İçeriğe Yönlendir

Focus 2 Bakım


Erhan çalış

Recommended Posts

Erhan çalış

Merhabalar aranıza yeni katıldım. 2009 model 1.6 ti-vct manuel benzinli 88bin km de aracımı yeni aldım. Bildiğim yağ bakımı yakın zamanda yapılmış triger değişimi olmamış. Bilgisi olan ve deneyimli büyüklerinden yardım ve tecrübe paylaşımlarınızı bekliyorum. 

1. Bu araçlarda yağ bakım zamanını ve km sini gösterir mi. 

2. Bu araç için komple bakım ne yaptırmam lazım. (triger, kayışlar vs) 

3. Aklıma bişey takıldı aracın vitesi farklı geldi bana boştayken sola alınca 1 ve 2 ye takmak için geri bıraktığımda boşta ortaya gelsin diye ağır bir şekilde geliyor. Boşta ortadan sağa doğru alınca 5 e takmak için biraz takılıyor gibi bir yere öyle geliyor sebebi nr olabilir, vitese geçişlerinde problem yok debriyaj sanki az yukarıda kavrıyor gibi. 

Yardımlarınızı bekliyorum. 

 

Yorum bağlantısı
Murat Öngür
(düzenlendi)

Hayırlı olsun

Öncelik ile eviliyatını öğrenmek iyi olur ama emin değil iseniz mutlaka önce periyodik bakımını yaptırın yağ yağ filtresi, hava ve polen filtresi. Sonra v kayışı kolay yerde usta baksın değişsin der ise değişsin çatlak esneme kontrolü yapar usta , triger ise 90 100 bin km yada 5 yıl da bir değişim gerektirir. Tabi triger ile beraber devirdaim pompasıda mutlaka değiştirilmeli ikiside aynı yerde tek işçilik ile iki parça değişmiş olur. Vites için görmeden bir şey diyemeyeceğim isterseniz yine servise gittiğinizde şanzıman yağını kontrol ettirin vitesi de gösterirsiniz , uzun zaman (3 yıl ) değişmedi ise antifiriz suyunu da komple değiştirmek araca nefes aldıracaktır. Antifiriz olarak castrol yada po kırmızı renk öneririm ,

motor yağı olarak liqui moly , motul , mobil yağlarının 5/30 olanları alabilirsiniz. 

Ben 6 yıl kullandım focus 2 yi güzel araçtır yol tutuşu konforu iyidir bakımlarını zamanı geçmeden yaptırırsanız sizi asla üzmez

 

tarihinde Murat Öngür tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Triger , v kayışı, bujiler , fren hidroliği, soğutma sıvısı ( uygun özellikte) değişse iyi olur. 

Yorum bağlantısı
Mustafa Erkan
(düzenlendi)

Erhan bey aracınız hayırlı olsun. 2008 trend X Tİ-VCT 1.6 115 bg fırtına gri rengi aracımı 0 km alıp 93 bin km de 8 yıl kullanıp sattım. Bildiklerimi ve tecrübelerimi size aktarıyım;

1-Yağ bakım periyodu gösterme veya sıfırlama yoktur.

2-Bakım aralığınız 10.000 km olup, bu bakımlarda yağ (4,1 lt), yağ filtresi (Fomoco küçük tip) ve hava filtresi (Mümkünse orjinal veya Mann ) örnek mann filtre  değişir. Her 30.000 km de ise bujileriniz değişir. Fren hidrolikleriniz (ESD-M6C57-A) süper Dot-4 ömür olarak 2-3 yıl derler ama 5 yılda bir bosh serviste değişirse iyi olur. Motor soğutma sıvısı bildiğim kadarı ile 10 yılda bir ( WSS-M97 B44-D kırmızı renkli organik ) .  Fren balatalarınız orjinal seçilir ve güzel kullanılırsa 90,000 km gider. ( Usta kontrolü gerekli ) Gelelim önemli yere. Triger orjinal veya  Dayco  90.000 km ve max 10 yıl da bir değişmeli. Triger değişirken değişirken devirdaim mutlaka değişmeli. Ayrıca klima kayışı ve hidrolik dreksiyon kayışı değişirse iyi olur.

3-Debriyaj ömrünün sonuna gelmiş gibi, focus 2 lerde dipte kavrar, bittikçe yukarda kavramaya başlar. Kaçırma yapmıyorsa gittiği yere kadar gidecek. Focus 1 de yeni de taksanız yukarda kavrar.

Dikkat edilecek hususlar. Benzinli 1,6 motorlarda hidrolik dreksiyon hortumu, pompa çıkışından patlar. Patlayıp değişmediyse hazırlıklı olun.

Gösterge tablonuz lehim çatlağı yaparak anlamsız arızalar verebilir. Hız azaltıldı v.b. gibi. Buna da hazırlıklı olun. Tamiri usta ellerde mümkün ve 300-500 tl civarında.

Murat beyin dediği gibi kullanması çok zevk veren bir araçtır. Orjinal parçalarla uzun yıllar binilir.

 

2008 focus el kitabı

tarihinde Mustafa Erkan tarafından düzenlendi
ilave bilgi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erhan çalış

Teşekkür ederim ayrıntılı açıklamalarınız için yedek parça için orjinal dediğiniz ne marka oluyor ilk Ford deneyimim kusura bakmayın kayışları en iyisinden alayım. Bujiler en iyisi bildiğim kadarıyla ngk iridyum bu araca uygun mudur? 

