İçeriğe Yönlendir

Mondeo MK3 Çalışmama ve Su Eksiltme Sorunu


Mücahit Erdem

Recommended Posts

Mücahit Erdem

Herkese iyi akşamlar. Aracımda yaşadığım iki adet sorun var. Birincisi araç su eksiltiyor ama hiç bir yerde kaçak görünmüyor. yedek su deposunu ve kapağını değiştirdim, kapak orjinal.termostat orjinal ve sağlam kontrol ettirdim.devir daim geçen sene değişti.su eksiltme haricinde aracın çekişinde gidişinde çalışmasında hiç bir anormallik yok. Diğer sorun ise araç olur olmadık zamanda geç çalışıyor. Bazen on gün boyunca normal çalışıyor sonra tekrar zor çalışıyor. Bir kere çalıştıktan sonra diğer marşlarda problem olmuyor. Bir ay kadar önce bu şekilde zor çalışırken marş dinamosunun dişlisi bozuldu değiştirdim. Bu problemler haricinde araçta hiç bir sıkıntı görünmüyor. Pompacı kontrol etti pompa sağlam görünüyor ama 3 enjektörün değerleri yüksek çıkıyor söküp tezgaha bağlayıp revize etmek gerekir dedi ancak rölanti bozukluğu, hararet yükselmesi, egzozda duman gibi hiç bir problem yok o yüzden enjektörlere dokundurmak istemedim. Bu sorunları nasıl çözebilirim?  Aracımı seviyorum ancak böyle şeyler soğutuyor. Araç 2007 MK3 dizel otomatik 249.000 km de 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mücahit Erdem yazdı:

enjektörlere dokundurmak istemedim.

dokunmayın, dokunacaksa da mondeo enjektörünü bilen dokunsun dükkanı iyice araştırıp dokundurtun o enjektörlere, su kaçağı içn termostat gövdesine / boru kelepçe noktalarına baktırın kılcal ince çatlak vs.

ve deviradim kaçağına, ince ince kaçar buharlaşır başta

Yorum bağlantısı
Mücahit Erdem
Çağlar Bayur yazdı:

dokunmayın, dokunacaksa da mondeo enjektörünü bilen dokunsun dükkanı iyice araştırıp dokundurtun o enjektörlere, su kaçağı içn termostat gövdesine / boru kelepçe noktalarına baktırın kılcal ince çatlak vs.

ve deviradim kaçağına, ince ince kaçar buharlaşır başta

Çağlar abi su kaçağı için tüm hortumları ve bağlantı noktalarıni kontrol ettim/ettirdim, kacak görünmüyor. Özellikle uzun yolda araç ısınınca ve performansli kullanınca eksiliyor su. İki hafta önce 1000 km lik yoldan geldim yolda iki defa su eklemek zorunda kaldım, minimum seviyenin epey altına inmişti. Ustalara bu şekilde tarif ettiğimde contadan şüphelinip hortumlarda şişlik var mı diye bakıyorlar ama herşey normal görünüyor. Geçen hafta tüm suyu boşaltıp yeniden antifriz koydurdum kacirirsa renk versin belli olsun diye kaçırdı ama renk vermedi 

Yorum bağlantısı
Ümit Türk
Mücahit Erdem yazdı:

Çağlar abi su kaçağı için tüm hortumları ve bağlantı noktalarıni kontrol ettim/ettirdim, kacak görünmüyor. Özellikle uzun yolda araç ısınınca ve performansli kullanınca eksiliyor su.

Fiesta aracımda yukarıda anlattığınız durumu yaşadım. Sorun radyatör boru bağlantısının yapıldığı yerde çatlak çıktı. Ustama gittiğimde bir türlü bulamamıştık. Güneşli bir havada park halinde altında su olduğunu görünce fark ettim nereden geldiğini. Tamirle uğraşmadım direkt radyatörü değiştirdim. Sorun çözüldü. 

Bence radyatörleri kontrol ettirin ince de olsa mutlaka kendini belli eder. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mustafa Şahin2

Devirdaimi elemişsiniz fakat devirdaimden şüphelendim. Montajı doğru olmamış olabilir, parçada sıkıntı olabilir. Bende de aynı durum vardı devirdaimden ufak ufak kaçırmış

Yorum bağlantısı
Mustafa Karahan

Genleşme kabından basınçlı hava uygulayıp bakabilecek bir usta yok mu? O şekilde daha net sonuç olabilirsiniz. 

