İçeriğe Yönlendir

Ford Fiesta - Manuel Şanzıman Yağı


Erdem Gun

Recommended Posts

Arkadaşlar iyi günler bir konuda fikirlerinizi almak istiyorum,

2012 benzinli manuel vites fiestamın debriyajı degisecek bununla beraber sanzıman yagınıda degistirecegim fakat ilgili spesifikasyonu karsılayan castrol yağın 1 lt fiyatı 300 tl civarinda (CASTROL, SYNTRANS MULTIVEHICLE 75W-90-TRANSMAX MANUAL  MULTIVEHICLE 75W-90,  ) illaki bu yağı mı kullanmam gerekiyor. Yoksa başka marka 75w90 yağ kullanabilirmiyim. 3 litre castrol neredeyse 900tlyi buluyor. Bu durumda nasıl bir yol izlememi tavsiye edersiniz. Teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal

Şanzıman yağınız 2 litredir, 2.3 litre tam kapasite olması lazım. O da dişliler sökülürse vs alır. 2 litre size yetecektir. 

 

Yağın sertifikası var, o kodu sağlayan her marka olur. 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Behlül Baş

300 lira olan tam sentetiktir daha ucuza yarı sentetik bulup koyabilirsiniz ama sanırım ömrü daha kısa oluyor 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

Mobil 75W-90 MULTI-VEHICLE  bu yağ da speklere uyuyor gözüküyor.

IMG_20220810_223404.jpg.5727059a97be2fe311c521830efef7be.jpg

tarihinde Erdem Gun tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

düz şanzıman yağını bence dişlilerde vs de işlem yapılmadıysa değiştirmeye gerek yok düşük kmler sözkonusu ise.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Koray Demir

Yağın rengi, yapısı ve tortusu incelenir bozulma vs durumlar varsa değişir. Genelde baskı balata değişimlerinde Mobil veya Castrol ile yeniliyorum ben.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Koray Demir yazdı:

Yağın rengi, yapısı ve tortusu incelenir bozulma vs durumlar varsa değişir. Genelde baskı balata değişimlerinde Mobil veya Castrol ile yeniliyorum ben.

Bende baski balata degisiminde degistirmeyi dusunuyorum spesifikasyonu(WSD-M2C200-C) saglamasina dikkat ediyormisunuz yoksa üniversal yaglari mı kullanıyorsunuz. 

Evren Erakçora yazdı:

160bin kmde değiştirmedim, vites geçişleri normal.

Benim aracimda 145000 fakat baskı balata degiseceginden zaten ilave olacak diye dusundugumden degistirmek istedim

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Koray Demir
Erdem Gun yazdı:

Bende baski balata degisiminde degistirmeyi dusunuyorum spesifikasyonu(WSD-M2C200-C) saglamasina dikkat ediyormisunuz yoksa üniversal yaglari mı kullanıyorsunuz. 

Uygun Ford onayına sahip Mobil, Fmy, Opet veya Castrol hangisi olursa onu kullanıyorum 

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal yazdı:

Şanzıman yağınız 2 litredir, 2.3 litre tam kapasite olması lazım. O da dişliler sökülürse vs alır. 2 litre size yetecektir. 

 

Yağın sertifikası var, o kodu sağlayan her marka olur. 

Emre bey 2 litre yeteceğine eminmisiniz  eger öyleyse fazla alip ziyan etmiyim.

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Erdem Gun yazdı:

Emre bey 2 litre yeteceğine eminmisiniz  eger öyleyse fazla alip ziyan etmiyim.

2 litre yetiyor, zaten fabrikasyon dolumu 2.3 litre değil mi? Dişli vs sökülmediği sürece 2 litre rahatlıkla yeter. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal yazdı:

2 litre yetiyor, zaten fabrikasyon dolumu 2.3 litre değil mi? Dişli vs sökülmediği sürece 2 litre rahatlıkla yeter. 

Katalokta gözüken 2.3 litre

Yorum bağlantısı
Fatih Emre
(düzenlendi)

Ben 97 mondeoda sentetik bazlı ELF 75w-80 NFJ Tranself manuel şanzıman yağı kullanmıştım. Bir bidon 3 litre. Sıkıntı görmedim. Turkoilmarket isimli sitede fiyatı şuan 379TL imiş.

646390473_NFJELF75w-80.jpg.c55f6edfbf669aea5c34a83eb2f8d14a.jpg

Elf Tranself NFJ 75W-80 

Çok ağır yükler ve zor koşullar altında çalışan manuel dişli kutuları için dizayn edlimiştir sentetik bazlı (şanzıman) dişli yağıdır.

" J " tipi TL4 ve NDX dişli kutularının kullanıldığı RENAULT; TWINGO, CLIO, MODUS, MEGANE (Megane/ScenicII PK4 hariç), LAGUNA ( 2.2 DT, dci ve V6 motorlar hariç ) , ESCAPE (2,0 ve 1,9 TDI)ve KANGOO modelleri için adapte edilmiş kapalı dişli kutusu yağıdır.

Prinç senkromesh ringler içeren (single ve multi-cone ) dişli kutularının gereksinimlerini karşılayan özelliklere sahiptir.

Uluslararası API GL4+ spesifikasyonlarını karşılar.

JXX, TL4, NDX dişli kutularındaki kullanımı RENAULT tarafından onaylıdır ve tavsiye edilir.

Soğuk şartlardaki akışkanlığı sayesinde düşük sıcaklıklarda vites değişimlerini kolaylaştırır

Yüksek sıcaklıktaki viskozitesi sayesinde vites değişimlerinde ses oluşumunu engeller

Vites geçişlerini kolaylaştırıcı formülasyonu sayesinde dişli aşınmalarını önler

Aşırı basınç katkıları sayesinde ağır yükler altında çalışan dişlilerde aşınmayı önler

Dişli kutusunun ömrü boyunca, sürtünmeye dayanımı sayesinde tüm hız değişimlerine uyum sağlar

Aşınmaya karşı üstün koruma sağlar, özellikle dişli kutusunun mekanik bölümlerinde

Oksidasyona karşı mükemmel koruma sağlar ve sıcaklık değişimlerine karşı dayanıklıdır

Kesme mukavemetine karşı yüksek dayanımı vardır

Paslanmaya ve korozyona karşı üstün koruma sağlar

Yeni formülasyonu sayesinde suya karşı daha az hassastır

tarihinde Fatih Emre tarafından düzenlendi
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...