İçeriğe Yönlendir

MG EHS Acaip Fiyat Artışı Carviser Kanalında


Çağlar Bayur

Recommended Posts

Çağlar Bayur

yutup ta carviser isimli kanal var, distribütörler araba veriyor bunları tanıt seyredilsin diyor, anlatımı halk ağzı gibi, tekniğe fazla bulaşmayan bir kanal. kasım da çektiği videuyu yeni yayınladı, bu video da o zamanki satış fiyatını 740 bin tl olarak anlatıyor, o zamanki kur ile 54800 dolar yapmakta, dün listesine baktığımzda aynı donanımın 940 bin tl olduğunu görüyoruz yani, 68000 dolar. bu 13200 dolarlık 2 aylık artış farkını merak ettim, kendi siteleri üzerinden yazdım, 2 saat içinde hzılı bir şekilde dönüş yapıldı , bu güzel birşey,

lakin cevap şu: gündelik kurların değişimi ve navlundaki artış.

navlunun araç üzerinde %24 lük bir payı olmayacağını bilecek kıvamda olduğum için beni tatmin etmedi. sizce 2 ayda bu %24 lük artış neden olmuştur dolar bazında?

vesile ile verdikleri cevabı başkasına verin ben yemedim dedim. nazikçe tabii

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Hacı Şenyurt

Onlara değil de yetkiliye sormak lazım abi ama cevaplarını da çip krizi felan olarak bizleri yemeye devam edeceklerini adım gibi de biliyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erdem Doğan

Carviser mı belirliyor satış rakamını? :rofl:

Gidip hesabını soralım :nargile:

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Hacı Şenyurt yazdı:

Onlara değil de yetkiliye sormak lazım

mg nin distribütörüne sordum zaten. kaynak ta kendi yayınlattıkları video

Erdem Doğan yazdı:

Carviser mı belirliyor satış rakamını? :rofl:

Gidip hesabını soralım :nargile:

çocuun suçu yok,onun videosu  rakamın kaynağı , yoksa geriye dönük fiyat listesini bulmak imkansız siliyorlar.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Konu çok şifreli. Yeteli iq’su olmayanlar çıksın arkadaşlar. Ben önden çıkıyorum :) 

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Konu çok şifreli. Yeteli iq’su olmayanlar çıksın arkadaşlar. Ben önden çıkıyorum :) 

konu kiprit tam senlik....

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

konu kiprit tam senlik....

Bunda 16kwh pil var. Bendekinin 10 katı büyüklüğünde. Hatta 12 kat. hem de lityum. 
 

valla detaylı bakayım bilgi varsa. Elektrik motoruna da şanzıman koymuşlar sanırım. Nasıl yapmışlarsa artık. Bu hibrit işi çok dallı budaklı. Herkes kafasına göre tasarım yapıyor şu an. Daha da gelişecektir. Ama bunda turbo var. Şanzıman var. Çok kompleks. Ben sevmiyorum bu kadar karmaşayı. Basit olacak. Toyota hybrid çok basit mesela. 
 

biraz inceleyeyim 

Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu

O adam biraz karanlık geldi bana bazı karanlık yönleri var gibi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Metin Uzunoğlu yazdı:

O adam biraz karanlık geldi bana bazı karanlık yönleri var gibi.

onu bilemem sadece iyi başladı sonra aniden çok yükseldi, anlatımı halk tipi, torpido felan diyor, diğerleri diferansiyeldeki oranı falan anlatıyor

Yorum bağlantısı
Erkan Işık
(düzenlendi)
Çağlar Bayur yazdı:

yutup ta carviser isimli kanal var, distribütörler araba veriyor bunları tanıt seyredilsin diyor, anlatımı halk ağzı gibi, tekniğe fazla bulaşmayan bir kanal. kasım da çektiği videuyu yeni yayınladı, bu video da o zamanki satış fiyatını 740 bin tl olarak anlatıyor, o zamanki kur ile 54800 dolar yapmakta, dün listesine baktığımzda aynı donanımın 940 bin tl olduğunu görüyoruz yani, 68000 dolar. bu 13200 dolarlık 2 aylık artış farkını merak ettim, kendi siteleri üzerinden yazdım, 2 saat içinde hzılı bir şekilde dönüş yapıldı , bu güzel birşey,

lakin cevap şu: gündelik kurların değişimi ve navlundaki artış.

navlunun araç üzerinde %24 lük bir payı olmayacağını bilecek kıvamda olduğum için beni tatmin etmedi. sizce 2 ayda bu %24 lük artış neden olmuştur dolar bazında?

