İçeriğe Yönlendir

Kasko Poliçemin Tutarını Nasıl Düşürürüm


Mehmet Ozyurek

Recommended Posts

Mehmet Ozyurek

Selam arkadaşlar. 

Malumunuz olduğu üzere, kasko primlerinde ciddi bir artış var. Öncelikle buna kısa bir açıklama yapayım. 

 

Sigorta şirketleri 2021'de poliçe yaparken günün şartlarına göre fiyatlama yaparak prim tutarı belirledir. Ancak mevcut poliçeler daha 2-3 aylıkken araç ve parça fiyatlarında % 300'e varan artışlar oldu. Bunu hiç bir sigorta şirketi ön göremedi, mevcut poliçelerdeki enflasyon oranı % 10 seviyelerinde idi. Araç fiyatlarındaki artış; çeşitli sebepler ile enflasyonun da çok üstünde oldu. Kasım 2021 de 153 bin lira araç bedeli ile sigortaladığım araç bu ay pert oldu ve dosyası kapanmak üzere, ödenecek olan rakam 455 bin lira. 

Hal böyle olunca, sigorta şirketleri öncelikle primleri günün şartına göre yükselttiler. Yeni poliçe yaparken de yıllık enflasyonun % 80 civarında olacağını ön görerek olması gereken rakamın en az % 40 fazlası ile poliçe üretiyorlar.  Rakamlar büyüdüğü için bu %40 bile çok etkiliyor. 

 

Enflasyona müdahale edemiyoruz. Kasko poliçesini tuvalet kağıdı gibi stoklayamıyoruz da.

O zaman nasıl tedbirler alabiliriz?

En iyi tedbir doğru poliçe almaktır. Doğru poliçe, ihtiyaçların doğru belirlendiği gereksiz teminatların çıkarıldığı, gerekirse önemsiz konulardan tavizlerin verildiği poliçeler üretmektir. 

Neler yapılabilir

1-a) Sigorta şirketlerinin çoğunda meslek indirimleri vardır. Ayrıca meslekler dışında gruplar için de indirimler vardır. Bu indirimler % 35 lere kadar çıkabilmektedir. Allianzdaki meslek ve grup indirimlerinin listesini eklemiştim. Burada 

1-b) Meslek indirimlerinde bazı şirketlerde eşlerin mesleklerindeki indirimlerden de faydalanıyoruz. Allianzda bu mümkün. 

1-c) Meslek indirimlerinde emekli olmuş olsanız bile emekli olduğunuz mesleğin indiriminden faydalandırabiliyoruz, bazı grupların emeklileri için de indirimler söz konusu. 

2- Sürücü kısıtlaması; bazı şirketlerde kaskoda sürücü kısıtlanabilir. iki sürücüye kadar kısıtlama yapmak mümkün. Tek sürücü girilirse kasko primi %20, iki sürücü girilirse % 15 düşer. Dez avantajı; şayet üçüncü bir kişi kullanırken kaza olursa, hasar aynı oranda eksik ödenir.  Bu unutulmamalıdır. Sürücü kısıtlayabilmek için sürücülerin 30 yaşından büyük ve en az 3 yıllık ehliyeti olması gerekir. 

3- İkame araç; çoğu kaskoyu çalışırken standart 7 gün ikame araç verilecek şekilde çalışıyoruz. Bu süre sıfıra inebilir veya 15 güne çıkarılabilir. Buna ihtiyaç yoksa yada aracın yokluğu sizi çok mağdur etmeyecekse ikame araç almamak mantıklı olacaktır. 

4- Deprem bölgesinde değilseniz, deprem teminatını muafiyetli olarak alabilirsiniz. mümkünse hiç almayabilirsiniz. 

5- Orijinal cam teminatı, aracınızın mevcut camı yan sanayi ise poliçenizde orijinal cam almayın, bu teminatı alsanız bile zaten orijinal cam alamazsınız. Aracınızın camı orijinal ise bile yan sanayi cam tercih edebilirisiniz. Yan sanayi camlar kötü değildir. 

6- Geniş kapsamlı yetkili servis poliçeleri yerine özel servis anlaşmalı poliçeler alabilirsiniz. Bu poliçe onarım yerinizi kısıtlayacaktır ancak primi de % 30-35 lere varan oranda düşürecektir. 

7- Çok tasviye etmiyor olmakla birlikte araç bedelinin % 2 veya % 4'ü oranında muafiyetli poliçeler alabilirsiniz. 

