İçeriğe Yönlendir

Kış Koşullarında Kaporta Bakımı Nasıl Olmalı?


ALİ SEYKAN

Recommended Posts

ALİ SEYKAN

Merhaba,

 

Soru biraz garip olacak ama hep merak ettiğim bir şey.  Kışın, don olduğunda veya kar yağdığında,  araç çamurlu ve tozluyken mi daha az zarar görür yoksa temizken mi? :D Özellikle don durumunda araç buz ile kaplanıyor . İşin özü toz-kir aracı dış etkenlerden koruyor mu?

Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık

Kar arabanın üstünde bekletilmez. Yıkama fırçası ile hemen indiriveririm. Hem ağırlık hem eridiyip kapı fitillerinin arasında donup bozulma olasılığı olur. Toz kir korumaz arabayı.

Bir de kışın ayda bir veya en az kış bitiminde araç altını yıkamak lazım. Tuz ve buz çözücü solisyonların zarar vermemesi için.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erkan Işık
Oğuzkan Erışık yazdı:

Kar arabanın üstünde bekletilmez. Yıkama fırçası ile hemen indiriveririm. Hem ağırlık hem eridiyip kapı fitillerinin arasında donup bozulma olasılığı olur. Toz kir korumaz arabayı.

Bir de kışın ayda bir veya en az kış bitiminde araç altını yıkamak lazım. Tuz ve buz çözücü solisyonların zarar vermemesi için.

oguzkan kışın kapıların donmaması için ruslar gliserin sürüyormuş fitillere gliserin zararı olurmukı  birde nerde alınır satılı bu

Yorum bağlantısı
Mustafa Şahin2

Kışın aracı kapalı garajda tutup sadece yerler kuru olduğunda çıkartıyorum miss :)

 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
Erkan Işık yazdı:

oguzkan kışın kapıların donmaması için ruslar gliserin sürüyormuş fitillere gliserin zararı olurmukı  birde nerde alınır satılı bu

Silikonlu spreyler var, elma da sürenler var.

Yorum bağlantısı
Murat Gedik
Mustafa Şahin2 yazdı:

Kışın aracı kapalı garajda tutup sadece yerler kuru olduğunda çıkartıyorum miss :)

 

 

Keşke hepimizin kapalı garajı olsa 😊

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Kerem Kurluva

Başlıktaki soruya, başka bir açıdan cevap vereyim:

Kış koşullarında, kaporta bakımı olmamalıdır :)

 

Aracın kirli veya temiz olması fark etmez, ancak, +15 dereceden sıfırın altı sıcaklıklara doğru inildikçe, dış aksamdaki malzemeler sertleşip, kırılganlaşırlar.

Tazyikli su, onların dostu değildir.

 

Normal koşullarda metal aksamı çürütebilen tuzlu solüsyonlar da, sıfır derece civarındaki sıcaklıklarda, kaporta parçaları ile reaksiyona girmezler.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Kapı fitillerine silikon sprey olur mu, elimde var, kullanayım diyorum. 

Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık
Erkan Işık yazdı:

oguzkan kışın kapıların donmaması için ruslar gliserin sürüyormuş fitillere gliserin zararı olurmukı  birde nerde alınır satılı bu

Gliserinden bilgim yok Erkan abi. Vazelinin faydası muhakkak var ama. 

Yorum bağlantısı
Murat Öngür

En önemlisi karlı havalarda kullandıktan sonra aracın üzerinde karları temizlemek lazım eteklerinde çamurluklarında kar artığı karlmamalı boyanın yanmasına sebep olur, 

kış dan öncede kaliteli bir cila ile 2 veya 3 kat cila atmak çok daha iyi iş görür. hem kiri hem kar suyunu üzerinde tutmamış olur araç

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

kış öncesi sağlam bakım ile kış geçirilir,havaların güzel olduğu günlerde araç yıkanmalıdır,  araba boyası temizken korunur bunu untumayın.

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
kış öncesi sağlam bakım ile kış geçirilir,havaların güzel olduğu günlerde araç yıkanmalıdır,  araba boyası temizken korunur bunu untumayın.
Araba tozluyken güneşten korunmaz mı ali abi?
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
kış öncesi sağlam bakım ile kış geçirilir,havaların güzel olduğu günlerde araç yıkanmalıdır,  araba boyası temizken korunur bunu untumayın.

Nayn. Canlı kanlı denedik. 4 ayda bir yıkanan araç ile ayda birkaç defa yıkanan araç arasında uçurum fark var
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Servet Aydın yazdı:


Nayn. Canlı kanlı denedik. 4 ayda bir yıkanan araç ile ayda birkaç defa yıkanan araç arasında uçurum fark var

nasıl yıkadığın önemli, benim araçlarımı sıfır diye bayide satarsın, sıfırda hare olur bende olmaz :D

 

kitapçığını okuyunuz, aracınızı her daim temiz tutunuz yazar,  clio klavuz boya bakım 4.14 mesela :p

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
İlkay Başaran yazdı:
Ali Cihangiroğlu yazdı:
kış öncesi sağlam bakım ile kış geçirilir,havaların güzel olduğu günlerde araç yıkanmalıdır,  araba boyası temizken korunur bunu untumayın.

