Mehmet Ozyurek 15 Kasım 2021 Paylaş 15 Kasım 2021 Haber linki aşağıda arkadaşlar. Yine bir otomobil tırın altına girmiş. Artık buna bir yaptırım ve yeni bir standart getirilmesi gerektiğini düşünüyorum. Sadece dorse hafif olsun diye gerekli korumaların gerektiği kadar yapılmadığını düşünüyorum. Çünkü dorse ne kadar hafif olursa o kadar fazla yük atılıyor Ölene Allahtan rahmet diliyorum. Yaralıya acil şifalar inşallah. https://www.sondakika.com/haber/haber-adana-da-otoyolda-kaza-1-olu-2-yarali-14529969/ 2 1 Yorum bağlantısı
Yusuf Taş 15 Kasım 2021 Paylaş 15 Kasım 2021 Kazadan önce geçtim ordan, ancak o yolu bilmeyenler sağdan makas ata ata geliyorlar, muhtemelen kazayı yapan şoförde sağdan geçeyim dedi ama o sıkışık trafikte tırların o kadar yavaşlayacaklarını hesap edememiş sanırım, Allah rahmet eylesin. Bu yol artık yoğunluğu kaldırmıyor, en sol şeritten dün akşam 70-80 km/h ile tırmandım rampayı. Tabi bu yazdıklarım dorselerin belli standartlarda olması gerektiği gerçeğini değiştirmez. Ancak gerçekten o yol çok tehlikeli. Ben bazen o stresi yaşamamak için Pozantı dan çıkar eski yol D750 ye girip Tekir gişelerinden tekrar otobana girerim. 1 Yorum bağlantısı
Murat Ekinci 15 Kasım 2021 Paylaş 15 Kasım 2021 Kayseri-Adana sık seyahat etmemden dolayı Pozantı yolunu ben de çok kullanıyorum Yusuf arkadaşın dediği gibi kontrolsüz sağ tarafa ani girişleri sıkça görüyorum girdiği anda tır dorsesini görmesi ile kaza yapmasın anlık kaçınılmaz olabiliyor bana da denk gelmişti tır dorsesine sıkışıp kalmış araçlar.Tabi bunun yanı sıra gece seyahatlerinde tır dorselerinin aydınlatmaları yetersiz kalabiliyor ve son anda görme söz konusu olabiliyor tedbir ve dikkat önemli farktörler. Allah rahmet eylesin ölen kişiye. 1 Yorum bağlantısı
Erhan Doruk 15 Kasım 2021 Paylaş 15 Kasım 2021 (düzenlendi) Geçen ay nöbetten çıkan doktor da aynı şekilde can vermişti. https://www.cumhuriyet.com.tr/galeri/36-saatlik-nobetten-cikan-doktor-kamyonun-altinda-can-verdi-1879200 Forum olarak dorselere koruma konması için bir girşimde bulanabilir miyiz? veya bir kampanya başlatabilir miyiz? 15 Kasım 2021 tarihinde Erhan Doruk tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Onur Gülay 15 Kasım 2021 Paylaş 15 Kasım 2021 Ne zaman mallarına zarar gelir o zaman o dorsenin alt kısmına bir çözüm düşünürler. İnsan canı nasıl bu kadar önemsiz olabiliyor. Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 15 Kasım 2021 Paylaş 15 Kasım 2021 Standart tır dorselerinde problem yok. Eski dorselerin bariyerini muayeneden geçeceği zaman sanayide 5 e 5 profille yapıyorlar ve tüv sadece yerden yüksekliğini ölçüyor. Asıl yanlışlık bu. Tüvün ok dediği dorse bariyerlerinin büyük çoğunluğu bisikleti durduramayacak kuvvette. Yapanda zaten vicdan yok ama denetleyen de bu kadar salak olmamalı. 1 Yorum bağlantısı
Ersen Tapan 15 Kasım 2021 Paylaş 15 Kasım 2021 Yılda bir kez kontrol edilecek birşey değil bu. Trafik polisi uygun olmayan dorse gördüğü an trafikten men edicek. 1 tane uygunsuz dorse kalmaz. 4 Yorum bağlantısı
