İçeriğe Yönlendir

Ford Mondeo 2.0 MK4 Ecoboost Turbo Manifold Kaçağı


TACEDDİN ÖKSÜZ

Recommended Posts

TACEDDİN ÖKSÜZ

Merhabalar;

 

Aracım 2011 model ford mondeo mk4 station wagon 2.0L ecoboost.

Açmış olduğum konu daha önceden bazılarının başına gelmiş. Lakin ürünü değişmek dışında alternatif bir çözüm sunan olmamış. Bu sebeple tekrardan yaptığım işlemlerle beraber gündem etmek istedim. Yardımcı olursanız sevinirim.

 

Araç 4 ay önce motor kısmından tıkır tıkır ses vermeye başladı. Yoğun bir şekilde çekişten düştü. 240 bg araç gitti yerine 1.6 atmosferik tüplü geldi sanki. 

Turboyu söktüğümüzde turbo manifoldun içindeki aliminyüm duvarların yırtılıp turbo milini parçaladığını gördük. Bu arada manifoldda kaçak varmış. Daha önceden kaynak işlem görmüş. 

Aynı yeri kaynak yaptık. Turbonun tüm parçalar değişti tamir edildi. Lakin usta takarken manifold contasının değişmemiş. Araca yüklendiğim zaman 0-120 arası atik bir şekilde kalkıyor. Lakin sonrasında yine hava kaçağı olduğundan map sensörü arızaya girerek turbo devre dışı kalıyor. Motor arıza ışığı yakıyor.

 

Bu araçlarda kronik olduğunu gördüm. Fomoco 5.500 ₺ sıfırını buldum. Çıkma parçaya güvenemiyorum yine aynı sorunu verebilir. Hazır aradaki aliminyüm parçalar kopmuşken birde conta ve sıvı conta ilavesi ile tamirata girsem mi diyorum bilemedim. Bu süreçte nasıl bir işlem yapmam gerekir. Teşekkür ederim 

Yorum bağlantısı
Tamer Topaç

2,0 Ecoboost' un turbo ve manifoldunu ayrı bulsuysanız ve 5.500 TL ise alın. 3. kez kaynağı nerede nasıl yaptırır bilinmez.

Araçta basınç kaçağı, hızdan ziyade motor devriyle ilgilidir. 

Bu arada metal parçacıklar araştırılmalı. İntercooler, yağ filtresi ve karterin kıyı köşesi kontrol edilmeli.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
TACEDDİN ÖKSÜZ

Hocam çıkan parçalar manifoldun içindeydi. Küçüklü büyüklü 3-5 cm arasındaydı. Zorla bükerek çıkardığımız parçalar manifoldun deliğinden bile büyüktü. Nasıl nerden girdi anlayamadık. En son ihtimal manifold içindeki kapaklar geldi aklımıza.

 

Motor devriyle alakalı dediğiniz hususta tam anlayamadım. Ne yapmam gerekir biraz daha açabilir misiniz.

Yorum bağlantısı
Tamer Topaç

Mutlaka ve mutlaka turbosu parçalanmış bir motor içi komple temizlenmeli. Marşa bile basılmamalı. Aksi halde motora büyük zararlar verebilir. Turbo ve turbo düzeneğinde bir kaçak var ise, hızınızın 120 olmasına gerek yok. 20 km/h hızla dahi başınç kaybından dolayı çekiş düşecektir.

Yorum bağlantısı
Saim Ulaş Yılmaz

2015 veya 16 yılında bu aracı 2. el olarak almıştım.

Servis geçmişinde sorguladığımda garantiden turbonun ve manifoldun sıfırı ile değiştirildiğini görmüştüm.

Servis bu yola gidiyor. O zamanlar araç maliyetinin 8 de 1 i kadardı yapılan masraf.

Yorum bağlantısı
TACEDDİN ÖKSÜZ

Serviste yapılmış olsa bile bizdeki parça daha önceden kaynatılmış üstad. O sebeple servisin dahil olabileceği bir konu olduğunu pek sanmıyorum. Sıfır bir ürün buldum. Pazarlık noktasında anlaşırsam alıp yaptırmayı düşünüyorum. Çünkü ehli olan kimle konuştuysam conta ve sıvı conta değişiminde 3-6 ay arasında tekrardan kaynağın atacağını söylüyorlar.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
TACEDDİN ÖKSÜZ

