İçeriğe Yönlendir

Elektrikli Ford Transit


Gökhan Aksu

Recommended Posts

Doğan Arşiray
Evren Erakçora yazdı:

Dizelden doğrudan elektrikliye çevirmeleri güzel olmuş, yıllardır bilinen transit güvenilir olur.

3 tekerlekli elektrikli bisiklet ile simit satan adamla konuştum,  aküler bitti dedi, 9bin tl imiş aküleri, basit 3 tekerlekli bir araç bu. Bunların aküsü ne kadardır acaba?

istersen atık gaz yağıyla çalışsın bence gereksiz pahalı bir iş yatırımı. akü ler bozuldumu olay bitti.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray yazdı:

istersen atık gaz yağıyla çalışsın bence gereksiz pahalı bir iş yatırımı. akü ler bozuldumu olay bitti.

bizim oğlanın akülü arabasınınki 1000 tl dediler ama bizimki audi :D 

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

15 sene çok rahat gider. Piller gelecekte biraz daha ucuzlar. 
 

şöyle düşünün ama. Pil ve yürüyen aksam dışında masrafı hiç olmayacak. Motor şanzıman ve türlü ekipmanlar yıllarca masraf çıkarmayacak. Yeni nesil arabalarda 5 yaşından sonra ufak ufak masraf başlıyor. 15-20-30 senesine gelindiğinde bir çok masraf yapılmış olacak. 


evden şarj ediliyorsa yakıt sarfiyatıyla ya başabaş geliyordur ya da elektrikli daha kârlıdır


30 senenin sonunda

Yorum bağlantısı
Erdem Bozkurt

araçlarda elektrik çağına geçişini keyifle izliyoruz,bunlar ilk adımlar dahada ilerleyecek,ilk olarak menzil ve sarj olayı aşıldımı tamam diyebiliriz...gerisi az sonra..aracınız hayırlı olsun Allah iş karşılığı versin...

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

15 sene çok rahat gider. Piller gelecekte biraz daha ucuzlar. 
 

şöyle düşünün ama. Pil ve yürüyen aksam dışında masrafı hiç olmayacak. Motor şanzıman ve türlü ekipmanlar yıllarca masraf çıkarmayacak. Yeni nesil arabalarda 5 yaşından sonra ufak ufak masraf başlıyor. 15-20-30 senesine gelindiğinde bir çok masraf yapılmış olacak. 


evden şarj ediliyorsa yakıt sarfiyatıyla ya başabaş geliyordur ya da elektrikli daha kârlıdır


30 senenin sonunda

kocaman minibüsü evde şarj etmek zor olur. müstakil ev olsa bile sürekli o aracı kullanmayı gerektirir. bence elektrikli araçlar daha ufak kişisel şehir içi ulaşım araçlarına evrilmedikçe fantaziden öteye gidemeyecek kısa vade de. zaten yıllardır çalışan bir endüstrinin, yan sanayinin ve tamir atölyelerinin tamamının kapılarını kapatıp gitmesi lazım. bahsettiğim şey de citroen ami gibi çocuk oyuncakları değil tabi. mütevazi, 4 kişiye taşıyan, yeterli güvenlikte, şehir içi hızlara da çıkabilen güçte tek hacim araçlar gibi olmalı bence. tekerleklerde olan motorlar sökonusu ise neden motor kaputu olan bir tasarıma ihtiyaç duyuyoruz ki?

 

 

 

 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Doğan Arşiray yazdı:

kocaman minibüsü evde şarj etmek zor olur. müstakil ev olsa bile sürekli o aracı kullanmayı gerektirir. bence elektrikli araçlar daha ufak kişisel şehir içi ulaşım araçlarına evrilmedikçe fantaziden öteye gidemeyecek kısa vade de. zaten yıllardır çalışan bir endüstrinin, yan sanayinin ve tamir atölyelerinin tamamının kapılarını kapatıp gitmesi lazım. bahsettiğim şey de citroen ami gibi çocuk oyuncakları değil tabi. mütevazi, 4 kişiye taşıyan, yeterli güvenlikte, şehir içi hızlara da çıkabilen güçte tek hacim araçlar gibi olmalı bence. tekerleklerde olan motorlar sökonusu ise neden motor kaputu olan bir tasarıma ihtiyaç duyuyoruz ki?

 

 

 

 


ev derken ev tipi şarj. Dışarıdaki şarj istasyonları çok pahalı. Arada 5-6 kat fark var. Minibüsü şirketin parkında şarj etmek de tasarruflu yani. Yeterki ücretli şarj istasyonu olmasın

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
Doğan Arşiray yazdı:

bence elektrikli çöp kamyonu yapmalılar. sürekli dur kalk.

Çöp kovalarına da sensör taksınlar, boş olanlarda durmasın. Dolu olanlara göre rota belirleyip az gezsin. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Mahmut Yıldız yazdı:

Çöp kovalarına da sensör taksınlar, boş olanlarda durmasın. Dolu olanlara göre rota belirleyip az gezsin. 

mantıklı. ağırlık nesörü, su, alkol ve metan gazı sensörü, rf ID, IOT kontrol kartı, küçük bir solar panel, uyku modu içeren bir algoritma ile gereksiz durmaların önüne geçilmiş olur.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Motor şanzıman ve türlü ekipmanlar yıllarca masraf çıkarmayacak.

wuuuu nasıl bir üretim tekonolocisi o

Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
Çağlar Bayur yazdı:

wuuuu nasıl bir üretim tekonolocisi o

Çevre çevre diye, güzel öpecekler herkesi...

