İçeriğe Yönlendir

Rölantide Motorun Ara Ara Anlık Sarsılması


Mustafa YILDIRIM
Çözüme git Mustafa YILDIRIM tarafından,

Recommended Posts

Çağlar Bayur
Mustafa YILDIRIM yazdı:

Devir saati 1 mm aşağıya anlık inip tekrar normale dönüyor.

Araç rölantide çalışıyorken sürekli değil ara ara sanki bir anlık ateşleme kesiliyormuş gibi motor kasılıyor ve hafif bir sarsıntı-titreşim yapıyor.

1. plastik manifoldları 50 bin de bir söküp içindeki yap buhar kalıntısını yıkamak iyi olur

 

Mustafa YILDIRIM yazdı:

Bu durum en son Radyatör patlamıştı ve değiştirildikten sonra oluşmaya başladı. Herhangi bir bağlantısı var mı bilemedim.

2. birşeyler sökülüp takılırken karter havalandırma veya vakım hortumları oynamış zedenlenmiş yerinden çıkmış olablir

Yorum bağlantısı
Mustafa YILDIRIM
2. birşeyler sökülüp takılırken karter havalandırma veya vakım hortumları oynamış zedenlenmiş yerinden çıkmış olablir
Manifold hiç temizlenmemiştir.
Kendim baya bi baktım ama herhangi bir şey göremedim.
Devir saati milimlik oynuyor ama diğer sorunla birleşince canımı sıkıyor.
Yorum bağlantısı
  • 4 ay sonra...
Zafer Oflu

Konuyu hortlatmış gibi olacam ama benzer sorunu bende yaşıyorum. Sorun halloldu mu acaba? Ben de bobini değiştirmeyi düşünüyorum. Üzerindeki bobin 988F-12029-AE ancak internette sonu AD olan bobinler bulunabiliyorken AE bulunamıyor. Birde eğer orjinal bulamaz isem önerilebilecek yan sanayi ne olabilir acaba? Ben arabayı aldığımdan beri 60.000 km yol yaptım zaten değişme km gelmiştir sanırım? Samsunda parça alabileceğim güvenilir bir yer var mı?

Saygılarımla

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Son iki harf parçanın revizyonunu gösterir. AE daha yeni bi parça olmasına rağmen AD ile de çalışır aracınız.

Yorum bağlantısı
Mustafa YILDIRIM
Zafer Oflu yazdı:

Konuyu hortlatmış gibi olacam ama benzer sorunu bende yaşıyorum. Sorun halloldu mu acaba? Ben de bobini değiştirmeyi düşünüyorum. Üzerindeki bobin 988F-12029-AE ancak internette sonu AD olan bobinler bulunabiliyorken AE bulunamıyor. Birde eğer orjinal bulamaz isem önerilebilecek yan sanayi ne olabilir acaba? Ben arabayı aldığımdan beri 60.000 km yol yaptım zaten değişme km gelmiştir sanırım? Samsunda parça alabileceğim güvenilir bir yer var mı?

Saygılarımla

Sorun çözülmedi devam ediyor. Sorun ile ilgili gelişme olsa buraya mutlaka yazarım.

Çok sık gereksiz masraf yapınca biraz moralim bozuldu. Bu nedenle bu şekilde kullanmaya devam ediyoruz. Ben bobini de almıştım. Takınca anlık sarsılma ile ilgili değişiklik olmadı. Bobin elimde kalmış oldu. Boşta duracağına araçta çalışsın dedim ve taktım. 

Yorum bağlantısı
Zafer Oflu
Sani Gerşon yazdı:

Son iki harf parçanın revizyonunu gösterir. AE daha yeni bi parça olmasına rağmen AD ile de çalışır aracınız.

teşekkür ederim.

Mustafa YILDIRIM yazdı:

Sorun çözülmedi devam ediyor. Sorun ile ilgili gelişme olsa buraya mutlaka yazarım.

Çok sık gereksiz masraf yapınca biraz moralim bozuldu. Bu nedenle bu şekilde kullanmaya devam ediyoruz. Ben bobini de almıştım. Takınca anlık sarsılma ile ilgili değişiklik olmadı. Bobin elimde kalmış oldu. Boşta duracağına araçta çalışsın dedim ve taktım. 

teşekkür ederim. 

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
  • Çözüm
Mustafa YILDIRIM

Uzun bir aradan sonra rölantide ara ara anlık sarsıntı dün itibariyle bitti. 

Bu sorun ile 6 ay kullandık. (Düzelmezse gereksiz masraf yapmayayım diye)

Sorun devam ederken aracın çekişinde herhangi bir sorun yoktu yani rampayı klima açıkken bile sorunsuz çıkıyordu.

Sorun ile birlikte devam eden aracın bekledikten sonra (soğuk/sıcak fark etmiyor) benzinde 2. yada 3. marşta çalışması ve ısınana kadar düzensiz çalışması. 

 

İlave olarak yağ kaçağı için dün ustaya bıraktım. 

Yapılan işlemler;

Bujiler kötü olmuş değişti. (En son 1 yıl önce yaklaşık 10.000 km)

Yağ müşürü değişti.

Benzinde geç çalışma sorunu düzeldi. (Fakat parça değiştirmediğini başka bir yerden olduğunu söyledi. 'meslek sırrını öğrenemedim'😀)

Rölantide anlık sarsıntı sorunu da düzeldi.

 

ilave bilgi: Bu sorun devam ederken bobin hatalı ölçtüğüm için ateşleme bobini almıştım. İade edilemediği için aldığım bobini de taktım. Şu anda bobin, buji yeni ve kablolar 1 yıl önce değişti. Motor yapılalı 15.000 km oldu.

 

Kafamdaki soru işareti: bujiler 1 yılda / 10.000 km de neden bu hale geldi? Sorunun çözüldüğüne sevinince bujilere tam detaylı bakmadım. Sadece siyahlaşmış ve erimiş gibi duruyordu.(Araç benzin/LPG) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa YILDIRIM
Çağlar Bayur yazdı:

bujinin tırnağı mı erimiş? porseleni mi siyahlaşmış

Buji arabada duruyor. Resim eklemeye çalışacağım. Tırnak arası fazla açık geldi o yüzden erimiş diye düşündüm. Siyahlıkta kıvılcım atan yerdeydi

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Alpay Urludağ

İki yıl önce lpg bitti, benzinde sürüyorum, araba öne arkaya değil, sağa sola adeta zıplayarak savruluyordu. Katkı maddesi aldım depoya onunla sorun çözüldü sanıyordum. Sonra benzinde çalışmama sorunları oluyordu ara sıra. Elektrikçiye götürüyorum, depoya elektrik gidiyor falan diyorlar. En sonunda arızayı ben buldum, meğer benzin deposunun üstünde, koltuğun altında yer alan soket gevşekmiş. Onu değiştirince benzinde çalışmama sorunu ortadan kalktı. Büyük bir ihtimalle de sarsıntı o yüzdendi

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa YILDIRIM

 

Çağlar Bayur yazdı:

fotoya bakalım

 

Çıkan bujiler bunlar 1 yıl / 10.000 km kullanıldı. İki tanesinin arası fazla açık gibi geldi. 

DSC_3288.JPG

Bu bujiler ise motor yapıldığında takılmıştı. 2 ay sonra sadece LPG de tekleme şikayeti olunca LPG servisine götürmüştüm. Sorunun ateşlemeden olduğunu söyledi ve buji kablosu ve bujileri değiştirmişti. (Sökülen bujiler bana sağlam gibi geldi. Sanki boşu boşuna buji değiştirdik.)

DSC_3289.JPG

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...