Birde vites kolu neden tık diye boşa gelmez yay geç salıyor gibi oluyor fordlarda böyle mi benimkinde arıza mı oluşmuş. Daha önce reno vw kullandım normal hangi vitesten boşa alırsanız yada saga sola çekerseniz bıkınca tık diye ortaya boşa gelir bunda gelmiyor ben elimle destekliyorum. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Erhan çalış yazdı:

tık diye ortaya boşa gelir bunda gelmiyor ben elimle destekliyorum. 

vites kolu mekanizmasına bakılmalı, normali böyle değil

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Erhan çalış yazdı:

Teşekkür ederim ayrıntılı açıklamalarınız için yedek parça için orjinal dediğiniz ne marka oluyor ilk Ford deneyimim kusura bakmayın kayışları en iyisinden alayım. Bujiler en iyisi bildiğim kadarıyla ngk iridyum bu araca uygun mudur? 

Birde vites kolu neden tık diye boşa gelmez yay geç salıyor gibi oluyor fordlarda böyle mi benimkinde arıza mı oluşmuş. Daha önce reno vw kullandım normal hangi vitesten boşa alırsanız yada saga sola çekerseniz bıkınca tık diye ortaya boşa gelir bunda gelmiyor ben elimle destekliyorum. 

Vitesleri toktur fordlardın, laçkalık olmaz pek. 

Yorum bağlantısı
Mustafa Erkan
Erhan çalış yazdı:

yedek parça için orjinal dediğiniz ne marka oluyor

 

Ford için orjinal parça FOMOCO ve Motorcraft . Ancak bu konu biraz karışık. Şöyle ki Fren balatası Motorcraft ta olabilir, Ate de olabilir. Diskler Fomoco da olabilir, Ate de olur. Far stop gurubu Visteon  ufak nüanslar var. 

 

Erhan çalış yazdı:

Bujiler en iyisi bildiğim kadarıyla ngk iridyum bu araca uygun mudur? 

 

Buji de Fomoco veya motorcraft . İridyum gibi fantezilere gerek yok , iridyum buji vw grubunda, direk enjeksiyonlu benzinli motorlarda kullanılıyor, gereksiz .

 

Erhan çalış yazdı:

Birde vites kolu neden tık diye boşa gelmez yay geç salıyor gibi oluyor fordlarda böyle mi benimkinde arıza mı oluşmuş.

 

Evren beyin ve Çağlar beyin dediği gibi focusta vites yolları nettir, normal değil. Bence yay ile ilgili bir sorun olabilir.

 

 Triger kayışını ben şu şekilde yapmıştım. Aracım 90.000 km ye ulaşınca serviste orjinal kayış ile değişim yaptırmış, direksiyon ve Klima kayışını dışarıdan Dayco kayış alarak ucuza mal etmiştim. Çünkü servis değişim yaparsa işçilik ve malzemenin 2 yıl garantisi oluyor ve Tİ VCT motor aparat ile sabitlenmeden triger değişmiyor. Ya servisten ayrılma usta bulun, yada serviste değiştirin. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erhan çalış

Teşekkürler bilgilendirmeler için ben öncelik servisten fiyat alayım bilgilendirme yaparım

 

Yorum bağlantısı
Osman Ünal2
Mustafa Erkan yazdı:

Erhan bey aracınız hayırlı olsun. 2008 trend X Tİ-VCT 1.6 115 bg fırtına gri rengi aracımı 0 km alıp 93 bin km de 8 yıl kullanıp sattım. Bildiklerimi ve tecrübelerimi size aktarıyım;

1-Yağ bakım periyodu gösterme veya sıfırlama yoktur.

2-Bakım aralığınız 10.000 km olup, bu bakımlarda yağ (4,1 lt), yağ filtresi (Fomoco küçük tip) ve hava filtresi (Mümkünse orjinal veya Mann ) örnek mann filtre  değişir. Her 30.000 km de ise bujileriniz değişir. Fren hidrolikleriniz (ESD-M6C57-A) süper Dot-4 ömür olarak 2-3 yıl derler ama 5 yılda bir bosh serviste değişirse iyi olur. Motor soğutma sıvısı bildiğim kadarı ile 10 yılda bir ( WSS-M97 B44-D kırmızı renkli organik ) .  Fren balatalarınız orjinal seçilir ve güzel kullanılırsa 90,000 km gider. ( Usta kontrolü gerekli ) Gelelim önemli yere. Triger orjinal veya  Dayco  90.000 km ve max 10 yıl da bir değişmeli. Triger değişirken değişirken devirdaim mutlaka değişmeli. Ayrıca klima kayışı ve hidrolik dreksiyon kayışı değişirse iyi olur.

3-Debriyaj ömrünün sonuna gelmiş gibi, focus 2 lerde dipte kavrar, bittikçe yukarda kavramaya başlar. Kaçırma yapmıyorsa gittiği yere kadar gidecek. Focus 1 de yeni de taksanız yukarda kavrar.

Dikkat edilecek hususlar. Benzinli 1,6 motorlarda hidrolik dreksiyon hortumu, pompa çıkışından patlar. Patlayıp değişmediyse hazırlıklı olun.

Gösterge tablonuz lehim çatlağı yaparak anlamsız arızalar verebilir. Hız azaltıldı v.b. gibi. Buna da hazırlıklı olun. Tamiri usta ellerde mümkün ve 300-500 tl civarında.

Murat beyin dediği gibi kullanması çok zevk veren bir araçtır. Orjinal parçalarla uzun yıllar binilir.

 

2008 focus el kitabı

 

 Hidrolik direksiyon hortumu +1 😕 Arife günü başıma geldi hortum sağlam tam pompa bağlantı noktasından patladı ve 750 TL hortum parasıyla biraz işçilikle hallolmuştu. Anılarım depreşti :D

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...