İçeriğe Yönlendir

Peugeot Partner Sabah Zor Çalışma Sorunu


Baha Ertan Koçoğlu
Çözüme git Selçuk Bakış tarafından,

Recommended Posts

Baha Ertan Koçoğlu

Herkese merhabalar. Aracım 2005 model Peugeot partner 293000 km' de.

Sıkıntısı sabahları çok zor çalışması. Ankara'da birkaç tamirciye gittim. Önce bujiler değiştirildi olmadı. Sonra enjektörler temizlendi olmadı.Sonra araçta daha önce orijinal olmayan kızdırma rolesi kullanılmadığı için yapar dediler oda orjinalle değiştirildi ama yine olmadı. Vakvak pompadan dediler oda değişti yine olmadı. Mazot filtresi değişti nafile. Akşam bırak sabah test yapalım dediler bıraktım. Herşey iyi motor kompresörü çok iyi dediler ama yine sabah ilk çalıştırmada sorunlu gün içerisinde hiç bir sıkıntı yok. Mazotu hep Shell VPower alırım. Depom yarım deponun altında hiç olmaz. Valla resmen arabadan soğudum. Ne yapabilirim? Bu sorun neden olur? Ankara'da tavsiye edeceğiniz, güvenilir tamirci,usta veya servis varmı? Yardım edecek siz kıymetli arkadaşlara şimdiden teşekkür edip saygılar sunarım.

Yorum bağlantısı
Erkan Işık

Şamandıra kontrol edildimi depo içinde olan  oda sebep olabilir ama orjinal takmak lazım çıkma yedek bir şamandıra bulup test etme imkanız varsa test edin yoksa geriye motor kalıyor, kızdırıcı vs herseye bakılmıs motor komprosyonu iyimi peki

 

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Yapılanlara bakılırsa hep deneme yanılma yöntemi kullanılmış. Dik bir yokuşa önü aşağıda olacak şekilde park edip sabah deneyin, bence hava yapıyor aracınız.. Ankara'da henüz soğuktan dizel arabanın zor çalışacağı kadar bir soğuk olmadı bana sorarsanız..

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık

İvedik 1352.sokakda merkez pompa var. İşinin ehlidir, kesinlikle tavsiye ederim. Başka yere gitmezdim ben.

Yorum bağlantısı
  • Çözüm
Selçuk Bakış

Benzer bir sıkıntıda marş motorum problemli çıkmıştı, normale göre yavaş çevirdiği için geç çalışıyordu aracım.

Yorum bağlantısı
Baha Ertan Koçoğlu
Erkan Işık yazdı:

Şamandıra kontrol edildimi depo içinde olan  oda sebep olabilir ama orjinal takmak lazım çıkma yedek bir şamandıra bulup test etme imkanız varsa test edin yoksa geriye motor kalıyor, kızdırıcı vs herseye bakılmıs motor komprosyonu iyimi peki

 

Motor kompresörü kontrol edildi sıkıntı yokmuş

Serkan Toker yazdı:

Yapılanlara bakılırsa hep deneme yanılma yöntemi kullanılmış. Dik bir yokuşa önü aşağıda olacak şekilde park edip sabah deneyin, bence hava yapıyor aracınız.. Ankara'da henüz soğuktan dizel arabanın zor çalışacağı kadar bir soğuk olmadı bana sorarsanız..

Vakvak pompa değişmeden önce onlarda sizin gibi park etmemi söylediler. Ben de zaten öyle park ediyorum 😞

Selçuk Bakış yazdı:

Benzer bir sıkıntıda marş motorum problemli çıkmıştı, normale göre yavaş çevirdiği için geç çalışıyordu aracım.

Ama öyle bi sıkıntı olsa sürekli olmaz mı? Sadece ilk çalıştırmada oluyor sorun.

Yorum bağlantısı
Baha Ertan Koçoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

yıldız pompa mı sistem?

Anlamıyorum ki 🤔

Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış
Baha Ertan Koçoğlu yazdı:

Motor kompresörü kontrol edildi sıkıntı yokmuş

Vakvak pompa değişmeden önce onlarda sizin gibi park etmemi söylediler. Ben de zaten öyle park ediyorum 😞

Ama öyle bi sıkıntı olsa sürekli olmaz mı? Sadece ilk çalıştırmada oluyor sorun.

