İçeriğe Yönlendir

Fiesta 2010 1.4 TDCI 2000 Devirde Silkeleme Sorunu


Şerif Özhaseki

Recommended Posts

Şerif Özhaseki

Herkese merhaba. 
2010 Fiesta 1.4 Dizel aracımda ikinci ve üçüncü viteste 2bin devirden sonra sabit hızda giderken mazot biter gibi bir silkeleme yaşıyorum. Forumda diğer konuları okudum ancak herhangi bir çözüm bulunamamış. Antep'te önerebileceğiniz bir usta var mıdır? Bu sorunu çözen varsa nasıl çözdüğü hakkında bilgi verebilir mi? 

Yorum bağlantısı
Celal Aydın

İlk şüpheli parça enjektör (pompacıda ford ids bilgisayarına bağlatılır, araç çalışırken eşzamanlı olarak görüntülenir 4 adet enjektörün her biri.)

İkinci şüpheli parça mazot pompası. Pompanın üzerinde ve rail hattında üç adet müşür bulunur. Bunlardan herhangi birinde arıza olabilir, arıza ışığı yakmaz. Değiştirip denemeli.

Üçüncü şüpheli parça Hava Akışmetre, Maf sensörü, hava emiş hortumu üzerinde, turboya yakın konumda yeri, çıkarıp temizletebilirsiniz yağsız kontak spreyi ile, ya da değiştirip deneyebilirsiniz yenisiyle.

EGR valfi de şüpheli fakat o teklemeden ziyade çekiş düşüklüğü ve yoğun kara duman ile belli eder kendini.

Geçmiş olsun, bol şans.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Şerif Özhaseki

Tüm konuları didik didik ettim ama tam olarak çözüm şu diyen olmamış şimdiye kadar. Ben biraz pimpirikliyim çözene kadar devam edeceğim muhtemelen 😄 

 

Usta ilk olarak sorunun Egr valfi olduğunu düşündü, çıkmasıyla değiştirdi sorun devam etti. 
Yine elinde çıkma olan 2 müşürü değiştirdi, sorun devam etti. 
 

Haftaya sıfır EGR takıp deneyeceğiz ama ben ısrarla EGR olduğunu düşünmüyorum. 
 

Çözenlerden bir tanesi Debriyaj müşürüyle düzeldiğini söylemiş. 
Enjektör işine girmek istemiyorum, altından kalkamayız mazallah. 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

pompa müşürlerini ve rail müşürünü değiştir kardeş, egr ve maf tan yapmaz zaten, enjektörler en son....

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Şerif Özhaseki yazdı:

2bin devirden sonra sabit hızda giderken mazot biter gibi bir silkeleme yaşıyorum.

3000 devir üstü devamlı giderek denemelik sürüş testi yapyınız mı hiç

Yorum bağlantısı
Mert Gülkokan

egr olduğunu sanmıyorum

 

ustalarımzı müşir demiş

 

müşirden değilse geriye enjektör ve pompa kalıyor

 

Umarım çözersiniz

Yorum bağlantısı
Şerif Özhaseki
Ali Cihangiroğlu yazdı:

pompa müşürlerini ve rail müşürünü değiştir kardeş, egr ve maf tan yapmaz zaten, enjektörler en son....

Ustayı değiştirip pompa ve rail müşürlerini değiştireceğim haftaya. Sıfırlarını almak mantıklı sanırım onların, değil mi? 

 

Çağlar Bayur yazdı:

3000 devir üstü devamlı giderek denemelik sürüş testi yapyınız mı hiç

3000 devir üstüne çıkıldığında herhangi bir sorun yok. 2bin ile 2300 devir arasında yavaşça ivmelenirken sorun yaşıyorum. 

Mert Gülkokan yazdı:

egr olduğunu sanmıyorum

 

ustalarımzı müşir demiş

 

müşirden değilse geriye enjektör ve pompa kalıyor

 

Umarım çözersiniz

Mazot pompasını bakımda değiştirmiştim, değiştirmeden önce de belirttiğim arıza devam ediyordu zaten. 

Orijinal mazot pompası şu an 1000 TL civarı, sadece denemek için almayı da istemiyorum açıkçası.

Enjektörlerden sonra yapmaya devam ederse mazot pompasına bakalım... 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Şerif Özhaseki yazdı:

3000 devir üstüne çıkıldığında herhangi bir sorun yok. 2bin ile 2300 devir arasında yavaşça ivmelenirken sorun yaşıyorum. 

ezbere tamirat çok para harcatır, önce canlı veri okunarak yol testinde hava akış metre verisine bakmalı

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Şerif Özhaseki
Çağlar Bayur yazdı:

ezbere tamirat çok para harcatır, önce canlı veri okunarak yol testinde hava akış metre verisine bakmalı

Haklısın Çağlar abi, sürerken canlı verileri izleyelim dedim ustaya ama yapmadı öyle bir şey. Sanırım ilk işim yeni bir usta bulmak olacak. Elektrikçiye mi gitmeliyim bunun için? 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

yok, obd veya test cihazı kullanan kim olursa

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Şerif Özhaseki yazdı:

Ustayı değiştirip pompa ve rail müşürlerini değiştireceğim haftaya. Sıfırlarını almak mantıklı sanırım onların, değil mi? 

 

3000 devir üstüne çıkıldığında herhangi bir sorun yok. 2bin ile 2300 devir arasında yavaşça ivmelenirken sorun yaşıyorum. 

Mazot pompasını bakımda değiştirmiştim, değiştirmeden önce de belirttiğim arıza devam ediyordu zaten. 

Orijinal mazot pompası şu an 1000 TL civarı, sadece denemek için almayı da istemiyorum açıkçası.

Enjektörlerden sonra yapmaya devam ederse mazot pompasına bakalım... 

pompa değil sadece üstündeki müşürleri kastetmiştim, pompayla beraber onlarda değiştiyse o zaman tek yok makinaya bağlanıp anlık tüm verilere bakmak kalıyor, buda ancak serviste ve teknisyenin keyfi olursa olur artık, uğraşmıyor adamlar, çoğuda bilmiyor zaten...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Şerif Özhaseki
Ali Cihangiroğlu yazdı:

pompa değil sadece üstündeki müşürleri kastetmiştim, pompayla beraber onlarda değiştiyse o zaman tek yok makinaya bağlanıp anlık tüm verilere bakmak kalıyor, buda ancak serviste ve teknisyenin keyfi olursa olur artık, uğraşmıyor adamlar, çoğuda bilmiyor zaten...

Real Time olarak izlemeyi servis servis gezip yapacak bir adam arayacağım yani. 😄

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...