İçeriğe Yönlendir

Fiesta 2010 1.4 TDCI 2000 Devirde Silkeleme Sorunu


Şerif Özhaseki

Recommended Posts

Şerif Özhaseki

Herkese merhaba. 
2010 Fiesta 1.4 Dizel aracımda ikinci ve üçüncü viteste 2bin devirden sonra sabit hızda giderken mazot biter gibi bir silkeleme yaşıyorum. Forumda diğer konuları okudum ancak herhangi bir çözüm bulunamamış. Antep'te önerebileceğiniz bir usta var mıdır? Bu sorunu çözen varsa nasıl çözdüğü hakkında bilgi verebilir mi? 

Yorum bağlantısı
Celal Aydın

İlk şüpheli parça enjektör (pompacıda ford ids bilgisayarına bağlatılır, araç çalışırken eşzamanlı olarak görüntülenir 4 adet enjektörün her biri.)

İkinci şüpheli parça mazot pompası. Pompanın üzerinde ve rail hattında üç adet müşür bulunur. Bunlardan herhangi birinde arıza olabilir, arıza ışığı yakmaz. Değiştirip denemeli.

Üçüncü şüpheli parça Hava Akışmetre, Maf sensörü, hava emiş hortumu üzerinde, turboya yakın konumda yeri, çıkarıp temizletebilirsiniz yağsız kontak spreyi ile, ya da değiştirip deneyebilirsiniz yenisiyle.

EGR valfi de şüpheli fakat o teklemeden ziyade çekiş düşüklüğü ve yoğun kara duman ile belli eder kendini.

Geçmiş olsun, bol şans.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Şerif Özhaseki

Tüm konuları didik didik ettim ama tam olarak çözüm şu diyen olmamış şimdiye kadar. Ben biraz pimpirikliyim çözene kadar devam edeceğim muhtemelen 😄 

 

Usta ilk olarak sorunun Egr valfi olduğunu düşündü, çıkmasıyla değiştirdi sorun devam etti. 
Yine elinde çıkma olan 2 müşürü değiştirdi, sorun devam etti. 
 

Haftaya sıfır EGR takıp deneyeceğiz ama ben ısrarla EGR olduğunu düşünmüyorum. 
 

Çözenlerden bir tanesi Debriyaj müşürüyle düzeldiğini söylemiş. 
Enjektör işine girmek istemiyorum, altından kalkamayız mazallah. 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

pompa müşürlerini ve rail müşürünü değiştir kardeş, egr ve maf tan yapmaz zaten, enjektörler en son....

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Şerif Özhaseki yazdı:

2bin devirden sonra sabit hızda giderken mazot biter gibi bir silkeleme yaşıyorum.

3000 devir üstü devamlı giderek denemelik sürüş testi yapyınız mı hiç

Yorum bağlantısı
Şerif Özhaseki
Ali Cihangiroğlu yazdı:

pompa müşürlerini ve rail müşürünü değiştir kardeş, egr ve maf tan yapmaz zaten, enjektörler en son....

Ustayı değiştirip pompa ve rail müşürlerini değiştireceğim haftaya. Sıfırlarını almak mantıklı sanırım onların, değil mi? 

 

Çağlar Bayur yazdı:

3000 devir üstü devamlı giderek denemelik sürüş testi yapyınız mı hiç

3000 devir üstüne çıkıldığında herhangi bir sorun yok. 2bin ile 2300 devir arasında yavaşça ivmelenirken sorun yaşıyorum. 

Mert Gülkokan yazdı:

egr olduğunu sanmıyorum

 

ustalarımzı müşir demiş

 

müşirden değilse geriye enjektör ve pompa kalıyor

 

Umarım çözersiniz

Mazot pompasını bakımda değiştirmiştim, değiştirmeden önce de belirttiğim arıza devam ediyordu zaten. 

Orijinal mazot pompası şu an 1000 TL civarı, sadece denemek için almayı da istemiyorum açıkçası.

Enjektörlerden sonra yapmaya devam ederse mazot pompasına bakalım... 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Şerif Özhaseki yazdı:

3000 devir üstüne çıkıldığında herhangi bir sorun yok. 2bin ile 2300 devir arasında yavaşça ivmelenirken sorun yaşıyorum. 

ezbere tamirat çok para harcatır, önce canlı veri okunarak yol testinde hava akış metre verisine bakmalı

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Şerif Özhaseki
Çağlar Bayur yazdı:

ezbere tamirat çok para harcatır, önce canlı veri okunarak yol testinde hava akış metre verisine bakmalı

Haklısın Çağlar abi, sürerken canlı verileri izleyelim dedim ustaya ama yapmadı öyle bir şey. Sanırım ilk işim yeni bir usta bulmak olacak. Elektrikçiye mi gitmeliyim bunun için? 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Şerif Özhaseki yazdı:

Ustayı değiştirip pompa ve rail müşürlerini değiştireceğim haftaya. Sıfırlarını almak mantıklı sanırım onların, değil mi? 

