İçeriğe Yönlendir

Kışın Dağdan İnerken Motor Sıcaklığı


Tansu Kalafatoğlu

Recommended Posts

Tansu Kalafatoğlu
Cem Işık yazdı:

Senaryoyu değiştirelim, dağın başındayız, otelden çıktık, hava - derecelerde. Arabayı çalıştırdık, gaz veriyoruz yürümüyor araba ,zemin buz, olduğu yerde patinaja düşüyor. Gaz pedalına bir ağırlık koyup itelim madem, buzdan kurtulursa atlarız arabaya diye düşünerek. Şöförsüz şekilde buzda Patinaj çeken aracın kapıları biz dışardayken kilitlenirse ne olur? @Servet Aydın abi bilir bu senaryoyu, gelse de anlatsa :)

Isınmayı boşverin. Abi devam etsene çok heyecanlı :) 

  • Beğen 1
  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Celal Aydın

Benzinli için Manuel viteste belli bölgelerde illa ki debriyaja basılır inişte, motor rölantide çalışır, ısınır.

Öncesinde ilk çalıştırmada 5-6 dk rölantide beklerse, yine ısınır ve inene kadar yeter diye düşünüyorum. 

Otomatik viteste nasıl olur bilemem fakat otomatik vitesi inişlerde bir türlü sevemedim, kontrolsüz iniyormuşum hissi veriyor bana, tedirgin ediyor ayak sürekli frende.

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Cem Işık yazdı:

Senaryoyu değiştirelim, dağın başındayız, otelden çıktık, hava - derecelerde. Arabayı çalıştırdık, gaz veriyoruz yürümüyor araba ,zemin buz, olduğu yerde patinaja düşüyor. Gaz pedalına bir ağırlık koyup itelim madem, buzdan kurtulursa atlarız arabaya diye düşünerek. Şöförsüz şekilde buzda Patinaj çeken aracın kapıları biz dışardayken kilitlenirse ne olur? @Servet Aydın abi bilir bu senaryoyu, gelse de anlatsa :)

 

Sonuç: Araba dağdan indi ama siz kaldınız?

  • Mutlu 5
Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
Celal Aydın yazdı:

Benzinli için Manuel viteste belli bölgelerde illa ki debriyaja basılır inişte, motor rölantide çalışır, ısınır.

Öncesinde ilk çalıştırmada 5-6 dk rölantide beklerse, yine ısınır ve inene kadar yeter diye düşünüyorum. 

Otomatik viteste nasıl olur bilemem fakat otomatik vitesi inişlerde bir türlü sevemedim, kontrolsüz iniyormuşum hissi veriyor bana, tedirgin ediyor ayak sürekli frende.

Bazı otomatikler, kullanım tarzını anlık ya da uzun süreli hafızasına alır. Markalara göre değişkenlik gösteren yokuş iniş senaryolarını genellikle şu şekilde yapar,

Sert kullanıldı ya da, rampayı yüksek devir çıkıldı ise, inişi de yüksek devir iner/kompresyon yapar

Sakin kullanıldı ya da, rampayı düşük devir çıkıldı ise, inişi de düşük devir iner/hatta boşa alır/vitesi salar 

İnişi de düşük devir iner/hatta boşa alır/vitesi salar, bu durumda sık fren yapılır ise, bir alt vitese geçilir kompresyon yapar.

 

 

Hiç birini yapmıyor ve manuel mod var ise, bir alt vitese geçilir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Burak Kuşçu yazdı:

Dizel ve benzinli araçların her ikisi ile de tecrübe ettim. Dizel benzine göre daha geç ısınacaktır. Ama aralarında büyük süre farkları olmuyor. Sonuçta aşağıya inişte gaz açmamız gereken bölgeler var olmasa bile kompresörde inmekte aracı ısıtacaktır.  

Oteller bölgesinden çıkınca iniş yoluna bağlanana kadar dizel araç sıcak üfleyecek kadar ısınmış oluyor. 

 

 

wk ısınamıyor kolay zaten.  evden çıktığımda 15 dk buz gibi oluyor motor.

geçen yaz, uludağdan indiğimizd, yaz mevsimi idi, dağ 17 derece aşağısı 34 dereceydi, ve resmen yanık balata kokuyordu arabanın içi. arabadan inip bir baktım rengi bir tuhaf disklerin. neyseki kalitesi iyiymiş.

