İçeriğe Yönlendir

Atmosferik Araçlarda Yüksek İrtifa Hastalığı ...


Ali Darbaz

Recommended Posts

İlkay Başaran
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Hava beyni varmış. Tehlike anında içeriye temiz hava veriyormuş. 

Ama 2 karış havadaymış.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Ali Darbaz yazdı:

Merhaba 

Cankurtaran rampasını dip gaz yapıp, vites düşürmeme rağmen çıkamadım... Tır bile solladı beni... :D Obd bağladım. Motor harareti 106 dereceye bağlamış. Ne zaman 3 ncü vitese takıp 5000 devir cevirdim, o zaman motor harareti zank diye düştü. Sonra Cruze rampada çekmiyor diyorlar. :D

:D şunun gibimi oldu 22:50 den itibaren bak...

 

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
İlkay Başaran yazdı:

Ama 2 karış havadaymış.


saç olsa yerinde kalırdı. Bağlayıcı yok

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
 
Yüz metrede 7 metre yükseliyorsun değil mi bu hesap, açıyla alakası yok..

Ağız alışkanlığı petibörlü pudingim
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Servet Aydın yazdı:


Ağız alışkanlığı petibörlü pudingim

Petibörlü puding misin? :blink2:

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Serkan Toker
(düzenlendi)
Servet Aydın yazdı:


Ağız alışkanlığı petibörlü pudingim

 Ben zaten anlamıştım kadayıflı muhallebim..

tarihinde Serkan Toker tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
Ali Gök yazdı:

hangi rampa bu tartıştığınız yahu navara ile 6. vitesi deniyim hemen

Sözde cankurtaran geçidi ama özünde devir ve vites kombinasyonu. Çekmeyen araç yoktur devir ve vitesi seçimi yanlış seçilmiş araç vardır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Metin Uzunoğlu yazdı:

Sözde cankurtaran geçidi ama özünde devir ve vites kombinasyonu. Çekmeyen araç yoktur devir ve vitesi seçimi yanlış seçilmiş araç vardır.


sene 2022. Bırakalım artık şu vites koluyla oynama işlerini hocam. Kendi halletsin :) 

Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


sene 2022. Bırakalım artık şu vites koluyla oynama işlerini hocam. Kendi halletsin :) 

Hatta vites kutusundan kurtulalım🤣

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


sene 2022. Bırakalım artık şu vites koluyla oynama işlerini hocam. Kendi halletsin :) 

cvt şanzıman ısı sensörü hata kodu oluşturunca rampayı çıkmayı bırak aşağı bile inemez ama?

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

cvt şanzıman ısı sensörü hata kodu oluşturunca rampayı çıkmayı bırak aşağı bile inemez ama?


İner. Yanda bi zımbırtı yer var boşa attırıyor abi. Amaaannn cvt’si olan düşünsün. Bendekini biliyorsun söylememe gerek yok :) 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Bendekini biliyorsun

cvt, ismini süsleseler de, debriyaj balatalısından cvt işte

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

cvt, ismini süsleseler de, debriyaj balatalısından cvt işte


Cvt bey diyeceksiniz :) 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


Cvt bey diyeceksiniz :) 

Eeeee cvt diye diye, kısaltıp E-cvt demiş minimalist capon yokusho

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Cihat

bugün urfadan gümüşhaneye geldim. dağ yollarından adıyaman, malatya erzincan derken 1500-2000 metrelere çıkıp indim. manuel olsa zulüm olur düşür çıkar. otomatik güzel şey ya :)

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Mehmet Cihat yazdı:

bugün urfadan gümüşhaneye geldim. dağ yollarından adıyaman, malatya erzincan derken 1500-2000 metrelere çıkıp indim. manuel olsa zulüm olur düşür çıkar. otomatik güzel şey ya :)


tam manuellik yolmuş. Giulietta olacak ya da 1.6 EB Focus. :)  

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Mehmet Cihat yazdı:

bugün urfadan gümüşhaneye geldim. dağ yollarından adıyaman, malatya erzincan derken 1500-2000 metrelere çıkıp indim. manuel olsa zulüm olur düşür çıkar. otomatik güzel şey ya :)

Arapgir kemaliye Refahiye mi? Malatya Erzincan arası geçilen rota

Selim Bilgin yazdı:


tam manuellik yolmuş. Giulietta olacak ya da 1.6 EB Focus. :)  

Fiesta sportla rally spec gittim bi kere işte yol çalışmaları olan yerlerde tozu dumana kata kata 😛

Yorum bağlantısı
Mehmet Cihat
Mustafa Tüfekçi yazdı:

Arapgir kemaliye Refahiye mi? Malatya Erzincan arası geçilen rota

 

ta kendisi abi 

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Ali Darbaz

Merhaba

şikayete bahsi konu yolda bilinçli şekilde giriş yaptım. 105lik bir dobloyu referans alarak yan yana yola girdik. Arabamın çekişinin iyimi kötümü , turbo dizel dobloya göre sınayacaktım. Yaklaşık 110 km yüksek irtifa sürüşünü  dobloya denk bir şekilde bitirdim. 
En kritik yerde 4 vites 4000 devirde doblo ile beraber bir çok arabayı solladık. Çoğunluğu atmosferik 2010 öncesi araçlardı. Doblo benim kadar zorlandımı bilmiyorum 280 newton torku ve 6 ileri şanzımanı olan bir araba. İçide 3 kişi vardı. Yolu bildiğim için hazırlıklı geldim. Lakin yüküm daha fazlaydı. Her neyse 4 vites 4000 devirde araba 19.2 litre benzin yakıyordu. 

Yükü kilo bazında söylemek zor. Yolcuların ağırlığı 380 kilo. Yükün ağırlığı belirsiz. Ama şu gömülmüş teker bişi ifade edebilir.

EC56406A-7273-4B01-8D00-8F1874B31999.jpeg

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

Atmosferik de tork devrinde kullanıldığında gayet iş yapıyor. Anlık tüketim kapalı olacak tabi.

Benim arabanın tork devri 4500. 
4500-6000 arası kullanımda sürat kaybetmez yokuşta daha da basınca da süratte kazanıyor. Ne kullandığını bilip ona göre vites durumunu ayarlamak iyidir. Hem kullananı hem makinayı rezil etmez. 5.vites 3000 devirle yüzde 10 eğime girerseniz araba illa yığılacak gibi.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

Yokuşlara gardımı alıp girerek soldan tdilerle devam etmeyi severim. İlla onlar kadar olamaz ama 110 hp lik araba da gerektiğinde 150 ile yokuş çıkabilir. Benzinden haber verin yeterli ve doğru vites.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...