8- Anaktar kaybı vb önemsiz teminatların limitlerini düşürebilirsiniz veya çıkarabilirsiniz.

9- Ödeme yaparken kendinizin faizsiz taksitlenirebileceği kredi kartlarınız varsa, kasko poliçesini peşin alıp kendiniz taksitlendirebilirsiniz. 

======

10- Hasarsızlık indirimlerinizi koruyun, günümüzde bu çok önem kazandı. Poliçenizi çok etkilemiyorsa hasarsızlık koruma teminatı alın. 

Ufak tefek hasarlarda kusurlu iseniz veya kazanız tek taraflı ise kaskodan dosya açtırmayın.

Aynı özeni trafik sigortalarınızda da gösterin, çünkü artık onların da primleri çok yüksek. 

Mini onarım kullanımlarında dikkatli olun, bazı şirketlerde mini onarım hasar dosyası açılarak yapılır ve koruma sadece yenileme aynı şirketten yapılırsa geçerli olur. Şirket değişimlerinde indirim bozulur. Bu yıl ucuz olan kasko şirketiniz seneye çok yükselirse vereği koruma hizmeti bir işe yaramaz. Başka şirkete geçmek isterseniz de indiriminiz bozuk olur. 

 

Aklıma sonradan gelecek detaylar olursa ekleme yapacağım. 

 

  • Beğen 31
  • Teşekkür 13
Yorum bağlantısı
Mustafa Erkan

Mehmet bey verdiğiniz bilgiler, kıymetini bilen için altın değerinde. Çok teşekkür ederim. İki senedir babama ait bir araç daha olduğu için ikame araç almıyordum. Buna ek olarak tek şoför  ve meslek indirimi de talep ederek oldukça avantajlı fiyatlardan kasko yaptırıyorum.  Eğer mümkünse bundan sonra verdiğiniz listede yer alan orjinal cam yerine yan sanayi cam ve anahtar kaybını da kullanmayı düşünüyorum. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

Ben de başlığı görünce Mehmet abi de bize soruyorsa biz hepten hapı yuttuk dedim. :D 

  • Beğen 2
  • Mutlu 11
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Selim Bilgin yazdı:

Ben de başlığı görünce Mehmet abi de bize soruyorsa biz hepten hapı yuttuk dedim. :D 

klübe hoşgeldin ben de şifresini çalmışlar diye mesaj attım

vesile ile sigorta firmaları poliçeleri ucuzlatmak için ne yapıyor?

mesela 1: aynı işlem için latteli plazaya 1000, çaydanlıklı sanayiye 100 ödemeye devam mı?

mesela 2: filo kaza riski ile normal müşteri riskini ayıracak

bir çalışma olamaz mı?

  • Beğen 3
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Enes Talha Tüfekçi
Mehmet Ozyurek yazdı:

Selam arkadaşlar. 

Malumunuz olduğu üzere, kasko primlerinde ciddi bir artış var. Öncelikle buna kısa bir açıklama yapayım. 

 

Sigorta şirketleri 2021'de poliçe yaparken günün şartlarına göre fiyatlama yaparak prim tutarı belirledir. Ancak mevcut poliçeler daha 2-3 aylıkken araç ve parça fiyatlarında % 300'e varan artışlar oldu. Bunu hiç bir sigorta şirketi ön göremedi, mevcut poliçelerdeki enflasyon oranı % 10 seviyelerinde idi. Araç fiyatlarındaki artış; çeşitli sebepler ile enflasyonun da çok üstünde oldu. Kasım 2021 de 153 bin lira araç bedeli ile sigortaladığım araç bu ay pert oldu ve dosyası kapanmak üzere, ödenecek olan rakam 455 bin lira. 

Hal böyle olunca, sigorta şirketleri öncelikle primleri günün şartına göre yükselttiler. Yeni poliçe yaparken de yıllık enflasyonun % 80 civarında olacağını ön görerek olması gereken rakamın en az % 40 fazlası ile poliçe üretiyorlar.  Rakamlar büyüdüğü için bu %40 bile çok etkiliyor. 

 

Enflasyona müdahale edemiyoruz. Kasko poliçesini tuvalet kağıdı gibi stoklayamıyoruz da.

O zaman nasıl tedbirler alabiliriz?

En iyi tedbir doğru poliçe almaktır. Doğru poliçe, ihtiyaçların doğru belirlendiği gereksiz teminatların çıkarıldığı, gerekirse önemsiz konulardan tavizlerin verildiği poliçeler üretmektir. 

