İçeriğe Yönlendir

Opel Astra 1.3 Dizel Yarı Otomatik Kafama Takılanlar


ömer can çolak

Recommended Posts

ömer can çolak

1.3 dizel yarı otomatik, ve opel .. bunların hepsini ilk defa kullanıyorum çok kafam karışık ekspertiz yaptırdım araba çok temiz kaçırma dediler evet ama araba hantal gibi, devir erken vites atıyor normal kullanımda sakin sakin hızlanmaya çalışırken silkelenme oluyor, birde arabayı alırken triget baktır dediler, 118bin km kesin değişmesi lazım bu şekilde yola çıkma dedi usta satıcı adam masraflarını karşılamaya razı geldi Tri ger değişti ama Adamlar da şaşırdı Kontağı çalıştırdıktan sonra ses gelmeye başladı Mesele çözüldü ama ertesi gün ben yola çıktığımda(ant-kay) 2-3 , 3-4 vites devir yükselteceğim zaman zıngır zıngır içerden bişey vuruyor değişim yapan adamı aradım onun esnaflığına .. ilgisiz bi şekilde gergisine ve şarj dinamo kasnağına baktır dedi..  triger değişiminden önce araba ok gibiydi arabayı alalı 3-4 gün oldu satasım var 

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

şanzıman adaptasyonu gibi birşeyi anlatmadılar mı? ve yapısı gereği sakin kullanım için tasarlanmış bir otomatik debriyaj sistemi var aracınızda.

Yorum bağlantısı
Tayfun Aydın

Hocam okulda 2 arkadaşımda astra h otomatik dizel var. Genel anlamda performanslı kullanım ya da yokuşlu alanlar da sport modunu kullanıyorlar onun dışında normal kullanım. Sonuçta tam otomatik değil ve sizin debriyaja basma işlemini içindeki küçük bir robot yapıyor. Böyle düşünmek lazım. Bence zincir değişimini yapmasanız daha iyiydi zira 118 bin erken. Takan arkadaş düzgün takamamış olabilir sıfır trigierden zincir sesi gelmez...

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
ömer can çolak yazdı:

1.3 dizel yarı otomatik, ve opel .. bunların hepsini ilk defa kullanıyorum çok kafam karışık ekspertiz yaptırdım araba çok temiz kaçırma dediler evet ama araba hantal gibi, devir erken vites atıyor normal kullanımda sakin sakin hızlanmaya çalışırken silkelenme oluyor, birde arabayı alırken triget baktır dediler, 118bin km kesin değişmesi lazım bu şekilde yola çıkma dedi usta satıcı adam masraflarını karşılamaya razı geldi Tri ger değişti ama Adamlar da şaşırdı Kontağı çalıştırdıktan sonra ses gelmeye başladı Mesele çözüldü ama ertesi gün ben yola çıktığımda(ant-kay) 2-3 , 3-4 vites devir yükselteceğim zaman zıngır zıngır içerden bişey vuruyor değişim yapan adamı aradım onun esnaflığına ..  ilgisiz bi şekilde gergisine ve şarj dinamo kasnağına baktır dedi..  triger değişiminden önce araba ok gibiydi arabayı alalı 3-4 gün oldu satasım var 

 

Geçmis olsun öncelikle.. Aceleci davranmayın.. İyi bir ustaya gösterin. Elbet problemleri düzeltebilecek biri vardır elbet..

Ayrıca bir not ekleyelim..  Acaip derecede argo ve küfür icerikli bir mesaj olduğundan mesajınızı düzenledik.. Daha dikkat ederseniz seviniriz. keyifli forumlar...

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
ömer can çolak
Çağlar Bayur yazdı:

şanzıman adaptasyonu gibi birşeyi anlatmadılar mı? ve yapısı gereği sakin kullanım için tasarlanmış bir otomatik debriyaj sistemi var aracınızda.

Şanzuman adaptasyon diye bişeyden bahsedilmedi, bende 2016 elentra var benzin manuel, evin ikinci aracı bu onu sakin kullanırım bunuda öyle kullanıyorum ama dediğim gibi vites devir saati altlardan 2000 gelene kadar silkelenme yapıyor bu dizelin silkenmesine benziyor buda öyle bişey mi?

Yorum bağlantısı
ömer can çolak
Tayfun Aydın yazdı:

Hocam okulda 2 arkadaşımda astra h otomatik dizel var. Genel anlamda performanslı kullanım ya da yokuşlu alanlar da sport modunu kullanıyorlar onun dışında normal kullanım. Sonuçta tam otomatik değil ve sizin debriyaja basma işlemini içindeki küçük bir robot yapıyor. Böyle düşünmek lazım. Bence zincir değişimini yapmasanız daha iyiydi zira 118 bin erken. Takan arkadaş düzgün takamamış olabilir sıfır trigierden zincir sesi gelmez...