 

3000 devir üstüne çıkıldığında herhangi bir sorun yok. 2bin ile 2300 devir arasında yavaşça ivmelenirken sorun yaşıyorum. 

Mazot pompasını bakımda değiştirmiştim, değiştirmeden önce de belirttiğim arıza devam ediyordu zaten. 

Orijinal mazot pompası şu an 1000 TL civarı, sadece denemek için almayı da istemiyorum açıkçası.

Enjektörlerden sonra yapmaya devam ederse mazot pompasına bakalım... 

pompa değil sadece üstündeki müşürleri kastetmiştim, pompayla beraber onlarda değiştiyse o zaman tek yok makinaya bağlanıp anlık tüm verilere bakmak kalıyor, buda ancak serviste ve teknisyenin keyfi olursa olur artık, uğraşmıyor adamlar, çoğuda bilmiyor zaten...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Şerif Özhaseki
Ali Cihangiroğlu yazdı:

pompa değil sadece üstündeki müşürleri kastetmiştim, pompayla beraber onlarda değiştiyse o zaman tek yok makinaya bağlanıp anlık tüm verilere bakmak kalıyor, buda ancak serviste ve teknisyenin keyfi olursa olur artık, uğraşmıyor adamlar, çoğuda bilmiyor zaten...

Real Time olarak izlemeyi servis servis gezip yapacak bir adam arayacağım yani. 😄

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Şerif Özhaseki
(düzenlendi)

Bugün EGR iptali yaptırdım, orijinal mazot filtresi taktırdım, debriyaj müşürünü orijinaliyle değiştirdim ama sorun hala devam ediyor. 
Mazot basınç müşürünü de değiştirdim bu arada, arıza o da değil. 

tarihinde Şerif Özhaseki tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Süleyman Can

Aynı sorun benim araçta da var diğer başlıklarda da yazıyorum. Sorunlu olan parçanın gaz pedalı olduğunu düşünüyorum. Gaz pedalı içerisinde bir musur var arıza yaptığında obd cihazı pedal konum sensörü diye uyarı veriyor. İlk fırsatta gaz pedalını değiştireceğim. Şerif bey sırf denemelik çıkma gaz pedalı takip deneyin bakalım çözecek mi?

Yorum bağlantısı
Şerif Özhaseki
Celal Aydın yazdı:

Araç çalışırken bilgisayara bağlanıp enjektör değerleri okundu mu?

Enjektör değerlerine bakılmadı, yarın baktıracağım. Hem enjektör değerlerini ölçtüreceğim hem de sürüş esnasında IDS’ye bağlatıp saçma değerler veren sensör var mı ona baktıracağım. 

 

Süleyman Can yazdı:

Aynı sorun benim araçta da var diğer başlıklarda da yazıyorum. Sorunlu olan parçanın gaz pedalı olduğunu düşünüyorum. Gaz pedalı içerisinde bir musur var arıza yaptığında obd cihazı pedal konum sensörü diye uyarı veriyor. İlk fırsatta gaz pedalını değiştireceğim. Şerif bey sırf denemelik çıkma gaz pedalı takip deneyin bakalım çözecek mi?

Hiç aklıma gelmedi gaz pedalı olması. Bilgisayara bağlandığında pedal konum sensörü uyarısı almadık hiç. 
Çıkma pedal varsa yarın onu da deneyeyim, siz denediniz mi? 

Yorum bağlantısı
Süleyman Can
Şerif Özhaseki yazdı:

Çıkma pedal varsa yarın onu da deneyeyim, siz denediniz mi?

 

Ben henüz vakit bulup deneyemedim. Ama ilk işim pedalı değiştirip bı denemek olacak. Sorun çözülürse buraya yazarım.

Yorum bağlantısı
Şerif Özhaseki
Metin Taşcı yazdı:

Pedaldan oldugunu hiç sanmıyorum. Bu sorun psa tarafında 1.4hdi lardada mevcut . ortak suclu parcanın gaz pedalı oldugunu hiç sanmıyorum

Rail hattında bahsi geçen 2 sensörü değiştirdiniz mi? 
 

ikinci sorum da bu sorunu baskı balatadan yapıyor olabilir mi? 
 

 

Bunlardan önce bi enjektörlere baktıracağım. Ama eğer mazot pompasındaki 2 sensörü değiştirdiyseniz benim değiştirmeme gerek yok. 

Yorum bağlantısı
Süleyman Can

Konunun sıkı takipçisiyim, uğraşlar sonucu cozersek bı çok kişi faydalanacak. Kolay gelsin.

