İçeriğe Yönlendir

Hibrit Egea Dünya Yollarına Çıkmaya Hazırlanıyor


Bekir Çelik

Recommended Posts

Bekir Çelik
(düzenlendi)

Hibrit Egea Dünya Yollarına Çıkmaya Hazırlanıyor

 

Yeni nesil hibrit motor seçeneğine sahip, otomatik vitesli Fiat Egea'lar Nisan'dan itibaren Türkiye ve dünya pazarlarında Fiat bayilerindeki yerlerini alacak.

 

thumbs_b_c_f638e86d9a18939eb92465ee08dc1

 

İSTANBUL (AA) - Fiat markasının kompakt sınıftaki oyuncusu Egea, hibrit motorlu versiyonları ile dünya yollarına çıkmaya hazırlanıyor.

 

Şirket açıklamasına göre, Tofaş'ta üretilen, Fiat markasının kompakt sınıftaki global oyuncusu ve son 6 yıldır 'Türkiye'nin en çok tercih edilen otomobili' Fiat Egea, 2022 yılına yeniliklerle başladı.

Bugüne kadarki performansıyla 'iyi bir otomobil aynı zamanda ulaşılabilir olmalı' misyonunu başarıyla gerçekleştiren model ailesi, ocakta tanıtımı yapılan Cross Wagon'dan sonra hibrit motor seçeneğiyle de dünya yollarına çıkmaya hazırlanıyor. Yeni nesil hibrit motor seçeneğine sahip, otomatik vitesli Fiat Egea'lar nisandan itibaren Türkiye'de ve dünya pazarlarında Fiat bayilerindeki yerlerini alacak.

 

Sahip olduğu teknoloji seviyesini sürekli daha yukarıya taşıyan Egea'nın yeni hibrit versiyonu, yüksek performansını yeni nesil 130 HP güç ve 240 NM torka sahip, 1,5 litrelik 4 silindirli turbo benzinli FireFly motor ile 48-Volt bataryaya sahip 15 kw'lık elektrik motorun sinerjisinden alıyor. Egea Hybrid'de BSG (Belt Start Generator) ve 15KW'lık elektrikli motor 130 beygirlik içten yanmalı motoru destekliyor. Gelişmiş hibrit teknolojisi, yüzde 100 elektrikli sessiz çalıştırma, park etme ve tamamen elektrikli sürüşe imkan sunuyor. Böylece verimlilik artarken, sürüş performansı da üst seviyeye çıkıyor.

 

Egea Hybrid, elektrik motoru sayesinde içten yanmalı motorun ısınma fazında oluşan yakıt tüketimi ve emisyonun düşürülmesi sağlanıyor. Egea'daki hibrit teknolojisi; aracın sessiz, akıcı, yakıt harcamadan, yüzde 100 elektrikli modda kalkış yapabilmesine (e-launch) ve düşük devirde tamamen elektrikli modda ilerlemesine (e-creep) imkan sağlıyor. Egea Hybrid, sadece elektrik motorun gücü ile yoğun ve sıkışık trafikte kısa mesafelerde gaz pedalına basmadan ilerleyebiliyor (e-queueing).

 

Egea Hybrid tamamen elektrik modunda park edilebiliyor (e-park). Hem frenleme hem de yavaşlama esnasında enerji geri kazanımı ile bataryasını şarj edecek şekilde geliştirilen Hibrit Egea, performanstan ödün vermediği gibi elektrikli ve benzinli motorları arasındaki geçişleri kullanıcısına hissettirmeden maksimum sürüş konforu sağlıyor.