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

wuuuu nasıl bir üretim tekonolocisi o


tam mangal başılık :) 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Test sonuçlarını sabırsızlıkla bekliyoruz.. 

Banalım kilometrede ne kadar lira yakacak. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

15 sene çok rahat gider. Piller gelecekte biraz daha ucuzlar. 
 

şöyle düşünün ama. Pil ve yürüyen aksam dışında masrafı hiç olmayacak. Motor şanzıman ve türlü ekipmanlar yıllarca masraf çıkarmayacak. Yeni nesil arabalarda 5 yaşından sonra ufak ufak masraf başlıyor. 15-20-30 senesine gelindiğinde bir çok masraf yapılmış olacak. 


evden şarj ediliyorsa yakıt sarfiyatıyla ya başabaş geliyordur ya da elektrikli daha kârlıdır


30 senenin sonunda

dayımın 99 ford transit sadece mazot alınıyor  tık yok hala nazar değmesin :D 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mehmet Ozyurek yazdı:

Test sonuçlarını sabırsızlıkla bekliyoruz.. 

Banalım kilometrede ne kadar lira yakacak. 

amerikadan bir ceo, pilliler için biz hiçbir zaman daha ekonomik olacak demedik demişti, vardır bir bildiği

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Gök yazdı:

dayımın 99 ford transit sadece mazot alınıyor  tık yok hala nazar değmesin :D 


Yeni nesiller dedik ama :) bak adam aylık 3000km yolun 1000’ini sanayiye gitmeye harcamış :) 

 

gençler, 5-10 sene tüm arabalar elektrikli olacak. Pahalı veya ucuz. Yapacak bir şey yok :) 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
(düzenlendi)
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

aylık 3000km yolun 1000’ini sanayiye gitmeye harcamış

şahan lem o

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

gençler, 5-10 sene tüm arabalar elektrikli olacak

puıtinden önce de almanya kömür santrallerini kapatmıştı, çok değil 7 aylık mevzu :fiuw:

bi 7 ay sonra çipsiz karbüratörlü sıfır araba imkansız üiretilmez diye bilir misin soru bu aslında, her an herşey değişebilir

tarihinde Çağlar Bayur tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

şahan lem o

puıtinden önce de almanya kömür santrallerini kapatmıştı, çok değil 7 aylık mevzu :fiuw:

bi 7 ay sonra çipsiz karbüratörlü sıfır araba imkansız üiretilmez diye bilir misin soru bu aslında, her an herşey değişebilir


Hadi şimdiden alışalım. 100km’de kaç kw yakıyor st?  😁

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


Hadi şimdiden alışalım. 100km’de kaç kw yakıyor st?  😁

8tl idi bir zamanlar, 18 tl omuştur

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

8tl idi bir zamanlar, 18 tl omuştur


dün lionel otele şöyle bir araba yaklaştı. Bu olmasın 18 olan :) images?q=tbn:ANd9GcQuvfD462R1iS-nd7i2ETA

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erdem Doğan

Transit denince akla hemen dolu kasa ile uzun menzil geliyor. Bu yüzden herkes olumsuz yorum yapmış ama kısa mesafe dağıtım işinde normal araçlara göre mantıklı oluyor. Burada postane aşağıdaki araçla dağıtım yapıyor. Geçen sene normal araçla gelip her 3 evde bir stop edip tekrar çalıştırıyordu. Sabahın erken saatinden akşama kadar kaç kere marş stop yaptığını, aracın ne kadar yıprandığını ve ne kadar yüksek tüketimi olduğunu düşünün. Bu elektrikli araçla ne marş ne de stop derdi var şimdi. En azından motor masrafı olmayacak bırakın yakıt tüketimini.. Ki yakıt tüketimi olarak en az yakan içten yanmalı aracın 3/1 i kadar yakıyor.. 5 sene sonra pil masrafı çıksa ne olacak? Kim diyor elektrikli araç normal araçtan daha ekonomik değil diye. Gelsin beri :nargile:

 

streetscooter-foto.jpg

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Sıcak motorda çok marş fazla sorun çıkarmaz bence. Yoksa start stop yapmazlardı. Ama elbette eksisi vardır. 
 

şehir içinde aşırı tüketim oluyor ticaride. Elektrikte geri kazanım da olunca yakıt çok düşer. Tabi şirketin bir de 22kw ev şarj tipi kutu yapması lazım. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Erdem Doğan yazdı:

Burada postane aşağıdaki araçla dağıtım yapıyor.

 

Bu işlerde çok yaksa bile elektrikli kullanılmalı zaten.. 

Yorum bağlantısı
Erdem Doğan
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Sıcak motorda çok marş fazla sorun çıkarmaz bence. Yoksa start stop yapmazlardı. Ama elbette eksisi vardır. 
 

şehir içinde aşırı tüketim oluyor ticaride. Elektrikte geri kazanım da olunca yakıt çok düşer. Tabi şirketin bir de 22kw ev şarj tipi kutu yapması lazım. 

Start/stop ile normal stop edip calistirma cok farkli ama. Birinde motor yaglama devam ediyor. Ayrica aku/mars motoru da ona göre yapilmis. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...