Neler yapılabilir

1-a) Sigorta şirketlerinin çoğunda meslek indirimleri vardır. Ayrıca meslekler dışında gruplar için de indirimler vardır. Bu indirimler % 35 lere kadar çıkabilmektedir. Allianzdaki meslek ve grup indirimlerinin listesini eklemiştim. Burada 

1-b) Meslek indirimlerinde bazı şirketlerde eşlerin mesleklerindeki indirimlerden de faydalanıyoruz. Allianzda bu mümkün. 

1-c) Meslek indirimlerinde emekli olmuş olsanız bile emekli olduğunuz mesleğin indiriminden faydalandırabiliyoruz, bazı grupların emeklileri için de indirimler söz konusu. 

2- Sürücü kısıtlaması; bazı şirketlerde kaskoda sürücü kısıtlanabilir. iki sürücüye kadar kısıtlama yapmak mümkün. Tek sürücü girilirse kasko primi %20, iki sürücü girilirse % 15 düşer. Dez avantajı; şayet üçüncü bir kişi kullanırken kaza olursa, hasar aynı oranda eksik ödenir.  Bu unutulmamalıdır. Sürücü kısıtlayabilmek için sürücülerin 30 yaşından büyük ve en az 3 yıllık ehliyeti olması gerekir. 

3- İkame araç; çoğu kaskoyu çalışırken standart 7 gün ikame araç verilecek şekilde çalışıyoruz. Bu süre sıfıra inebilir veya 15 güne çıkarılabilir. Buna ihtiyaç yoksa yada aracın yokluğu sizi çok mağdur etmeyecekse ikame araç almamak mantıklı olacaktır. 

4- Deprem bölgesinde değilseniz, deprem teminatını muafiyetli olarak alabilirsiniz. mümkünse hiç almayabilirsiniz. 

5- Orijinal cam teminatı, aracınızın mevcut camı yan sanayi ise poliçenizde orijinal cam almayın, bu teminatı alsanız bile zaten orijinal cam alamazsınız. Aracınızın camı orijinal ise bile yan sanayi cam tercih edebilirisiniz. Yan sanayi camlar kötü değildir. 

6- Geniş kapsamlı yetkili servis poliçeleri yerine özel servis anlaşmalı poliçeler alabilirsiniz. Bu poliçe onarım yerinizi kısıtlayacaktır ancak primi de % 30-35 lere varan oranda düşürecektir. 

7- Çok tasviye etmiyor olmakla birlikte araç bedelinin % 2 veya % 4'ü oranında muafiyetli poliçeler alabilirsiniz. 

8- Anaktar kaybı vb önemsiz teminatların limitlerini düşürebilirsiniz veya çıkarabilirsiniz.

9- Ödeme yaparken kendinizin faizsiz taksitlenirebileceği kredi kartlarınız varsa, kasko poliçesini peşin alıp kendiniz taksitlendirebilirsiniz. 

======

10- Hasarsızlık indirimlerinizi koruyun, günümüzde bu çok önem kazandı. Poliçenizi çok etkilemiyorsa hasarsızlık koruma teminatı alın. 

Ufak tefek hasarlarda kusurlu iseniz veya kazanız tek taraflı ise kaskodan dosya açtırmayın.

Aynı özeni trafik sigortalarınızda da gösterin, çünkü artık onların da primleri çok yüksek. 

Mini onarım kullanımlarında dikkatli olun, bazı şirketlerde mini onarım hasar dosyası açılarak yapılır ve koruma sadece yenileme aynı şirketten yapılırsa geçerli olur. Şirket değişimlerinde indirim bozulur. Bu yıl ucuz olan kasko şirketiniz seneye çok yükselirse vereği koruma hizmeti bir işe yaramaz. Başka şirkete geçmek isterseniz de indiriminiz bozuk olur. 

 

Aklıma sonradan gelecek detaylar olursa ekleme yapacağım. 