Fatih Evcin 15 Kasım 2021 Paylaş 15 Kasım 2021 Daha önce de geçmişti konusu. Sektörde olduğum için iyi biliyorum. Yarı römorklarda arkada stoplarında bağlandığı yerin altında çelik bar var. Yanlarda da bisikletlik denen alüminyum çıtalar var. Bu ekipmanlar olmadan araç tüvtürk muayenesinden kalır. Bu olayda tüm güvenlik önlemleri alınmış olsa dahi sonun değişeceğini pek zannetmiyorum, yarı römork 6.5-7 ton gelen demir yığını. Ona kim ne hızla çarparsa çarpsın mutlaka kendi zarar görür. Hayatını kaybeden vatandaş için Allah taksiratını affetsin demekten başka bir şey gelmiyor elden. Şunu her defasında sohbet arasında söylüyorum burada da yazılı kalsın. TIR'ın sağından geçilmez, önüne arkasına pek yaklaşılmaz. '' beni nasıl olsa görüyor '' diye güvenilmez. Çok şahit oldum adam ''kola kutusu ezdim sandım'' diyor corsayı almış önüne götürüyor. 3 Yorum bağlantısı
Umut Taşlı 15 Kasım 2021 Paylaş 15 Kasım 2021 cuma günü 2520 sal kasalı kamyonu muayeneden geçirdim, kasada değişim yapıldığı için arka yükseklik 56 cm'e çıkmış -40-55 cm arasında olmalıymış- ama bahsi geçen yer stopların olduğu yerin yüksekliği. kasa 70 cm civarında, arkadan vuran hummer falan olmadıkça alta girmemesi imkansız. öncesinde stopların arkasında bariyer vardı, tornacı hangi akla hizmet yaptıysa sökmüş. bu iki ağır kusurdan biri, tamam ama adama soruyorum nasıl bi malzemeyle yapalım diye, adam taktı diğer ağır kusura. reflektör bantları azmış, renkleri solukmuş, şöyle olacakmış falan. ortada bariyer bile yok, adam stopları az aşağı aldırsan yeter dedi sadece. sanayiye gittim, stoplara dokunmadan altına sağlam bi bariyer yaptırdım, arkadan şasiye desteler atıldı darbeyle bükülmeyip, vuran aracın alta girmesini engellesin diye. dönüp muayeneden geçtim. bana kalsa orada darbe emici, argesi ciddi yapılmış bir şeyler olması ve sıkı denetlenmesi lazım ama vaziyet bu. 3 Yorum bağlantısı
Fatih Evcin 15 Kasım 2021 Paylaş 15 Kasım 2021 (düzenlendi) Umut Taşlı yazdı: cuma günü 2520 sal kasalı kamyonu muayeneden geçirdim, kasada değişim yapıldığı için arka yükseklik 56 cm'e çıkmış -40-55 cm arasında olmalıymış- ama bahsi geçen yer stopların olduğu yerin yüksekliği. kasa 70 cm civarında, arkadan vuran hummer falan olmadıkça alta girmemesi imkansız. öncesinde stopların arkasında bariyer vardı, tornacı hangi akla hizmet yaptıysa sökmüş. bu iki ağır kusurdan biri, tamam ama adama soruyorum nasıl bi malzemeyle yapalım diye, adam taktı diğer ağır kusura. reflektör bantları azmış, renkleri solukmuş, şöyle olacakmış falan. ortada bariyer bile yok, adam stopları az aşağı aldırsan yeter dedi sadece. sanayiye gittim, stoplara dokunmadan altına sağlam bi bariyer yaptırdım, arkadan şasiye desteler atıldı darbeyle bükülmeyip, vuran aracın alta girmesini engellesin diye. dönüp muayeneden geçtim. bana kalsa orada darbe emici, argesi ciddi yapılmış bir şeyler olması ve sıkı denetlenmesi lazım ama vaziyet bu. Bu ara reflektörlere aşırı dikkat ediyorlar. Köşelerdeki küçük parçaların eksiklerden dolayı bile kalıyorlar. 15 Kasım 2021 tarihinde Fatih Evcin tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya 15 Kasım 2021 Paylaş 15 Kasım 2021 Uzun kasa kamyonlar ve treylerlarda önlem namına birşey yok. Bunlar yerli malı. Treyleri ve kasayı yapan firmalara yaptırım yok. Yabancı treylerler böyle değil. Demir ne kadar sağlam o kadar can kurtarır. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 15 Kasım 2021 Paylaş 15 Kasım 2021 Allah rahmet eylesin. dorse altına her ne yapılırsa yapılsın darbe enerjisini emmeyeceği için çok riskli her zaman 2 Yorum bağlantısı