Yorum bağlantısı
Mücahit Erdem

Conta zarar görmüş olabilir araba bekleyince de piston tepelerine su sızdırıyor bu yüzden zor çalışıyor ve su eksiltiyor diye yorum yaptı usta. Ama bana mantıklı gelmedi çünkü kurban bayramından beri su eksiltiyor araç, toplamda 5000 km ye yakın yol yaptım su ekleyerek. Araçta da hiç bir anormallik yok. Bir aydır da düzensiz aralıklarla zor çalışma yapıyor. Beklesin beklemesin sıcak soğuk fark etmiyor. On gün boyunca hiç zor çalışma yapmadı iki gündür sürekli zor çalışıyor 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

durduğu yerde bloğun içine su sızarsa, ilk marşa piston kolu aramızdan ayrılır, veya motor kitlenir kalır o biraz ütopik olmuş

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Mücahit Erdem

Herkese iyi akşamlar. Hafta başında yağ dolum kapağında altında tahinlesme görünce aracı ustaya bıraktım. Üst kapak söküldü, kapakçıya gitti kapak sağlam çıktı, rektefeci geldi aracın başına bloğu kontrol etti pistonlarda falan aşınma hiç yok, blok sağlam dedi. Conta zaten çelik conta, gözle görünür bi zarar da yok tam olarak suyun motara nerden girdiğini tespit edemedik. Kapak bugün taşlanmış, usta da toplalim belki contada kılcal çatlak vardı yenisini takınca çözülecek diyor. Çok sinir bozucu bir durum. Başka nerede olabilir sorun, Cağlar abi özellikle senin yorumlarına ihtiyacım var 

IMG-20220929-WA0005.jpg

IMG_20220928_124309.jpg

IMG_20220928_123237.jpg

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mücahit Erdem yazdı:

yağ dolum kapağında altında tahinlesme görünce aracı ustaya bıraktım

olan olmuş da, bir tek orada bir şey görünce koca motor sökülmez, artı conta elenmiş oldu bundan sonra geç çalışma vs olursa ya kızdrıma bujisi ya da enjektör ömrünü doldurdu

Yorum bağlantısı
Mücahit Erdem
Çağlar Bayur yazdı:

olan olmuş da, bir tek orada bir şey görünce koca motor sökülmez, artı conta elenmiş oldu bundan sonra geç çalışma vs olursa ya kızdrıma bujisi ya da enjektör ömrünü doldurdu

Sadece o değil abi motor çalışırken sıkışıp marşı kesiyordu. Üçüncü dördüncü marşta çalışıyordu. Enjektörleri Delphi yetkili servisinde epey Mondeo yapmış referanslari sağlam bir ustada tezgaha baglattim temiz çıktı. Kızdırma bujilerinin de bir tanesi arızalıymis hepsini değiştirecegim. Ama geç çalışma olayını tam olarak anlatamadım. Gıy gıy deyip kesiliyor sıkışıyordu motor. İki üç kere böyle sıkışıp sonra çalışıyordu 

Yorum bağlantısı
Mücahit Erdem
Sani Gerşon yazdı:

Marş motoru arızalıydı belki, marşı kesiyordu?

Bir buçuk ay kadar önce bu şekilde marş basarken yine sıkıştı ve marş dişlisi bozuldu boşa çevirmeye başladı. Sonrasında sökülüp temizlenip dişli değişti

Marş esnasında sıkışmanın videosu çektim. Onu foruma nasıl yükleyebilirim

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Mücahit Erdem yazdı:

Bir buçuk ay kadar önce bu şekilde marş basarken yine sıkıştı ve marş dişlisi bozuldu boşa çevirmeye başladı. Sonrasında sökülüp temizlenip dişli değişti

Marş esnasında sıkışmanın videosu çektim. Onu foruma nasıl yükleyebilirim

Youtube'a yükleyip buradan link paylaşabilirsiniz.

Yorum bağlantısı
Mücahit Erdem
Sani Gerşon yazdı:

 

Conta olarak elring mi tavsiye edersiniz glaser mi. Bulunduğum ilde glaser var elring için sipariş vermem ve haliyle iki üç beklemem gerekecek. Fiyat farkı yok 

Yorum bağlantısı
Zafer Oflu

Babamın arabasında benzer sorun olmuştu. Radyatörde küçük bir kaçak vardı. Araba sıcakken zaten hemen buharlaştığı için kendini göstermiyordu. Radyatör değişti ve sorun çözüldü. Ancak sizin araçta da böyledir diyemem. Sadece ihtimal içine bunu da katabilirsiniz.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Mücahit Erdem yazdı:

Conta olarak elring mi tavsiye edersiniz glaser mi. Bulunduğum ilde glaser var elring için sipariş vermem ve haliyle iki üç beklemem gerekecek. Fiyat farkı yok 

Orjinali yok mu? İki markayı da duymadım.

Bir de bu tip parçalarda bırakın ustanız halletsin. Sonra bir şey olursa "sen aldın böyle oldu" diyebiliyorlar.

