İçeriğe Yönlendir

Gösterge ve GPS Arasındaki Hız Farkı


Süleyman Can

Recommended Posts

Süleyman Can

Merhaba,

 

GPS ile yolculuk yaparken telefonun ekranındaki hız göstergesi ile araç göstergesinin arasında 10 km/h fark olduğunu fark ettim. İki ölçüm arasında her zaman fark olabileceğini biliyorum ama fazla gibi geldi. 120kmh gösterirken 110kmh ile gidiyorum. İşten dönerken servis aracı ile denedim , onda da 4 km/h fark ediyor. Acaba kalibrasyon mu yapılması lazım desem aracın lastik ölçüleri orijinal, sonradan birisinin daha büyük lastik ölçüleri ile değiştirdiğini de sanmıyorum. Radara hiç düşmedim diye övünüyordum demek ki maharet arabadaymış.

 

Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

Gps çok güvenmeyin. Oda yanıltabilir. Kadranlarda belirttiğiniz gibi sapma var. Farklı araçlarda farklı sapmalar oluyor. Üreticiden, lastikden v.s. kaynaklanıyor.

Yorum bağlantısı
Hacı Şenyurt

Genelde 3 km farkettirir. Ancak sizin aracınızda lastik boyut değişimi oldu ise serviste kadran kalibrasyonu yaptirabilitsiniz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ersen Tapan

Normalde 4 km eksik gösteriyor. 

Gauge menüden ( gizli menüden ) hız bilgisini dijital olarak kontrol edin.Gps ile  fark 4 km 0 civarıysa önemli değil bence. 

 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Pasat bu konuda rezil. 2xx üstü sapma 20km civarı

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
(düzenlendi)

Ford mondeo aracımda net olarak %4.5 fark var. Bu hızı yanlış ölçüyor anlamında değil ölçtüğü hızı bir yerde doğru gösteriyor ekranda yanlış gösteriyor. Fiestada durum %5 yaklaşık olarak. Bu durumun bilinçli yapıldığı kanaatindeyim. 

tarihinde Metin Uzunoğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Metin Uzunoğlu yazdı:

Ford mondeo aracımda bet olarak %4.5 fark var. Bu hızı yanlış ölçüyor anlamında değil ölçtüğü hızı bir yerde doğru gösteriyor ekranda yanlış gösteriyor. Fiestada durum %5 yaklaşık olarak. Bu durumun bilinçli yapıldığı kanaatindeyim. 

Bilinçli, güvenlik toleransı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Aydın Akdeniz

firmaların bilinçli yaptığı şey. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)

Benim tecrübem şu oldu, kadranlı göstergelerde %5 hatalı gösteriliyor. Digitalde 2-3km hatalı gösteriyor. Bunun bilinçli olduğunu biliyorum çünkü kadranlılarda obd bağlayarak sürüşte obd 121 yazarken kadran 110’da oluyor. 

 

edit: obd 110, kadran 121 olacaktı. Logar uyardı

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal

Bilinçli yapılıyor, misalen fiestada bunun sapma ayarını lastik vs düzeltmesi dışında yapmak mümkün. 

 

Genelde 6 km civarı fark olur derler. Ben kendi aracımdaki navigasyon gpsi ve telefon ile kontrol ettiğimde 100 km ye kadar 1-2 km iken makasın 130 sonrası 10 km kadar açılmaya gittiğini gördüm. 

 

Zaten aracın fabrika verisi 150 dir misalen, duyarsınız daha üstünü yapanları. İşte oradan geliyor mesele

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Servet Aydın yazdı:

Pasat bu konuda rezil. 2xx üstü sapma 20km civarı

o hızda yoldan sapma diye yapmışlardır.

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Benim tecrübem şu oldu, kadranlı göstergelerde %5 hatalı gösteriliyor. Digitalde 2-3km hatalı gösteriyor. Bunun bilinçli olduğunu biliyorum çünkü kadranlılarda obd bağlayarak sürüşte obd 121 yazarken kadran 110’da oluyor. 
 

 

ben de diyorum milletin 8 saatte gittiği yolu neden 10 saatte gidiyoruz çoluk çocuk. günahlarını almışım bebelerin.

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Benim tecrübem şu oldu, kadranlı göstergelerde %5 hatalı gösteriliyor. Digitalde 2-3km hatalı gösteriyor. Bunun bilinçli olduğunu biliyorum çünkü kadranlılarda obd bağlayarak sürüşte obd 121 yazarken kadran 110’da oluyor. 
 

 

 

Tam tersi olmasın? Hava olmasın?

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Lastik markasına göre değişiyor bu sonuç.  
Bazı lastiklerin çapı küçük. 
 

Aşınmış lastikler de çok fark eder. 
100 km hızlarda her araçta 4-6 km fark olması normal.  
Kadran genelde yüksek gösteriyor. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
İlkay Başaran yazdı:

 

Tam tersi olmasın? Hava olmasın?