Merhaba, antalya çıkışındaki dağlık alanda dediğiniz gibi sport kullandım daha iyi oldu sanki yoksa bayılıyodu manuel olarak vites küçültme yapıyodum. 
aslında zincir olayı300-400bin kadar gider derlerdi aldığım adamın ustası arkadaş bu şekilde yola çıkmasın triger değişmesi daha iyi olur dedi işin aslı benimde işime geldi ama ne bileyim saçma sapan iş yapacaklarını herzaman yaptıkları iş halbuki salı randevu aldım opel’den yetkili ustası baksın bakalım yoksa derler ya ıfak sinek mide bulandırır diye inan öyle oldum bide dizel, yarı oto, opel bunlar hep ilk deneyimim 

Alpay Sumer yazdı:

Geçmis olsun öncelikle.. Aceleci davranmayın.. İyi bir ustaya gösterin. Elbet problemleri düzeltebilecek biri vardır elbet..

Ayrıca bir not ekleyelim..  Acaip derecede argo ve küfür icerikli bir mesaj olduğundan mesajınızı düzenledik.. Daha dikkat ederseniz seviniriz. keyifli forumlar...

Merhaba tşkler.. kayseride hiç varmı opel ustası ? Belki isim olarak bilirsiniz 

birde şunu diyim çok şükür 600km yol sonucu evime geldiğime seviniyorum evet ama acaba diyprum benmi abartıyorum büyük bişi olsa yolda zaten aksilik olurdu heralde

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
ömer can çolak yazdı:

Merhaba, antalya çıkışındaki dağlık alanda dediğiniz gibi sport kullandım daha iyi oldu sanki yoksa bayılıyodu manuel olarak vites küçültme yapıyodum. 
aslında zincir olayı300-400bin kadar gider derlerdi aldığım adamın ustası arkadaş bu şekilde yola çıkmasın triger değişmesi daha iyi olur dedi işin aslı benimde işime geldi ama ne bileyim saçma sapan iş yapacaklarını herzaman yaptıkları iş halbuki salı randevu aldım opel’den yetkili ustası baksın bakalım yoksa derler ya ıfak sinek mide bulandırır diye inan öyle oldum bide dizel, yarı oto, opel bunlar hep ilk deneyimim 

Merhaba tşkler.. kayseride hiç varmı opel ustası ? Belki isim olarak bilirsiniz 

birde şunu diyim çok şükür 600km yol sonucu evime geldiğime seviniyorum evet ama acaba diyprum benmi abartıyorum büyük bişi olsa yolda zaten aksilik olurdu heralde

Baktırmanın zararı olmaz.. Bi baksınlar iciniz rahat olur..  @Mehmet Ozyurek Kayseri de biri var demisti sanki.. Ama tam emin olamadım eski bir konudaydı.. 

Yorum bağlantısı
Murat Ekinci
ömer can çolak yazdı:

1.3 dizel yarı otomatik, ve opel .. bunların hepsini ilk defa kullanıyorum çok kafam karışık ekspertiz yaptırdım araba çok temiz kaçırma dediler evet ama araba hantal gibi, devir erken vites atıyor normal kullanımda sakin sakin hızlanmaya çalışırken silkelenme oluyor, birde arabayı alırken triget baktır dediler, 118bin km kesin değişmesi lazım bu şekilde yola çıkma dedi usta satıcı adam masraflarını karşılamaya razı geldi Tri ger değişti ama Adamlar da şaşırdı Kontağı çalıştırdıktan sonra ses gelmeye başladı Mesele çözüldü ama ertesi gün ben yola çıktığımda(ant-kay) 2-3 , 3-4 vites devir yükselteceğim zaman zıngır zıngır içerden bişey vuruyor değişim yapan adamı aradım onun esnaflığına .. ilgisiz bi şekilde gergisine ve şarj dinamo kasnağına baktır dedi..  triger değişiminden önce araba ok gibiydi arabayı alalı 3-4 gün oldu satasım var 

 

Ben de 1.3 Astra H kullanıyorum şuan 198 bin de Triger zinciri değişimi olmamış herhangi bir ses ve sıkıntı yok, zaten bu motorlar da triger zinciri kullanıma bağlı 200 bin üzerinde gidiyor 118 binde neden değiştir dedi usta çok fazla zincir sesi mi vardı araçta. Benim kullanımım da da kalkışta ve  düşük vitesleri hantal kalıyor aracın ağırlığına göre biraz zayıf , arkadaşın 1.5 dci clio suna biniyorum bariz fark var kalkışlarda baya atik, sakin kullanmak işi çözüyor ben bu durumu bu şekilde göz ardı ediyorum. Bunların otomatikleri manuel vitese çok yakın sürüş esnasında vites değiştirme devrinde ayağınızı gazdan hafif çekerseniz sorunsuz geçiş sağlıyor, diğer türlü gaza baslı tutarak geçişlerde yığılma ve konforsuz vites geçişleri oluyor.