vesile ile verdikleri cevabı başkasına verin ben yemedim dedim. nazikçe tabii

Plastik artışı, kaucuk, artısı, bakır artısı, dolar üzerinde navlunda sıkıntı şu amerika çine üstü kaapalı ambargo gibi birşey uyguluyor kendi enflasyonu artması pahasına çinden gelen tüm konteynerler eger çine geri gitmesi gerekiyorsa dolu gider diye şart koşmuş fakat çin ürün almadıgından gelen konteynerlere el koyuyormus abd konteynerler tek kullanımlık olmus bunden dolayı çinde konteyner+navlun ücreti  alıyormus 

tarihinde Erkan Işık tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı

Carviser’da Fahir Talib ve Şafak Soysal güzel anlarım yapıyor. Evet çok teknik değil ama yine de aracın çoğu özelliğini anlatıyor. Doğan Kabak mesela hiç bir şey anlatmıyor, sırf geyiğe döndü. Benzin TV ve sekiz silindir de iyi. 
Öte yandan bu artış enteresan. Bizim ülkede herşey dolar olarak da artıyor. Galiba vergi ve gümrük yüzünden. 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Çağlar Bayur yazdı:

onu bilemem sadece iyi başladı sonra aniden çok yükseldi, anlatımı halk tipi, torpido felan diyor, diğerleri diferansiyeldeki oranı falan anlatıyor


Aslında pek “halktan” bir arkadaş değil. :) 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı
Selim Bilgin yazdı:


Aslında pek “halktan” bir arkadaş değil. :) 

Evet. Ev, arabalar, yazlık vb. 😊

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Ben fuarda deneme yaparken abi yılbaşından sonra elektriklere ötv artışı gelecek demişlerdi olabilir mi?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cihat Küçükay

Çip krizi bir yana konteyner krizi gerçekten büyük sorun olmaya başladı. Çin konteynerleri geri göndermiyor, Hollanda, İtalya konteyner göndermiyor, olan bize oluyor. Navlun ücretleri çok arttı, böyle devam ederse daha büyük krizler çıkacak.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

iyi de domates değilki araba bu, konteynır ile bir taşımacılık yok bunlarda.

Yorum bağlantısı
Erdem Doğan
Çağlar Bayur yazdı:

iyi de domates değilki araba bu, konteynır ile bir taşımacılık yok bunlarda.

Japon üreticiler konteyner ile gönderiyor sanırım. Japonya'dan Avrupa'ya konteyner bulamıyor firmalar. Kriz sonrası araç üreitimi artmış ve otomotiv firmalarına öncelik verilmiş.

Yorum bağlantısı
Erkan Işık
Çağlar Bayur yazdı:

iyi de domates değilki araba bu, konteynır ile bir taşımacılık yok bunlarda.

Japonic kanalı var youtube ikinci el araba ticareti yapıyor japonyadan  eskiden arac bası 1000 euroyo yolluyordu, şimdi 5000 de vercek ama ne gemi ne konteyner var abi sadece belli firmaların malını tasıyorlarmıs satın aldıgı arabalar 5 aydır limanda bekliyor 1 aydırda araba alımını kesmiş ancak risk alanlara alım yapıyor  iyiki avrupaya yakınız diyorum 

Çağlar Bayur yazdı:

iyi de domates değilki araba bu, konteynır ile bir taşımacılık yok bunlarda.

Eylülün sonunda ful paket daf tır sorduk 102 bin euro ya bırakdılar şimdi almak istesekde yok alırsakda 118 bin euro olur dediler

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Erkan Işık yazdı:

youtube ikinci el araba ticareti yapıyor japonyadan  eskiden arac bası 1000 euroyo yolluyordu, şimdi 5000 de vercek

onlar tekil kargo, otomotiv firmları kendilerine liman falan imal ederler, olmadı imal edilmiş limanı kiralar.

Erkan Işık yazdı:

Eylülün sonunda ful paket daf tır sorduk 102 bin euro ya bırakdılar şimdi almak istesekde yok alırsakda 118 bin euro olur dediler

ooo daf ta mı stokçu :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
H.Cenk Bayrakçı yazdı:

Carviser’da Fahir Talib ve Şafak Soysal güzel anlarım yapıyor. Evet çok teknik değil ama yine de aracın çoğu özelliğini anlatıyor. Doğan Kabak mesela hiç bir şey anlatmıyor, sırf geyiğe döndü. Benzin TV ve sekiz silindir de iyi. 
Öte yandan bu artış enteresan. Bizim ülkede herşey dolar olarak da artıyor. Galiba vergi ve gümrük yüzünden. 

