Fatih Kurhan 21 Kasım 2021 Paylaş 21 Kasım 2021 Araç 2010 model tourneo Connect. Araç ısınmıyor. Hararet neredeyse hiç hareket dahi etmiyor 10 dakikalık çalışmayla yada şöyle diyelim 4 km yolda hararet sıfırda. Dün egzoz emisyon vardı araç ısınsın diye biraz kullandım araç neredeyse 20 km hararet çizgisinin 90 derecelik kısmına o şekilde yaklaştı. daha sonra Biraz sıkıştırdım 130 km hıza çıkardım aracı 90 dereceye geldi. Sonrasında 90 km düşürdüm aracın harareti 75 veya 70 derecelere düştü tekrardan. Sabit olarak 90 da kalmıyor hızlandım tekrar yine 90 dereceye çıktı hızımı tekrar 80km düşürünce hararet yine düştü 80 derece veye 75 dereceye. Bu Ford Connect 2010 modeller 90 derecede hararet sabit kalmıyor mu. Bu durum normal mi. 2013 model transpoter araç ile aynı yere gidiyorum 10 dk çalışma ile veya 4 km yol gittiğinde aracın harareti 50 veya 55 dereceye çıkıyor. Ayrıca transpoter hararet 90 dereceye gelince sabit kalıyor. Hiç düşme veya yükselme yapmıyor. Araçların ikiside dizel olmasına rağmen Ford Connect 2010 model olan araç ile yeni kullanmaya başladım diğeri transpoter araç büyük geldiği için kullanmıyorum Connect alındı onu kullanıyorum daha önce hiç Connect kullanmadım normal mi bu durum. Termostat değişti 2 gün önce yine araç ısınmıyor motoru. Biraz zorlama ile 80 dereceye çıktı. İçerideki kaloriferi açınca sıcaklık geliyor lakin gaza basmaz isem soğumaya başlıyor gaza bakarsam saç kurutma makinası gibi oluyor. Yine aracın sıcaklığı sabit durmuyor sürekli olarak değişiyor gaza basarsam artıyor rolentide soğuyor araç Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 21 Kasım 2021 Paylaş 21 Kasım 2021 (düzenlendi) connectteki motor ısınmaz , sıfırıken de çok zor ısınırdı , fanı bozulsa uzun süre anlaşılmaz o derece, ayrı olarak kalorifer radyatörü tıkalı olablir, termostat açık kalmış olabilir onlara da batırmalı tabii. ancak uzun süre ısınmaz. 21 Kasım 2021 tarihinde Çağlar Bayur tarafından düzenlendi 2 1 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 21 Kasım 2021 Paylaş 21 Kasım 2021 Doğan Arşiray yazdı: neden ısınamıyor normalde? Muhtemelen termal verimliliği yüksek. Yorum bağlantısı
Fatih Kurhan 21 Kasım 2021 Yazar Paylaş 21 Kasım 2021 Termostat 2 oldu değiştiği efendim ama galiba bu araçlar 90 dereceyi görmüyor. Az önce zorladım 40 km kadar test menüsünde 73 derece yazıyor daha yukarı cıkmıyor. 5. Viteste 130 km hız ile gittim 20km kadar yok. 3. Viteste 3 bin devirde gittim 20km yine aynı Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 21 Kasım 2021 Paylaş 21 Kasım 2021 Fatih Kurhan yazdı: Termostat 2 oldu değiştiği efendim ama galiba bu araçlar 90 dereceyi görmüyor. Az önce zorladım 40 km kadar test menüsünde 73 derece yazıyor daha yukarı cıkmıyor. 5. Viteste 130 km hız ile gittim 20km kadar yok. 3. Viteste 3 bin devirde gittim 20km yine aynı Mümkün değil bu kadar ısınmaması. Sorun başka yerde olmalı. Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen 21 Kasım 2021 Paylaş 21 Kasım 2021 Mk3 Mondeo dizel lerdeki gibi yağ soğutucu termostat mi var acaba bunlarda da 🤔 normal değil ısınması bence de. Yorum bağlantısı