 

- 7 İleri Çift Kavramalı Otomatik Şanzıman İlk Defa Satışa Sunuluyor

 

Egea Hybrid ile birlikte 7 ileri çift kavramalı otomatik şanzıman da Fiat markasında ilk defa satışa sunuluyor. 7 ileri otomatik vitesli Egea Hybrid, 0-100 kilometre hızlanmasını 9 saniyede tamamlarken, yakıt tüketiminde de önemli bir avantaj sağlıyor ve şehir içi kullanımda 100 kilometrede 4,7 litrelik (WLTP) tüketim değerine ulaşıyor. Egea'daki hibrit teknolojisi, yine Fiat modellerinde bir ilk olarak, sürüş sırasında benzinli motoru tamamen kapatarak WLTP (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure) çevriminin yüzde 47'sinin benzinli motor çalıştırılmadan tamamlanabilemesini sağlıyor. Bu oran şehir içi çevrimde yüzde 62'ye kadar çıkabiliyor. Sonuç olarak, yeni 48-Volt hibrit benzinli motor, şehir içi kullanımda hem benzinli hem de dizel motorlara oranla daha düşük yakıt sarfiyatı sağlıyor.

 

Yeni Egea Hybrid, tüm bu özellikleriyle sınıfındaki en iyi 48-Volt Hibrit motor seçeneğini sunuyor.

 

Hibrit motor seçeneği ile daha çevreci olan Fiat Egea, ileri sürüş teknolojisini de tüm kullanıcıları için ulaşılabilir kılmaya devam ediyor. İleri sürüş destek sistemleri (ADAS) ile donatılan hibrit motorlu Egea, ailenin tüm üyelerinde olduğu gibi, 'Trafik İşareti Tanıma Sistemi', 'Akıllı Hız Asistanı', 'Şerit Takip Sistemi', 'Sürücü Yorgunluk Uyarı Sistemi', 'Akıllı Uzun Far' ve 'Kör Nokta Uyarı Sistemi' gibi güvenlik donanımlarını Urban (orta) donanım seviyesinden itibaren seçilebilir hale getiriyor.

Hayatı kolaylaştıran, 'anahtarsız giriş ve çalıştırma', 'kablosuz akıllı telefon şarjı', 'kablosuz multimedya bağlantısı' ve (Sedan gövde tipinde) 'otomatik bagaj açma sensörü' gibi özellikleri ise yine Lounge versiyonunda sunulmaya devam ediliyor.

 

Egea Hybrid; Türkiye'de Sedan, Hatchback, Cross ve Cross Wagon gövde tiplerinde, 3 donanım seviyesi-Easy (Sedan)/Street (Hatchback ve Cross'ta), Urban ve Lounge otomatik şanzıman ile Nisan ayında satışa sunulacak.

 

Egea ailesinin 1.6 Multijet II 130hp Dizel DCT otomatik şanzımanlı versiyonları da yine tüm gövde tiplerinde aynı anda ve mart ayının ikinci yarısında Fiat showroomlarındaki yerini alacak.

 

Kaynak: AA

tarihinde Bekir Çelik tarafından düzenlendi
  • Beğen 8
Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış
Çağlar Bayur yazdı:

280 bin olur mu acaba

480 olur gibi

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Yurdaer Elay
Çağlar Bayur yazdı:

280 bin olur mu acaba

 

Kampanya haricinde o paraya ancak boşlayn 1.4 atmosferik verirler :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Yurdaer Elay yazdı:

 

Kampanya haricinde o paraya ancak boşlayn 1.4 atmosferik verirler :) 

Onada kapora alıp sıraya yazarlar

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

48v ile nasıl gidecek koca araba. 
 

15kw motor diyor. 15kw güç için 15000/48 = 312 amper güç veren pil nerede :) 

 

düz zeminde kısa ve güç gerektirmeyen manevralardan bahsediyor sanırım. O manevralar bile 2-3kw güç istiyor. Yani piller anlık 40 amper verecek??

 

Ama devirdaim, fren, klima, direksiyon elektrikli olursa, gaza basılmadığı sürece motoru kapatır. Bu da fena bir şey değil

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Servet Aydın yazdı:

Brusless motor ile çok daha az akımla verim alınır.


