İçeriğe Yönlendir

Şanzıman Yağı Ve Vites Hakkında


özgür çetinkaya

Recommended Posts

özgür çetinkaya

Selamlar,

İki konu açmamak için tek konuda sormak istedim.

Şanzıman yapı değişimi kaç km bir yapılmalı. Aracı satın aldığım kişi bilmiyor muhtemelen uzun zaman olmuştur.

 

diğer konu ise

Vites geçişleri zor oluyor takılıyor. Kimisi vites halatı değişmesi lazım kimisi baskı balata ile alakalı diyor (kalkışlarda kaçırma falan yok)

 

Şanzıman yağını değiştirmek vites geçişlerine etki eder mi?

 

Son olarak ise hangi yağı önerirsiniz? Kaç litre almam gereklidir?

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Yağ eksik olabilir, eskise bile o kadar zorlamaması lazım.. Tamirciler dolum kapağını söküp bakarlar seviyesine..

Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu
özgür çetinkaya yazdı:

Selamlar,

İki konu açmamak için tek konuda sormak istedim.

Şanzıman yapı değişimi kaç km bir yapılmalı. Aracı satın aldığım kişi bilmiyor muhtemelen uzun zaman olmuştur.

 

diğer konu ise

Vites geçişleri zor oluyor takılıyor. Kimisi vites halatı değişmesi lazım kimisi baskı balata ile alakalı diyor (kalkışlarda kaçırma falan yok)

 

Şanzıman yağını değiştirmek vites geçişlerine etki eder mi?

 

Son olarak ise hangi yağı önerirsiniz? Kaç litre almam gereklidir?

 

Yağın vites çekişlere etkisi var ama sizdeki sorunu çözer mi bakmak lazım

Aracın önceki sahibi değişimi bilmiyor ise değişim yapılmamış demektir.

Ehil bir serviste yenileyin, şanzıman yağının tavsiyesi pek olmaz, standartdı neyse o konulur.

Tabi bunları şanzımanın manuel olduğunu düşünerek yazdım.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Serkan Toker yazdı:

Tamirciler dolum kapağını söküp bakarlar seviyesine..

manuelde nerede o kapak? hamsi pilavım

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serkan Toker
Çağlar Bayur yazdı:

manuelde nerede o kapak? hamsi pilavım

 

Sağ yan tarafında böğürtlenli kurabiyem..

  • Beğen 1
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Manuellerde şanzımanın sökülmesi gerekmedikçe değişim yapılmaz. Yapmazlar. 

Şayet debriyajı pompalayınca yumuşamıyorsa, muhtemelen halat sorunudur. 

 

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Serkan Toker yazdı:

 

Sağ yan tarafında böğürtlenli kurabiyem..

otomatikte nerede lavrekbuğulamam

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Mehmet Ozyurek yazdı:

Manuellerde şanzımanın sökülmesi gerekmedikçe değişim yapılmaz. Yapmazlar. 

Şayet debriyajı pompalayınca yumuşamıyorsa, muhtemelen halat sorunudur. 

 

 

Normalde periyodu var birçok markada abi. Ford ne hikmetse yazmamış. Fiestada ek bilgi olsun, model yılına göre IB5 şanzımanda(fiestada bu var) kullanılan yağ değişiyor. 

 

Güncel modellerde Fe75w kullanılırken daha eskilerde (bakmam lazım ama 2013 öncesiydi galiba) 75w80 veya 75w90 yağ kullanılıyor (tam hafızamda değil şuanda) 

 

Genel olarak markalara bakınca 4 yıl/80000 km eğilimi var. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Ü.Emre Kartal yazdı:

Normalde periyodu var birçok markada abi. Ford ne hikmetse yazmamış. Fiestada ek bilgi olsun, model yılına göre IB5 şanzımanda(fiestada bu var) kullanılan yağ değişiyor. 

 

Aynı görüşteyim.. Ford ağzıyla yazdım yukarıyı :)

Ben MTX75 i değişmiştim. 

Hatta sonra 3. vitesi bozmuştum tekrar değişmişti. Kullanılan bir yağın bozulmaması imkansız. Milyonlarca defa ısınıp soğuyor. içinde bulunduğu bir çok parça aşınıyor. Nem alıyor. 

Ama bu arızanın sebebi yağ değildir bence. 