Uzun araştırma sonucunda mevcut üretilen orjinal marka manifoldun yüksek basınçtan ötürü yaklaşık ortalama 70-85 bin km dayanabildiğini gördüm. O yüzdendir ki 2 sefer kaynakla idare edilmiş bizimki. Buna mukabil olarak yan üretim olup gövde tamamen döküm olan daha sağlam malzeme buldum. 200 bin civarı dayanabildiği görülmüştür. 5.500 ₺ gibi bir maliyetle döküm manifold alınmıştır.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz
TACEDDİN ÖKSÜZ yazdı:

Uzun araştırma sonucunda mevcut üretilen orjinal marka manifoldun yüksek basınçtan ötürü yaklaşık ortalama 70-85 bin km dayanabildiğini gördüm. O yüzdendir ki 2 sefer kaynakla idare edilmiş bizimki. Buna mukabil olarak yan üretim olup gövde tamamen döküm olan daha sağlam malzeme buldum. 200 bin civarı dayanabildiği görülmüştür. 5.500 ₺ gibi bir maliyetle döküm manifold alınmıştır.

turbo kesme olayı bittimi

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
TACEDDİN ÖKSÜZ

Biraz geç oldu ama haftalardır onunla uğraşıyorum. Manifoldaki kaçak aşırı yüksekti. Ve sıcaklık bari direksiyon altından ayaklarıma kadar geliyordu. Döküm ile değişince egzoz çıkış hattına kadar sesi tamamıyla düzeldi. Çekişte düzeldi derken şimdi sensör arızaları almaya başladım. Arac 0-100 km arası hızlanması gayet iyi. (240 ps hissettiriyor.) Lakin ondan sonra tık diye bir anda kesiliyor ve turbo sanki devre dışı kalıyor. Sesini gayet duyabiliyorum. Lakin çekiş olayı gidiyor. Devirli hızlanmada belki 160 kadar geliyor ama çok zorlanıyor. En son ki ecu testinde bu arızalar vardı. Map sensöründen hava yakıt karışım sıkıntısını olacağını söylediklerinden sensörü değiştim bu sabah yine fayda etmedi. 

WhatsApp Image 2022-09-28 at 11.55.31.jpeg

WhatsApp Image 2022-09-28 at 11.55.30.jpeg

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

genelde , bu kadar hata veren parçalar sensörler bir motorrda olmaz, tesisatta sorun olasılığı çok çok daha yüksek

Yorum bağlantısı
TACEDDİN ÖKSÜZ

Dün yaptığımız istişare de en son oraya vardık çağlar abi, elimde hata verdiği ürünlerin sıfırıyla değişip kontrol imkanım oldu. Lakin sorun çözülmüyor. Son işlem tesisata baktıracağım. Teşekkür ederim. Gelişmeleri yazarım

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 7 ay sonra...
TACEDDİN ÖKSÜZ

Konu ile alakalı bir türlü çözümü yazmak nasip olmadı. Aynı sıkıntıyı yaşayan 2 arkadaşımız bir şekilde tarafıma ulaştılar. Bu sebeple çözümü yazmak elzem oldu. Döküm manifold takıldıktan sonra sensör arızaları devam ediyor demiştik. Buradaki sıkıntı meğer manifoldu ayrı şekilde alınca turbo ile birleştirmesini ve wastgate ayarını bir turbocunun yapması gerekiyordu. Biz burayı atlamışız. Turbo ve manifold birleşimi bizim tamirci yaptı. Tevafuken sorduğumda öğrendim. Dolayısıyla ayarı yaptık ama sorun devam ediyordu. Sağolsun bir servis üzerinden hava yakıt karışım sensör parçalarının tamamını ücretsiz aldık. Map-Maf-Oksijen-Selenoid vs gibi. Hepsini tek tek deneyince sıkıntının selenoid valften olduğunu gördük. Şuan için bir problem kalmamıştır. 

 

Aynı sıkıntıyı yaşayan arkadaşlar için özet geçmem gerekirse, bu araçlarda manfiold kronik olarak 50 binden sonra kendini yüksek basınçtan dağıtıyor. Mümkünse bir döküm ile değişim yapılarak orijinal alim. conta kullanılması gerekir. Turbo çıkış mili parçalansa dahi motora parça çekmesi söz konusu değil çünkü milin alt kısmı ağzı tamamıyla kapatıyor. Burdan sonrasında ise manfiold ve turbo birleşimi yapılarak westgate ayarı tamamlanmalıdır. Akabinde montaj sonra yağ değişimi muhakkak yapılmalıdır. Son olarak dediğim selenoid valf kontrol edilmelidir. Ecu arıza listesinde ne hikmetse çıkmıyor. 

 

Umarım aynı sıkıntıyı yaşayanlara çözüm olur. Teşekkürler.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...