İçeriğe Yönlendir

Ford Fiesta VI- Tekleme ve Gaz Kelebeği Arızası


Haşim Dilmen

Recommended Posts

Haşim Dilmen

Merhaba

Aranıza yeni katıldım. Benzer konulara baktım ama benim sorunumla tam olarak uyan bir sorun bulamadım. Konuyu özetlemek gerekirse 1.4 dizel 2010 fiesta aracım iki buçuk aydır bende ve herhangi bir sorunum yoktu. Bir hafta önce klimadan keskin bir yakıt kokusu gelmeye başladı ve sonra sorunlar arka arkaya geldi. Bu konuyu önce çok önemsemedim ancak sorun bir kaç gün devam etti. Ardından hızlanma sırasında hafif teklemeler oluşmaya başladı (güçten düşme gibi değil, anlık kesilme gibi). Sonrasında sanayiye giderken arıza lambası yandı. Sanayideki usta sorunun geri dönüş hortumu dediği yakıt hortumlarındaki kaçaklardan olduğunu söyledi ve hortumlar değişti. Hortumlar değişince koku sorunu ortadan kalktı ancak tekleme ve arıza lambası yanmaya devam ediyor. Arıza lambası sürekli yanmıyor, bazen bir saat kullanımda hiç yanmıyor bazen beşinci dakikada yanıyor. Başka bir ustada aracı arıza tesbit cihazına bağladı ve arızanın gaz kelebeği ve voltaj arızası olduğunu söyledi. Benim aklıma şu geliyor; yakıt kaçağı oluştuğunda elektrik sistemine bir şekilde yakıt buharlaşarak(yakıtın yüksek sıcaklıkta buharlaşmasıyla da olabilir çünkü araç sıcakken koku aracın yanında dışardan bile alınabiliyordu) kısa devre veya temassızlık oluşturdu ve gaz kelebeğinin sağlıklı çalışmasını engelliyor. Bu bağlantıyı kurmamın sebebi iki alakasız arızanın birlikte ortaya çıkması. Sizin fikriniz nedir, başına aynısı gelen var mı? Sizce gaz kelebeği değiştirmek mi gerekir yoksa elektriksel bir şey (gaz kelebeği soketi vs)olabilir mi? Malum sanayiye girmeye korkuyorum, direk gaz kelebeği değişecek denilip değiştiği halde sorunumun düzelmemesi ihtimali var ki parçanın orjinali 5-6 bin lira bandında. Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim. Eksik bilgi verdiysem kusuruma bakmayın, soracağınız bir detay olursa cevaplamaya hazırım. İyi forumlar.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
(düzenlendi)

dizel arabada "gaz kelebeği" benzinlideki gibi birşey değilki? dizelr açta motor devri yaktı miktarı ile ayarlanır, benzinli de ise hava miktarı ile.

 

arıza kodu kaç idi?

tarihinde Doğan Arşiray tarafından düzenlendi
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Haşim Dilmen
Doğan Arşiray yazdı:

dizel arabada "gaz kelebeği" benzinlideki gibi birşey değilki? dizelr açta motor devri yaktı miktarı ile ayarlanır, benzinli de ise hava miktarı ile.

 

arıza kodu kaç idi?

Maalesef arıza kodunu söylemediler, çok sağlıklı bir iletişim kuramadık ustayla. Ancak gaz kelebeği arızası olduğunu söylediler.

Yorum bağlantısı
Haşim Dilmen
(düzenlendi)

Bir gelişme daha var; görselde işaretlediğim fişi çıkardım ve içerisine mazot girdiğini gördüm, üfleyerek temizledim ve geri yerine taktım ama çok da sağlam oturmuyor gibi. Temizledikten sonra sanki tekleme azaldı, arıza lambasını da daha nadir yakmaya başladı sanki(daha önceden sürüşün ilk beş dakikasında yanıyorsa şimdi belki yarım saat sonra gibi). Bu kablonun ne olduğunu bilen var mı? Konuyla alakası olabilir mi? Eğer bu sorunla alakalıysa direk fişi değiştirebilirim.

10C56402-58CE-49D4-8058-E1C7A137F4FC.jpeg

1FED0BDD-5B8E-47C3-BE6C-63F2074BE1F7.jpeg

4DCDC3D8-7B1C-4245-90F2-8941489095CC.jpeg

tarihinde Haşim Dilmen tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ersen Tapan

Soketleri üfleyerek değilde kontak spreyler ile temizleyin. Hiç yoksa balata spreyi kullanın. 

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal

Soketin contası var sanıyorum o da yırtılmış görünüyor. 

 

Soketi temizlemekle uğraşmayın bence. Bugün olsa bile o şekilde yarın yine sorun olur. Soketi değiştirtin. 

 

Elektrikçilerde soketler olur yenisini takıversin. 

Yorum bağlantısı
Haşim Dilmen
Ü.Emre Kartal yazdı:

Soketin contası var sanıyorum o da yırtılmış görünüyor. 

 

Soketi temizlemekle uğraşmayın bence. Bugün olsa bile o şekilde yarın yine sorun olur. Soketi değiştirtin. 

 

Elektrikçilerde soketler olur yenisini takıversin. 

Tamamdır yapacağım, peki sorunum bu soketten kaynaklanıyor olabilir mi sizce?

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Haşim Dilmen yazdı:

Tamamdır yapacağım, peki sorunum bu soketten kaynaklanıyor olabilir mi sizce?

Olabilir hatta başka bir soketten de olabilir. Şuan o soket onarılıp sonra kod silinecek ve araca self test yaptırılacak bilgisayarla. 