Araba tozluyken güneşten korunmaz mı ali abi?

korumaz kardeş, temiz olacak UV korumalı birşey sürmüş olacaksın, bunun dışında kirlikalsın vs hikayei boya temiz olacak ve uygun maddelerle korunacak, bakınız über fiesta, 13 yaşında serviste sıfır diye çeri konurdu :D  her daim şampuanla yıkanmış wax ve hızlı cila eksik edilmediydi, son zamanlarda seramikte eklenmişti...

 

en büyük sıkıntı UV özellikle yazın, sonra kuş pisliği, sonra diğer etmenler,  toz aracı korumaz, asla unut bunu, aksine tipin biri gelir elini sürer zımpara gibi çizer aracı, beni yıka yazarlar mesela, sen aracını temiz tut korumasını eksik etme sokakta hafif tozlansın ama hafifi, aslında hep cillop tut diyeceğim ama Vatan haini çok, kasti zarar veriyor şerefsizler, o yüzden kirli kalsına aslında bu sebebten katılıyorum, göze batmayacak kadar kirli kalsın ama altında koruma olsun...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Cihangiroğlu yazdı:

aracınızı her daim temiz tutunuz yazar,  clio klavuz boya bakım 4.14 mesela

sebebini yazayım mı?

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Servet Aydın yazdı:

Boyacı taş mı yesin

bizim gibiler azdır, merak etme hayatta aç kalmazlar, kaza yapanlar Vatan hainlerinin gazabına uğrayan araçlar ohooo hayatta aç kalmazlar...

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Çağlar Bayur yazdı:

sebebini yazayım mı?

yaz bilelim, boya duman olsun diyemi temiz tutun diyorlar yani :)

kitapçık:

KAROSERIN BAKIMI (1/3)
İyi bakılan bir aracın daha uzun süre korunması sağlanabilir. Bu nedenle aracın dışına
düzenli olarak bakım yapılması önerilir.
Aracınız etkili antikorozyon korumasına sahiptir. Bununla birlikte çeşitli dış etkenlerden
etkilenebilir.

Havanın korozif etkileri
– hava kirliliği (şehirlerde ve sanayi bölgelerinde);
– havanın tuzluluğu (deniz kenarlarında
özellikle sıcak havalarda);
– mevsimsel iklim ve nem şartları (kışın
yollara serpilen tuz, yol yıkama suları...).

Trafik kazaları
Aşındırıcı etkiler

Havadaki toz, kum, çamur, diğer araçlar tarafından fırlatılan çakıllar...
Bu risklere karşı alınabilecek bir takım asgari
tedbirler bulunmaktadır

 

 

Yapılması gerekenler
Aracınızı servislerimiz tarafından onaylanan
şampuanlarla (asla aşındırıcı ürünler kullanmayınız) motor çalışmıyorken yıkayınız.
Bol miktarda basınçlı su tutarak durulayınız:
– ağaçlardan akan reçineler veya sanayi
atıkları;
– çamurluk ve kasa altında yaş tortu oluşturan çamur;
boyanın dökülmesine neden olabilecek hızlı soldurma etkisi olan bir kimyasal reaksiyona neden olan kuş pislikleri;
Bu lekeleri çıkarmak için aracın hemen
yıkanması zorunludur çünkü bu lekeleri
cila yaparak yok etmek imkansızdır;
– buz eritme kimyasallarının yollara döküldüğü bölgelerde yolculuk yaptıktan sonra
özellikle çamurluk ile kasa altında biriken
tuz.
Aracı bitkilerin (reçine, yaprak...) etkilerinden düzenli olarak arındırın

Araçların yıkanması ile ilgili yerel yasalara
uyunuz (örnek: aracı kamuya ait yollarda yı-
kamamak).
Mıcırlı yollarda seyretme halinde boyanızın
zedelenmesini önlemek için araçlar arasındaki mesafeye uyunuz.
Boyanın zedelenmesi halinde korozyonun
yayılmasını önlemek için hemen rötuş yapı-
nız veya yaptırınız.
Aracınız antikorozyon garantisi kapsamındaysa periyodik bakımlarını yaptırmayı unutmayınız. Bakım belgesine bakınız.
Mekanik parçaların, menteşelerin, vb. temizlenmesi gerektiğinde Bunların Teknik
Servislerimiz tarafından onaylanmış ürünlerle tekrar koruma altına alınmaları zorunludur.