Fatih Kurhan 21 Kasım 2021 Yazar Paylaş 21 Kasım 2021 Ahmet İhsan Akşen yazdı: Mk3 Mondeo dizel lerdeki gibi yağ soğutucu termostat mi var acaba bunlarda da 🤔 normal değil ısınması bence de. Yani anlamadım sizi. Yağ soğutucusunda da mı termostat var. Yada biraz açıklarmısınız Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 21 Kasım 2021 Paylaş 21 Kasım 2021 Doğan Arşiray yazdı: neden ısınamıyor normalde? tasarımdan mıdır onu bilmem o motorla fazla mesaim olmadı ama sıfırken de böyle, ısınmıyor o motor. bir de 3 kat, blok , ara kapaka ve üst silindir kapağı var, bol metal yüzey var yani ağır bir motor 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 21 Kasım 2021 Paylaş 21 Kasım 2021 Merhaba. Konuyla ilgili bildirim geldi. Isınmayan bir şeyler varmış 1 Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 22 Kasım 2021 Paylaş 22 Kasım 2021 Sani Gerşon yazdı: Muhtemelen termal verimliliği yüksek. om642 mercedes motoru da öyle. ptc de yok bizim jeep de. birtürlü ısınmıyor. alındığından beri bu şekilde. termal verimlilik yüksek demek ne demek? Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 22 Kasım 2021 Paylaş 22 Kasım 2021 Doğan Arşiray yazdı: termal verimlilik yüksek demek ne demek? Yani alet fazla yaktığı enerjiyi ısıya çevirmiyor, her yaktığını performans olarak sunuyor 1 1 Yorum bağlantısı
Coşkun Basan 22 Kasım 2021 Paylaş 22 Kasım 2021 Termostat kontrol edilmeli .Bu motorda egr soğutucu ilede motor suyu ısınmıyor mu ? Yorum bağlantısı
Fatih Kurhan 22 Kasım 2021 Yazar Paylaş 22 Kasım 2021 Coşkun Basan yazdı: Termostat kontrol edilmeli . Bu motorda egr soğutucu ilede motor suyu ısınmıyor mu ? Bilmiyorum ki nasıl birşey. Hava emme manifotuda döküm metal plastik değil. Egr hemen üzerinde Yorum bağlantısı
Nihat Palolu 22 Kasım 2021 Paylaş 22 Kasım 2021 Biraz geç ısınır ama sonuçta ısınır. Hararet göstergesi 90 da sabit kalır. Benim connect'de artık 90'u tam görmüyor. İbre 1mm aşağıda kalıyor. Sıcaklığı koruyor ama rampa aşağı vites boşta inince düşüyor. Ustaya sordum, termostatı gövdesi ile birlikte alıp değiştir, gövde içinde çatlak olabilir dedi. Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 22 Kasım 2021 Paylaş 22 Kasım 2021 Sani Gerşon yazdı: Yani alet fazla yaktığı enerjiyi ısıya çevirmiyor, her yaktığını performans olarak sunuyor bende diyorum neden it gibi gidiyor basınca... 1 Yorum bağlantısı
Tamer Topaç 22 Kasım 2021 Paylaş 22 Kasım 2021 O model Connectlerde ısınma sorunu varmış (90 ps) evet ama, ısınan motorun tekrar soğuması termostat arızasıdır. Mondeo MK3' de de büyük sıkıntıydı. Orjinal yağ soğutucu termostat takılınca düzeliyordu. Yine de, 1-1,5 yıl sonra tekrar bozuluyordu. Forumda bununla ilgili çokca konu var. 1 Yorum bağlantısı
