İçeriğe Yönlendir

Alman - Japon - Fransız - Kore - İtalyan


Tansu Kalafatoğlu

Alman - Japon - Fransız - Kore - İtalyan  

72 oy

Bu ankete oy verme veya sonucunu görme izniniz yok Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Tansu Kalafatoğlu

Kavga çıkaracak bir konu :) güvenlik, sorunsuzluk, uzun ömürlülük, az maliyet, emisyon ana kriterler. Her kurum bunları kıstas alır. Performans ve lüks kıstas alınmaz çünkü görecelidir. 

 

japon: mazda, toyota, subaru, nissan, mitsubishi, daihatsu, honda, suzuki

 

alman: mercedes, bmw, audi, vw, seat, skoda, ford 

 

fransız: renault, citroen, peugeot, ds, dacia, opel

 

g.kore: kia, hyundai, daewoo, ssangyong

 

İtalyan: fiat, alfa romeo, dodge

 

toronto‘dan bir yazar alman arabaların alman mühendisliği algısı geride kaldı diye yazmış autoguide dergisine

 

https://www.autoguide.com/auto-news/2012/05/are-german-cars-reliable-myth-german-engineering.html

  • Beğen 1
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Muhip Yılmaz

Lüks segment Alman :) 

Dayanıklılık Japon :) 

Hem lüks hem dayanıklılık LEXUS :)  ( aklımı çelmiyor değil 😛 ) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)

Lüks yok lüks yok :) çünkü lüksün sınırı yok alman’da ingiliz’de. Gerçi lexus ile genesis de öyle. 

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Kavga çıkaracak bir konu

yo çok basit, 1977 model 131 ve 1977 model bir jaguara bakalım, jaguar çekici ile gelmesin ama :rofl:

  • Beğen 1
  • Mutlu 11
Yorum bağlantısı
Erkan Işık

japonlarda güzel yeni honda artık dedim tam alınacak araba ama fiyatlar malum alman arabaları kullanmama ragmen oyum japonlara 

Yorum bağlantısı
Onur Tunç Aldı

Ford’un Alman olduğunu bilmiyordum. Alman arabaları çok tercih ediliyor deyip oraya doğru yanlamış gibi [emoji4]

Yorum bağlantısı
Nihat Palolu
Onur Tunç Aldı yazdı:

Ford’un Alman olduğunu bilmiyordum. Alman arabaları çok tercih ediliyor deyip oraya doğru yanlamış gibi emoji4.png

 

Ford Alman değil Amerikan. Listedeki Ford Avrupa Ford’u.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Erdem Doğan
Onur Tunç Aldı yazdı:

Ford’un Alman olduğunu bilmiyordum. Alman arabaları çok tercih ediliyor deyip oraya doğru yanlamış gibi emoji4.png

Aslında Amerikan, Avrupa modelleri üretim yeri Almanya.

Yan kuruluş olarak İngiltere ve Almanya'da firma kurmuşlar. İngiltere'de benimsenmiş ve sevilmiş. Halk arabası. Almanya'da araç, Amerika'da eşek niyetine kullanılıyor.

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
(düzenlendi)
Nihat Palolu yazdı:

Ford Alman değil Amerikan. Listedeki Ford Avrupa Ford’u.

Bu doğru bunun kabul edelim,

Şase sağlamlığı açısından Abd,

Mühendislik açısından Alman,

Tasarım, estetik açıdan İtalyan,

Asillik açısından İngiliz,

Ekonomik motor açısından Fransız,

Sorunsuzluk açısından Japon.

tarihinde Metin Uzunoğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Onur Tunç Aldı
Bu doğru bunun kabul edelim,
Şase sağlamlığı açısından Abd,
Mühendislik açısından Alman,
Tasarım, estetik açıdan İtalyan,
Asillik açısından İngiliz,
Ekonomik motor açısından Fransız,
Sorunsuzluk açısından Japon.

Peki hangi açıdan biz?[emoji4]
Yorum bağlantısı
Nihat Palolu
Metin Uzunoğlu yazdı:

Bu doğru bunun kabul edelim,

Şase sağlamlığı açısından Abd,

Mühendislik açısından Alman,

Tasarım, estetik açıdan İtalyan,

Asillik açısından İngiliz,

Ekonomik motor açısından Fransız,

Sorunsuzluk açısından Japon.

 

Almanların detaycı olmalarını çok beğeniyorum. Benim çalıştığım firma da Alman. Ürün kullanma kılavuzlarında “bu kılavuzu okuyunuz, eğer ürünü bir başkasına verecekseniz kılavuzu da o kişiye teslim ediniz” yazıyor.   Adamlar neleri düşünüyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

ford çok karışık. Amerikan ford ile bizim işimiz çok yok. Avrupa ford 30 sene mazda ile ortak araba yaptı. Ama esas merkez almanya üretim vs olunca almanya yazdım. İngiltere yazsam da olabilirdi

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Metin Uzunoğlu yazdı:

Bu doğru bunun kabul edelim,

Şase sağlamlığı açısından Abd,

Mühendislik açısından Alman,

Tasarım, estetik açıdan İtalyan,

Asillik açısından İngiliz,

Ekonomik motor açısından Fransız,

Sorunsuzluk açısından Japon.

