İçeriğe Yönlendir

Mazot Fiyatları Eskisi Gibi Benzinden Ucuz Olur mu?


Sedat Demircan

Recommended Posts

Sedat Demircan

arkadaşlar mrb.hayırlı akşamlar,2021 ekim ayında dizel otomatik egea aldım sebebi de dizelin az yakması ve o sıralarda dizel+otomatik ikilisinin çok satanlarda başı çekiyo oluşuydu o sırada malum 10 ay öncesinde mazot 8 tl idi fulledim ve bedavaya gezdim ilk aylar ,dolar 9.30 du tabii o sırada ve 3-4 ay içinde herşeyde sıçrama oldu güzelim türkiyenin alım gücü bitti malum şuan 26 tl mazot iken benzin 21 tl...benim merak ettiğim asıl konu sizce bu ülkede mazot tekrar benzinden 1-2 tl ucuz hale gelebilir mi?bu mazotun artması dünya genelinde tüm ülkelerde mi oldu yoksa sadece bizim ülkede mi bilen varsa ona göre bi çıkarımda buluncam da:) gerçekten bazen satıp lpg li alayım diyorum sonra arabama ettiğim emekler yaptıklarım vs gözüme gelip vaz geçiyorum:) dünya genelinde doğal gaz fiyatları tepe yaptı aşırı arttı ama bizde lpg o denli artmadı bizim ülkede çoğu şey gibi bu da mı ters oluyo anlamış değilim tamam lpg artsın demiyorum hiç biri artmasın ama mazot geçen sene benzinden ucuz ve lpg ile yakıt tüketimi olarak tl bazında aynı yakıyorken şuanda aracım 1.5 tl yakıyo ve lpgliler 1 tl anca yakıyo...demekki mazota daha bi fazla zamcık gelmiş bizim ülkedemi böyle dünyada da böyle mi arkadaşlar?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
(düzenlendi)

güncelleme konusunda yazışmıtşık, mazot tüm dünyada daha pahalı, sebebi ise ilgili her coğrafyadaki algı medyası tarafından farklı şekilde lanse edilmekte. sonucu değiştirimez tüm dünyada daha pahalı, lpg mutfak yakıtı aynı zamanda, onda maliyet desteği daha fazla. sizin satın aldığınız dönemde maaş zamlarını frenlemek için mazota da aynı destek verildi bizde, sonra kasa da papel bitince destek te bitti

tarihinde Çağlar Bayur tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tevfik Işık

Dizel avrupa genelinde benziden daha pahali. Bizde de oyle oldu. Muhtemelen boyle devam edecek. En kotu fiyatlari esitlenmeye yakin bir seviyeye gelir...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Cihat

sat 1.6 e-torq otomatik al lpgli, tüm aksesuarlarını o araca takarsın böylelikle emeklerinin kaybolması gibi bir derdin olmaz. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Onur Bulut

Turbo benzinli birde lpg uyumlu araçlar şuan çok cazip yakıt konusundada üzmüyorlar.  Artık hiç bir şey eskisi gibi olmayacak.

Yorum bağlantısı
Ozkan çoban
Onur Bulut yazdı:

Turbo benzinli birde lpg uyumlu araçlar şuan çok cazip yakıt konusundada üzmüyorlar.  Artık hiç bir şey eskisi gibi olmayacak.

Turbo ve lpg çelişiyor hocam :) uyumlu motoru da ilk defa duydum

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ozkan çoban yazdı:

Turbo ve lpg çelişiyor hocam :) uyumlu motoru da ilk defa duydum

Neden? Turbo olup direkt enjeksiyon olmayan motorlar var. Turbo olunca lpg daha güzel yanar. 


 

Yunanistan harici avrupa’da mazot ya benzine eşittir ya da daha pahalıdır

 

şu an yunanistan’da 0,20 euro benzin pahalı sadece

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Cihat
(düzenlendi)
Ozkan çoban yazdı:

Turbo ve lpg çelişiyor hocam :) uyumlu motoru da ilk defa duydum

çoğu turbo direk enjeksiyonlu araç lpgye uyumlu sadece kitleri daha pahalı.  forumda lpgli kuga ile 80-100.000 km yapan abilerimiz vardı konuları duruyordur.

tarihinde Mehmet Cihat tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Onur Bulut
Ozkan çoban yazdı:

Turbo ve lpg çelişiyor hocam :) uyumlu motoru da ilk defa duydum

Çelişen bir durum yok. Arkadaşlar sağ olsun gereken açıklamaları yapmışlar. :nargile:

Yorum bağlantısı
Ümit Türk

Her şey gelişir ve değişir. 

Benzinli kullandım dizele göre daha az kilometre ve daha çabuk bitmesi. Ama benzinli araç gibisi yok. 

Lpg'li kullandım. Oldukça ekonomik olduğunu alenen fark ediyorsun ve daha fazla geziyorsun. Benzinde yarı yarıya ucuz.  Lpg'li araçları performanstan ötürü sevmiyorum açıkcası. 

Dizel kullanıyorum. Oldukça memnunum. Evet motorin akaryakıt pahalı ama verdiği performansı çok hoşuma gidiyor.  