Brucelee ile bir yere varamazsınız. (Bir deyim) 

  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Şarjlı süpürge gibidir sistem. Piller kısa sürede yüksek akım veriyor. Ömür beklentisi kısa olacaktır


Brucelee ile bir yere varamazsınız. (Bir deyim) 

İğrençsiniz bayım [emoji533]
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Servet Aydın yazdı:

Şarjlı süpürge gibidir sistem. Piller kısa sürede yüksek akım veriyor. Ömür beklentisi kısa olacaktır


Telefon gibi yani

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

48v ile nasıl gidecek koca araba. 

teknolojiktir, nimh pilli eski tasarımdan  eğildir belki

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Herkes kw ve Alperen takılmış. Ben ise Belt drive sisteme takıldım. Alternatörü aynı zamanda elektrik motoru olarak kullanıp krankı çevirecekler. Motoru kraklamadan doğrudan şanzımanlı çevirse olmazmıydı.

 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

Herkes kw ve Alperen takılmış. Ben ise Belt drive sisteme takıldım. Alternatörü aynı zamanda elektrik motoru olarak kullanıp krankı çevirecekler. Motoru kraklamadan doğrudan şanzımanlı çevirse olmazmıydı.

 

15kw’lık alternatör olmaz bence. Direkt jeneratör var ve sisteme paralel seri bağlı gibi. Hem üretecek hem harcayacak. Ama eğer motor çalışmadan gidecekse bu araba, frenleri elektrikli olacak

 

şanzımanı çevirmekle krankı çevirmek arasında ne fark var. İkisi de aynı zaten

Yorum bağlantısı
Süleyman Can
Bekir Çelik yazdı:

yeni nesil 130 HP güç ve 240 NM torka sahip, 1,5 litrelik 4 silindirli turbo benzinli FireFly motor ile 48-Volt bataryaya sahip 15 kw'lık elektrik motorun sinerjisinden alıyor.

 

Ben de buraya takıldım. Elektrik ile toplam beygir ve tork bu mu? Değilse toplamı ne? Hadi dahil etmeyelim 1.5 turbo benzin için 130 hp az değil mi? Hadi tasarruf için kıstılarsa 1.0 firefly'ı hybrid yapsalar daha verimli olmaz mıydı? Hiç içime sinmedi. 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Çağlar Bayur yazdı:

teknolojiktir, nimh pilli eski tasarımdan  eğildir belki

aksine nimh pillerin yüksek deşarja dayanma kaabiliyeti daha yüksektir. ama kapasite sınırlı.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
(düzenlendi)
Doğan Arşiray yazdı:

aksine nimh pillerin yüksek deşarja dayanma kaabiliyeti daha yüksektir. ama kapasite sınırlı.

li-on çıktı  diye neden parti verdik o zaman?

tarihinde Çağlar Bayur tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

li-on çıktı  diye neden parti verdik o zaman?

Köpüklü müydü? Bize niye haber verilmedi? Kaskoyu yaptık halbuki

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Çağlar Bayur yazdı:

köpüksüzü de mi var ki?

Kremalı var, çemenli var. 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Çağlar Bayur yazdı:

li-on çıktı  diye neden parti verdik o zaman?

para varsa lityum iyon yoksa nimh. eski hibritler hep nimh mesela. lityum iyon ile aynı kapasitedelerdi eskiden. lityum yürüdü gitti 20 senede.

 

amazon a girip bakın şarjlı nimh ler 4 tanesi 80 90 tl. 1 tane 18650 o para şimdi.

 

hop benim ilanlara bir reklam linki verelim.

İlkay Başaran yazdı:

Kremalı var, çemenli var. 

çemenli parti? gözümde canlanmasın lütfen.

  • Üzgün 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Doğan Arşiray yazdı:

hop benim ilanlara bir reklam linki verelim.

çemenli parti? gözümde canlanmasın lütfen.

 

Burun yeterli 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...