Otopark Sinan koç bence en iyisi. Aracın ufaktan tekniğine de giriyor. Hem de pilotluğu olduğu için ufak bi sportif test ediyor hepsini. Diğerleri herkesin anlattığı şeyleri anlatıyor. Teknik de yok çoğunda. Hep görsel. 

  • Beğen 5
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Erkan Işık
Çağlar Bayur yazdı:

onlar tekil kargo, otomotiv firmları kendilerine liman falan imal ederler, olmadı imal edilmiş limanı kiralar.

ooo daf ta mı stokçu :)

stokculuk degil abi gemiler çalısmayınca tıra talep patladı stokda olan mallar bitincede ürün yok yazıyor ancak, mann sorduk man da 15 bin euro peşin 2023 e şipariş yazarız ancak dedi dedim niye böyle üretimi düşürdü fabrika diyor market usulu degil arz göre mal üretilip tatlı satıyoruz diyor ve acayip iskonta olayarı kalkdı diyor satıcı arkadas

Erkan Işık yazdı:

stokculuk degil abi gemiler çalısmayınca tıra talep patladı stokda olan mallar bitincede ürün yok yazıyor ancak, mann sorduk man da 15 bin euro peşin 2023 e şipariş yazarız ancak dedi dedim niye böyle üretimi düşürdü fabrika diyor market usulu degil arz göre mal üretilip tatlı satıyoruz diyor ve acayip iskonta olayarı kalkdı diyor satıcı arkadas, ford fmax da mart ayına ancak sıra veriyorlar

 

Yorum bağlantısı
Celal Aydın
Otopark Sinan koç bence en iyisi. Aracın ufaktan tekniğine de giriyor. Hem de pilotluğu olduğu için ufak bi sportif test ediyor hepsini. Diğerleri herkesin anlattığı şeyleri anlatıyor. Teknik de yok çoğunda. Hep görsel. 

Bir zamanlar And Mehmet Çetin vardı, sanırım farklı bir kanalda test videoları paylaşıyor.
Otopark’da eski videolarda var, onun kadar iyi test eden görmedim, Sinan Koç ile efsane testleri oluyordu.
  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Murat Uzun
Çağlar Bayur yazdı:

yutup ta carviser isimli kanal var, distribütörler araba veriyor bunları tanıt seyredilsin diyor, anlatımı halk ağzı gibi, tekniğe fazla bulaşmayan bir kanal. kasım da çektiği videuyu yeni yayınladı, bu video da o zamanki satış fiyatını 740 bin tl olarak anlatıyor, o zamanki kur ile 54800 dolar yapmakta, dün listesine baktığımzda aynı donanımın 940 bin tl olduğunu görüyoruz yani, 68000 dolar. bu 13200 dolarlık 2 aylık artış farkını merak ettim, kendi siteleri üzerinden yazdım, 2 saat içinde hzılı bir şekilde dönüş yapıldı , bu güzel birşey,

lakin cevap şu: gündelik kurların değişimi ve navlundaki artış.

navlunun araç üzerinde %24 lük bir payı olmayacağını bilecek kıvamda olduğum için beni tatmin etmedi. sizce 2 ayda bu %24 lük artış neden olmuştur dolar bazında?

vesile ile verdikleri cevabı başkasına verin ben yemedim dedim. nazikçe tabii

Kurumlara güvenin azaldığı ve yüksek enflasyon yaşanan ülkelerde tüm ekonomik ve sosyal kesimler gelirlerini artan oranda korumak isterler..Teknik olarak bu durum literatürde "gelir çekişmesi"olarak tanımlanır.Her kesimin bu tür bozuk ekonomilerde milli hasıladan daha fazla pay almak için mücadele ettikleri görülür.Kaybeden kesim ücret karşılığı çalışanlardır..Sizinde yakaladığınız gibi açıkladıkları gerekçeler tatmin edici değildir..Bu yolla işletmeler karlılıklarını korurlar ya da artırırlar..Gelir çekişmesine son bir örnekte kamu tarafından yapılmıştır.Dolar kurundaki düşmeye rağmen benzin,mazot fiyatları eski düzeylerine indirilmemiş Ötv oranları artırılarak bu durum bir fırsat olarak görülmüş ve hazinenin gelirlerinin artırılması tercih edilmiştir..

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Ayhan Asil

Bir miktar çip krizi olsa da, aslında tamamen fırsatçılık, nasılsa günah keçisi de var (dolar). Yap yapabildiğin kadar.

Yorum bağlantısı
Fatih Evcin

Uzun zamandır nakliye sektöründeyim. Talep arttıkça anında navlunlar yükselir doğrudur, fırsatçılık hep vardır ama %24 müdür tartışılır.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...