İçeriğe Yönlendir

97 E200 W210


Murat Sahın
Çözüme git Selim Bilgin tarafından,

Recommended Posts

Murat Sahın

Selam, arabasız kalmamak için aldığım şahin artık hanımın ücretsiz izninin bitiyor olması sebebiyle bana yetmeyecek. Tekrar Avrupa araç arayışına girdim.

Mondeo mk3 ghia ve az sayıda ghia X araçları inceledim, seçenek az. Hele manuel ve benzin/lpg arayışım sonucu seçenekler çok daralıyordu, temiz bir örneği denk gelirse diye bakındım ancak ya yok, ya çok uçuk fiyatlar istiyorlar.

Passat B5,5 comfortline ve highline donanımlara baktım, yine manuel, 1.8T ve 2.0 düz motor, seçenekler az, özellikle iç trimler çok yıpranmış. Anladım ki iç trimlerde genel olarak sorun var.

BMW E46 baktım, çok güzel bir örneğini buldum, tek parça boyalı ve lpg takılmamış, üstelik manuel, 2000 motor ve 215 bin kmdeydi. Donanımı da iyiydi, ama aynı gün gitti. 

 

W210 E200'lere bakıyorum, ekseriyetle otomatik bunlar da. Manueli çok az. Genel kullanım biçimi ve yıldız olması sebebiyle bunun otomatiği çok korkutmuyor. Üstelik gençlerin eline geçmemiş, abidik gubidik kurcalanmamış görece temiz örneklerini bulmak mümkün. Bu W210 nasıl bir araç, malum baya eskidi, çok sorun çıkartır mı? Ayda 3000 km çevireceğim, yakıtı çok yorar mı? 

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

İsteyip isteyip bir türlü alamadığım bir araba. Faz 1 lerde pas sorunu çoktu onu biliyorum. Farklı bir boya kullanılmış gibi bilgi vardı.

Bence ayda 3000 km o yaşta arabaya girmemeli. Ne olursa olsun yorgundur. ŞAhin daha mı az yorgun değil tabi de yürütmesi daha ucuzdur.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık
Murat Sahın yazdı:

Passat B5,5 comfortline ve highline donanımlara baktım, yine manuel, 1.8T

Bundan bulalım sana.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
(düzenlendi)
Ayhan Asil yazdı:

Bütçe ?

200 +-%10 abi

İlkay Başaran yazdı:

İsteyip isteyip bir türlü alamadığım bir araba. Faz 1 lerde pas sorunu çoktu onu biliyorum. Farklı bir boya kullanılmış gibi bilgi vardı.

Bence ayda 3000 km o yaşta arabaya girmemeli. Ne olursa olsun yorgundur. ŞAhin daha mı az yorgun değil tabi de yürütmesi daha ucuzdur.

Abi aynı paraya focus 1 satıyorlar, 3 bilemedin 4 yıl genç oluyor. Yani c yada d segmenti de alsak model yılı 3 yaş değişiyor. Bende bari olmuşken yıldız neden olmasın diyorum. 

Pas konusunu pek dert etmiyorum zira hepsi komple boyalı 😁

 

Oğuzkan Erışık yazdı:

Bundan bulalım sana.

İstediğim ayarda olanlarına nerdeyse 300 istiyorlar. O kadar da değil bence 🤔

tarihinde Murat Sahın tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

e 230 classic bak. Daha az km li daha diri oluyorlar. Talep daha az gibi. Gönül avantgarde diyor da işte. Plastik kapak jantlı bir e230 olacak. Valla efendi gibi binilir. Mis gibi araba. Daha önce eşeğe binmişim dersin demedi deme.

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-mercedes-benz-ustasindan-temiz-bakimli-e-2-paket-full-plusfull-otomatik-vites-1037960166/detay

Örnek attım. Elegansmış bu.

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Oğuzkan Erışık yazdı:

Bundan bulalım sana.

 

İmkansıza yakın. Bunlarda çoluk çocuğun eline düşmüş.

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

230 bak dememin sebebi bu kasa yeni çıktığında bile 2 litrelik 136 hp motor pek rahat taşıyamıyordu kasayı özellikle otm ler. 2,3 olanlar 150 hp gibi olması lazım. Belki uzun yolda daha az bile yakabilir.

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-mercedes-benz-yahyaoglu-ndan-1996-e200-140.000km-de-ilk-gunku-gibi-hatasiz-975349855/detay

Vay be. Doğru mudur acaba? Bu rakama hemde?

  • Beğen 2
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Hamit inan

O kasada tercih yapacak olsam kompresör olanlara bakardım. 
Yıldız kullanıcısı olarak söyleyeyim bakımsız birşeye denk gelirseniz fazla bunaltır ama yıldızın her türlüsü güzeldir rahattır.