Sadece ilk çalıştırmada oluyordu, özellikle soğuk motorda.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serkan Toker
Selçuk Bakış yazdı:

Sadece ilk çalıştırmada oluyordu, özellikle soğuk motorda.

 

Yavaş basan marş, düşük kompresyon yapar. Bu da dizelin çalışma mantığı gereği tam sıkışıp ısınamayan yanma hücresi demek. Soğuktan katılaşmış motor yağı da cabası..

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış
Serkan Toker yazdı:

 

Yavaş basan marş, düşük kompresyon yapar. Bu da dizelin çalışma mantığı gereği tam sıkışıp ısınamayan yanma hücresi demek. Soğuktan katılaşmış motor yağı da cabası..

Marş motoru zamanla yavaşladığı için fark edilmiyor da

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

bu olabilir mi?  "

Air getting into fuel line. Check all fuel line connections. During the night time as air is able to get into fuel system the diesel is syphoned back to tank using gravity. Then when you go to start it the fuel takes a while to pressurise and has air in it hence smoke.

Common fault it's usually the piece by the fuel filter.

 

Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf

Pompa basıncı olabilir mi ? Anladığında değil seçenek olsun deeyü. Belki de Marş motoru çarkının dişleri körlemiştir

Yorum bağlantısı
Baha Ertan Koçoğlu
Servet Aydın yazdı:

Aküye kimse bakmadı mı?

Aküye bakmadık çünkü akü henüz 6 aylık ve amperi yüksek

Mehmet Göktürk yazdı:

bu olabilir mi?  "

Air getting into fuel line. Check all fuel line connections. During the night time as air is able to get into fuel system the diesel is syphoned back to tank using gravity. Then when you go to start it the fuel takes a while to pressurise and has air in it hence smoke.

Common fault it's usually the piece by the fuel filter.

 

Evet bakıldı. Vakvak pompası değiştirildi.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Baha Ertan Koçoğlu yazdı:

Aküye bakmadık çünkü akü henüz 6 aylık ve amperi yüksek

Evet bakıldı. Vakvak pompası değiştirildi.

hortumlar kelepçeler filtre vs..delik olabilir mi ki?

Yorum bağlantısı
Baha Ertan Koçoğlu
Serkan Toker yazdı:

 

Yavaş basan marş, düşük kompresyon yapar. Bu da dizelin çalışma mantığı gereği tam sıkışıp ısınamayan yanma hücresi demek. Soğuktan katılaşmış motor yağı da cabası..

Arkadaşlar ikinize de çok teşekkür ederim. Fikirlerinizi okuduktan sonra elektrikçiye gittim. Daha önce marşa bakan hiç olmamıştı. Marş yavaş basıyormuş tabi ben bilmiyordum. kW si düşük çıktı oda düşük kompresyon yapıyor bu nedenle de sabahları zor çalışıyormuş. Dinamo değişti arabam şimdi düzeldi. Boşu boşuna daha önce o kadar masraf yaptım ki😔😔😔. Neyse zararın neresinden dönersek kardır. Tekrar size ve size ulaşmak için bize fırsat veren otoclubturkiye.com 'a çok teşekkür ediyorum.🙏🙏🙏

 

  • Beğen 3
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Serkan Toker
Baha Ertan Koçoğlu yazdı:

Arkadaşlar ikinize de çok teşekkür ederim. Fikirlerinizi okuduktan sonra elektrikçiye gittim. Daha önce marşa bakan hiç olmamıştı. Marş yavaş basıyormuş tabi ben bilmiyordum. kW si düşük çıktı oda düşük kompresyon yapıyor bu nedenle de sabahları zor çalışıyormuş. Dinamo değişti arabam şimdi düzeldi. Boşu boşuna daha önce o kadar masraf yaptım ki😔😔😔. Neyse zararın neresinden dönersek kardır. Tekrar size ve size ulaşmak için bize fırsat veren otoclubturkiye.com 'a çok teşekkür ediyorum.🙏🙏🙏

 

 

Faydamız olduysa ne mutlu, arabanızı güle güle kullanın..

  • Beğen 2
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...