiler, karlık, vs vs ) ya da lastikler de değer kaybına girmiyor. Özellikle sigorta şirketlerinin yönlendirdiği anlaşmalı servislerde -ki bazılarının sunduğu hizmetler gayet yeterli olabiliyor- "Orjinal" denilen ürünlerin sipariş listeleri hep veriliyor ama o parçalar takılırken hiçbir servis yada usta "gel hemşerim bak bu orjinal parçan, ahanda takıyoruz demiyor". Ortalama 20-30 gün kadar serviste yatan araçlar için genelde de zaten her müşteriye "gel bak demiyorlar"... Dolayısıyla elinizde orjinal parça ile ilgili belge oluyor ama aracınıza "sıfır orjinal" yerine " çıkma ama orjinal olan parça takılabiliyor. Kime sorduysam takılma anında orda değilseniz bunu bilmek mümkün değil dedi (ben diyen usta ve sigortacı arkadaşların yalancısıyım). Değer kaybı kısmında ilk sigorta şirketlerine ihtar ve karşılama yoluna gidiliyor diye biliyorum. Bazısı bunu kaale alıp olumlu yada olumsuz cevap veriyor, gelen cevaba göre yol çiziliyor. Olumsuz bir durum yada cevap vermemeleri halinde 2 yol çıkıyor önünüze; 1- tahkime başvurmak, (6 ay içerisinde cevap gelir ama değer kaybı miktar kısmı muhtemelen istendiği yada ederi kadar olmaz) 2- mahkeme (mevcut durumlarda 2 yada 2,5 sene sürer ve yine istenen para miktarı alınmaz, üstelik alınan para da artık kuş olmuş kıymetsizleşmiştir. Bu dönemde aracı sattığınız an dava düşer para pul da gelmez, yani mahkeme işi sizi mahkum eder araca) Konuyu çok uzattım ama zamanında ağzı yanan biri olarak ne yapılır ne yapılmaz konusu önemli diye düşünüyorum. Exper insafına kaldığınız değer kaybı kısmında şu örnek akılda kalıcı olacaktır. Araç 2020 volvo, hasar sağ ön kapı 10 cm çizik, onarım bedeli 1800 tl, alınan değer kaybı 9000 tl... Araç 2018 passat, hasar sağ ön çamurluk değişti, sağ ön kapı değişti, sağ arka kapı boyalı (renk kaygısından komple), sağ arka çamurluk boyalı (aynı durum), sağ jantlar düzeltme ve yenileme, toplam bedel 43000 tl. (Araçtaki tramer 38693tl) Alınan değer kaybı 11700 tl. Sizin olay serviste olmuş, ihmal var, o var bu var ancak maalesef ki servis paçayı hep sıyırır bu işten. Yapılabilecek en mantıklı iş biçilecek kuş kadar değer kaybına razı olmak ve extradan bakım hizmeti istemek olur. Boya koruma pasta cila bilmem ne bence düşünülmesi gereken telafi yolu değil. Karar ve tercih sizin elbette, tekrar geçmiş olsun... Zamanında çok canı yanan ve bu yüzden de pek güvenmediğim bir husus olduğu için uzun uzadıya dile getirdim işini ahlak ve layıkı ile yapan kurum, kuruluş ve kimseleri tenzih ederim. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Kazancıoğlu 2 Kasım 2021 Paylaş 2 Kasım 2021 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Adamların zerre eyvallahı yok ki. İstersen git mahkemeye diyorlar. Bi de şu değer kaybı olayının hesaplaması varmış meğer. Ben piyasaya göre bir rakam çıkar diyordum. Fakat öyle değilmiş. Bu durumda dava açılsa ne kadar değer kaybı alırız, bilirkişi rapora yazarken sahibinden’i mi baz alır hep meçhul. şu an zaten ikame araç var arkadaşımda Siz sigortadan alacağız değer kaybı olarak düşünümeyin. Kendilerine teslim edilmis Mala zarar verme olarak düşünün piyasadaki değer kaybını isteyin. Dava ise dava kamera kayıtlarını özellikle alın neden nasıl olmuş gerçekten istenmeyen bir kaza mı yoksa önemsiz davranış mı bence büyük hataları var o yüzden kemara kayıtlarını vermiyorlar. Aracın fotoları varmi ekleyebilirmisiniz 1 Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 2 Kasım 2021 Paylaş 2 Kasım 2021 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Burnundan kıl aldırmıyor firma. Kurumsal firmaymış. Bir kuruş kasadan çıkış olmazmış. İstersen git dava aç da diyor. Arkadaşım el mahkum şu üstteki teklifleri kabul edecek. firma aşırı büyük. İçinde çalışanlara özel kuaför falan var yani o derece. Öyle bir yere ben asla araba götürmem mesela. Vızır vızır işliyor her şey. Koşturmaca hakim. Bakıma verirsin yağ değişmeyi bile unutursa şaşırmam yani kurumsalmış... ...ümün kurumsalı. arabayı çak ondan sonra artistlik yap. ben olsam iyice gerdirip avukat iflan araya sokup sonra en iyi teklifi beklerim arabayı da başka bir yetkilide yaptırıp faturayı ve değer kaybını mahkemeye sunarım. Doğan Arşiray yazdı: kurumsalmış... ...ümün kurumsalı. arabayı çak ondan sonra artistlik yap. ben olsam iyice gerdirip avukat iflan araya sokup sonra en iyi teklifi beklerim arabayı da başka bir yetkilide yaptırıp faturayı ve değer kaybını mahkemeye sunarım. bu durumun benim elektrik firmasına yüklenmemden farkı yok. adamlar dediki senin hatandır bizim çalışma yapmamızla filanilgli değildir sen iğrenç pis fakirsin tv yi kendin bozdun bize harcattırıyorsun. bende gittim hakem heyetine öyle olmadığını faizi ile birlikte ispatladım. 6 ay sürdü ama söke söke aldım parayı. dışarıda yapılsa 150 tl idi tamiratı. vw servisi elektrikciden büyük değildir herhalde!? 1 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 2 Kasım 2021 Yazar Paylaş 2 Kasım 2021 Yazılanları tek tek ilettim. Kafası çok karıştı arkadaşın. Bakalım ne yapacak Yorum bağlantısı
Önder Özcan 2 Kasım 2021 Paylaş 2 Kasım 2021 Servis içinde alet tezganın o kadar zarar vermesi mümkün olabilir mi (hayır). Araçla artizlik yapan bir çalışan alet tezgahına geçirmiş, hop dur diyene kadar kapı mapı halletmiş bence. 2 Yorum bağlantısı
Recommended Posts