 

 

 

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Mehmet Ozyurek yazdı:

bu arızanın sebebi yağ değildir bence. :)

 

 

 

Vites halatı, alt-üst merkez, baskı şemsiyelerinde sorun ya da dişli grubunda bir sıkıntı vardır. Başka belirtiler olmadan anlamak zor. 

Yorum bağlantısı
Serkan Toker
Çağlar Bayur yazdı:

otomatikte nerede lavrekbuğulamam


Karter tapası bir borunun içinde olması gerekiyor ama yok akya şişim.. Üstten doldurunca boruyu aştığında bırakıyoruz yağ doldurmayı..

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
özgür çetinkaya
Ü.Emre Kartal yazdı:

Vites halatı, alt-üst merkez, baskı şemsiyelerinde sorun ya da dişli grubunda bir sıkıntı vardır. Başka belirtiler olmadan anlamak zor. 

Geri vitese takınca tam geçmiyor sanırım gacır gucur ediyor sert yapınca düzeliyor 

Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz
Geri vitese takınca tam geçmiyor sanırım gacır gucur ediyor sert yapınca düzeliyor 
Geri viteste senkromeç dişlisi olmayabilir bende de var aynı durum. Önce 1.vitese takıp sonra geriye alıyorum cırtlama olmuyor.

Manuel şanzıman yağımı da değişeceğim.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Celal Aydın
özgür çetinkaya yazdı:

Geri vitese takınca tam geçmiyor sanırım gacır gucur ediyor sert yapınca düzeliyor 

Bütün Fiestalarda var desem yeri, geçmediğinde vitesi boşa alın, debriyajdan ayağınızı çekin, tekrar debriyaja basıp takın geriye, geçer.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
özgür çetinkaya

Yeni konu açmamak adına direksiyon hidrolik çok sert tek parmak değil normal mi 

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
özgür çetinkaya yazdı:

Yeni konu açmamak adına direksiyon hidrolik çok sert tek parmak değil normal mi 

Elektrik destekli değildir muhtemelen bu sebeple biraz ağır olması normal. 

 

Fakat hiç değişmedi ise direksiyon hidroliğinin değişmesi iyi olur. Ayrıca rot ayarı, lastik havalarının doğru olması yine etkiler. Değişim için mutlaka doğru şekilde tümünün tahliyesi ve doğru tip hidrolikle doldurulması önemli. 

Yorum bağlantısı
özgür çetinkaya
Ü.Emre Kartal yazdı:

Elektrik destekli değildir muhtemelen bu sebeple biraz ağır olması normal. 

 

Fakat hiç değişmedi ise direksiyon hidroliğinin değişmesi iyi olur. Ayrıca rot ayarı, lastik havalarının doğru olması yine etkiler. Değişim için mutlaka doğru şekilde tümünün tahliyesi ve doğru tip hidrolikle doldurulması önemli. 

Hiç arabadan anlamayan biri olarak değiştirsem ne olur 

Lastik konusu ise bugün 35 basıyorum yarın olunca bakıyorum 33 32 inmiş oluyor 

Olması gereken değer kaç acaba?

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
özgür çetinkaya yazdı:

Hiç arabadan anlamayan biri olarak değiştirsem ne olur 

Lastik konusu ise bugün 35 basıyorum yarın olunca bakıyorum 33 32 inmiş oluyor 

Olması gereken değer kaç acaba?

Direksiyon kutusunun ve sistemin ömrü uzar. Elbette doğru ürünle doğru şekilde yapılırsa. 

 

Lastiklerde hava eksiliyorsa siboplar öncelikle kontrol edilmeli hatta değişirse iyi olur. Pahalı şeyler değil. Lastikte jantta problem var mı bakılır. Hepsi iniyorsa 2 sebep var ya yol yapan lastiği şişirip soğukken bakıyorsunuz ya da siboplar kaçırıyor. Genelde hepsi aynı zamanda alındığından aynı zamanda giderler. Hava değerleri kapı içinde araç gövdesinde etikette yazar

 

 

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Sadece subaptan kaçmıyor, saç jantlarda lastik ile birleşim noktasından da kaçabilir. Lastik eski olabilir vs 

Yorum bağlantısı
Süleyman Can

Öncelikle geri vitesi cırtlamayan fiestaya ben de henüz denk gelmedim. Debriyaj üst merkezi değiştirdikten sonra baya azaldı. Bi baktırın derim.

 

Direksiyon baya ağırdır, hidrolik sıvısı azadı ise gıcırdama yapar. Kaputu açınca steering yazan sarı kapağı açın şamandırasına parmağınızı bastırın veya yandan hafif sallayarak seviyesine bakın.