 

KAROSERIN BAKIMI (2/3)
Yüksek basınçlı temizleme
aletleri kullanarak veya
Teknik Departmanımız tarafından onaylanmamış ürünleri püskürterek yağdan
arındırınız veya temizleyiniz:
– mekanik parçalar (örnek: motor bölmesi);
– kasa;
– menteşeli parçalar (örnek: kapıların içi);
– boyalı dış plastik parçaları (örnek: tamponlar).
Bunların yapılması oksitlenmeye veya arı-
zaya sebep olabilir.

 

 

Yapılmaması gerekenler
Arabayı güneş altında veya don yaptığında
yıkamak.
Çamuru veya pislikleri ıslatmadan kazımak.
Karoseri üzerindeki pislikleri temizlememek.
Kaza sebebiyle oluşan zedelenmeleri onartmayarak pasların yayılmasına yol açmak.
Servislerimiz tarafından onaylanmamış ve
boyayı etkileyebilecek maddelerle lekeleri
çıkartmak.
Aracı, özellikle tekerlek davlumbazları ve
kasa altını yıkamadan kar ve çamurda kullanmak

Yüksek basınçlı temizleme
aletleri kullanarak veya
Teknik Departmanımız tarafından onaylanmamış ürünleri püskürterek yağdan
arındırınız veya temizleyiniz:
– mekanik parçalar (örnek: motor bölmesi);
– kasa;
– menteşeli parçalar (örnek: kapıların içi);
– boyalı dış plastik parçaları (örnek: tamponlar).
Bunların yapılması oksitlenmeye veya arı-
zaya sebep olabilir

 

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Servet Aydın yazdı:

Boyacı taş mı yesin

kilyonun şeker verniği var oldukça boyacılar han hamam sahibi olur :rofl: , ilk soyulacak yeri de yazayım, B sütunun tavanla birleştiği yer

Ali Cihangiroğlu yazdı:

yaz bilelim,

hkuk departmanı uyarısı ile, zaten kalkacak olan vernik kalkınca, kuş pisliği argümanına sığınabilmek için :mangal: toyota kitaçığında da 1000 km de bir motor yağına bakınız yazar... kilyo da yazmaz mesela...zira motoru sağlam

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
korumaz kardeş, temiz olacak UV korumalı birşey sürmüş olacaksın, bunun dışında kirlikalsın vs hikayei boya temiz olacak ve uygun maddelerle korunacak, bakınız über fiesta, 13 yaşında serviste sıfır diye çeri konurdu [emoji3]  her daim şampuanla yıkanmış wax ve hızlı cila eksik edilmediydi, son zamanlarda seramikte eklenmişti...
 
en büyük sıkıntı UV özellikle yazın, sonra kuş pisliği, sonra diğer etmenler,  toz aracı korumaz, asla unut bunu, aksine tipin biri gelir elini sürer zımpara gibi çizer aracı, beni yıka yazarlar mesela, sen aracını temiz tut korumasını eksik etme sokakta hafif tozlansın ama hafifi, aslında hep cillop tut diyeceğim ama Vatan haini çok, kasti zarar veriyor şerefsizler, o yüzden kirli kalsına aslında bu sebebten katılıyorum, göze batmayacak kadar kirli kalsın ama altında koruma olsun...
7 senedir aynı arabaya biniyorum. 15 kere ancak yıkanmıştır. Tozdan çamurdan görünmez araba. Yıkayınca tanıyamıyorum. Tüm gğn güneş altında duruyor. 11 ay güneş var. Boya mis gibi. Toz güneşten koruyor. Motosikleti de yıkamam kolay kolay özellikle yazın.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Cihangiroğlu yazdı:

Yapılmaması gerekenler
Arabayı güneş altında veya don yaptığında
yıkamak.
Çamuru veya pislikleri ıslatmadan kazımak.
Karoseri üzerindeki pislikleri temizlememek.
Kaza sebebiyle oluşan zedelenmeleri onartmayarak pasların yayılmasına yol açmak.
Servislerimiz tarafından onaylanmamış ve
boyayı etkileyebilecek maddelerle lekeleri
çıkartmak.
Aracı, özellikle tekerlek davlumbazları ve
kasa altını yıkamadan kar ve çamurda kullanmak

Yüksek basınçlı temizleme
aletleri kullanarak veya
Teknik Departmanımız tarafından onaylanmamış ürünleri püskürterek yağdan
arındırınız veya temizleyiniz:
– mekanik parçalar (örnek: motor bölmesi);
– kasa;
– menteşeli parçalar (örnek: kapıların içi);
– boyalı dış plastik parçaları (örnek: tamponlar).
Bunların yapılması oksitlenmeye veya arı-
zaya sebep olabilir

vesile ile , bizonda bunları yapmadan hiç yıkamazdık :rofl:

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

Bu da motorun hali. Cam suyu bittikçe güneş görür o kadar.
1cef0a8a40247774bfb8122b6c755ef6.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...