 

Ben 2020 model Corolla için yeni yaptırdım. Trafik sigortası için 3.800 ve kasko için 8.600 TL ödedim. Ama ikame araç, yetkili servis, orjinal cam, 1.000.000 TL imm dahil. Bir de devlet memuru olmamız etkili oldu. Geçen sene 2300 TL kasko ödemiştim. Kasko firmaları gelecekteki bütün riskleri bize yükledi bu sene. Seneye 15-20 bin tl kasko normal olur bu gidişle.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Mustafa Erkan yazdı:

Mehmet bey verdiğiniz bilgiler, kıymetini bilen için altın değerinde. Çok teşekkür ederim. İki senedir babama ait bir araç daha olduğu için ikame araç almıyordum. Buna ek olarak tek şoför  ve meslek indirimi de talep ederek oldukça avantajlı fiyatlardan kasko yaptırıyorum.  Eğer mümkünse bundan sonra verdiğiniz listede yer alan orjinal cam yerine yan sanayi cam ve anahtar kaybını da kullanmayı düşünüyorum. 


Anahtar kaybının kaskodan karşılanmadını kimseye önermiyorum ben 

Hem hasarsızlığı bozuyor hem hem hasar kaydı yazılıyor. 
Hem de dışardaki 400 liralık anahtarı servis 2000 liraya yapıyor. 
 

Geçen yıl 250 liralık anahtarı servisten 1000 liraya kaskodan alan bir müşterim 6000 olması gereken kaskosuna 10000 lira ödedi. 

  • Beğen 3
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Hep merak etmişimdir. Misal sabahın 4'ünde acıkıp petrole gidiyorsun, yiyecek alıp çıkacaksın. Telefon arabada kapılar kilitli değil. Alışverişi yapıp iş yerine geçiyorsun ve o ne? telefon kayıp. Kasko sürücüyü koruma altına alıyorsa eşyasını da alması gerekmez mi? 

 

Telefon 14promax slx ie

  • Beğen 3
  • Mutlu 8
Yorum bağlantısı
Fatih Keskin
Servet Aydın yazdı:

Hep merak etmişimdir. Misal sabahın 4'ünde acıkıp petrole gidiyorsun, yiyecek alıp çıkacaksın. Telefon arabada kapılar kilitli değil. Alışverişi yapıp iş yerine geçiyorsun ve o ne? telefon kayıp. Kasko sürücüyü koruma altına alıyorsa eşyasını da alması gerekmez mi? 

 

Telefon 14promax slx ie

slx ie ise alırsın parasını karbüratörlü olsa imkanı yok ödemez di

  • Beğen 1
  • Mutlu 4
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Servet Aydın yazdı:

Hep merak etmişimdir. Misal sabahın 4'ünde acıkıp petrole gidiyorsun, yiyecek alıp çıkacaksın. Telefon arabada kapılar kilitli değil. Alışverişi yapıp iş yerine geçiyorsun ve o ne? telefon kayıp. Kasko sürücüyü koruma altına alıyorsa eşyasını da alması gerekmez mi? 

 

Telefon 14promax slx ie


Bunları kapsayan teminatlar var 

Ancak ayfon 14 ün kılıfını ancak öder 

Var demek için koyulmuş teminatlar bunlar. 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Kutluay Selçuk

ben kasko yaptırıken anahtar kaybolması ve ikame araç klozunu çıkartıyorum,7 gün veya 15 günlük kiralık araç kimsenin işini görmez zaten,birde yetkili serviste tamir olacak diye bir kaidem yok,yetkili servisin çamurluk içindeki davlumbaza,davlumbaz tırnağı takmak yerine 10 tane akıllı vida attığını bizzat gözlerimle gördükten sonra dışarda gözünün önünde yapılması daha iyi benim fikrime göre.

Yorum bağlantısı
Ersen Tapan
Servet Aydın yazdı:

Misal sabahın 4'ünde 

Bunu acenteye sabahın 4'ünde sormak lazım. Gelecek cevaba göre hareket etmeli :koskos:.

  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Servet Aydın yazdı:

Hep merak etmişimdir. Misal sabahın 4'ünde acıkıp petrole gidiyorsun, yiyecek alıp çıkacaksın. Telefon arabada kapılar kilitli değil. Alışverişi yapıp iş yerine geçiyorsun ve o ne? telefon kayıp. Kasko sürücüyü koruma altına alıyorsa eşyasını da alması gerekmez mi? 

 

Telefon 14promax slx ie

sbahın 4ünde çıksam, en son gideceğim yer petrolcü olurdu, de ki gittin, sonraki en son gideceğim yer iş yeri olurdu de ki gittin, 14 XXL alırdım

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Fatih Keskin yazdı:

slx ie ise alırsın parasını karbüratörlü olsa imkanı yok ödemez di

İnce detay 

Mehmet Ozyurek yazdı:


Bunları kapsayan teminatlar var 

Ancak ayfon 14 ün kılıfını ancak öder 

Var demek için koyulmuş teminatlar bunlar. 

