İçeriğe Yönlendir

Sizce Hangisi Daha Hızlı?


Mert Emre ŞAMCI

Recommended Posts

Tansu Kalafatoğlu
İlkay Başaran yazdı:

Arkadaşımda b160 var 1.6 100 hp klasik otm. Naylonla geçiyorum onu. Yakmaya yeltenmedi hiç. :)

Hanım arkadaş galiba. Kadınlar yarış yapmaz ki. Yapsa da yakmaz ki 🤔 

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek

Merso egeanın içinden geçer, tüm vitesleri 7g kadar hızlı atacak kadar şanslıysanız bile aynı hacimde heleki daha yüksek beygir gücüne sahip bir benzinli motoru geçemezsiniz :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Oğulcan Akıncıoğlu

1.2 tsi 90 hp ibiza ile 1.5 dci 110 hp juke denemiştik zamanında.0 - 100 de juke çok gülünç oluyordu.80 de beraber basınca juke bir süre önde gidiyordu ama 160 170 gibi ibiza geçiyordu.Bu karşılaştırmada, ara hızlanmada yıldız daha çabuk arayı kapatıp geçer.Benzinli turbo candır hele hele hacim varsa.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Oğulcan Akıncıoğlu yazdı:

1.2 tsi 90 hp ibiza ile 1.5 dci 110 hp juke denemiştik zamanında.0 - 100 de juke çok gülünç oluyordu.80 de beraber basınca juke bir süre önde gidiyordu ama 160 170 gibi ibiza geçiyordu.Bu karşılaştırmada, ara hızlanmada yıldız daha çabuk arayı kapatıp geçer.Benzinli turbo candır hele hele hacim varsa.

Turbo yok bu yıldızda. Süperşarj var

Yorum bağlantısı
Oğulcan Akıncıoğlu
Turbo yok bu yıldızda. Süperşarj var

Eminmiyiz, THP olan motor değilmi 156hp olan ?
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Oğulcan Akıncıoğlu yazdı:


Eminmiyiz, THP olan motor değilmi 156hp olan ?

Bilmem. Ben kompresör diye biliyorum

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Oğulcan Akıncıoğlu yazdı:


Eminmiyiz, THP olan motor değilmi 156hp olan ?


THP BMW’de var. Merso’nun motoru ayrı. Eskiden beri supercharger sever Mercedes. 

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Ebrar Tüfek yazdı:

Merso egeanın içinden geçer, tüm vitesleri 7g kadar hızlı atacak kadar şanslıysanız bile aynı hacimde heleki daha yüksek beygir gücüne sahip bir benzinli motoru geçemezsiniz :)

Kasa hafifse mümkün. :) 

Yorum bağlantısı
Yurdaer Elay
Selim Bilgin yazdı:

THP BMW’de var. Merso’nun motoru ayrı. Eskiden beri supercharger sever Mercedes. 

 

Kompressor motorun sesi yeter varsın geçmesin 😉

CGI motorlar turbolu diye biliyorum.. 

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Evren Erakçora yazdı:

Kasa hafifse mümkün. :) 

 

O arabayı geçebilecek kadar hafif değil, piyasada linea egea şirket tayfası katil gibi sürdüğü için insanlarda hızlı gidiyor algısı var :) hatta turbo olmasına da gerek yok, aynı hacimde benzinli manuel atmosferik devir çeviren bir arabayı bile geçemez dizel egea. :)

Yorum bağlantısı
Furkan Avcı
İlkay Başaran yazdı:

Arkadaşımda b160 var 1.6 100 hp klasik otm. Naylonla geçiyorum onu. Yakmaya yeltenmedi hiç. :)

b160, 100 hp bir zahmet yakmasın, C180 AMG ile EGEA için söyledim ;)

 

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Turbo yok bu yıldızda. Süperşarj var

156 HP olanlar Turbo lu diye biliyorum bende

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Süleyman Can

Bu kıyaslama beygir ve tork kıyaslaması gibi bir şey olmuş. Arkadaşların belirttiği gibi düz bir drag yarışında beygir avantajı ile c180 önde bitirir. Ancak yokuş yukarı ivmelenme var ise durumlar değişiklik gösterebilir. Bu konuyla ilgili şöyle basit bir video bırakayım. Tam saniyelik atıyorum linki.

