İçeriğe Yönlendir

Ön Amortisörlerin Değişimi Sonrası


Celal Aydın

Recommended Posts

Celal Aydın

Merhabalar,

Ön Düzen ve Balans için lastikçiye gittiğimde, araç liftteyken bi baktım; sağ ön amortisör yağ içinde her tarafı. 

Hemen servise sürdüm, BSG dediler, ''Aman ha!'' dedim.

BSG 400₺

Sachs 550₺

 

Çift değiştirdim, Sachs tercih ettim, takoz ve bilyalar da yenilendi.

Araçta hissedilir değişmeler oldu, viraj ve fren performansı harika oldu.

İlk etapta sert geldi biraz, kullandıkça yumuşadı.

(Sachs ZF Kocaeli üretimine benziyor, TSE etiketi var.)

 

Buraya kadar her şey güzel;

Fakat aracın önü bir miktar yükseldi, bu kez arka tarafı daha aşağıda kaldı.

Çamurluk açıklığına dikkatli bakılırsa görünüyor görselde.

 

33D40183-9E4B-43C2-AEC1-627C191A3767.jpg

 

0D171C55-A40C-4DA8-B9BA-0653E2EB22D1.jpg

 

 

DA6485E0-2720-477D-8E4C-C71A97B7DDFE.jpg

 

Önün bir miktar yükselmesi normal mi?

Arka amortisörlerde patlak yok henüz, yağ kaçırmıyor, değişim yapılırsa yüksekliğinde düzelme olur mu sizce? 

 

Çoğu araçta dikkat ediyorum, arka çamurluk açıklığı daha fazla, olması gereken de o sanıyorum.

Şu an benim araç Aerodinamik tasarıma aykırı bu şekilde :)

 

Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

sadece amortisör mü değişti? başka bir parça daha var mı değişen

not: amortisör haretkeli bir parça yüksekliğe etki et deseniz etmez

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Celal Aydın
Çağlar Bayur yazdı:

sadece amortisör mü değişti? başka bir parça daha var mı değişen

not: amortisör haretkeli bir parça yüksekliğe etki et deseniz etmez

Ön iki amortisör, takoz ve rulmanların hepsi değişti abi.

Z rotlar da değişti.

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal

Aldığınız parçaların birebir aynı ölçüde (aynı parça kodu ile alınması şart) olduğundan eminseniz arka takozlara baktırmak lazım. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Celal Aydın
Çağlar Bayur yazdı:

yüksekliğe etken eden parça bu

Eski fotoğraf buldum bir tane, incelediğimde çok az bir yükselme mevcut önde, arka yükseklikler aynı duruyor.

Muhtemelen takozlar eskidi, amortisörler de eskidi, ön tarafa elimle çöktürdüğümde zor yaylanıyor, arka taraf çok kolay yaylanıyor öne göre.

 

Helezonlar ömürlük mü peki abi?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Celal Aydın yazdı:

Helezonlar ömürlük mü peki abi?

sıfır ı ile mesela 100 bin km sonra ölçüm yaparsak illa ki bikaç mm çökmüş olacaktır.

Yorum bağlantısı
Ümit Türk

sanki arkalarından değişmesi gerekiyor gibi. amorötisörden çok yay gibi geldi bana. 

Yorum bağlantısı
Celal Aydın
Ü.Emre Kartal yazdı:

Aldığınız parçaların birebir aynı ölçüde (aynı parça kodu ile alınması şart) olduğundan eminseniz arka takozlara baktırmak lazım. 

Özellikle parça kodunu kontrol ettim, sorun yok.

Zaten taktırdığım servis Yetkili servis ayarında bir yer Adana'da.

Yine yolu göründü :)

Yorum bağlantısı
Celal Aydın
Ümit Türk yazdı:

sanki arkalarından değişmesi gerekiyor gibi. amorötisörden çok yay gibi geldi bana. 

Acaba diyorum 40 lt Lpg Tankı var simit, o mu çöktürüyor.

Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu
Celal Aydın yazdı:

Acaba diyorum 40 lt Lpg Tankı var simit, o mu çöktürüyor.

 

Hah bunu dicektim, fotoğraf çekildiğinde bagajda malzeme varmıydı ?

Yorum bağlantısı
Celal Aydın
Hasan Karabekiroglu yazdı:

 

Hah bunu dicektim, fotoğraf çekildiğinde bagajda malzeme varmıydı ?

Stepne de bagajda

Tank 10 yıllık, muhtemelen arka aksamlar alıştı yüke, böyle şekil aldı :D

Helezonun altına halka şeklinde takoz koyduracağım abi. 

Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu
Celal Aydın yazdı:

Stepne de bagajda

Tank 10 yıllık, muhtemelen arka aksamlar alıştı yüke, böyle şekil aldı :D

Helezonun altına halka şeklinde takoz koyduracağım abi. 

