İçeriğe Yönlendir

Rölantide Motorun Ara Ara Anlık Sarsılması


Mustafa YILDIRIM
Çözüme git Mustafa YILDIRIM tarafından,

Recommended Posts

Mustafa YILDIRIM

Benzinde soğukken çalışmama sorununu daha çözemeden şimdi de Benzin ve LPG de ara ara titreşim oluşuyor. Devir saati 1 mm aşağıya anlık inip tekrar normale dönüyor.

Araç rölantide çalışıyorken sürekli değil ara ara sanki bir anlık ateşleme kesiliyormuş gibi motor kasılıyor ve hafif bir sarsıntı-titreşim yapıyor. Benzin yada LPG her ikisinde de yapıyor. Motor soğuk ve sıcakken devam ediyor. Tam ölçmedim ama yaklaşık 30 saniye de bir oluşuyor. Bu durum en son Radyatör patlamıştı ve değiştirildikten sonra oluşmaya başladı. Herhangi bir bağlantısı var mı bilemedim.

Motor yada şanzıman takozundan olsa sürekli sarsıntı oluşur diye düşünüyorum. Bu nedenle ateşleme yada başka bir yerde sorun olabileceğini düşünüyorum.

 

Hatta son 1 haftadır motor sıcakken dahi benzin yada LPG de isteksiz çalışıyor. Marş süresi normalden 3 kat fazlalaştı. Yada Motor sıcakken bazen tek maşta çalışıyor. Anlam veremedim. Aküyü ölçtürdüm aküde sorun yok.

 

Aracın motoru yapıldıktan sonra yaklaşık 3 ay önce tekleme şikayeti olunca buji ve buji kablosu değişmişti.

 

Araç 2012 den beri bizde ve 2014 yılında ateşleme bobinini kendim değiştirdim diye hatırlıyorum. Hatırladığım kadarıyla başka bobin değişimi olmadı. Bu sorunu bobinden yapar mı? 

 

Motor masrafından dolayı bütçe biraz sıkıntılı. Boşuna masrafta yapmak istemiyorum. Bobin alacak gibiyim delphi alayım diyorum. 

 

Sizlerin görüşlerini almak istiyorum.

 

 

 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Önce ateşleme sistemi kontrol edilecek. Ancak bana sanki subaplar yanmış gibi geliyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül

Öncelik kompresyon ölçümü yaptırsanız iyi olur ona göre adım atarsınız

Yorum bağlantısı
Hamit inan
(düzenlendi)

Kutup başını çıkar 10 dakika kadar bekle. Yeniden gözlemle. Olmadı krank sensörünu ve soketini temizle. Enjektörlerden hava çekiyor mu bir yerden hava çekiyor mu ona bak. Motor soğukken yaptığını ısınınca yapmıyorsa subaplara doğru gidiyor olay. Bu arada ateşleme sistemindede olabilir özellikle buji ve kablolarda.

Simdi tekrardan okudum 

Direk kutup başını çıkar bekle peşinden krank sensörünu kontrol et.

tarihinde Hamit inan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa YILDIRIM
Sani Gerşon yazdı:

Önce ateşleme sistemi kontrol edilecek. Ancak bana sanki subaplar yanmış gibi geliyor.

Nisan ayında komple motor yapılmıştı. İnşallah subap değildir. Bu nedenle Ateşleme bobinini değiştireyim diyorum.

Hamit inan yazdı:

Kutup başını çıkar 10 dakika kadar bekle. Yeniden gözlemle. Olmadı krank sensörünu ve soketini temizle. Enjektörlerden hava çekiyor mu bir yerden hava çekiyor mu ona bak. Motor soğukken yaptığını ısınınca yapmıyorsa subaplara doğru gidiyor olay. Bu arada ateşleme sistemindede olabilir özellikle buji ve kablolarda.

Simdi tekrardan okudum 

Direk kutup başını çıkar bekle peşinden krank sensörünu kontrol et.

Motor soğuk yada sıcak fark etmiyor. Sürekli oluyor. 

Belirttiğiniz kontrolleri yapayım.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hamit inan
Mustafa YILDIRIM yazdı:

Motor soğuk yada sıcak fark etmiyor. Sürekli oluyor. 

