İçeriğe Yönlendir

Sizce Hangisi Daha Hızlı?


Mert Emre ŞAMCI

Recommended Posts

Mert Emre ŞAMCI
(düzenlendi)

Arkadaşlar kuzenimde aşağıda belirttiğim araçtan mevcut. Ben 1.6 multijet egeanın çok rahat 0-100 de 0-150 de geçeceğini söylüyorum. 0-100 verisinin bile önde olduğunu benim gördüğüme inanmadığımı söylüyor ama egea çok rahat 220-225 görüyor orada max sürata 200 diyor yani çok verilere takılmamak gerek diye düşünüyorum.

Aradaki tork farkından ve egeanın 130hp yi çok daha alt devirde vermesinden dolayı ben egea diyorum düşünceniz nedir?

 

 

 

cckuvzh.png

 

 

tarihinde Mehmet Ozyurek tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Nihat Palolu

Egea’nın nefesi kesilir. Diğer araç benzinli ve arada 26 beygirlik güç farkı var.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Egeayı üreten, 9,8 saniye ölçümü ile sonucu söylemiş. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ahmet Gül
(düzenlendi)

220-225 gördüğünüz süratte %7 yanılma payı var. Yani siz 225 gördüğünüzde aslında GPS verisi ile 205-210 ile gidiyorsunuz. Arkaya alınan rüzgarın etkisi, biraz da tatlı bir iniş, aslında verilerde pek de bir sapma olmayabilir. Pilotaj kusuru yoksa her türlü Merso alır. Bence iddiaya girmeyin zira baklavalar şu sıralar epey pahalı 😊

tarihinde Ahmet Gül tarafından düzenlendi
İmla
  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Katalog verileri max hız daimi son sürüş hızı. Tepe hızı her zaman yüksektir

Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu

3 sene egea kullandım. Her türlü merso alır. 0-40 falan dahil. Devir bandı dizelde kısa olduğundan 1.vites çok çabuk bitiyor. Sadece rolling yaparken kısa süreli egea öne atılabilir ama sonrasında yine merso alır.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Mercedes geçer, teknik verilerden bariz belli.

Egea sadece 60-100 4.vites ara hızlanmada belki geçerdi ama Mercedes otomatik olduğu için o da mümkün değil. :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

O şanzıman egea debriyaja basana kadar iki vites büyütür bence :)

 

Yorum bağlantısı
Oğulcan Akıncıoğlu

Özellikle küçük hacim dizel kullanıcılarını bu tarz karşılaştırmalarda gelen tork hissinin kandırdığını düşünüyorum, Mercedes üzer.

Not : benzin ve mazot 14 ü geçti böyle şeyler yapmasınlar [emoji3]

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Oğulcan Akıncıoğlu yazdı:

Özellikle küçük hacim dizel kullanıcılarını bu tarz karşılaştırmalarda gelen tork hissinin kandırdığını düşünüyorum, 

Doğru tespit

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

merso da her zaman bir gizli yazılım vardır beyinde, kataloüa bakmaz her zaman alabilir, fiatın 320nm torkunu da kağıt haricinde gören olmamıştır

vesile ile vw günah keçisi ilan edilip cezalar kesildi ancak merso/porşe vs. bunlarda yıllardır var 3 kağıtlar. emisyondan vergi alınan ülkelerde oluyor böyle şeyler, mustangin de beyigir az yazılırdı kağıt üsütnde

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
(düzenlendi)

Egea'nın düz yolda 225 (GPS) görmesi im-kan-sız.

Fındık dizellerdeki alt devir torku kandırıyor ama çok kısıtlı bir devir aralığında o.

tarihinde Selim Bilgin tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Emre Şimşek

Egea 1270 kg 130 bg

C180 1495 kg 156 bg


Dengeler neredeyse aynı görünüyor fakat C180 benzinli motoruyla ve 7g tronic şanzımanıyla her türlü öne geçer.

 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Konuya bir de şöyle baktım. Yine merso alır 

 

images?q=tbn:ANd9GcTnvKQn2DW9kyDlg8OJePD

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Zincirkıran
(düzenlendi)

yola çıkmadan belli olmayacağını düşündüğüm karşılaştırma. güç ağırlık oranlarına bakılınca ikisininde şansı eşit gibi gözükse de benzinli motorun rahat devir çevirmesi ile mercedes avantajlı iken tork konvertörlü şanzımanın manuel gibi güç aktaramaması konusunda da egea (manuel diye düşündüm) şanslı. 0-100, 0-150, 80-160 veya son hız denemesi gibi hangi şekilde karşılaştırıldıkları da işi değiştirir tabi. 

 

ekleme: madem her iki araçta mevcut, birgün deneyip bizim merakımızı da giderin hocam :)

tarihinde Mehmet Zincirkıran tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mehmet Zincirkıran yazdı:

yola çıkmadan belli olmayacağını düşündüğüm karşılaştırma. güç ağırlık oranlarına bakılınca ikisininde şansı eşit gibi gözükse de benzinli motorun rahat devir çevirmesi ile mercedes avantajlı iken tork konvertörlü şanzımanın manuel gibi güç aktaramaması konusunda da egea (manuel diye düşündüm) şanslı. 0-100, 0-150, 80-160 veya son hız denemesi gibi hangi şekilde karşılaştırıldıkları da işi değiştirir tabi. 

 

ekleme: madem her iki araçta mevcut, birgün deneyip bizim merakımızı da giderin hocam :)

Tork konvertörlü arabada brake boost şeklinde çok seri kalkar. Adı üstünde tork artırıcı etkisi vardır. Kalkışta çok etkisi görülüyor. Mercedes az torkuna rağmen hem tork konvertörle hem de her devir aralığında çalışan süperşarj ile fırlar. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

Egea’da 200 ile giderken hız ibresini doğru okumak da bi mesele. 😄

  • Beğen 2
  • Mutlu 4
Yorum bağlantısı
Furkan Avcı

Bu çıkarıma göre yol kenarlarında bir sürü benzin dökülüp, yakılmış C180 görürdük sanırım :D :D 

 

Dizellerdeki düşük hızlardaki torkun verdiği geriye yaslanma hissi yanıltıyor biraz.

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Bu çıkarıma göre yol kenarlarında bir sürü benzin dökülüp, yakılmış C180 görürdük sanırım [emoji3] [emoji3] 
 
Dizellerdeki düşük hızlardaki torkun verdiği geriye yaslanma hissi yanıltıyor biraz.
Arkadaşımda b160 var 1.6 100 hp klasik otm. Naylonla geçiyorum onu. Yakmaya yeltenmedi hiç. :)
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...