İçeriğe Yönlendir

2006 Ford Fiesta 1,6 Duratec Motor Rölanti Valfi Motorun Neresindedir?


Mustafa Ceviz

Recommended Posts

Mustafa Ceviz

Arkadaşlar 2006 model 1,6 motor 100 beygir duratec motor fiesta aracımda rolantide dengesizlik ve ara ara stop etme durumu söz konusu konuyla alaklı olarak boğaz kelebeğini, map sensörünü karter havalandırma subabını temizliğini yaptım ama yine zaman zaman (düzenli değil bazen 3-4 gün yapmıyor) stop ediyor. roanti valfi veya rolanti sensörü yada by pass ventili diye bilinen parçanın motorun neresinde olduğunu göremiyorum. Aslında eski bir focus 1 kullanıcısıyım ama motorlar çok benzer lakin fiesta üzerinde bulunan duratec motorda rolanti valfinin yerini bir türlü bulamadım.  Ustalar yardımcı olursa sevinirim.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

2006 modelde rölanti valfi bulunmamakta.

Ateşleme sistemi kontrol edildi mi?

Yorum bağlantısı
Mustafa Ceviz
(düzenlendi)
Sani Gerşon yazdı:

2006 modelde rölanti valfi bulunmamakta.

Ateşleme sistemi kontrol edildi mi?

sani bey aracı yeni aldım benden önceki sahibinden aldığım bilgiye göre 1,5 yıl önce buji ve buji kablosu değişmiş. Bu arada aracın külbütor kapağından buji yuvalarına yağ kaçağı var bunu buji kablolarını ucunu söktüğümde görebiliyorum. bu arada araç lpg li olup oksijen sensörü kaynaklı motor arıza ışığı yanıyor. söndürüyorum tekrar yanıyor.

tarihinde Mustafa Ceviz tarafından düzenlendi
ekleme
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Bujide yağlanma hiç hayra alamet değil. Rölanti tutmamasının sebebi bujinin doğru ateşleyememesi muhtemelen. Öncelikle bu probleme odaklanın. Muhtemelen araçta mekanik bir sorun çıkacak.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mustafa Ceviz
Mustafa Ceviz yazdı:

sani bey aracı yeni aldım benden önceki sahibinden aldığım bilgiye göre 1,5 yıl önce buji ve buji kablosu değişmiş. Bu arada aracın külbütor kapağından buji yuvalarına yağ kaçağı var bunu buji kablolarını ucunu söktüğümde görebiliyorum. bu arada araç lpg li olup oksijen sensörü kaynaklı motor arıza ışığı yanıyor. söndürüyorum tekrar yanıyor.

bujide yağlanma derken bujileri sökmedim sadece buji kablosunu bujilerden ayırdığımda külbütör kapağından yuvalara baktığımda yağ birikintileri gördüm esasen içeride bujilerin durumu nedir bakmadım.

Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık
Mustafa Ceviz yazdı:

bujide yağlanma derken bujileri sökmedim sadece buji kablosunu bujilerden ayırdığımda külbütör kapağından yuvalara baktığımda yağ birikintileri gördüm esasen içeride bujilerin durumu nedir bakmadım.

Orası külbütör kapağı değil. Buji silindir kapağına sıkılır, ucu da yanma odasında olur. Orada yağ varsa en iyi ihtimalle üst kapak contanız ömrünü tamamlamıştır. En kötü ihtimalle ise üst kapakta çatlak var. 

Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
Mustafa Ceviz yazdı:

bujide yağlanma derken bujileri sökmedim sadece buji kablosunu bujilerden ayırdığımda külbütör kapağından yuvalara baktığımda yağ birikintileri gördüm esasen içeride bujilerin durumu nedir bakmadım.

O bölgedeki contalardan kaçırıyor da olabilir. Ama sonuç itibariyle kablo ya da, buji de yağlanma var ise, ateşleme düzgün olmayacaktır. Rölantide dengesizlik, 2. ve 3. viteste hafif hızlanmalarda araçta tekleme de gözlemleyebilirsiniz. 5. vites tam gazda boğulma da hissedebilirsiniz.

LPG kaynaklı sübaplarda sesli çalışma var mı?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Ceviz
Tamer Topaç yazdı:

O bölgedeki contalardan kaçırıyor da olabilir. Ama sonuç itibariyle kablo ya da, buji de yağlanma var ise, ateşleme düzgün olmayacaktır. Rölantide dengesizlik, 2. ve 3. viteste hafif hızlanmalarda araçta tekleme de gözlemleyebilirsiniz. 5. vites tam gazda boğulma da hissedebilirsiniz.

LPG kaynaklı sübaplarda sesli çalışma var mı?

Araç 4 ileri tam OTOMATİK 5.vites yok. Çok sesli çalıştığını söyleyemem. 

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Mehmet Kaplan
Mustafa Ceviz yazdı:

Araç 4 ileri tam OTOMATİK 5.vites yok. Çok sesli çalıştığını söyleyemem. 

Aynı araçtan bende de var lpg mevcut otomatik 1.6 duratec. Külbütör kapağının içinde gördüğünüz yağ ise külbütör contası ömrünü tamamlamıştır. Ancak su olması da soğutma suyu olması da muhtemel. Benim aracımda da bujilerin aralarında tapalardan soğutma suyunu almıştı oraya. Zamanla tapalar çürüyebiliyor. Yağ mı soğutma suyumu emin olun derim.  Oksijen sensörü problemi benim aracımda da var bujilere su aldığında vermişti arızayı sonrasında da kime gittiysem garanti vermediler. Tekleme derdi benim aracımda klima açıkken oluyor. Motor sapıtıyor çözüm bulamadım. Şu ara ise sabit hızda 100-120 giderken silkeliyor gaza basıp hızlanınca veya gazdan ayağı çekince problem yok. Ben de ona bir baktıracağım. Siz bulabildiniz mi sebebini?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...