Tamam. AyponuMu ne zaman alırım onu de 

Ersen Tapan yazdı:

Bunu acenteye sabahın 4'ünde sormak lazım. Gelecek cevaba göre hareket etmeli :koskos:.

Yok ya ben niye küfür yiyom o saatte arayıp 

Çağlar Bayur yazdı:

sbahın 4ünde çıksam, en son gideceğim yer petrolcü olurdu, de ki gittin, sonraki en son gideceğim yer iş yeri olurdu de ki gittin, 14 XXL alırdım

Alınan menü 3 kişilik 🍆

Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu
Servet Aydın yazdı:

Telefon 14promax slx ie

 

Telefon için ayrı kasko yapılıyor.

Sen paradan haber ver.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Çağlar Bayur yazdı:

aaa konu davet içeriyor

Anektarı olan hala daet diyor ellam

Hasan Karabekiroglu yazdı:

 

Telefon için ayrı kasko yapılıyor.

Sen paradan haber ver.

4500 tl dedim yetmez mi?

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Deprem, anahtar, cam hepsi vazgeçilir. Zaten 2 sürücü yapıyorduk ama yetkili servis onarımı farkına bakıp karar veririm bir daha ki sefere. 

Yorum bağlantısı
Arif Aykın

Bilgiler için çok teşekkürler abi. telefonda da aynı bilgileri vermiştin allah razı olsun.

Yorum bağlantısı
Emre Şimşek

Mercedesim olsa orijinal cam derim ama bizim arabaya gerek yok..

Yetkili servis hariç alacam mümkünse bundan sonra.

Anahtar işi bence de gereksiz.

Deprem mecbur gibi.

2 sürücü yapıyoruz.

Emmi beni 657’den giriyorsun değil mi?

Yorum bağlantısı
Önder Özcan
Mehmet Ozyurek yazdı:


Bunları kapsayan teminatlar var 

Ancak ayfon 14 ün kılıfını ancak öder 

Var demek için koyulmuş teminatlar bunlar. 

Kasko kılıf parası mı ödüyor? :shok: Bu teminatın adı ne?

  • Mutlu 4
Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Önder Özcan yazdı:

Kasko kılıf parası mı ödüyor? :shok: Bu teminatın adı ne?

Koruyucu güvenlik ekipmanları teminatı olabilir 😅

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
Önder Özcan yazdı:

Kasko kılıf parası mı ödüyor? :shok: Bu teminatın adı ne?

Kaybolursa kılıf parası ödüyormuş abi ya da çalınırsa. :tongue2:

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Selim Bilgin yazdı:

Ben de başlığı görünce Mehmet abi de bize soruyorsa biz hepten hapı yuttuk dedim. :D 


Varya aynısını düşündüm bir an :D

Mehmet Ozyurek yazdı:

Selam arkadaşlar. 

Malumunuz olduğu üzere, kasko primlerinde ciddi bir artış var. Öncelikle buna kısa bir açıklama yapayım. 

 

Sigorta şirketleri 2021'de poliçe yaparken günün şartlarına göre fiyatlama yaparak prim tutarı belirledir. Ancak mevcut poliçeler daha 2-3 aylıkken araç ve parça fiyatlarında % 300'e varan artışlar oldu. Bunu hiç bir sigorta şirketi ön göremedi, mevcut poliçelerdeki enflasyon oranı % 10 seviyelerinde idi. Araç fiyatlarındaki artış; çeşitli sebepler ile enflasyonun da çok üstünde oldu. Kasım 2021 de 153 bin lira araç bedeli ile sigortaladığım araç bu ay pert oldu ve dosyası kapanmak üzere, ödenecek olan rakam 455 bin lira. 

Hal böyle olunca, sigorta şirketleri öncelikle primleri günün şartına göre yükselttiler. Yeni poliçe yaparken de yıllık enflasyonun % 80 civarında olacağını ön görerek olması gereken rakamın en az % 40 fazlası ile poliçe üretiyorlar.  Rakamlar büyüdüğü için bu %40 bile çok etkiliyor. 

 

Enflasyona müdahale edemiyoruz. Kasko poliçesini tuvalet kağıdı gibi stoklayamıyoruz da.

O zaman nasıl tedbirler alabiliriz?

