İçeriğe Yönlendir

Ford Mondeo 2.0 MK4 Ecoboost Turbo Manifold Kaçağı


TACEDDİN ÖKSÜZ

Recommended Posts

TACEDDİN ÖKSÜZ

Merhabalar;

 

Aracım 2011 model ford mondeo mk4 station wagon 2.0L ecoboost.

Açmış olduğum konu daha önceden bazılarının başına gelmiş. Lakin ürünü değişmek dışında alternatif bir çözüm sunan olmamış. Bu sebeple tekrardan yaptığım işlemlerle beraber gündem etmek istedim. Yardımcı olursanız sevinirim.

 

Araç 4 ay önce motor kısmından tıkır tıkır ses vermeye başladı. Yoğun bir şekilde çekişten düştü. 240 bg araç gitti yerine 1.6 atmosferik tüplü geldi sanki. 

Turboyu söktüğümüzde turbo manifoldun içindeki aliminyüm duvarların yırtılıp turbo milini parçaladığını gördük. Bu arada manifoldda kaçak varmış. Daha önceden kaynak işlem görmüş. 

Aynı yeri kaynak yaptık. Turbonun tüm parçalar değişti tamir edildi. Lakin usta takarken manifold contasının değişmemiş. Araca yüklendiğim zaman 0-120 arası atik bir şekilde kalkıyor. Lakin sonrasında yine hava kaçağı olduğundan map sensörü arızaya girerek turbo devre dışı kalıyor. Motor arıza ışığı yakıyor.

 

Bu araçlarda kronik olduğunu gördüm. Fomoco 5.500 ₺ sıfırını buldum. Çıkma parçaya güvenemiyorum yine aynı sorunu verebilir. Hazır aradaki aliminyüm parçalar kopmuşken birde conta ve sıvı conta ilavesi ile tamirata girsem mi diyorum bilemedim. Bu süreçte nasıl bir işlem yapmam gerekir. Teşekkür ederim 

Yorum bağlantısı
Tamer Topaç

2,0 Ecoboost' un turbo ve manifoldunu ayrı bulsuysanız ve 5.500 TL ise alın. 3. kez kaynağı nerede nasıl yaptırır bilinmez.

Araçta basınç kaçağı, hızdan ziyade motor devriyle ilgilidir. 

Bu arada metal parçacıklar araştırılmalı. İntercooler, yağ filtresi ve karterin kıyı köşesi kontrol edilmeli.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
TACEDDİN ÖKSÜZ

Hocam çıkan parçalar manifoldun içindeydi. Küçüklü büyüklü 3-5 cm arasındaydı. Zorla bükerek çıkardığımız parçalar manifoldun deliğinden bile büyüktü. Nasıl nerden girdi anlayamadık. En son ihtimal manifold içindeki kapaklar geldi aklımıza.

 

Motor devriyle alakalı dediğiniz hususta tam anlayamadım. Ne yapmam gerekir biraz daha açabilir misiniz.

Yorum bağlantısı
Tamer Topaç

Mutlaka ve mutlaka turbosu parçalanmış bir motor içi komple temizlenmeli. Marşa bile basılmamalı. Aksi halde motora büyük zararlar verebilir. Turbo ve turbo düzeneğinde bir kaçak var ise, hızınızın 120 olmasına gerek yok. 20 km/h hızla dahi başınç kaybından dolayı çekiş düşecektir.

Yorum bağlantısı
Saim Ulaş Yılmaz

2015 veya 16 yılında bu aracı 2. el olarak almıştım.

Servis geçmişinde sorguladığımda garantiden turbonun ve manifoldun sıfırı ile değiştirildiğini görmüştüm.

Servis bu yola gidiyor. O zamanlar araç maliyetinin 8 de 1 i kadardı yapılan masraf.

Yorum bağlantısı
TACEDDİN ÖKSÜZ

Serviste yapılmış olsa bile bizdeki parça daha önceden kaynatılmış üstad. O sebeple servisin dahil olabileceği bir konu olduğunu pek sanmıyorum. Sıfır bir ürün buldum. Pazarlık noktasında anlaşırsam alıp yaptırmayı düşünüyorum. Çünkü ehli olan kimle konuştuysam conta ve sıvı conta değişiminde 3-6 ay arasında tekrardan kaynağın atacağını söylüyorlar.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...