Yorum bağlantısı
Celal Aydın
Tamer Topaç yazdı:

Bazı otomatikler, kullanım tarzını anlık ya da uzun süreli hafızasına alır. Markalara göre değişkenlik gösteren yokuş iniş senaryolarını genellikle şu şekilde yapar,

Sert kullanıldı ya da, rampayı yüksek devir çıkıldı ise, inişi de yüksek devir iner/kompresyon yapar

Sakin kullanıldı ya da, rampayı düşük devir çıkıldı ise, inişi de düşük devir iner/hatta boşa alır/vitesi salar 

İnişi de düşük devir iner/hatta boşa alır/vitesi salar, bu durumda sık fren yapılır ise, bir alt vitese geçilir kompresyon yapar.

 

 

Hiç birini yapmıyor ve manuel mod var ise, bir alt vitese geçilir.

İniş konusunda özellikle Dizel daha iyi, benzinli hiç oralı olmuyor abi, 1.4 TSI DSG bayağı bir vites düşürüyor, motor bağıra bağıra iniyor bu sefer, o da rahatsız ediyor.

Ben o tür durumlarda manuele alıp, çok bağırmayacağı ve ivmelenmeyeceği ideal vitesi seçiyorum, ayağım frende bas çek yaparak iniyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Celal Aydın yazdı:

İniş konusunda özellikle Dizel daha iyi, benzinli hiç oralı olmuyor abi, 1.4 TSI DSG bayağı bir vites düşürüyor, motor bağıra bağıra iniyor bu sefer, o da rahatsız ediyor.

Ben o tür durumlarda manuele alıp, çok bağırmayacağı ve ivmelenmeyeceği ideal vitesi seçiyorum, ayağım frende bas çek yaparak iniyorum.

bu tamamen sıkıştırılan havanın miktarı ve piston kollarının uzunluğu ile ilgili. büyük motor benzinli de aynı şekilde frenleme sağlayabiliyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Celal Aydın yazdı:

İniş konusunda özellikle Dizel daha iyi, benzinli hiç oralı olmuyor abi, 1.4 TSI DSG bayağı bir vites düşürüyor, motor bağıra bağıra iniyor bu sefer, o da rahatsız ediyor.

Ben o tür durumlarda manuele alıp, çok bağırmayacağı ve ivmelenmeyeceği ideal vitesi seçiyorum, ayağım frende bas çek yaparak iniyorum.

 

Doğan Arşiray yazdı:

bu tamamen sıkıştırılan havanın miktarı ve piston kollarının uzunluğu ile ilgili. büyük motor benzinli de aynı şekilde frenleme sağlayabiliyor.

 

Aynen öyle.

TSI + DSG kullanırken Bolu dağından Düzce'ye doğru viteste salınca gaza dokunmadan bayağı yüksek hızlara çıkardım.

Aynı hacim, güç ve şanzıman teknolojili Alfa'da salınca retarder açmış gibi gidiyordu.

TSI'lar iyi akıyor yolda genel olarak, yakıta da etki ediyor bu.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cem Işık
Selim Bilgin yazdı:

 

Sonuç: Araba dağdan indi ama siz kaldınız?

Sonuç :Servet abi elinde kaldırım taşı ile kangoo'nun camı kırıyor. Önce egzoza patates tıkamaya çalışmıştı hatırladığım. Gelsin anlatsın bilahare

  • Mutlu 11
Yorum bağlantısı
Celal Aydın
Selim Bilgin yazdı:

 

 

Aynen öyle.

TSI + DSG kullanırken Bolu dağından Düzce'ye doğru viteste salınca gaza dokunmadan bayağı yüksek hızlara çıkardım.

Aynı hacim, güç ve şanzıman teknolojili Alfa'da salınca retarder açmış gibi gidiyordu.

TSI'lar iyi akıyor yolda genel olarak, yakıta da etki ediyor bu.

Aynen, atalet yok motorda, sürekli bir akma isteği var.

 

Triger zincir seti, yağ pompası ve benzin pompasını değiştirdikten sonra tanıyamadım aracı, hep hantal ve hastalıklı binmişiz bunca zamandır, bir kaçıyor altımdan sanırsın 2.0 TDI :)Gerçekten performanslı bir motormuş.

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Dci'da ptc ilk çalıştırmada içeriyi hama yapmıyor ama camdaki buzu hemen çözmeye başlıyor. 5 dakika olmadan sıcak veriyor ama. 