 

İşin aslı o farktan çok benim gözüme maşbiyeldeki ezik takıldı :D 

Çağlar Bayur yazdı:

amortisör haretkeli bir parça yüksekliğe etki et deseniz etmez

 

Benden sürekli bir adım önde adam yaaa....

Ben yazacaktım, amortisör zaten sınırlı bir mesafe içinde hareket eder ne uzar ne kısalır diye...

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Celal Aydın
Hasan Karabekiroglu yazdı:

 

İşin aslı o farktan çok benim gözüme maşbiyeldeki ezik takıldı :D 

 

Benden sürekli bir adım önde adam yaaa....

Ben yazacaktım, amortisör zaten sınırlı bir mesafe içinde hareket eder ne uzar ne kısalır diye...


O benim de gözüme çarpıyor abi, yaptıracağım ilk fırsatta 😄

Hatta tamponları da boyatacağım. 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Celal Aydın yazdı:

Ön iki amortisör, takoz ve rulmanların hepsi değişti abi.

Z rotlar da değişti.

yürüyünce yayların izin verdiği yüksekliğe düşer yine.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Hasan Karabekiroglu yazdı:

Ben yazacaktım,

ss almıştık alarm da kurduk, hüsrağğnnn

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Tuğberk Avar

Bence yükseklikte bi sorun yok takmayın kafaya. Ama bence değişmişken arkaları da değişseydiniz tertemiz olurdu. Sachs iyi tercih

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen
Celal Aydın yazdı:

arka taraf çok kolay yaylanıyor öne göre.

Yağ kaçağı olması gerekmez, içeride yağın geçişini sağlayan parçalar aşınca kaçak olmaz ama amortisör işini yapmaz elle sallanır araç. Örnek;

 

 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Onur Çelebi

Bende uzun süredir arka tarafın çökük olmasından şikayetçiydim. Bundan bir ay kadar önce arka amortisörleri değiştirdim tabi takozlar körüklerle birlikte Monroe marka...

Eski amortisörler BSG markaymış söküldüğünde bu haldeydi ses yapmaya başlamıştı.

Şuan benim aracında ön arka yüksekliği aynı sizin araç gibi. Değişimden önce sizinkinden de daha çökük duruyordu.

Türkiye'de kaliteli marka helezon bulamadım (sıfır olarak hep yerli üretim var).
Eşimin dayısı Almanya'da yaşıyor o duyunca benim bu sorunumu ordaki parçacı arkadaşını aradı, tanesi 25 euro ya Sachs marka varmış. Onları aldı benim için ama daha Türkiye'ye getirmedi. Umarım bagajında getirirken bir sorun olmaz. Muhtemelen o zaman olması gereken yüksekliğe ulaşacak.

20220218_115908

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Onur Bulut

Bizim araçların arkası öne göre düşük. Bu sorunu ben Eibach prokit ile çözdüm. Artık 2 tarafta eşit :biggrin:

q6SE-vBNscQ.jpg

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Celal Aydın

Kontrol ettiğimda arka sağ amortisör üst takozu parçalanmış, sol taraf sağlam.

Muhtemelen amortisörler de eskidi, helezonların üst takozu da eskimiştir.


Eski Fiestamda (aynı kasa) yağ kaçakları sonucu çift değişim yapmıştım, viraj demir lastikleri de değişmişti, fakat çukurlarda “govk” şeklinde ses geliyordu arkadan, aynı sese benzer ses bu araçta da var, özellikle arka sağ tarafa biri bindiğinde oluyor.

Buna çözüm olarak Courier’lerde mevcut olan, helezon alt takozu takılmıştı, aracın arkası az bi miktar yükselmişti, fakat olması gerektiği gibi duruyordu.

Aynı işlemleri bu araca da yaptıracağım, çözülecek bu durum. 
 

Eski aracın görseli;

 

C53CAC98-5047-4BFF-8643-2A749E867E5D.jpg

Yorum bağlantısı
Celal Aydın
Ahmet İhsan Akşen yazdı:

Yağ kaçağı olması gerekmez, içeride yağın geçişini sağlayan parçalar aşınca kaçak olmaz ama amortisör işini yapmaz elle sallanır araç. Örnek;

 

 

 

Kontrol ettiğimde bu denli sallanmıyor. Ön tarafa göre daha yumuşak, elime karşı koyması daha az, fakat bu denli yaylanmıyor.

Muhtemelen ömrünü tamamlamak üzere. 

Yorum bağlantısı
Gökhan DOĞAN

bendeki 2003 fiestada da aynı durum vardı sonrasında umursamamaya başlamıştım. yalnız esnetme konusu sizi yanıltabilir benim aracın önünü hiç bir şekilde esnetemiyordum bende hatta sırf bu yüzden amortisör değiştim yumuşar diye nafile yine durum aynıydı. arka öne nazaran esnemesi biraz daha kolay.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...