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Murat Azalma yazdı:

Kimse yazmamış henüz  , ilk ben yazayım , farklı marka model olarak camry var o paralara. 

örnek ilan :

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-toyota-taner-den-toyota-camry-otomatik-1038204285/detay

 

 

Sanki alırsak evlatlık almamız gerekir gibi, ben biliyorum aracı ama ülkemizde tutulmadı, hatta alfalar bile daha çok tutuldu. Satamayız bunu diye düşünüyorum. 

 

 

İlkay Başaran yazdı:

e 230 classic bak. Daha az km li daha diri oluyorlar. Talep daha az gibi. Gönül avantgarde diyor da işte. Plastik kapak jantlı bir e230 olacak. Valla efendi gibi binilir. Mis gibi araba. Daha önce eşeğe binmişim dersin demedi deme.

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-mercedes-benz-ustasindan-temiz-bakimli-e-2-paket-full-plusfull-otomatik-vites-1037960166/detay

Örnek attım. Elegansmış bu.

Hacim olarak 2000 CC üzeri pek düşünmüyorum abi. 

Mustafa Tüfekçi yazdı:

Boy kaç abi :)

1.79 🙂

Hamit inan yazdı:

O kasada tercih yapacak olsam kompresör olanlara bakardım. 
Yıldız kullanıcısı olarak söyleyeyim bakımsız birşeye denk gelirseniz fazla bunaltır ama yıldızın her türlüsü güzeldir rahattır.

Üstadım kompresör aklıma geliyor da 97 arabanın aşırı beslemelisi tercih edilmeli mi ona karar veremiyorum. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Çözüm
Selim Bilgin

w210 gerçekten ölümsüz bir araba ama temizini bulmak da idame ettirmek de ucuz değil.

Ancak alınıp traktör niyetine binilmeyecekse çok para yer.

Bizdeki ilk sahibi tanıdıktan alınma '99 e200 kompressor elegance idi, ona rağmen bayağı para yedi, araba istediği kadar sağlam olsun mekanik parçaların ömrü var, 10-15 yaşı geçince araba bu parçaların sırayla ömrü doluyor. Benim A6'da da benzer durum var aslında. Biz Mercedes ile uğraşırken sene 2013-2015 filandı, o zaman 10.000 TL'ye yaptığmız iş şimdi 40.000 olmuştur.

Ha alıp idame ettirdikten sonra keyfi de çok başka, yolda yaylanması, gidişi, duruşu, virajlarda yatması vs. Bizimki kırmızı motor kompressor olduğu için performansı da gayet iyiydi. LPG yoktu, İstanbul'da 12-13 yakıyordu, uzun yol sakin kullanım 8-9'a düşüyordu anca.

 

Uzun lafın kısası w210'a evet ama ya elinin daha geniş olduğu bir zamanda para harcamayı göze alarak al derim ya da idare edecek kadar temizini alıp sadece yağ su değişip 1-2 sene binip satacaksın çok takılmadan, ortası yok.

 

 

  • Beğen 2
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Metin Akbal yazdı:

 

İmkansıza yakın. Bunlarda çoluk çocuğun eline düşmüş.

2.0 düz motor bakma sebebim tam olarak bu passatta. 1.8T ye göre daha çok yakıp daha az gidiyor ama daha temizi bulunabiliyor. 1.8T nin temizi denk gelse tadından yenmez ama işte hep ezilmiş arabalar. 

 

Oğuzkan bunların göğüs kısmı niye hep dağılmış durumda? 

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Selim Bilgin yazdı:

w210 gerçekten ölümsüz bir araba ama temizini bulmak da idame ettirmek de ucuz değil.

Ancak alınıp traktör niyetine binilmeyecekse çok para yer.

Bizdeki ilk sahibi tanıdıktan alınma '99 e200 kompressor elegance idi, ona rağmen bayağı para yedi, araba istediği kadar sağlam olsun mekanik parçaların ömrü var, 10-15 yaşı geçince araba bu parçaların sırayla ömrü doluyor. Benim A6'da da benzer durum var aslında. Biz Mercedes ile uğraşırken sene 2013-2015 filandı, o zaman 10.000 TL'ye yaptığmız iş şimdi 40.000 olmuştur.

Ha alıp idame ettirdikten sonra keyfi de çok başka, yolda yaylanması, gidişi, duruşu, virajlarda yatması vs. Bizimki kırmızı motor kompressor olduğu için performansı da gayet iyiydi. LPG yoktu, İstanbul'da 12-13 yakıyordu, uzun yol sakin kullanım 8-9'a düşüyordu anca.

