İçeriğe Yönlendir

Akaryakıt İstasyonlarının Kapanma Tehlikesi


Tansu Kalafatoğlu

Recommended Posts

Tansu Kalafatoğlu

PÜİS’in demesine göre kasım aralık 2021’de 800’e yakın istasyon kapanmış. Yakın zamanda 1500 istasyonun daha kapanacağı öngörülmüş. Fiyatların çok arttığı, akaryakıt talebinin düştüğü ve kâr marjının azlığından dolayı kepenk indirmeler yaşanabilirmiş

 

https://www.ntv.com.tr/amp/ekonomi/puis-baskan-yardimcisi-ertas-bin-500-akaryakit-istasyonu-kapanabilir,iCv3vaU610SG_xX0GaMfCg

Yorum bağlantısı
Murat Sahın

Her şeyin olduğu gibi bunun da suyunu çıkartmıştık. Her yer istasyon dolmuştu ki bence gerek yok o kadarına. Mesela bizim burda yan yana iki tane opet var, birinin çıkış kısmından ana yola bağlanıyorsun, sadece bir bahçe yan tarafta diğerinin girişi var.

 

Her yer istasyon dolunca rekabet arttı, işimize yarar gibi oldu ama bu sefer de kar marjı erimesin diye işin içine hile karışmaya başladı, yine ceremesini biz çektik. Net veridir, CBR250 motosiklet ile, aynı güzergahta tam depo ile 250 km gittiğim de oldu, 400 km gittiğimde. Sürüş, ağırlık, mevsim, lastikler stabil, yakıt farklı sadece. 

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Ticarette en kötü şey belirsizliktir. 

Ayrıca sürekli oluşan fiyat artışları esnafı batırır. Çünkü sermayesi sürekli azalır. 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)
Murat Sahın yazdı:

Her şeyin olduğu gibi bunun da suyunu çıkartmıştık. Her yer istasyon dolmuştu ki bence gerek yok o kadarına. Mesela bizim burda yan yana iki tane opet var, birinin çıkış kısmından ana yola bağlanıyorsun, sadece bir bahçe yan tarafta diğerinin girişi var.

100m çapımda 8 tane var :) 

 

29-E92-BAF-ECAD-444-E-806-D-360-D7579-E9


 

 

 

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

aşırı çok var ondandır, Tanjunun istasyon hikayesini bilen bilir mesela :rofl:

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

sanki tek kapanacak benzinliklermiş gibi anlatılmış... 3 aydır oturuyoruz.

  • Beğen 10
Yorum bağlantısı
Mehmet Cihat

şu anda en son umrumda olacak şey akaryakıt istasyonlarının kapanması olur açıkçası 🤣

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mehmet Cihat yazdı:

şu anda en son umrumda olacak şey akaryakıt istasyonlarının kapanması olur açıkçası 🤣

Her istasyonda 10 kişi çalışsa 15.000 kişi işsiz kalacak demektir. Herkesi ilgilendirir bence. 
 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
Murat Sahın yazdı:

 CBR250

Canına yandığımın cıbırı o tek silindir ne cerememizi çekti. 

 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

Kimse batmasın tabi ama ben de çok fazla olduğuna katılıyorum.

Yan yana 4-5 markanın istasyonu var. 

Bazı yerlerde de hiç yok.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek

Her gelene 3 kuruşluk markası bile belli olmayan yakıt katkısını 150 liraya satmaya çalışan, jiple girince camları yıkayıp yağını kontrol edip, ucuz arabayla girince selamını almayan benzinlikler inşallah kapanır. 

  • Beğen 9
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
(düzenlendi)
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Her istasyonda 10 kişi çalışsa 15.000 kişi işsiz kalacak demektir. Herkesi ilgilendirir bence. 
 

 

Bizde 26 kisi var yarisinin arabasi var gunluk kullandiklari. binmezlerse benzine de ihtiyac kalmiyor. İki gundur sanayi calismiyor. Gaz yok. 

tarihinde Doğan Arşiray tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
  • Üzgün 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

elektrikli araçlar yayıldıkça istasyonlar "aspava" olacaklar. Şimdiden önlem almalılar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erkut Uysal

Niye kapatiyolar ki ?