 

Başka türlü kimse bilemez 😐

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Haşim Dilmen
Ü.Emre Kartal yazdı:

Olabilir hatta başka bir soketten de olabilir. Şuan o soket onarılıp sonra kod silinecek ve araca self test yaptırılacak bilgisayarla. 

 

Başka türlü kimse bilemez 😐

Bilmediğim için soruyorum, kod silinmezse ne olur? 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Haşim Dilmen yazdı:

Bilmediğim için soruyorum, kod silinmezse ne olur? 

Sorun giderilse bile semptom gorulmeye devam edilebilir 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Haşim Dilmen yazdı:

Bilmediğim için soruyorum, kod silinmezse ne olur? 

Sistem düzgün çalışmaz ve arıza var mı yok mu bilemezsiniz

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Ayşe İşcen

Merhaba, benim 2004 Fusion 1,6 arabam özellikle rampalarda ve ani hızlanmalarda gaz yemiyor. Bujileri değiştirdik o gün hiç sorun yaratmadı. Ertesi gün yine aynı sorunu yaşadım. Hava filtresine temizledik ancak o da çözüm olmadı. Bu konuda yardımcı olursanız sevinirim. Aracım 100 binde. 

Yorum bağlantısı
Haşim Dilmen
Doğan Arşiray yazdı:

Oncelikle kodu bilmemiz gerekli.

Tekrar merhaba, tekleme sorunu ve arıza lambası yanmaya devam ediyor. Normalde çok nadirleşmişti ama bugün tekrar ustaya götürdüm ve enjektörlerden birinin kenarında pul tarzı bir şey varmış ordan kaçırdığını söyledi ve pulu değiştirdiler ancak bu işlemden sonra tekleme ve arıza ışığı yanma sorunu arttı. Bu kez arıza kodunu aldım ama, kod: p2138

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

TPS bozuk yada kablosu/soketi kopuk. değiştirince düzelecektir. pek çok arabada başıam gelmişti.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Haşim Dilmen
(düzenlendi)

 

Doğan Arşiray yazdı:

TPS bozuk yada kablosu/soketi kopuk. değiştirince düzelecektir. pek çok arabada başıam gelmişti.

Tps pedal konum sensörü müdür, parçanın görselini atma şansınız var mı? Araştırdığımda gaz kelebeği konum sensörü diyor ancak araç dizel.

tarihinde Haşim Dilmen tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Haşim Dilmen yazdı:

 

Tps pedal konum sensörü müdür, parçanın görselini atma şansınız var mı? Araştırdığımda gaz kelebeği konum sensörü diyor ancak araç dizel.

Gaz kelebeği mevcut araçta

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Haşim Dilmen yazdı:

 

Tps pedal konum sensörü müdür, parçanın görselini atma şansınız var mı? Araştırdığımda gaz kelebeği konum sensörü diyor ancak araç dizel.

dizel için nasıl birşeydir ben bilemedim. TPS normalde benzinli araçtaki kelebeğin pozisyonunu ölçen basit bir parça. dizelde bu anlamda bir kelebek olduğunu sanmıyorum.

belki gaz pedalının içine entegredir.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Haşim Dilmen
Doğan Arşiray yazdı:

dizel için nasıl birşeydir ben bilemedim. TPS normalde benzinli araçtaki kelebeğin pozisyonunu ölçen basit bir parça. dizelde bu anlamda bir kelebek olduğunu sanmıyorum.

belki gaz pedalının içine entegredir.

 

Ü.Emre Kartal yazdı:

Gaz kelebeği mevcut araçta

Peki sanayiye gitmeden, direk parçayı değiştirmeden önce kendimin kontrol edebileceğim soket veya kablolar var mıdır? Varsa nerelere bakmalıyım?

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Haşim Dilmen yazdı:

 

Peki sanayiye gitmeden, direk parçayı değiştirmeden önce kendimin kontrol edebileceğim soket veya kablolar var mıdır? Varsa nerelere bakmalıyım?

Bence kendiniz kurcalamayın. Sorun soket vs işi gibi durmuyor. Bilgisayar ile kalibrasyon sıfırlaması denenebilir. Ayrıca akünüz ne durumda? Bağlantısı söküldüyse kontak açıkken vs o da sebep oluyor. 

Yorum bağlantısı
Haşim Dilmen
Ü.Emre Kartal yazdı:

Bence kendiniz kurcalamayın. Sorun soket vs işi gibi durmuyor. Bilgisayar ile kalibrasyon sıfırlaması denenebilir. Ayrıca akünüz ne durumda? Bağlantısı söküldüyse kontak açıkken vs o da sebep oluyor. 

Akü yeni sayılır, hiç sökülmedi. Bu bahsettiğiniz kalibrasyon nedir? Burdaki ustaların yapacağını sanmıyorum

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Haşim Dilmen yazdı:

Akü yeni sayılır, hiç sökülmedi. Bu bahsettiğiniz kalibrasyon nedir? Burdaki ustaların yapacağını sanmıyorum

Bilgisayar üzerinden aracın kendine yaptığı ayarları sıfırlıyorsunuz. Biraz bilen birisi yapabilir kolaylıkla. Genelde büyük özel servislerde olur

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Haşim Dilmen

Güncelleme: 

Aracın 10000 bakımını yaptırdım iki gün önce ve usta gerek yok demesine rağmen mazot filtresini de değiştirttim ve tahmin edin ne oldu? Evet tekleme sorunu ortadan kalktı..Sonrasında durum devam eder mi bilmiyorum ama şu anda tekleme ve arıza lambası yakma sorunu ortadan kalktı. Mazot filtresinin tıkanmış olması kadar basit bi ihtimali bulamayıp başka başka masraflar yaptıran yurdum ustalarına selam olsun.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...