 

 

 

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Süleyman Can yazdı:

Bu kıyaslama beygir ve tork kıyaslaması gibi bir şey olmuş. Arkadaşların belirttiği gibi düz bir drag yarışında beygir avantajı ile c180 önde bitirir. Ancak yokuş yukarı ivmelenme var ise durumlar değişiklik gösterebilir. Bu konuyla ilgili şöyle basit bir video bırakayım. Tam saniyelik atıyorum linki.


Bu yanlış bir bilgi. İki özdeş motorda tork artınca beygir de artmış olur zaten. Video temel kavramları anlatıyor. Gerçekte otomobil dünyasında durum çok daha karmaşık. 

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

Üstteki video şanzımanın yaptığı iş olmuş. 40 hp lik 3 silindirli dizelin tarla sürmesi gibi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Süleyman Can yazdı:

Bu kıyaslama beygir ve tork kıyaslaması gibi bir şey olmuş. Arkadaşların belirttiği gibi düz bir drag yarışında beygir avantajı ile c180 önde bitirir. Ancak yokuş yukarı ivmelenme var ise durumlar değişiklik gösterebilir. Bu konuyla ilgili şöyle basit bir video bırakayım. Tam saniyelik atıyorum linki.

 

 

 

en güvenlir kaynak olan yutupta sıradan hatalı bir bilgi daha , şair aslında orada şanzımanı keşfetmiş ama haberi yok.

  • Beğen 3
  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Çağlar Bayur yazdı:

en güvenlir kaynak olan yutupta sıradan hatalı bir bilgi daha , şair aslında orada şanzımanı keşfetmiş ama haberi yok.

 

Daha acı olanı alttaki yorumlar, herkes birden aydınlanmış. :D 

 

Sabah karlı havada dibime girip makas atmaya çalışan taksileri dobloları görünce milletimizin fenle olan imtihanında tork'a filan çok zaman var daha. Sürtünme kuvvetinde kalmışız.

  • Beğen 2
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
İlkay Başaran yazdı:

Arkadaşımda b160 var 1.6 100 hp klasik otm. Naylonla geçiyorum onu. Yakmaya yeltenmedi hiç. :)

Bakımlı bir Şahin de geçebilir onu :) 

  • Üzgün 1
Yorum bağlantısı
Süleyman Can

İçten yanmalı motorların hp torq farkını oyuncaklar ile anlatamayacağını düşünüp iletilen gücü elektrikli motorlar ile anlatmaya çalışmış. Benim dikkat çekmek istediğim nokta yukarı ivmelenme idi. Videoda dişli ile anlatılmış, ancak tork gücü fazla olan araçlar için de benzer senaryonun yaşanabileceğine değinmek istedim. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Süleyman Can yazdı:

İçten yanmalı motorların hp torq farkını oyuncaklar ile anlatamayacağını düşünüp iletilen gücü elektrikli motorlar ile anlatmaya çalışmış. Benim dikkat çekmek istediğim nokta yukarı ivmelenme idi. Videoda dişli ile anlatılmış, ancak tork gücü fazla olan araçlar için de benzer senaryonun yaşanabileceğine değinmek istedim. 

 

Tork gücü diye bir şey yok işte, sorun orada.

 

Güç birim zamanda yapılan iştir. Birimi de watt'dır. Otomobillerde kw, ps ya da daha yaygın olarak beygir (hp) ile ifade edilir.

Tork döndürme kuvvetidir, birimi de Newton-metre (N-m)'dir. Alıntı: Bir Newton-metre, bir metre uzunluğundaki bir moment kolunun ucuna dik olarak uygulanan bir Newton'luk kuvvetten kaynaklanan torka eşittir.

 

Sen bu torku ne kadar az zamanda sağlayabilirsen o kadar güç üretmiş olursun. Yani o torku ne kadar yüksek devirde verebilirsen o kadar güç üretmiş olursun.

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Selim Bilgin yazdı:

Yani o torku ne kadar yüksek devirde verebilirsen o kadar güç üretmiş olursun.

Dizeller burada patlıyor zaten. 
 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mehmet Ozyurek yazdı:

Dizeller burada patlıyor zaten. 
 

Tork belli bir devirden sonra düşüyor zaten

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Mehmet Ozyurek yazdı:

Dizeller burada patlıyor zaten. 
 

 

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Tork belli bir devirden sonra düşüyor zaten

 

Benim araba devir bile artmadan hızlanıyor, nasıl oluyor anlamıyorum. :D

Maşallah diyelim yine de. :nazar:

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...