 

Anlattığın sıkıntı şu an bende de var bir ara bende bakacam :)))

  • Üzgün 1
Yorum bağlantısı
Coşku Mert
(düzenlendi)

buji kabloları ve bobinle ilgili referans değerler var. bunlara göre arızalı mı değil mi multimetre ile ölçerek alayabilirsin. boş yere masraf yapmamış olursun. müsait olduğumda değerleri burada paylaşırım

tarihinde Coşku Mert tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa YILDIRIM
buji kabloları ve bobinle ilgili referans değerler var. bunlara göre arızalı mı değil mi multimetre ile ölçerek alayabilirsin. boş yere masraf yapmamış olursun. müsait olduğumda değerleri burada paylaşırım
Çok sevinirim
Şimdiden teşekkürler
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Mustafa YILDIRIM yazdı:

Nisan ayında komple motor yapılmıştı.

Komple motor yapıldıysa üst kapak ve subaplar zaten işlem görmüştür. Bu durumda subapları elememiz yerinde olur.

Ateşleme sistemine geri dönersek, motor yapılırken kontrol edilmedi mi?

Yorum bağlantısı
Mustafa YILDIRIM
Komple motor yapıldıysa üst kapak ve subaplar zaten işlem görmüştür. Bu durumda subapları elememiz yerinde olur.
Ateşleme sistemine geri dönersek, motor yapılırken kontrol edilmedi mi?
Motor yapılınca sadece bujiler değişti. Aradan 3 ay sonra tekleme şikayeti olunca bujiler (durumu çok kötü değildi) ve buji kablosu değişmişti.
Ama bobin değiştirilmemişti. Bu nedenle aklıma ilk gelen şimdilik ateşleme bobini
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Coşku Mert

motorcraft marka buji kablosu direnc degerleri (200k) asagidaki gibidir. farklı markalarda bu degerler cok daha düşük cikar. kablo arizali ise "1" degeri okunur. bu a gkre test edersin

uzundan kisaya

06.2
06.1
05.6
03.2

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mustafa YILDIRIM
motorcraft marka buji kablosu direnc degerleri (200k) asagidaki gibidir. farklı markalarda bu degerler cok daha düşük cikar. kablo arizali ise "1" degeri okunur. bu a gkre test edersin

uzundan kisaya

06.2
06.1
05.6
03.2
Teşekkür ederim
Kabloları kontrol ederim.
Bobin için referans değerleri varmı?
Yorum bağlantısı
Coşku Mert

atesleme bobinini test etmek icinde oncelikle kablo baglanti yerlerinden olceceksin. 1-4 ve 2-3 arasi 10-16 ohm vermesi gerek.
sonra da soket kismindan olcersen ortadaki 2 nolu pin ortak cikistir 1-2 arasi 0.5 ohm 2-3 arasi yine 0.5 ohm veriyorsa atesleme bobini saglamdir

  • Beğen 3
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mustafa YILDIRIM
atesleme bobinini test etmek icinde oncelikle kablo baglanti yerlerinden olceceksin. 1-4 ve 2-3 arasi 10-16 ohm vermesi gerek.
sonra da soket kismindan olcersen ortadaki 2 nolu pin ortak cikistir 1-2 arasi 0.5 ohm 2-3 arasi yine 0.5 ohm veriyorsa atesleme bobini saglamdir
Çok teşekkür ederim. Yarın müsait zaman bulunca ölçerim.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hamit inan
(düzenlendi)

Dikkat et ama direnç değeri tutsa bile yalıtkanda delinme oluyor yüksek gerilim atlama yapıyor. Bunu ancak karanlıkta bakarak belki görürsün. Yakıt haritası bozulmuştur belki. LPG bozunca benzine alsan bile 100 km kadar benzinde de saçmalıyor. Kutup başını çıkar 10 dakika bekle

tarihinde Hamit inan tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa YILDIRIM

Dün akşam bobin ve buji kablolarını multimetre ile ölçtüm. 

Bu kabloları Uzundan kısaya doğru

5,8 k ohm

5,2 k ohm

4,8 k ohm

3,4 k ohm

 

Fakat ateşleme bobini çıkışların herhangi bir değer ölçemedim. Giriş soketini ölçtüm. 1-2 arası 0,8 ohm 2-3 arası 0,8 ohm

 

Birde kafa sallama (sarsıntı) sıklaşmaya başladı. Yolda giderken 2. viteste 2000 devirde sabit giderken çok belirgin şekilde hissediliyor. Yakıt tüketimi de arttı. Yakıtı ölçmek için 11 lt LPG aldım ve tekrar ölçeceğim. 

