İçeriğe Yönlendir

Kasko Onarımından Sonra Tespit Edilen Arızalar


Ergin Şahin

Recommended Posts

Ergin Şahin
(düzenlendi)

Merhaba, forumda yeniyim. Garantisi devam eden Ford focus dizel otomatik aracımla Aralık ayında %100 karşı tarafın suçlu olduğu bir kaza geçirdim. Ön sağ tekerlek ve camurluk kısmından araca çarpıp, savrulduktan sonra sağ tekerleri kaldırıma sürttüm.

Sağ camurluk, kaput, sağ rot kolu ve başı, porya ile sol taraf rot kolu değişti. Sağ arka lastik hasarliydi. Onunla beraber diğerlerini de ben değiştim ve jantlar boyandı. Rot ve balans ayarları kaskodan yetkili serviste yapıldı.

 

Teslim aldıktan sonra ön taraftan gelen gıcırtının devam ettiği, alt taraftan vuruntu sesi geldiği ve titreme problemi nedeniyle 2 hafta sonraya verilen randevuya covid nedeniyle gidemedim. Bir 2 hafta daha geçtikten sonra verilen randevuda servise götürdüm. 

 

Sol ve sağ salıncak, viraj demir lastikleri ve motor takozu arızalı dediler. Garantiye sundular ve garanti araç kazalı olduğu için hiçbirini kabul etmiyor. 

 

Kaskodan dosyayı yeniden açtırmak için expere dilekçe verdim. Aracı gördü. Sadece Sol ön salıncakta boşluk olduğu için o parça için sigorta şirketine ek raporla başvuracağınıve onun da onayının kesin olmadığını söyledi. 

 

Ford otosanı arayarak motor takozunun kronik sıkıntılı olduğunu hasar bölgesiyle ve alt takımla ilişkisi olmadığını, serviste onarılan Aracın garanti dışı kalmayacağını söyledim. Aracın komple garanti dışı kaldığı söylendi. 

 

Ford servisi onarımı hatalı yaptığı icin kaskodan yapılması gereken hasarı yaptıramadigim gibi hasarla ilişkili olmayan kronik arızalı parça ise garanti dışı bırakılıyor. 

 

 motor takozu için Ford otosandan şikayetçi olarak  tüketici hakem heyetine başvuracağım.

Diger hasarlar için sigorta şirketinden farklı serviste ve exper tarafından inceleme yapılmasını isteyebilir miyim? Ya da Ford servisi onarımı yanlış ifa ettiği için sorumlu olur mu ?

Hakkımı nerde aramalıyım?

 

Herkese teşekkürler.

 

 

tarihinde Ergin Şahin tarafından düzenlendi
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ergin Şahin yazdı:

serviste onarılan Aracın garanti dışı kalmayacağını söyledim. Aracın komple garanti dışı kaldığı söylendi. 

külliyen yalan yok öyle birşey, daha ötye gidelim hayatında hiç bakıma girmemiş olsun (manyağım servise gitmedim diyelim, yağ filtre gibi bakım malzemesi etkisi dışında kalan takoz radyo abs beyni vs. nin bile garantisi bitmez.

Ergin Şahin yazdı:

Kaskodan dosyayı yeniden açtırmak için expere dilekçe verdim. Aracı gördü. Sadece Sol ön salıncakta boşluk olduğu için o parça için sigorta şirketine ek raporla başvuracağınıve onun da onayının kesin olmadığını söyledi. 

hasa rile ilgili ilave onarım çıkarsa paşa paşa ek dosya ile yaptırmak zorunda eksper.

sadece, hasar onarımının kalitesziliği ile ilgili olarak distribütör sorumlu değil, yani yetkilis erviste hasar onarımının , yetki ile ilgisi yok

  • Beğen 3
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Hasar dosyası yemiden açılıp ek hasar talep edilebilir.  
Tabi bunda onarımı yapan servisin tutumu ve izahı önemlidir.  
Servis bu sorunlar kazada olmuş, araç yürümeden ortaya çıkmamış olması da normaldir araç yürüyünce tespit ettik derse sigorta şirketi itiraz etmez. 
 

Sizin tek kusurunuz çok gecikmiş olmanız, tespit eder etmez baş vurmalıydınız. 
Gecikilmesi şüphe doğurur, kuşku oluşturur.  

  • Beğen 2
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Fatih Evcin
Ergin Şahin yazdı:

Teslim aldıktan sonra ön taraftan gelen gıcırtının devam ettiği, alt taraftan vuruntu sesi geldiği ve titreme problemi nedeniyle 2 hafta sonraya verilen randevuya covid nedeniyle gidemedim. Bir 2 hafta daha geçtikten sonra verilen randevuda servise götürdüm. 

 

hemen geri dönüp onarımı yapan arkadaşlara durumu izah etmeniz gerekirdi. Çünkü aynısı başıma geldi, aracı teslim almadım, jant da değişti. 

 

Mehmet Ozyurek yazdı:

Hasar dosyası yemiden açılıp ek hasar talep edilebilir.  

Gecikilmesi şüphe doğurur, kuşku oluşturur.  

 

  • Beğen 2
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
  • 5 ay sonra...
Ergin Şahin

Merhaba, Araya başka işler girdi yazamadım. Tüketici hakem heyetine yaptığım başvuru formunu ford orosana mail attım. 2 hafta içinde kaskodan salıncağı, garantiden motor takozunu değiştiler. Konuyu takip edip cevap verenlere teşekkür ederim. 

  • Beğen 5
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...