Yorum bağlantısı
Mücahit Erdem
Sani Gerşon yazdı:

Orjinali yok mu? İki markayı da duymadım.

Bir de bu tip parçalarda bırakın ustanız halletsin. Sonra bir şey olursa "sen aldın böyle oldu" diyebiliyorlar.

Orjinali yok maalesef. Usta kendi parçacısına liste yaptırdi. Listedeki parçaların çoğu yan sanayi hiç duyulmamış markalar olduğu için kendim İstanbul'dan sipariş verdim 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

contanın , bilyanın, o ring in orjinali olmaz zaten söz konusu markalar iyi üreticilerdir

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

İki sorunu harmanlamayın. 
Bence marş dinamosu bozuk. 
Geç çalışma sebebi de marş dinamosu.
Dişli tam çıkamadığı için volana oturmadı ve dişli bozuldu.  
Soğuk havada bu sorun oluşuyorsa akü de bozuk olabilir.  
 

Motor sıkışmaz, bunu eleyin. Sıkışıyor olsa başka bir çok belirti görürdünüz.  

Bu sebeple geç çalışmayı su kaçağı ile ilişkilendirmeyin.
 

Su kaçağına gelince.  
Yağda su varmı, suda yağ var mı buna net okarak bakılmalıydı.  
Yoksa o motor açılmamalıydı.  
 

Kaçak sıkışınca oluşuyor bu belli,  Motor ısındığı ve hararet yükseldiği zaman motor bloğunun arka kısımlarına ve radyatöre bakın. Devir daime bakın. 

Blokta tapalar olmalı. Oralardan kaçıyor da olabilir.  
 

Yorum bağlantısı
Mücahit Erdem
Mehmet Ozyurek yazdı:

İki sorunu harmanlamayın. 
Bence marş dinamosu bozuk. 
Geç çalışma sebebi de marş dinamosu.
Dişli tam çıkamadığı için volana oturmadı ve dişli bozuldu.  
Soğuk havada bu sorun oluşuyorsa akü de bozuk olabilir.  
 

Motor sıkışmaz, bunu eleyin. Sıkışıyor olsa başka bir çok belirti görürdünüz.  

Bu sebeple geç çalışmayı su kaçağı ile ilişkilendirmeyin.
 

Su kaçağına gelince.  
Yağda su varmı, suda yağ var mı buna net okarak bakılmalıydı.  
Yoksa o motor açılmamalıydı.  
 

Kaçak sıkışınca oluşuyor bu belli,  Motor ısındığı ve hararet yükseldiği zaman motor bloğunun arka kısımlarına ve radyatöre bakın. Devir daime bakın. 

Blokta tapalar olmalı. Oralardan kaçıyor da olabilir.  
 

Marş dinamosu bozuldu dişlisi değişti abi zaten. Bende iki sorunun bağımsız olduğunu düşünüyordum iki ay önce yedek su deposu kapağını orjinal olarak değiştirdim sonra da yedek su deposunu değiştirdim. Değiştirirken antifirizi komple boşaltıp su doldurdum temizlensin diye suyu koyduktan sonra çalışırken sıkışıp çalışmama sorunu başladı. Sonra suyu boşaltıp antifiriz koydurdum antifiriz koyduktan sonra su eksiltmesi arttı, çalışmama sorunu çoğaldı en son da motor yağı tahin kıvamına geldi ve üst kapağı açtık. Bunlardan yola çıkarak şöyle yorum yaptım bende öncesinde kılcal çatlak vardı ben suyu değiştirince sistemi yeni su girdi ve tıkalı yerleri açtı sorun başladı, yeni antifrizi de koyunca delik iyice açıldı ve yağı köpürttü. Antifirizi koymadan önce yağa su karışma yoktu

Yorum bağlantısı
Mücahit Erdem

Tekrar merhaba. Aracı dün akşam teslim aldım kısa bir sürüş yaptıktan sonra tekrar marşa bastığımda tıkır tıkır ses geldi zor marş aldı. Bugün sabah marş otomatiğini ve dislisini değiştirdim işe geldim öğle arasında tekrar bastım yine motor sıkışıyor. Üç dört denemeden sonra zorlanarak çalışıyor. Sebebi ne olabilir abiler artık kafayı yemek üzereyim. Silindir kapak contası değişti kapak teste gitti sorun görülmedi, yüzeyi taşlandı, kızdırma bujileri değişti, conta ve oringler yenilendi, enjektörler teste gitti sorun görülmedi. Ustayla görüştüm deneme yanılmayla şunu mu değiştirsek bunu mu değiştirsek diyor. Maddi manevi daraldim sorunu nerede aramalıyım

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Demiştim ben, zor çalışmanın motorla bi alakası yok. Bence başka bi yerde sorun olmalı.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...