Benzin istasyonları vergi dairesinden daha iyi vergi topluyo... 

Bence Vergi dairelerini kapatsinlar...

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Erkut Uysal yazdı:

Niye kapatiyolar ki ?

Benzin istasyonları vergi dairesinden daha iyi vergi topluyo... 

Bence Vergi dairelerini kapatsinlar...

çok büyük sermaye hareketi gerekiyor. Bunu karşılayacak yatırımcı azalıyor. bidon bidon da satamazsın..

eskiden köyde bakkal mazot benzin satardı varilden el pompası ile (çevirerek bişey) basardı.

afrikada benzin satışı:

 

image.png.97e989601755b7319b1b3cc4ce33b8ea.png

 

 

image.png.f89c9c824282bfa4416a9b8cba7d66a8.png

 

image.png.915783b559703c1a4a0a3221f7e29df1.png

Yorum bağlantısı
Erkut Uysal
Mehmet Göktürk yazdı:

çok büyük sermaye hareketi gerekiyor. Bunu karşılayacak yatırımcı azalıyor. bidon bidon da satamazsın..

eskiden köyde bakkal mazot benzin satardı varilden el pompası ile (çevirerek bişey) basardı.

afrikada benzin satışı:

Görünen o ki Afrikadan 2 tık yukardayız hocam... 1 de olabilir, kesin karar veremiyorum...

Bidon bidonda satarlar hocam, bu zamana kadar "buda olmaz" dediğimiz neler olmadı ki... 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ümit Türk
(düzenlendi)

Aralarında sadece 1 sokak olan yan yana istasyonlar gördüm. Opet ve Shell. Ne gerek var. 

Kapanıyor dedikleri bu dağ başında açanlar olmasın. 

tarihinde Ümit Türk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Murat Öngür
(düzenlendi)

ülkedeki ekonomi bitmiş okeye dönmüş akaryakıt istasyonları kapansa ne olur , sonra depoları doldurduktan 1 gün sonra zam geldiğinde ellerini avuşturmayı iyi biliyorlardı akaryakıt istasyonları sahıpleri , birazda onlar zarar etsin bakalım.

insanlar aç ekmek sıralarında , devlet elektrik üretemiyor ! organize sanayi bölgesine elektrik verilemiyor. Akaryakıt istasyonları sahipleri hepsi zengin zaten en son 

dert edilecek sıralamasında lar 

 

tarihinde Murat Öngür tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Erdem Bozkurt

2022 yılı herkes için çok çok çok zor bir yıl olacak,maliyet hesabı bitmiştir külliyen zarardayız,vatandaşın bankalara borcu 1 trilyon olmuş,nüfüsun çoğunluğu kredi ve kredi kartıyla yaşıyor,insanca yaşamakla-aç kalmamak arasında...Ekonomi olarak her türlü olumsuzluklara gebe,kaç tane işletme iflas edece,kaç fabrika kapanacak??*

Gerçek gündem Ekonomi,istedikleri kadar uğraşşınlar değiştirmek için...Tencere kaynamıyor...yazık bu ülkeye...

  • Beğen 4
  • Üzgün 1
Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu

Uzun ve çok bacaklı bir konu özetleyerek anlatmaya çalışayım.

 

Sektörde 2021 yılı kötü geçti.

Önümüzdeki görünüşe göre de 2022 daha zor geçecek.

Ek işi olmayan ek hizmetlerden para kazanamayan ve sadece akaryakıt satış karı ile geçinmeye çalışan her istasyon kapanır, hatta en hızlı açılıp kapanan işletmeler akaryakıt istasyonları diyebiliriz.

