İçeriğe Yönlendir

Golf 6 TDI - Yağ Basıncı Uyarısı


Abdulkadir Kılıç

Recommended Posts

Abdulkadir Kılıç

Merhaba:

Aracım 2012 golf 6 1.6 tdi 105 trendline. Sorunum araç rasgele zamanda şuana kadar 3 kez yağ basıncı kapalı yada düşük motoru kapatın uyarısı verdi.
- İlk arıza otobanda 5. vites 160-180 km hız ile 10dk sürüş sonrası geldi. Araç re jenerasyonda ve dpf giriş çıkış sıcaklığı 500-600 derece civarındaydı.
- sonrasında 3. vites 20 dk. uzun bir Karadeniz inişli çıkışlı yolda ekrana geldi.
- son olarak dur kalk trafikte 1. vites 1200 rpm civarında rolantiye çok yakın devirde geldi.
ilk 2 ikaz çok sıkıştırdığımı düşünerek önemsemedim fakat son uyarı tamamen rasgele zamanlarda olduğunu düşündürdü. en son uyarının üzerinden 2000 km geçti .

Aracımda şu onarım sonrası bu durum meydana geldi.

Üst külbürtör kapak enjektör dibinden yağ kaçırması sebebi ile komple değişti.
bu değişim sonrası aracımda ayrıca mazot kaçağı olduğunu fark ettik. Ustamın tahminine göre yüksek basınç pompasından.

Merakım şu bu yüksek basınç pompasında TSI motorlardaki gibi yağ giriyor mu eğer giriyorsa motor yağına zaman zaman mazot karışma ihitmali varmı ? Dolayısı ile bozulan yağ sebebi ile müşür uyarı veriyor olabilirmi.
Yada külbürtör kapak değişimi sonrası neler yolunda gitmemiş olabilir ?
Yada bir diğer ustamın tahmini rejenerasyon sırasında yüksek basınç pompasından dpf e direk akış açılıyormuş dpf imin dolu olması durumunda ters basınç oluşup basınç yükselip bu tarz bir arızayada sebep olabilir dedi. Mazot sızıntısının da rejenerasyon sırasında olabileceğini pompama dokundurtmamam gerektiğini tavsiye etti. ( Rejenerasyon sırasında 2 ve 3 nolu enjektörlerin Post injection değerlerinin artmasıda dpf e mazot yollama olayını doğrular gibi)

Değerli yorumlarınızı bekliyorum.

Yorum bağlantısı
Tayfun Aydın

Hocam motor yağının yoğunluğuna ve motor yağ düzeyine baktırdınız mı? 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Abdulkadir Kılıç
(düzenlendi)

Yağ maximumda hocam. Yağ viskositesi normal gibiydi ama dijital bir cihazla ölçmek lazım.

tarihinde Abdulkadir Kılıç tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

mazot yağa karışıyor olabilir (rejenerasyonda silindir çeperinden kranka kaçar). koyduğunuz seviyeden yukarı mı gidiyor bi deneyin. Yağı değiştirin öncelikle ve doğru yağ ile. 

DPF e mazot doğrudan yollanmıyor biliyorum normal enjektörler egzos çevriminde ekstra püskürtme yapıyor. işte o mazot silindir içinde kalıp yağa kaçabiliyor.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

dpf li motorlardaki yağ karakteri çok önemli. o sıcaklıkta akışkanlığın önemini tahmin dersiniz. DPF olmasa kaliteli her yağ olurdu. bence yağ doğru değil.

Yorum bağlantısı
  • 7 ay sonra...
AhmetSaglam

Castrol kullanıyorum aynı pakette hiç böyle bir hata almadım sahte yap olabilir.

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Çağatay Dinçer

Sonuç ne oldu Abdülkadir bey, tarif ettiğiniz aynı arıza benim 2013 Passat 1.6 tdi aracımda da oluyor. Motor ısındığında düşük devirde yap basınç düşük uyarısı alıyorum.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...