 

Uzun lafın kısası w210'a evet ama ya elinin daha geniş olduğu bir zamanda para harcamayı göze alarak al derim ya da idare edecek kadar temizini alıp sadece yağ su değişip 1-2 sene binip satacaksın çok takılmadan, ortası yok.

 

 

Bu durumda şu sıralar bana göre değil gibi. Zaten mercedes ile sanayiye girince ustaların gözünde dolar sembolü beliriyor, parçası da pahalı, baya da km çevireceğiz, beni bozar anlaşılan. 

 

@Oğuzkan Erışıkbu b5 ve b5.5 lerin iç trimleri niye hep kırık çatlak patlak? Derdi ne bu arabaların? 10 araçtan 7 tanesinde torpidonun ya kapağı yok ya kapağın kolu :D 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hamit inan
Murat Sahın yazdı:

Üstadım kompresör aklıma geliyor da 97 arabanın aşırı beslemelisi tercih edilmeli mi ona karar veremiyorum. 

Bakımlısı denk gelirse sıkıntı olmaz ama dediğim gibi kötü bir makineye denk gelirsen noksanı hiç bitmez. Eğer elinden iş gelmiyorsa, çevren çok geniş değilse, şansında iyi değilse sınıf düşürüp model yükselt derim. Yoksa fatih, furkan ve ben gibi forum yeni bir kalfa daha kazanır :D

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık
Murat Sahın yazdı:

2.0 düz motor bakma sebebim tam olarak bu passatta. 1.8T ye göre daha çok yakıp daha az gidiyor ama daha temizi bulunabiliyor. 1.8T nin temizi denk gelse tadından yenmez ama işte hep ezilmiş arabalar. 

 

Oğuzkan bunların göğüs kısmı niye hep dağılmış durumda? 

Ben hiç göğsü dağılmışa denk gelmedim.

Ön cam kalorifer ızgarası bozulmuşsa göğüs sökülmüş diyebilirsin direk. Çünkü o ızgara göğüsle yekpare. Göğüs sökülünce o parça mecburek çıkıyor yan sanayi takılıyor o da güneşten yamuluyor. Ön ızgaralar artık ömrünü tamamlamış oluyor onlarda kırıklar eksikler normal. Alt torpido kısmı gevreye gevreye en ufak darbede kırılmaya başlıyor. Torpido kapağı ile teyp çerçevesinin kesiştiği noktalar veya far anahtarının olduğu kısımlarda kırıklar olabiliyor en zayıf noktaları buralar. 

b5 dersen çok daha uyguna buluruz ama 5.5 dediğin zaman 250nin altında idare edilecek araba yok neredeyse. 

Metin Akbal yazdı:

 

İmkansıza yakın. Bunlarda çoluk çocuğun eline düşmüş.

İyimser oool :D Buluruuuzz :D 

Yorum bağlantısı
Murat Azalma
Murat Sahın yazdı:

Satamayız bunu diye düşünüyorum. 

Düşüncenizde haklısınız .Maalesef 2.el çok zayıf alıcısı çok az. o sebeple yaşına donanıma göre uygun fiyat.

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Oğuzkan Erışık yazdı:

Iyimser oool :D Buluruuuzz :D 

 

Bana da 250 bine kadar bı B6, bı bardak su daha kolay gerçi 😅

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Selim Bilgin yazdı:

Passat B5 1.8T ya da 1.6 atmosferik mantıklı geliyor bana. 1.9 TDI da olur.

1.6 olanların çekişi nasıl? Çok ekstrem beklentilerim yok ama azıcık rampayı görünce 3. vitese de düşmesin istiyorum :) Bora ve octavia ile çok ahım şahım bir ağırlık farkı da yok aslında. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
İlkay Başaran yazdı:

230 bak dememin sebebi bu kasa yeni çıktığında bile 2 litrelik 136 hp motor pek rahat taşıyamıyordu kasayı özellikle otm ler. 2,3 olanlar 150 hp gibi olması lazım. Belki uzun yolda daha az bile yakabilir.

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-mercedes-benz-yahyaoglu-ndan-1996-e200-140.000km-de-ilk-gunku-gibi-hatasiz-975349855/detay

Vay be. Doğru mudur acaba? Bu rakama hemde?


4 ileri w210 ile (kompresörsüz) pozantıda 240 yaptık biz :) makine çoğu arabadan iyi gidiyor 

 

ama temizi yok. beklenecek temizi bulunacak ve pahalı fiyata alınacak. Yoksa para harcamaya kalkmak zarar demek. Bu arada ciddi yakıtı var. 

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Binip satarım kafasında degilsen w202 bak derim  98 99 . İşletme maliyeti daha düşük. Ama 6 ay binip satarım kafasinda isen 210 kasa daha hızlıdır.

 

Mercedesin manuelini bi ben alırım  o kasa da 😛

 

 

 

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...