Murat Öngür 15 Kasım 2021 Paylaş 15 Kasım 2021 bir an önce avrupa da standart olan tampon mecburi olmalı . Tamponsuz dorselere ağır yaptırım uygulanmalı başka türlü maalesef ölümlerin önüne geçilemez Yorum bağlantısı
Erhan Doruk 15 Kasım 2021 Paylaş 15 Kasım 2021 Çağlar Bayur yazdı: Allah rahmet eylesin. dorse altına her ne yapılırsa yapılsın darbe enerjisini emmeyeceği için çok riskli her zaman Arka bariyer sağlam ve aracı altına almayacak şekilde yapılırsa hayatlar kurtulabilir. Test videoları bile çok korkunç 1 Yorum bağlantısı
Erkan Işık 15 Kasım 2021 Paylaş 15 Kasım 2021 Ersen Tapan yazdı: Yılda bir kez kontrol edilecek birşey değil bu. Trafik polisi uygun olmayan dorse gördüğü an trafikten men edicek. 1 tane uygunsuz dorse kalmaz. Tamponlarda sorun yok tüvtürkdengeçiyor hergün yollarda sorun tse inin verdigi standartlarda tse standartları yükseltmesi gerekiyor 1 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 15 Kasım 2021 Paylaş 15 Kasım 2021 standartlara uygun koruma şart, ayrıca taşıma işi avrupadaki gibi olacak, Tren ağılıklı, ab nin toplamından fazla kamyonu olan ülkeyiz ne yazıkki, gelişmemişiz bu konularda, yoldan önce demiryolu yapılır ama karlı değildir.... neyse... 1 Yorum bağlantısı
Muhammet Ali Deli 15 Kasım 2021 Paylaş 15 Kasım 2021 Mehmet Ozyurek yazdı: düşünüyorum. Çünkü dorse ne Allah rahmet eylesin. Lakin, sorun dorse değil. Onun altına girecek kadar kötü araç kullanmak. Milyonlarca insan neden girmiyor? Sorgulanması gereken bu . Sebeplere suç bulmak kolay. Mesele sonuçların neden oluştuğu. En sağlam dorseyi de yapsanız bunlar yaşanır bu ülkede. Bugün bir Doblo ile tırın kapışmasına şahit oldum trafikte. Tırcı biraz daha agresif olsa alırdı altına, polise ifadesinde de geldi çarptı der geçerdi. Mesele dorse değil. Zihniyet. Adam dobloyla tıra kafa tutuyor yol vermiyor en sağ şeridin bir yanında. Suçlu tırcı da değildi. Ben de 1 araba arkadan bilerek yavaşlayarak olayı izledim. Resmen 3 km kadar çarpıştı çarpışacak durumda gittiler. Doblocu haksızdı arkadan sövdüm hatta. O tırcının yerinde olsam belki de ezerdim seni diye. Tırın yapmak istediği tek şey önündeki Kamyonu sollamaktı. Doblocu kasıtlı olarak adamı engelledi olay burdan başladı. Bildiğin yavaşladım orta şeritten it dalaşı izledim. Kısacası, sorun dorse değil. Sorun zihniyet. Sen istediğin kadar önlem al bizdeki şoförlerin zihniyet değişmesikçe bu haberlerin önü alınmaz. Hadi kolay gelsin. Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf 15 Kasım 2021 Paylaş 15 Kasım 2021 A Sütunu o kadar darbeye tek başına hangi marka model olursa olsun dayanmaz. Olası noktaları aracın tamponundan kavrayacak şekilde dizayn etmek gerek ama bunlar hep hava, biz deriz rüzgar yine aynı yerden eser. Polis ceza yazmasın diye yanı yönü bariyer görünümlü sac treyler gördüm Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 15 Kasım 2021 Yazar Paylaş 15 Kasım 2021 Muhammet Ali Deli yazdı: Allah rahmet eylesin. Lakin, sorun dorse değil. Sorun dorse, Sebep dorse değil.. Sebepleri ortadan kaldıramıyorsak sorunu ortadan kaldıralım. Evet herkes tırın altına girmiyor ama tırın altına giren ölüyor. Senin düşünce ile hemzemin geçitlere de bariyer koymayalım. Evet suç trenin altına girende ama girmesinler diye bariyer yapmışlar. 5 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts