İçeriğe Yönlendir

Ford Fiesta - Arka Taraftan Gelen Gıcırtı Sesi


Kaan Karakaya

Recommended Posts

Kaan Karakaya

Merhabalar,

 

Üç gün önce aracımın ön ve arka amortisörlerini kendim değiştirdim. Değişim esnasında arka taraf için amortisör üst tabası, helezonların alt ve üst get lastiklerini de yenileri ile değiştirdim. Vuruntu takozu ve toz körüğü sağlam olduğu için değişim yapmadım.

 

Değişim sonrası, tek iken araçta 1-2 kişi daha varken hafif yaylanmalarda gıcırtı sesi (metal gıcırtısı değil) geliyor. Get lastikleri yerlerine tam oturmamış diye düşünerek kontrol ettim ama bu parçalar yerlerine tam oturmuş.

 

Plastik ve kauçuk parçalar yeni olduğu için ses yapar mı?

 

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
Kaan Karakaya yazdı:

Merhabalar,

 

Üç gün önce aracımın ön ve arka amortisörlerini kendim değiştirdim. Değişim esnasında arka taraf için amortisör üst tabası, helezonların alt ve üst get lastiklerini de yenileri ile değiştirdim. Vuruntu takozu ve toz körüğü sağlam olduğu için değişim yapmadım.

 

Değişim sonrası, tek iken araçta 1-2 kişi daha varken hafif yaylanmalarda gıcırtı sesi (metal gıcırtısı değil) geliyor. Get lastikleri yerlerine tam oturmamış diye düşünerek kontrol ettim ama bu parçalar yerlerine tam oturmuş.

 

Plastik ve kauçuk parçalar yeni olduğu için ses yapar mı?

 

Yeni taktıgınız amortisörün miliyle eskisinin milini kumpasla ölçün.. Fark varmı bakın.. Aynı sorunu bu hafta yaşadım.. Marka model farklı ama sorun cok benziyor..

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal

Takozları taktığınız yüzeyler temiz mi? Orjinal parça veya kaliteli bir marka değilse kauçuklar ses yapıyor olabilir

Yorum bağlantısı
Kaan Karakaya
(düzenlendi)
Alpay Sumer yazdı:

Yeni taktıgınız amortisörün miliyle eskisinin milini kumpasla ölçün.. Fark varmı bakın.. Aynı sorunu bu hafta yaşadım.. Marka model farklı ama sorun cok benziyor..

Monroe marka aracımla uyumlu amortisör takımı kullandım yine de teknik özelliklerinden mil çapını kontrol edeceğim.

Ü.Emre Kartal yazdı:

Takozları taktığınız yüzeyler temiz mi? Orjinal parça veya kaliteli bir marka değilse kauçuklar ses yapıyor olabilir

Üst tabla Monroe marka, yay get lastikleri orijinal ve takıldığı yerleri yıkayıp temizledikten sonra taktım.

tarihinde Kaan Karakaya tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Kaan Karakaya yazdı:

Üst tabla Monroe marka, yay get lastikleri orijinal ve takıldığı yerleri yıkayıp temizledikten sonra taktım.

Belki yağlanması gereken veya özel bir gresi vs olan kısımlar vardır. Araştırın derim

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Kaan Karakaya
Alpay Sumer yazdı:

Yeni taktıgınız amortisörün miliyle eskisinin milini kumpasla ölçün.. Fark varmı bakın.. Aynı sorunu bu hafta yaşadım.. Marka model farklı ama sorun cok benziyor..

Araçtan çıkanın mil çapı 11 mm taktığım amortisörün 12,4 mm.

 

Monroe marka iki farklı amortisör vardı: ilki mil çapı 11 mm olan ve 2009-2012 model uyumlu olduğu söylenen ve diğeri mil çapı 12,4 mm olup 2013 sonrası uyumlu olduğu söylenen.

 

Ters köşe oldum :)

 

Takmadan önce eskisi ile yenisini yan yana koyup uzunluklarına baktığımda fark yoktu ama. 

 

Bu durumda sesin kaynağı mile geçen vuruntu takozu mu oluyor?

 

Bu amortisörü kullanmaya devam etmek sorun çıkarır mı? 

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Kaan Karakaya yazdı:

Araçtan çıkanın mil çapı 11 mm taktığım amortisörün 12,4 mm.

 

Monroe marka iki farklı amortisör vardı: ilki mil çapı 11 mm olan ve 2009-2012 model uyumlu olduğu söylenen ve diğeri mil çapı 12,4 mm olup 2013 sonrası uyumlu olduğu söylenen.

 

Ters köşe oldum :)

 

Takmadan önce eskisi ile yenisini yan yana koyup uzunluklarına baktığımda fark yoktu ama. 

 

Bu durumda sesin kaynağı mile geçen vuruntu takozu mu oluyor?

 

Bu amortisörü kullanmaya devam etmek sorun çıkarır mı? 

Bu tarz parçaları alırken şasi no ile orjinal parçanın koduna bakıp o parçanın ölçülerini vs hatta varsa çapraz kodu ile almak lazım. Yoksa böyle problemler oluyor 😐

 

O parça muhtemelen daha serttir, rahatsız etmiyorsa kullanılabilir. Sesin kaynağı takoz olabilir, sürtüyorsa. 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Kaan Karakaya
Ü.Emre Kartal yazdı:

Bu tarz parçaları alırken şasi no ile orjinal parçanın koduna bakıp o parçanın ölçülerini vs hatta varsa çapraz kodu ile almak lazım. Yoksa böyle problemler oluyor 😐

 

O parça muhtemelen daha serttir, rahatsız etmiyorsa kullanılabilir. Sesin kaynağı takoz olabilir, sürtüyorsa. 

 

Aldığım tüm parcalar gibi bu parçayı da şasi no ile kontrol ederek aldım. Ayrıca üretici kataloğunda her iki parça da aracımla uyumlu görünüyor. Tek farkları mil çapları ve benim aldığım twintube diğeri monotube.

 

Amortisör kodlarını araç üzerinde göremedim.

 

Parçanın maksimum ve minimum uzunluğu orijinal ile aynı sadece vuruntu takozunun geçtiği mil çapı 1,4 mm fazla. Swag marka takoz almıştım delik genişliği fazla, öğleden sonra bu takozu takıp deneyeceğim.

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
Kaan Karakaya yazdı:

Araçtan çıkanın mil çapı 11 mm taktığım amortisörün 12,4 mm.

 

Monroe marka iki farklı amortisör vardı: ilki mil çapı 11 mm olan ve 2009-2012 model uyumlu olduğu söylenen ve diğeri mil çapı 12,4 mm olup 2013 sonrası uyumlu olduğu söylenen.

 

Ters köşe oldum :)

 

Takmadan önce eskisi ile yenisini yan yana koyup uzunluklarına baktığımda fark yoktu ama. 

 

Bu durumda sesin kaynağı mile geçen vuruntu takozu mu oluyor?

 

Bu amortisörü kullanmaya devam etmek sorun çıkarır mı? 

Damdan düseni damdan düsen anlar 😎

Benim aracta bahsedilen takozun sesinden kaynaklıydı..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Kaan Karakaya
Alpay Sumer yazdı:

Damdan düseni damdan düsen anlar 😎

Benim aracta bahsedilen takozun sesinden kaynaklıydı..

 

Demeseniz kolay kolay bulunacak bir sorun değildi. Teşekkürler. 

 

Yedek takozun iç çapı biraz fazlaydı onu deneyecektim ancak amortisör sanırım pek sağlıklı çalışmıyor. Pistonu sonuna kadar basıp bıraktığımda gelmesi epey vakit alıyor. Araçtan çıkan daha sağlıklı çalışıyordu tekrardan taktım ses kesildi. Bu şekilde devam edeceğim artık. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
Kaan Karakaya yazdı:

 

Demeseniz kolay kolay bulunacak bir sorun değildi. Teşekkürler. 

 

Yedek takozun iç çapı biraz fazlaydı onu deneyecektim ancak amortisör sanırım pek sağlıklı çalışmıyor. Pistonu sonuna kadar basıp bıraktığımda gelmesi epey vakit alıyor. Araçtan çıkan daha sağlıklı çalışıyordu tekrardan taktım ses kesildi. Bu şekilde devam edeceğim artık. 

Rica ederim.. Buranın amacı bu zaten..

Keyifli sürüsler..

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...