 

Lastiklerde -2-3 psi değişim gayet normal, fazlası olursa problem vardır. Yazlığa geçtikten sonra 32 psi bıraktığım araba 1 hafta da 24e kadar indi. Arabayı yıkarken jant lastik arası baloncuk yapınca tekrar söktürdüm bol yağ sürdürüp tekrar taktırdım, sorun kalmadı.

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Süleyman Can yazdı:

Arabayı yıkarken jant lastik arası baloncuk yapınca tekrar söktürdüm bol yağ sürdürüp tekrar taktırdım, sorun kalmadı.

Yağ sürülmez, yanlış bir uygulama. Sabun vs sürerler bu hadi neyse ama yağ olmaz. Lastiğin jantta tutunmasını sağlayan ve fren yaptığınızda janttan fazla dönmesini önleyen yüzeye yağ sürüp hadi dön kardeşim demek istemezsiniz. 

 

Lastik janta düzgün otursun istiyorsanız bastığı yüzeyleri aşırı sert olmayan tel fırça ile temizlersiniz öyle takarsınız. Yine problem varsa ya lastik aşınmıştır o kısımdan ya da jant eğridir.

 

Düzgün bir jant lastikte 1 ayda 2-3 psi hava düşer mi belki... Kendi aracımda en son ne zaman hava tamamladım hatırlamam, geçen hafta kontrol ettiğimde 2 psi düşüktü. En iyi ihtimalle haftasonları kullanıyorum, genelde yatıyor.

Yorum bağlantısı
özgür çetinkaya
Ü.Emre Kartal yazdı:

Yağ sürülmez, yanlış bir uygulama. Sabun vs sürerler bu hadi neyse ama yağ olmaz. Lastiğin jantta tutunmasını sağlayan ve fren yaptığınızda janttan fazla dönmesini önleyen yüzeye yağ sürüp hadi dön kardeşim demek istemezsiniz. 

 

Lastik janta düzgün otursun istiyorsanız bastığı yüzeyleri aşırı sert olmayan tel fırça ile temizlersiniz öyle takarsınız. Yine problem varsa ya lastik aşınmıştır o kısımdan ya da jant eğridir.

 

Düzgün bir jant lastikte 1 ayda 2-3 psi hava düşer mi belki... Kendi aracımda en son ne zaman hava tamamladım hatırlamam, geçen hafta kontrol ettiğimde 2 psi düşüktü. En iyi ihtimalle haftasonları kullanıyorum, genelde yatıyor.

Lastik basıncı 32 mi olması gerekiyor

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
özgür çetinkaya yazdı:

Lastik basıncı 32 mi olması gerekiyor

Kapı içerisindeki etikette sizin lastik ölçülerinize göre ne yazıyorsa o olması lazım. 

 

Aracınızın değerini bilmiyorum. Ancak fiestada genelde önler 32-33 arka 26-28 gibi oluyor

Yorum bağlantısı
Süleyman Can
Ü.Emre Kartal yazdı:

Yağ sürülmez, yanlış bir uygulama. Sabun vs sürerler bu hadi neyse ama yağ olmaz. Lastiğin jantta tutunmasını sağlayan ve fren yaptığınızda janttan fazla dönmesini önleyen yüzeye yağ sürüp hadi dön kardeşim demek istemezsiniz. 

 

Lastik janta düzgün otursun istiyorsanız bastığı yüzeyleri aşırı sert olmayan tel fırça ile temizlersiniz öyle takarsınız. Yine problem varsa ya lastik aşınmıştır o kısımdan ya da jant eğridir.

 

Düzgün bir jant lastikte 1 ayda 2-3 psi hava düşer mi belki... Kendi aracımda en son ne zaman hava tamamladım hatırlamam, geçen hafta kontrol ettiğimde 2 psi düşüktü. En iyi ihtimalle haftasonları kullanıyorum, genelde yatıyor.

 

Sanayi dilinde adı ne ise ondan sürdüler. Ben yağa benzettim yağ dedim sen sabun anla.

 

Sizin kullanım şekliniz baya sakin ve az olduğu için hava aynı kalıyordur. Performanslı suruslerde jant yanağa binip ısınınca -2-3 psi azalma gayet normal. Lastik basınç göstergesi olan araçlarda daha net görülür önlerdeki hafif azalma.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...