 

Şu örnekle devam edeyim, bizde karlılık hesaplaması şöyle yapılır. İsmi "Entegre Karı" dır. Yani sisteme dahil olmuş İstasyon, Dağıtıcı ve Tüpraş'ın sisteme entegre edildiği bir karlılık hesabı var. Bu karlılık hesabı 2019-2020 yıllarında %13-15 civarındaydı ve pompa fiyatları da 5-6 TL idi, 2021 yılında %9-10 lara düştü, şimdilerde ise 8 lerde geziyor, yani ortalama 2 yıl içinde istasyonların akaryakıttan elde ettikleri kar %50 den fazla düştü. Şimdi entegre karı %8 olan bir sistemde istasyona kalacak rakam %4-5 dir, bununda en iyi rakamla %2 sini banka komisyonu diğer maliyetler olarak çıkarır. Geriye kalan rakam en iyi şekilde %3 dür. Basit butik bir istasyonun %3 ile yaşayabilmesi için en az günlük 30-40 bin arasında satış yapması gerekir ki şu durumda bu çok çok zor.

Ek hizmet veren veya şirketinin istasyon haricinde faaliyeti olan firmalar biraz daha şanslı, diğer faaliyetleri ile istasyonun işini harmanlayarak giderler.

 

Diğer konu, sağa sola pat pat istasyon açılması adım başı bir istasyonun bulunması o istasyonları açanların değil, o istasyonun açılmasına ruhsat verenlerin sorunudur. Şehir planı diye bir kavram var elin Avrupalısı' nda misal, akaryakıt istasyonunu kafana göre açamazsın, yerleşim yerlerine uzaklık, birbirleri arası mesafe, güvenlik tehlikesi, konum vs vs işlerine bakılarak ruhsatlandırma yapılır, bizde de var bu kanunlar ama bizde belediye ile yürüdüğü için bu işler, varın gerisini siz düşünün.

 

Hülasa sorun sadece akaryakıt sektörü ile alakalı değil, bütün sektörlerin ayrı ayrı sıkıntıları var, bu ekonomik koşullar içerisinde yaşamını devam ettirmek için firmaların yapacakları pek de bir şey yok maalesef.

 

Aynı şeyleri yaparak farklı sonuçlar çıkmasını bekliyoruz ve sorunu yaratanlar ile sorunu çözmeye çalışıyoruz.

 

Zor.

 

  • Beğen 18
Yorum bağlantısı
Emrah Altun
Hasan Karabekiroglu yazdı:

Aynı şeyleri yaparak farklı sonuçlar çıkmasını bekliyoruz ve sorunu yaratanlar ile sorunu çözmeye çalışıyoruz.

 

 

👏 Son cümleniz her şeyi özetliyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Hasan Karabekiroglu yazdı:

Aynı şeyleri yaparak farklı sonuçlar çıkmasını bekliyoruz ve sorunu yaratanlar ile sorunu çözmeye çalışıyoruz.

 

 

Deniyoruz işte :) 

 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

 

 

 

Konuya ekleme yapmam gerekirse, 

Özellikle kırsaldaki istasyon ilk önce batar, yada batacak.

Hele ki markalı bir istasyonsa ilk önce onlar batacak, çünkü firmaların çok ağır yaptırımları oluyor. Örnek; bu sene tuvaletler şöyle olacak diyor. tamam diyorsun, kendi taşeronunu gönderip yaptırıyor. faturayı kesip carine yazıyor. 6 ay sonra market böyle olacak diyor. aynı şeyler tekrar ediliyor. 

Diğer taraftan, vadeli satışla rekabet eder çoğu küçük istasyon. Yada yüksek oranda iskonto vererek zaten az olan karını minimuma indirir. 

Kamyoncular mesela, bir depo alır 500-1000 litre falan, ödemeden gider, tekrar gelir, eski borcu öder, tekrar veresiye doldurur. 

İşi ters giderse bir kaç depo takar istasyona ve kötü biriyse sonra inkar eder bunları. 

Kırsaldaki bir istasyonun şu an en 3-4 milyon veresiyesi vardır. Her sene en az 100 bin lira batırır. 

Ayrıca, büyük nakliye firmaları, onlar da açık hesap toplu alımlar yapar. Bu firmalar batarsa, istasyonu da batırır. 

Geçmişte hep böyle battılar. 

 

İşini yaptığım ve batan istasyon müşterilerimde bunları gördüm hep.   

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...