Yorum bağlantısı
Şerif Özhaseki

Bugün artık yavaş hızda hissedilir derecede arttı silkeleme / tekleme problemi. Aracın içinde resmen bi ileri bi geri oluyoruz. 
Yarın sabah enjektör değerlerine baktırıp mazot pompası üzerindeki müşürleri kontrol ettireceğim. 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Metin Taşcı yazdı:

bana baskı-balata yaptırıyor gibi gelmeye başladı

Baskı balata silkeleme yapması için yüzeyin bozuk olması lazım. Yüzeyi bozuk volant veya balata da özellikle ilk kalkışta ciddi silkeleme yapar. Hatta belki zamanla tam basmadığı için kaçırma yaparak daha da belirginleşir. 

 

Sorunun sebebi özel bir bölgede yapması sebebi ile beyinsel veya elektronik bir aksam(bu aksamdan sinyal alan bir yer de olabilir) şeklinde düşünmek lazım. 

Yorum bağlantısı
Süleyman Can

Sadece belirli devir aralığında yapması bana da elektronik bir arıza gibiymiş geliyor. Mekanik olacağını zannetmiyorum. Yakın zamanlarda Ford yetkili servislerinde bulunan orjinal OBD cihazına bağlattınız mı? Sanayide ustaların kullandıkları universal oluyor ve her hatayı göstermiyor. Belki de sorunu daha kısa sürede tespit edebiliriz?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

ne sorunmuş arkadaş bir çözülmedi, sıfır alıp 13 sene kullandığım 210 binde sattığım Fiestamda son senelerde hafiften başlamıştı, konusuda geçmişti hatırlarsanız, egr zaten iptaldi, belki kaçak yapıyor diye araya sac koymuştum yine düzelmedi, maf değişti yine aynı, 2000 devirdeki anlık durum çalışması normal, güç kaybı olunca gaza basınca yada gaz kesip tekarar basınca düzelirdi,  ben pompa müşürlerini değiştirmemiştim, enjektörlerede baktırmadım, yakıtı norml çekişi normal hereşeyi normaldi zaten, müşür değişiminide siz yapmışsınız yine düzelmemiş, bende ender ve çok az yaptığındnan çok uğraşmadım, 2000 devirde hafiften anlık güç kaybı olur gibi dalgalanırdı,   pompa müşür vs değişin demiştim bende öyle duymuştum hatta forumdan bir arkadaştı sanırım,  bende yaptıklarınız harici bunu uzun süre kesen bir etken vardı yalnız....

 

Kullandığım katkı, Wurth dizel sistem temizleyici, bunu kullanınca aylarca hissetmezdim hatta baya uzun zaman, bende sebeb yakıt sistem kaynaklıydı demekki çünki katkı düzeltiyordu....

bu arada şunu unutmayın, 1.4 tdci de enjektör sorun çıkardığı an atın gitsin o enjektörü, tamiri olmaz, meme değişimi falanda hikaye, ömürlü olmuyor, atacaksınız yenisi alacaksınız 150-200 bin km rahat edeceksiniz, üstündeki zaymıns gıcık enjektörler tamir olmuyor, elektro kısımlarında bir numara var sanki  ve zaten değişmiyor o kısım, tamir olanlarında orjinal kadar gittiğini daha duymadım, benim farkettiğim durum buydu arkadaşlar.....

 

başka ne olabilir, hadi herşey normal diyelim, bu anlık kesinti neden olur? sanki akım kesiyor gibi bu durumda bunu yapacak olan gaz pedalındaki potansiometre olabilirmi acaba? çattık resmen...

 

siz önce kolaydan gidin, deponuz yarımken wurth kullanın, o depoyu bitirin, olmadı bir kez daha deneyin, değişim farkederseniz enjektörleri yenisiyle değişin, tamir ettirmeyin olmayacak çünki.

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Süleyman Can
Ali Cihangiroğlu yazdı:

ne sorunmuş arkadaş bir çözülmedi, sıfır alıp 13 sene kullandığım 210 binde sattığım Fiestamda son senelerde hafiften başlamıştı, konusuda geçmişti hatırlarsanız, egr zaten iptaldi, belki kaçak yapıyor diye araya sac koymuştum yine düzelmedi, maf değişti yine aynı, 2000 devirdeki anlık durum çalışması normal, güç kaybı olunca gaza basınca yada gaz kesip tekarar basınca düzelirdi,  ben pompa müşürlerini değiştirmemiştim, enjektörlerede baktırmadım, yakıtı norml çekişi normal hereşeyi normaldi zaten, müşür değişiminide siz yapmışsınız yine düzelmemiş, bende ender ve çok az yaptığındnan çok uğraşmadım, 2000 devirde hafiften anlık güç kaybı olur gibi dalgalanırdı,   pompa müşür vs değişin demiştim bende öyle duymuştum hatta forumdan bir arkadaştı sanırım,  bende yaptıklarınız harici bunu uzun süre kesen bir etken vardı yalnız....