Element uydurmayın! Okuyor musun, kaça gidiyorsun?
 

gezegenini seven değiştirsin 110-121 arkadaşlar 😁

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


Element uydurmayın! Okuyor musun, kaça gidiyorsun?
 

gezegenini seven değiştirsin 110-121 arkadaşlar 😁

Abi ona bi su tutaydın. (mızıka ağızda)

Yorum bağlantısı
Önder Özcan

Göstergelerin benim bugüne kadar duyduğum, tamamı fazla gösterir, bilinçli olarak yapılan işlem. Buna da şey denmez mesela, 3 km 5 km fazla gösteriyor denmez. Yüzde olarak konuşulur bu sapma. O yüzden 100 km ile giderken 4-5 km fazla gösterirken 140 la giderken fark daha fazla açılacaktır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
İlkay Başaran yazdı:

Abi ona bi su tutaydın. (mızıka ağızda)


Yaniiiii, Sabunlu sabunlu gitmeyelim. 

Yorum bağlantısı
Aytac Sakal
Aytac Sakal yazdı:

 

Yok ; yada ben bulamadım ...

 

Hız göstergesi önemli diye düşünüyorum Doğrulama ile devam edelim ;  telefona Gps uygulaması indirdim.

Öncelikle 2018 model Doblo ile yola çıkıp test ettim.Doblo 30 km/saat ile giderken GPS uygulaması 27 km/saat , Doblo 70 km/saat ile giderken 65 km/saat civarı değer gösterdi.

Benim Focus'a geçtim göstergemizde 30 km/saat hız ile devam ettiğimiz ekrana yansırken Gps uygulaması 28 km/saat , 70 km/saat hızla devam ederkende Gps ekranına 65-66 km/saat hız yansıdığını gördük.

Çoğunlukla %10 toleranstan bahsediyorlar bu benim için yeterli Hız indikatörünü doğruladığımı düşünüyorum.

 

xwoSNb.jpg

 

xwoTmc.jpg

 

xwoB6p.jpg

 

Focus Gösterge Panelini söktükten sonra Gps ile doğrulama yapmıştım Hem Dobloda hemde Focus ta test etmiştim.

Yine o günlerde Araştırma yapmıştım %10 kadar farkın olağan olduğunu bilinçli olarak Göstergelerin gerçek  hıza oranla daha fazla okuyacak şekilde ayarlandığını okumuştum.

Yorum bağlantısı
Öner Kurukuz

2013 focus tdci aracımda tam olarak 6 km fark var. Ekran 6 km fazla gösteriyor.

Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

Sapma sabit bir değer değil oransaldır genelde. 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Benim tecrübem şu oldu, kadranlı göstergelerde %5 hatalı gösteriliyor. Digitalde 2-3km hatalı gösteriyor. Bunun bilinçli olduğunu biliyorum çünkü kadranlılarda obd bağlayarak sürüşte obd 121 yazarken kadran 110’da oluyor. 

 

edit: obd 110, kadran 121 olacaktı. Logar uyardı

 

Torque GPS den alıyor diye düşünüyorum. OBD den alanlar kadranla aynı gösteriyor bazı uygulamalarda hız bilgisi OBD-GPS seçeneği oluyor. Torque da göremedim bu seçeneği ya da bulamadım.

 

Benim arabada ebat orijinal değil lastik bir tık küçük önceden 100 km de 6 km idi fark şimdi 7 km oldu.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Metin Akbal yazdı:

 

Torque GPS den alıyor diye düşünüyorum. OBD den alanlar kadranla aynı gösteriyor bazı uygulamalarda hız bilgisi OBD-GPS seçeneği oluyor. Torque da göremedim bu seçeneği ya da bulamadım.

 

Benim arabada ebat orijinal değil lastik bir tık küçük önceden 100 km de 6 km idi fark şimdi 7 km oldu.


Carscanner. Gps farklı zaten. Bu direkt ecu’dan okunan hız. 
 

Konum bilgilerini kapatırsan belki olur :) 

Yorum bağlantısı
Eren Gökmen
Önder Özcan yazdı:

Göstergelerin benim bugüne kadar duyduğum, tamamı fazla gösterir, bilinçli olarak yapılan işlem. Buna da şey denmez mesela, 3 km 5 km fazla gösteriyor denmez. Yüzde olarak konuşulur bu sapma. O yüzden 100 km ile giderken 4-5 km fazla gösterirken 140 la giderken fark daha fazla açılacaktır.

Benim arabada 4km. Diagbox programi ile istenilen fark ayarlanabiliyor. Yüzde yok. Sadece km/h

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Deniz Kom
(düzenlendi)

Gugıl amca benim araçla %10 fark yapıyor. Yandex ise 4 falan. Onlara sorarsak daha hızlı gidiyorum.

tarihinde Deniz Kom tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...