 

Eksantrik Konum Sensörünün bu duruma etkisi var mı? Dün denemek için araç çalışırken soketini söktüm. Herhangi bir tepki vermedi. Soket takılı değilken motoru stop edip tekrar çalıştırdım ve motor çalıştı. 

Akşam bobini ölçerken eksantrik sensörünü de öçtüm. 800 ohm civarı değer vardı. ( Motor çalışmıyorken)  

 

Yorum bağlantısı
Coşku Mert

buji kablolari iyi görünüyor. atesleme bobininde ise hic deger vermemesi arizali olduguna isaret. kontak noktalarinda korozyon pas vs. varda o yuzden deger cikmiyorsa o ayri tabi.

egsantrik sensorunun verdigi omaja bakacak olursak saglam gorunuyor. tam degeri aklimda degil ama saglam bence. zaten krank sensörü kadar onemli bi sensor degil. cfi lerde hic yok mesela o sensör

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa YILDIRIM
buji kablolari iyi görünüyor. atesleme bobininde ise hic deger vermemesi arizali olduguna isaret. kontak noktalarinda korozyon pas vs. varda o yuzden deger cikmiyorsa o ayri tabi.

egsantrik sensorunun verdigi omaja bakacak olursak saglam gorunuyor. tam degeri aklimda degil ama saglam bence. zaten krank sensörü kadar onemli bi sensor degil. cfi lerde hic yok mesela o sensör
Bobin kontakları iyi durumda. Pas vb. yok.
Bobini değiştireceğiz galiba
Yorum bağlantısı
Mustafa YILDIRIM
bobin orijinal değilse 7-8 sene iyi bile dayanmış
Motorcraft diye hatırlıyorum. Tabi çakma değilse
Yorum bağlantısı
Mustafa YILDIRIM

Dün akşam yeni ateşleme bobinini taktım. Malesef sorun devam ediyor. ☹️ Herhangi bir düzelme olmadı. Hatta @Hamit inan beyin dediği gibi akü kutup başını 2 saat kadar söktüm. Kutup başını tekrar takıp benzin ile kullandım. Fakat aynı sorun devam ediyor.

 

Eski bobinde çıkış uçlarında değer okuyamamak benim hatammış. Akşam karalığında ölçmüştüm. Multimetre nin prob uçları bobinin kontağına temas etmediği için değer vermiyormuş. Tekrar ölçtüm 2,5 k ohm değeri verdi. Yeni aldığım bobin de 2,5 k ohm değer okudum.

Yorumlarınızı bekliyorum.

Düzeltemezsem hafta sonu sanayi yolu görünecek gibi

Yorum bağlantısı
Hamit inan

inşallah ufak birşeydir. Krank senserünede baktın mı ?  Bizim araçlarda soket yağlanınca benzer sorunlar açıyor. Ateşlemede falan hata çıkıyor. 

Yorum bağlantısı
Mustafa YILDIRIM
Hamit inan yazdı:

inşallah ufak birşeydir. Krank senserünede baktın mı ?  Bizim araçlarda soket yağlanınca benzer sorunlar açıyor. Ateşlemede falan hata çıkıyor. 

İnşallah

Akşam vakit bulabilirsem kontrol ederim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Coşku Mert
Mustafa YILDIRIM yazdı:

Eski bobinde çıkış uçlarında değer okuyamamak benim hatammış. Akşam karalığında ölçmüştüm. Multimetre nin prob uçları bobinin kontağına temas etmediği için değer vermiyormuş.

 

bu kötü olmuş, en azından parça arızalı demezdik :(

 

Yorum bağlantısı
Mustafa YILDIRIM
 
bu kötü olmuş, en azından parça arızalı demezdik [emoji20]
 
Valla kötü oldu. Tecrübe ettik ama biraz pahalı tecrübe oldu.
Marş süresi de uzadı gaz pedalına bas çek yaparak çalışıyor. Yarın fırsat bulursam sanayiye gideceğim
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...