30 lara kadar çıkıp 22-23 TL ye kadar düşüyorsa yine düşer mi ? Hiç belli olmaz. 35 40 lara bile çıkar. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Fark 5,7 olmuş yalnız. Uzun yolda benzinli kârlı. Şehir içinde hemen hemen aynı yakıyorlar diyebiliriz


@Ümit Türk performansı değilde düşük hızlarda verdiği tork hissi hoşunuza gidiyordur. Küçük arabalarda dizellerin neredeyse tamamı benzinlilerden daha güçsüz

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Tuğberk Avar

Mazot benzinden ucuz olmaz. Dünyada da mazot daha pahalı. Birçok sebep sayılabilir buna neden olarak. Mazotun üretim maliyeti daha fazla ikinci olarak son yıllarda mazota olan yoğun talep çok miktarda benzinin elde bekletilmesine neden oldu bu da ekstra maliyet rafineriler için filan. 

 

Bir diğer konu da turbo benzinli araçlar yaygınlaştırılıyor mazotlu taksilerin emisyon vs. mevzularıyla kısıtlanıyor üretimi. 

 

Hala benzinli bir araca göre daha performanslı ve daha az yakıt giderim var. Aradaki fark uçuruma dönerse benzin avantajlı hale gelir yoksa dizel az yakması ve performans nedeniyle avantajını korur. 

 

Dizelden direkt elektrikli araca geçmeyi planlıyorum gelecekte, turbo benzin veya hibrit filan uğraşmam. 

 

Yerli ve milli togg olur belki üretilebilirse :D

Şaka bi yana var Tesla hayalimiz du bakalım :)

 

Fazla uzattık hocam tekrar söyleyelim mazot tekrar benzinin altına düşmez artık ekstrem bi gelişme haricinde. Fark daha da açılabilir ilerde.

Yorum bağlantısı
Ümit Türk
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Küçük arabalarda dizellerin

Mesela hangi araçlar bunlar? 

 

1.4 benzinli 97hp era kullandım. 

Şuan da 1.3 95hp Egea kullanıyorum. 

Aradaki farka bakınca Egea daha hızlı geliyor bana. 

 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ümit Türk yazdı:

Mesela hangi araçlar bunlar? 

 

1.4 benzinli 97hp era kullandım. 

Şuan da 1.3 95hp Egea kullanıyorum. 

Aradaki farka bakınca Egea daha hızlı geliyor bana. 

 

Öyle değil. Aynı modeller arasında. Mesela dizel c5 aircross ile dizel aircross gibi

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Ben de tork-beygir grafiğine bakarım. Arabayı 2000 devirde kullanırken 6000 devirdeki beygiri neyleyim. Bana 2000 devirdeki beygirler lazım. 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Mahmut Yıldız yazdı:

Ben de tork-beygir grafiğine bakarım. Arabayı 2000 devirde kullanırken 6000 devirdeki beygiri neyleyim. Bana 2000 devirdeki beygirler lazım. 

görece büyük hacim lazım onun için.

Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu

Benzin zaten ucuzdu, 

Eski yanlış sistemde uzun yıllar yaşadığımızı için yanlış = normal oldu.

Şimdi olması gereken olunca insanımız şaşırıyor tabi.

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
Doğan Arşiray yazdı:

görece büyük hacim lazım onun için.

Hacim bizi bozar

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Celal Aydın
Mahmut Yıldız yazdı:

Ben de tork-beygir grafiğine bakarım. Arabayı 2000 devirde kullanırken 6000 devirdeki beygiri neyleyim. Bana 2000 devirdeki beygirler lazım. 

Bu yüzden Turbo +1

Sürücüyü yormuyor, ralli moduna gerek duydurmuyor, gaza az bir şey dokununca araba öne atıyor kendini.

Atmosferik sürekli yüksek devir-düşük vites istiyor.

Yorum bağlantısı

bu ülkede bu bidaha olmaz diye hiçbir zaman konuşulamaz bana göre olurmu olur çünkü napsak ya birazda şöylemi denesek diyerek genelde işler yürüyor

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
Celal Aydın yazdı:

Bu yüzden Turbo +1

Sürücüyü yormuyor, ralli moduna gerek duydurmuyor, gaza az bir şey dokununca araba öne atıyor kendini.

Atmosferik sürekli yüksek devir-düşük vites istiyor.

Turbo benzin-turbo dizel kıyasında bile buna bakarım.

 

Yorum bağlantısı
Celal Aydın
Mahmut Yıldız yazdı:

Turbo benzin-turbo dizel kıyasında bile buna bakarım.

 

1600 d/dk'da max torku veren motor candır.

Beygiri, yüksek hacimli atmosferik motora göre düşük olsa da olur. Sonuçta sürekli yarışmıyoruz kimseyle.

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
Celal Aydın yazdı:

1600 d/dk'da max torku veren motor candır.

Beygiri, yüksek hacimli atmosferik motora göre düşük olsa da olur. Sonuçta sürekli yarışmıyoruz kimseyle.

Torka değil, beygire bakacağız. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Celal Aydın
Mahmut Yıldız yazdı:

Torka değil, beygire bakacağız. 

Aslında bakılacak çok şey var. Şanzıman, dişli oranları, tekerlek çapı, aerodinamik tasarım gibi :)

Fevkalade tork-beygir grafiğine sahip motor üretilsin, adam gibi şanzımanı tahrik etmediği sürece çöp bence.

 

Ben Lpg'li 1.4 fiestam ile mutluyum :D 

Araba sollamaya çıkabiliyorum, düşük viteste gazlayınca gitmem demiyor, makul yakıyor, daha ne isteyeyim.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...