Yorum bağlantısı
ömer can çolak
Murat Ekinci yazdı:

Ben de 1.3 Astra H kullanıyorum şuan 198 bin de Triger zinciri değişimi olmamış herhangi bir ses ve sıkıntı yok, zaten bu motorlar da triger zinciri kullanıma bağlı 200 bin üzerinde gidiyor 118 binde neden değiştir dedi usta çok fazla zincir sesi mi vardı araçta. Benim kullanımım da da kalkışta ve  düşük vitesleri hantal kalıyor aracın ağırlığına göre biraz zayıf , arkadaşın 1.5 dci clio suna biniyorum bariz fark var kalkışlarda baya atik, sakin kullanmak işi çözüyor ben bu durumu bu şekilde göz ardı ediyorum. Bunların otomatikleri manuel vitese çok yakın sürüş esnasında vites değiştirme devrinde ayağınızı gazdan hafif çekerseniz sorunsuz geçiş sağlıyor, diğer türlü gaza baslı tutarak geçişlerde yığılma ve konforsuz vites geçişleri oluyor.

Bugün opel yetkili servisteydim enjektörlerde sorun olduğunu söylediler serviste değişim olursa 22.000tl, onarım olursa 6.000tl olacağını söylediler aldım aracı sanayide yaptırcam siz daha önce böyle işlem yaptırdınız mı? Bukadar çok masraflı bişey enjekör işlemi

Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu
ömer can çolak yazdı:

Bugün opel yetkili servisteydim enjektörlerde sorun olduğunu söylediler serviste değişim olursa 22.000tl, onarım olursa 6.000tl olacağını söylediler aldım aracı sanayide yaptırcam siz daha önce böyle işlem yaptırdınız mı? Bukadar çok masraflı bişey enjekör işlemi

Sanayide ortalama 4 silindirli dizel bir aracın enjektörleri 5-7 bin civarına değişiyordu. Son zamlarla noldu bilmiyorum. Fiyat normal bence. Ama servisteki fiyat çok uçukmuş.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
ömer can çolak yazdı:

Bukadar çok masraflı bişey enjekör işlemi

1.3 mjet uzmanı bir enjektörcü bulun, o teşhisi koysun, pahalıdır lakin servisin yarısına biter sanayide. zaten servis te sanayide yaptırıp misli ile fatura ediyor, serviste enjektör makinesi ve ustası olmaz, ancak özelikle mjet uzmanı bulacaksınız, sanayide taksiciler nerede çok ise oraya gidin

Yorum bağlantısı
Murat Ekinci
ömer can çolak yazdı:

Bugün opel yetkili servisteydim enjektörlerde sorun olduğunu söylediler serviste değişim olursa 22.000tl, onarım olursa 6.000tl olacağını söylediler aldım aracı sanayide yaptırcam siz daha önce böyle işlem yaptırdınız mı? Bukadar çok masraflı bişey enjekör işlemi

Her zaman olduğu gibi sevisler çok yüksek rakamlar çıkartıyor siz de de  olduğu gibi, enjektörler tamiri olan parçalar sanayide araştırın 1800-2500 arası bakımlarını yapıyorlar,yeğenim Accent Era nın kini 1800 e yaptırdı yakın zamanda.

Yorum bağlantısı
ömer can çolak
Çağlar Bayur yazdı:

1.3 mjet uzmanı bir enjektörcü bulun, o teşhisi koysun, pahalıdır lakin servisin yarısına biter sanayide. zaten servis te sanayide yaptırıp misli ile fatura ediyor, serviste enjektör makinesi ve ustası olmaz, ancak özelikle mjet uzmanı bulacaksınız, sanayide taksiciler nerede çok ise oraya gidin

Çok mantıklı tespitiniz harika👍

Yorum bağlantısı
ömer can çolak

Yetkili servise gittim geçtğimiz hafta arıza tespit ücret vermeyi kabul etmiştm enjektörlerde sıkıntı var demişlerdi özel servise gittim bugün enjektörler pas olmuş bildiğiniz memeleri değişti tanesi 750tl den 3250tl masraf oldu bana ama aracın silkelemesi sesi ve beyaz dumanı geçti bu durumda inşallah bu sorunla çözülmüş oldu.


bilgilendirme, dizel araçlar en az 80-100bin de bir kontrol ettirlmeli bendeki gibi büyük masraflara neden olmasın.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...