İçeriğe Yönlendir

Atmosferik Araçlarda Yüksek İrtifa Hastalığı ...


Ali Darbaz

Recommended Posts

Servet Aydın
Merhaba 
Cankurtaran rampasını dip gaz yapıp, vites düşürmeme rağmen çıkamadım... Tır bile solladı beni... [emoji3] Obd bağladım. Motor harareti 106 dereceye bağlamış. Ne zaman 3 ncü vitese takıp 5000 devir cevirdim, o zaman motor harareti zank diye düştü. Sonra Cruze rampada çekmiyor diyorlar. [emoji3]

Düşük devir yüksek yakıt talebi ve fazla karşıt güç. Altın vuruş düşük oksijen miktarı. Ne olmasını bekliydun başka.
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez

Yav atmosferik araçlar tabi ki yüksek irtifada bayılır. Atmosfer basıncı düşmüyor mu kine ki? Ben mi yanlış biliyorum?

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Hüseyin Sönmez yazdı:

Yav atmosferik araçlar tabi ki yüksek irtifada bayılır. Atmosfer basıncı düşmüyor mu kine ki? Ben mi yanlış biliyorum?

 

Abey benim bildiğim coğrafya bilgisine göre deniz seviyesinden yükseldikçe atmosfer basıncı düşer.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Deniz seviyesi hava yoğunluğu m3’te 1,15kg ise, cankurtaran’da 1,05kg olur. 

 

100 gram hava eksik diye başlık açmaya değer mi kardeşim

  • Mutlu 6
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Servet Aydın yazdı:


Düşük devir yüksek yakıt talebi ve fazla karşıt güç. Altın vuruş düşük oksijen miktarı. Ne olmasını bekliydun başka.

aracın turbo motor olmasını.

Yorum bağlantısı
Celal Aydın
Servet Aydın yazdı:


Düşük devir yüksek yakıt talebi ve fazla karşıt güç. Altın vuruş düşük oksijen miktarı. Ne olmasını bekliydun başka.

Abi hep şahit olmuşumdur, düşük devir demek her zaman yakıt tasarrufu demek değildir. 
Her aracın tatlı gittiği bi devir var, ne şiş yanar ne kebap, bastın mı gider, ufak yokuşlarda yakıt talebi artmaz, atalet oluşmaz, dik yokuştan önce yüklenilir, rahatça tırmanır, yakıt da minimumlarda gezer. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
aracın turbo motor olmasını.

Turbo olması birşey değiştirmez. Devir çevirmeden olmaz. Turbo önce negatif basıncı yenecek sonra istenen basınca çıkacak. Şayet mekanik basınç kontrol varsa her halukarda deniz seviyesi basıncına ulaşması yüksek devirle olacak.
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Servet Aydın yazdı:


Turbo olması birşey değiştirmez. Devir çevirmeden olmaz. Turbo önce negatif basıncı yenecek sonra istenen basınca çıkacak. Şayet mekanik basınç kontrol varsa her halukarda deniz seviyesi basıncına ulaşması yüksek devirle olacak.

nasıl değiştirmez. yapma usta. 1.6 atmosferik arabanın torku yetmiyor yokuş yukarı.

turbo makinede daha fazla tork var her devirde. bu sayede tırmanırken bayılmayacak.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
nasıl değiştirmez. yapma usta. 1.6 atmosferik arabanın torku yetmiyor yokuş yukarı.
turbo makinede daha fazla tork var her devirde. bu sayede tırmanırken bayılmayacak.

Kullandığı stilde
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Şimdi hatırlıyayım.. 

 

2300 devirde 80 km hız yapıyorsam , 130 newton torkum ve 45 kw kadar gücüm var. 

hesaplayıcıdaki boş yerleri değerleri girdiğimde  bu kadar güç ile %9 eğimi tırmana biliyor olmam lazım. 

Ta

 

AM-JKLXYTPsPCDNXB3YuGyLTOi6DBDt35oM06s1u

 

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

bu grafiğin elde edildiği testin kaç atmosfer basıncında yapıldığı önemsiz mi, vesile ile %9 nasıl bir eğim? öyle bir karayolu yok

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

kompresyon kaçağı vardır tırmanamıyorsan. hızlanamamak normal olabilir ama çekiş olmak zorunda. biz 72 hp linea ile 3 kişi nerelere tırmanıyorduk ama sürekli 3. vites ve tam gaz ile. sonra 80 bin km de valfler yandı LPG yüzünden.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
bu grafiğin elde edildiği testin kaç atmosfer basıncında yapıldığı önemsiz mi, vesile ile %9 nasıl bir eğim? öyle bir karayolu yok

Dağın yola indiği yer 7 derece
Yorum bağlantısı
Serkan Toker
Mehmet Göktürk yazdı:

Ben gittim birkaç sefer yakın dönemde gayet güzel.

 

Ben bayramda köyden dönerken debriyaj basılı kaldı, eski yoldan Ankaraya kadar debriyajsız geldim sabah çekici götürdü servise.. Manuel arabam devirleri denk getirip vites değiştirdim. Otoyolu gözüm kesmedi ani hızlanma falan gerekir diye. Malum bayram trafiği.. Cankurtaranı çıktığımı bazen fark etmiyorum bile, turbo dizel başka gidiyor yokuş yukarı.. 

Servet Aydın yazdı:


Dağın yola indiği yer 7 derece

 

Yüz metrede 7 metre yükseliyorsun değil mi bu hesap, açıyla alakası yok..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf

Konu çok bilgilendirici olmuş. Benim uyuz eşşek Nemrut dağında niye ilk defa hararet yaptı, niye 2. vitesten yukarı çıkamadım şimdi oturuyor. 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Deniz seviyesi hava yoğunluğu m3’te 1,15kg ise, cankurtaran’da 1,05kg olur. 

 

100 gram hava eksik diye başlık açmaya değer mi kardeşim

 

Eksilen havanın davası olmaz mı :D

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Araba 80 km hızı zar zor tutabiliyor ama hızlanamıyor. Vites düşürüp 3 e kadar düşdüm..  

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş
Ali Darbaz yazdı:

Arabanın 80 km hızı tuttuğunu ama hızlanamadığını 


Bu durumlar için aracında bir gaz pedalı var ve ona daha fazla basman gerekiyor.

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)
Metin Akbal yazdı:

 

Eksilen havanın davası olmaz mı :D


Havan kime güzelim :) 

 

 

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


Havan kime güzelim :) 

 

 

Sistem hava yaptı. Lütfen daha sonra tekrar deneyiniz.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
İlkay Başaran yazdı:

Sistem hava yaptı. Lütfen daha sonra tekrar deneyiniz.

Hava beyni varmış. Tehlike anında içeriye temiz hava veriyormuş. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...