 

Kullandığım katkı, Wurth dizel sistem temizleyici, bunu kullanınca aylarca hissetmezdim hatta baya uzun zaman, bende sebeb yakıt sistem kaynaklıydı demekki çünki katkı düzeltiyordu....

bu arada şunu unutmayın, 1.4 tdci de enjektör sorun çıkardığı an atın gitsin o enjektörü, tamiri olmaz, meme değişimi falanda hikaye, ömürlü olmuyor, atacaksınız yenisi alacaksınız 150-200 bin km rahat edeceksiniz, üstündeki zaymıns gıcık enjektörler tamir olmuyor, elektro kısımlarında bir numara var sanki  ve zaten değişmiyor o kısım, tamir olanlarında orjinal kadar gittiğini daha duymadım, benim farkettiğim durum buydu arkadaşlar.....

 

başka ne olabilir, hadi herşey normal diyelim, bu anlık kesinti neden olur? sanki akım kesiyor gibi bu durumda bunu yapacak olan gaz pedalındaki potansiometre olabilirmi acaba? çattık resmen...

 

siz önce kolaydan gidin, deponuz yarımken wurth kullanın, o depoyu bitirin, olmadı bir kez daha deneyin, değişim farkederseniz enjektörleri yenisiyle değişin, tamir ettirmeyin olmayacak çünki.

Ali abi fırsatını bulduğum an direk yetkili servise çekeceğim. Şu aralar çok yoğun geçiyor. Benim en şüphelendiğim ve ilk baktiracagim parça gaz pedalı (içinde entegre sensör var). Sanayide sözüne güvendiğim usta da gaz pedalıni sorunsuz çalışan bı Fiesta ile degiselim bakalım cozulecek mi dedi, askerlik falan derken kaldı. Obd cihazı pedal konum sensörü hatası vermişti geçmişte. Sanırım pedal veriyi yanlış okuyor ecuya yanlış bilgi yolluyor az gaz ile fazla mazot yollanıyor enjektörlere. Araç birden firladigi icin doğal olarak gazdan ayak çekilince yigiliyor. Eğer sorun buysa 1500 tl den aşağı çözülmez gibi duruyor. :))

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Süleyman Can yazdı:

Ali abi fırsatını bulduğum an direk yetkili servise çekeceğim. Şu aralar çok yoğun geçiyor. Benim en şüphelendiğim ve ilk baktiracagim parça gaz pedalı (içinde entegre sensör var). Sanayide sözüne güvendiğim usta da gaz pedalıni sorunsuz çalışan bı Fiesta ile degiselim bakalım cozulecek mi dedi, askerlik falan derken kaldı. Obd cihazı pedal konum sensörü hatası vermişti geçmişte. Sanırım pedal veriyi yanlış okuyor ecuya yanlış bilgi yolluyor az gaz ile fazla mazot yollanıyor enjektörlere. Araç birden firladigi icin doğal olarak gazdan ayak çekilince yigiliyor. Eğer sorun buysa 1500 tl den aşağı çözülmez gibi duruyor. :))

pedal mantıklı geldi banada, genelde basılı tuttuğumuz seviyede hata veriyor sanki o noktayı sürekli kullandığımızdan belkide bozuluyor o noktadaki yüzey, pedalın içi nasıldır bakmadıydım, kolayı değişip bakmak, sonuçta2-3 vida bir soketi çıkar tak yapacaksın, denemekte fayda var.

 

şunu gibi sanırım, sürtünme kısmı, en çok kullanılan kısım aşınmış olabilir, genelde sabit gazla gittiğimiz devir 2000-2500 arası, pedalda denk gelen kısıma bakmak lazım, yüzey aşınmış olabilir, kararmıştır belki, sürtünme esaslı bir sesnör diye farzediyorum tabii, yüzey bozuksa al sana anlık gaz kesinitisi...

 

 

 örnek verirsem radyoların ses açma düğmeleri gibi düşün, çıtır çıtır eder hani sesle oynarken, aynı olay, sinyal gitmez parazit yapar...

 

 

gaz+pedal%25C4%25B1+konum+sens%25C3%25B6

içi daha detaylı şöyle sanırım, gaz kelebeği potansiyometresine benzer, direnç pisti dediği yer aşındıysa yada temas uçlarında sorun varsa hatalı sinyal gidiyor olabilir diye düşünüyorum, acaba pedalı söküp yada içine yağsız kontak sprey sıksak temizeleyebilirmiyiz, bud denenebilir ucuz yol...

gaz+kelebe%25C4%259Fi+potansiyometre.JPG

 

Servet bilir bu işleri ona soralım :)

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...