Hocam ford son 10-15 seneye arızalarıyla damga vurduk desek yeridir. Güvenlik anlamında İsveç’e giden arkadaşımız da a ve b sütunundaki sorunları belirtmişti. Bence ford çizgisinden uzaklaştı. Forumda da çok sık sorun başlığı açılıyor. Yol tutuş ve şase anlamında itibarı kaldı sadece. Yakıt olarak fransız dizelleriyle yarışamadı da

Murat Sahın yazdı:

Saab ve Volvo gibi iki güzelliği bünyesinde barındıran İsveç nerde?

Saab uçtu. Volvo tek başına kaldı. Tek marka için de seçenek açmadım açıkçası

Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
Onur Tunç Aldı yazdı:

Peki hangi açıdan biz?emoji4.png

Ford Transit ve Eskişehir İnönü deki kargo fabrikası açısından biz yani Türkiye 😄 gerçi orasıda karışık fordun dünyada kendine ait olmayan tek fabrikası Türkiyedeki fabrikası. 

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

ford çok karışık. Amerikan ford ile bizim işimiz çok yok. Avrupa ford 30 sene mazda ile ortak araba yaptı. Ama esas merkez almanya üretim vs olunca almanya yazdım. İngiltere yazsam da olabilirdi

Knowhow için en ucuz maliyetli yöntemdi. o sayede sadece mazda değil, volvo, jaguar, land rover gibi markalarda bir dönem ford çatısı altındaydı.

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

ford çok karışık. Amerikan ford ile bizim işimiz çok yok. Avrupa ford 30 sene mazda ile ortak araba yaptı. Ama esas merkez almanya üretim vs olunca almanya yazdım. İngiltere yazsam da olabilirdi

Ford Kasko listesinde bile karışık ford usa, ford europa ve ford otosan diye ayrılıyor 😀.

Ama marka Abd.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Hocam ford son 10-15 seneye arızalarıyla damga vurduk desek yeridir. Güvenlik anlamında İsveç’e giden arkadaşımız da a ve b sütunundaki sorunları belirtmişti. Bence ford çizgisinden uzaklaştı. Forumda da çok sık sorun başlığı açılıyor. Yol tutuş ve şase anlamında itibarı kaldı sadece. Yakıt olarak fransız dizelleriyle yarışamadı da

Abi aslında çok arıza yaptığı konusuna katılmıyorum. Ama tabiki bir Mazda yada Toyota da değil. Halen direksiyon kutusu ile uğraştırıyor mesela. 

A ve B sütunu sorunlarını ben okumadım, kaçırdım sanırım o başlığı ama halen 5 yıldız alıyorsa iş görüyor demektir. Olaya şöyle bakıyorum, yakın fiyatlara satılan Yeni Megane 130dan sonra yolda geziniyor, focus 1 bile daha stabil sürüş sağlıyordu ki yenilerden bahsetmeye bile gerek yok. Yakıt olarak bence halkımız abartıyor. Biraderde 2013 var 1.6 TDCİ, benim 1.3 mtj Lineadan az yakıyordu araba. Yakıt işi algıdan ibaret. Arkadaş A3 TDI sahibi, yakıt konusunu konuşuyoruz, litre bazında focustan az yakmıyor araba. 

Bence klasmanında güzel seçenek.bence en büyük sorunu halen şanzıman. Pimi çekilmiş bomba gibi bir şey.

Benim için dizel artık bir seçenek değil. Benzinli araç daha makul. Evi değiştirdim, yeni güzergahta dizel araba ısınmadan ben gideceğim yere varabiliyorum. Benzinli de de japon ve Kore ipi göğüsler sorunsuzluk ve mekanik dayanıklılık konusunda. Güvenlik konusunda Toyota baya mesafe katetti. Corolla gayet tercih edilebilir bence o sınıf için. 

 

 

 

 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan

Soğan ekmek de yesem yine de Alman.

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Metin Uzunoğlu yazdı:

Ford Transit ve Eskişehir İnönü deki kargo fabrikası açısından biz yani Türkiye 😄 gerçi orasıda karışık fordun dünyada kendine ait olmayan tek fabrikası Türkiyedeki fabrikası. 

Knowhow için en ucuz maliyetli yöntemdi. o sayede sadece mazda değil, volvo, jaguar, land rover gibi markalarda bir dönem ford çatısı altındaydı.

Ford Kasko listesinde bile karışık ford usa, ford europa ve ford otosan diye ayrılıyor 😀.

Ama marka Abd.

Amerikan ford’un biz ne yapalım. 5 litre’den aşağı motor yok :) Büyük kasalar vs.

 

Ford mazda volvo psa gibi ortaklıklarla küçük araba küçük motor yapmayı öğrendi. amerika’dan dünyaya açıldı. Çok da güzel şase dengesi yaptı. Arabaları hala güzel. Kaliteli. Fakat mekanik anlamda 10 senedir fena

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Burak Kuşçu

Geçtiğimiz yıl 1973 model bir vosvosum vardı, Yine sonrasında da 1980 model bir 131 kullandık. Her ikisi de hiç yolda bırakmadı, bakımlı oldukları için yağ bakımı harici herhangi bir para harcatmadı. Bu araçları kullandığım dönemde benzer yaşta uzak doğu ve fransız araçları ile hiç yolda karşılaşmadım.

.

Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu

Ailede 1998 yılından beri 20 ye yakın ford kullanıldı halen de kullanılıyor periyodik bakım dışında Sanayi yüzü görmediler.

Yorum bağlantısı
Tamer Topaç

Güney Kore mi desem? :bedevi:   Markaların istatistikleri vardı ama onlar da çok taraflıydı.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...