 

Cut-off yapması için şartlar var, mesela 1500 d/dk altı yapmaz. O zaman yüksek viteste inmek daha mantıklı. Araba da ısınır böylece. Ya da önce biraz daha yukarı çıkar, sonra aşağı inmeye başlarız.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Cem Işık yazdı:

Sonuç :Servet abi elinde kaldırım taşı ile kangoo'nun camı kırıyor. Önce egzoza patates tıkamaya çalışmıştı hatırladığım. Gelsin anlatsın bilahare

Valla anlatmaya anlatır belki ama.. Anlattıktan sonra sana neler anlatır bilmiyorum :)

 

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Burak Kuşçu
Doğan Arşiray yazdı:

wk ısınamıyor kolay zaten.  evden çıktığımda 15 dk buz gibi oluyor motor.

geçen yaz, uludağdan indiğimizd, yaz mevsimi idi, dağ 17 derece aşağısı 34 dereceydi, ve resmen yanık balata kokuyordu arabanın içi. arabadan inip bir baktım rengi bir tuhaf disklerin. neyseki kalitesi iyiymiş.

WK da hararetin olması gereken seviyeye gelmesi zaman alıyor. Sıcak üflemeye kısa süre içerisinde başlıyor egea ile aynı süre belki biraz daha kısa. Kar olduğu sürece hafta da bir akşam inip çıkarım ben şuana kadar hiç ısınma sorunu yaşamadım zaten pek fren yoracak bir kullanıma gerek kalmıyor. Yazın deneme şandım olmadı tabi. 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Cem evini ocağını işini güzergahını biliyorum. Bundan sonra dikkat et 👁

  • Mutlu 5
  • Üzgün 1
Yorum bağlantısı
Cem Işık
Servet Aydın yazdı:

Cem evini ocağını işini güzergahını biliyorum. Bundan sonra dikkat et 👁

Tünele girdim, yokuz biz taşındık tanzanya'ya gidiyoruz.. 🏃‍♂️

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Mahmut Yıldız yazdı:

Cut-off yapması için şartlar var, mesela 1500 d/dk altı yapmaz. O zaman yüksek viteste inmek daha mantıklı. Araba da ısınır böylece. Ya da önce biraz daha yukarı çıkar, sonra aşağı inmeye başlarız.

 

Isıtmak için viteste değil de boşta inmek daha mantıklı olur.. 

Ayrıca klimayı, farları, ısıtıcıları açıp müziği açıp motora yük bindirmek gerek :)

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cem Işık
Servet Aydın yazdı:

Abd başkanı dahil herkeşi aradım bittin sen

Abimm en patlatıcı abim.. Bunun oluru yok mudur ? anlaşabiliriz sanıyorum.. Çırak yazmış hem, kırdım kafasını az evvel

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Ok yaydan çıktı. Artık kimse güvende değil

Dizel için ısıtma tek şekilde oluyor. Viteste inilecek ve gaza basılacak. 1 2 litre anlık tüketim ile motor ısınmaya başlıyor. Öteki türlü dci ki zinhar ısınmıyor. Pasatı da denedim. Viteste ve gaza basarak iniyorum. Devir 2500 3000 leri görmesi gerekiyor. Land için fark etmiyordu. Isınıyor webasto ile

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Servet Aydın yazdı:

Land için fark etmiyordu. Isınıyor webasto ile

 

Gerçek arabalar için bir şey değişmiyor yani.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Önder Özcan
Selim Bilgin yazdı:

 

...

Klimaya gerek yok, çalıştırır çalıştırmaz hi konumu 1. kademede açarsanız bir süre sonra sıcak hava gelmeye başlayacaktır.

..

Benimkinde klima açılmazsa ptc devreye girmiyor. Ptc açılınca 1 dk sonra ılık 3-5 dk sonra sıcak geliyor.

Yorum bağlantısı
Emrullah Aydoğdu

benim araç motor soğukken ne kadar yokuş inerse insin devamlı anlık tüketimde değer gösteriyor. bir süre sonra ısınıyor. tüketim de sıfırlanıyor. 1.5 ecoboost.

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Önder Özcan yazdı:

Benimkinde klima açılmazsa ptc devreye girmiyor. Ptc açılınca 1 dk sonra ılık 3-5 dk sonra sıcak geliyor.

 

A/C kapalıysa çalışmıyor mu yani? O enteresanmış.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

dağ otelindeyim, kar kış zamanı, neden ineyim yahu şehre sabahın köründe?

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...