En iyi tedbir doğru poliçe almaktır. Doğru poliçe, ihtiyaçların doğru belirlendiği gereksiz teminatların çıkarıldığı, gerekirse önemsiz konulardan tavizlerin verildiği poliçeler üretmektir. 

Neler yapılabilir

1-a) Sigorta şirketlerinin çoğunda meslek indirimleri vardır. Ayrıca meslekler dışında gruplar için de indirimler vardır. Bu indirimler % 35 lere kadar çıkabilmektedir. Allianzdaki meslek ve grup indirimlerinin listesini eklemiştim. Burada 

1-b) Meslek indirimlerinde bazı şirketlerde eşlerin mesleklerindeki indirimlerden de faydalanıyoruz. Allianzda bu mümkün. 

1-c) Meslek indirimlerinde emekli olmuş olsanız bile emekli olduğunuz mesleğin indiriminden faydalandırabiliyoruz, bazı grupların emeklileri için de indirimler söz konusu. 

2- Sürücü kısıtlaması; bazı şirketlerde kaskoda sürücü kısıtlanabilir. iki sürücüye kadar kısıtlama yapmak mümkün. Tek sürücü girilirse kasko primi %20, iki sürücü girilirse % 15 düşer. Dez avantajı; şayet üçüncü bir kişi kullanırken kaza olursa, hasar aynı oranda eksik ödenir.  Bu unutulmamalıdır. Sürücü kısıtlayabilmek için sürücülerin 30 yaşından büyük ve en az 3 yıllık ehliyeti olması gerekir. 

3- İkame araç; çoğu kaskoyu çalışırken standart 7 gün ikame araç verilecek şekilde çalışıyoruz. Bu süre sıfıra inebilir veya 15 güne çıkarılabilir. Buna ihtiyaç yoksa yada aracın yokluğu sizi çok mağdur etmeyecekse ikame araç almamak mantıklı olacaktır. 

4- Deprem bölgesinde değilseniz, deprem teminatını muafiyetli olarak alabilirsiniz. mümkünse hiç almayabilirsiniz. 

5- Orijinal cam teminatı, aracınızın mevcut camı yan sanayi ise poliçenizde orijinal cam almayın, bu teminatı alsanız bile zaten orijinal cam alamazsınız. Aracınızın camı orijinal ise bile yan sanayi cam tercih edebilirisiniz. Yan sanayi camlar kötü değildir. 

6- Geniş kapsamlı yetkili servis poliçeleri yerine özel servis anlaşmalı poliçeler alabilirsiniz. Bu poliçe onarım yerinizi kısıtlayacaktır ancak primi de % 30-35 lere varan oranda düşürecektir. 

7- Çok tasviye etmiyor olmakla birlikte araç bedelinin % 2 veya % 4'ü oranında muafiyetli poliçeler alabilirsiniz. 

8- Anaktar kaybı vb önemsiz teminatların limitlerini düşürebilirsiniz veya çıkarabilirsiniz.

9- Ödeme yaparken kendinizin faizsiz taksitlenirebileceği kredi kartlarınız varsa, kasko poliçesini peşin alıp kendiniz taksitlendirebilirsiniz. 

======

10- Hasarsızlık indirimlerinizi koruyun, günümüzde bu çok önem kazandı. Poliçenizi çok etkilemiyorsa hasarsızlık koruma teminatı alın. 

Ufak tefek hasarlarda kusurlu iseniz veya kazanız tek taraflı ise kaskodan dosya açtırmayın.

Aynı özeni trafik sigortalarınızda da gösterin, çünkü artık onların da primleri çok yüksek. 

Mini onarım kullanımlarında dikkatli olun, bazı şirketlerde mini onarım hasar dosyası açılarak yapılır ve koruma sadece yenileme aynı şirketten yapılırsa geçerli olur. Şirket değişimlerinde indirim bozulur. Bu yıl ucuz olan kasko şirketiniz seneye çok yükselirse vereği koruma hizmeti bir işe yaramaz. Başka şirkete geçmek isterseniz de indiriminiz bozuk olur. 

 

Aklıma sonradan gelecek detaylar olursa ekleme yapacağım. 

 

Görünce cevap yazacaktır @Mehmet Ozyurek :D:D  bipolar bozukluk nedeniyle yayınımıza kısa bir süre ara veriyrouz

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Gencay Bengli

Aracın kaskosu, maaşından fazlaysa sistem çığrından çıkmış demektir. Fazla da kafa yormaya gerek yok diye düşünüyorum. 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...