Fatih Kurhan 22 Kasım 2021 Yazar Paylaş 22 Kasım 2021 Nihat Palolu yazdı: Biraz geç ısınır ama sonuçta ısınır. Hararet göstergesi 90 da sabit kalır. Benim connect'de artık 90'u tam görmüyor. İbre 1mm aşağıda kalıyor. Sıcaklığı koruyor ama rampa aşağı vites boşta inince düşüyor. Ustaya sordum, termostatı gövdesi ile birlikte alıp değiştir, gövde içinde çatlak olabilir dedi. Hocam aynı durum sizinki ile sabit durmuyor hararet. Rolentide de çalıştığı zamam düşüyor kaloriferi açınca da düşüyor. Termostat değişti şuanda 2 gün oldu değiştireli ama sorun aynı. Yada sorun değil Ford Connect lerde normal olan birşey galiba diye düşünmeye başladım. Ama vw transpoter da bu durum yok. Yorum bağlantısı
Nihat Palolu 22 Kasım 2021 Paylaş 22 Kasım 2021 Fatih Kurhan yazdı: Hocam aynı durum sizinki ile sabit durmuyor hararet. Rolentide de çalıştığı zamam düşüyor kaloriferi açınca da düşüyor. Termostat değişti şuanda 2 gün oldu değiştireli ama sorun aynı. Yada sorun değil Ford Connect lerde normal olan birşey galiba diye düşünmeye başladım. Ama vw transpoter da bu durum yok. Normal değil, sıcaklığın sabit kalması lazım. Ya termostat arızalı veya temostat gövdesi (termostatın takıldığı siyah plastik parça) içeriden çatlak. Yorum bağlantısı
Fatih Kurhan 22 Kasım 2021 Yazar Paylaş 22 Kasım 2021 Nihat Palolu yazdı: Biraz geç ısınır ama sonuçta ısınır. Hararet göstergesi 90 da sabit kalır. Benim connect'de artık 90'u tam görmüyor. İbre 1mm aşağıda kalıyor. Sıcaklığı koruyor ama rampa aşağı vites boşta inince düşüyor. Ustaya sordum, termostatı gövdesi ile birlikte alıp değiştir, gövde içinde çatlak olabilir dedi. Nihat Palolu yazdı: Normal değil, sıcaklığın sabit kalması lazım. Ya termostat arızalı veya temostat gövdesi (termostatın takıldığı siyah plastik parça) içeriden çatlak. Komple plastik kütüğü ile beraber değişti Yorum bağlantısı
Nihat Palolu 23 Kasım 2021 Paylaş 23 Kasım 2021 Fatih Kurhan yazdı: Komple plastik kütüğü ile beraber değişti Radyatör hortumlarının soğuk olması gerekir. Sıcaksa termostat kaçırıyordur. Yorum bağlantısı
Çağlar Üsdün 1 Şubat 2022 Paylaş 1 Şubat 2022 2007 model aracımda da soğuk kış aylarında hararetin düşme sorununu gözlemliyorum. Ustama sordum o olur normal demeye getirdi. Değişince de garantisi (yani düşmeyeceğinin) yok diye falan bahsetti. Değiştirirsek termostat kütüğü ile değişmesi lazım dedi. OES marka 450, servisten orjinal parça fiyatı 1700 dendi. Yaz aylarında herhangi bir problemi yok. Geçen günlerde 0 derecelerde uzun yol yaptım çok uzun inişler harici oynamadı hararet. Yakıt tüketimi de uzun yolda 5.8-9 (pompa verisi) çıkıyor. Şu an için böyle bir değişime gerek duymadım açıkcası. Orjinal parçaları söküp yan sanayi parça takıp sistemi kurcalamak mantıklı gelmedi. 1 Yorum bağlantısı
Tuncay Uludağ 18 Şubat 2022 Paylaş 18 Şubat 2022 Bizimki de zor ısınıyor. Kısa mesafelerde neredeyse hiç hararet göstergesi artmıyor. Uzun yola çıkınca hararet göstergesi anca ortanca çubuğa geliyor. Kısacası geç ısınıp erkenden soğuyor. Kış aylarında kısa mesafelerde donuyoruz, kalorifer işlevini yerine getirmiyor. Yorum bağlantısı
Recommended Posts