İçeriğe Yönlendir

Cruze Su Şırıltısı Problemi.


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ali Darbaz

Merhaba

Cruzelerde kronik bir su şırıltısı olayı var. LPG olanlarda çok daha fazla olan bir husus

Bende sorunun çözümünü anlatmaya çalıştım. 

 

 

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

umarım sorunsuz bir motoru olan bu videoki işelmi yapmaz, alıntı yaptığın bilginin pdf teki konu bağlığı nedir?

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Antifreeze kullanmıyor muyuz? Su kabının içi çamur gibi sanırım. Motor bloğu ne durumdadır acaba...

Bi de "fazla su kendini atacak" demişsiniz. Bunun teknik kaynağı var mıdır?

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Sani Gerşon yazdı:

Antifreeze kullanmıyor muyuz? Su kabının içi çamur gibi sanırım. Motor bloğu ne durumdadır acaba...

Bi de "fazla su kendini atacak" demişsiniz. Bunun teknik kaynağı var mıdır?


Yarım litre saf sudan bişey olmaz. Çünkü geçen bakımda 3 litre dexcool antifiriz ekledim.. 13 yıllık su deposu. 400 tl değişim ücreti vermek istemedim.

Çağlar Bayur yazdı:

umarım sorunsuz bir motoru olan bu videoki işelmi yapmaz, alıntı yaptığın bilginin pdf teki konu bağlığı nedir?


bilmiyorum, çokca şırıltı sesi duyan var. Gmtis içinde hava nasıl alınır adlı bölümde ne deniyorsa onu yapıyorum.. 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Bulaşık deterjanı at genleşeme tankına.. Yarım saat sıcak motor çalışsın ve tüm suyu boşalt. Normal su ile 15 dakika sıcak motor çalışsın. Yine boşalt ve ornagik antifiriz koy yoluna devam et. İki su tahliyesi ile boşalan pisliğe hayret edeceksin. Genleşeme kabı dahil tüm sistem tertemiz olacak. Ben bunu yıllardır yaparım. Soğutma sistemi daima sağlıklı kalıyor. Hele ki kiralık dizel veya lpg makinalarım. Minimum hasar maksimum kazanç demek 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

Gmtis içinde hava nasıl alınır adlı bölümde ne deniyorsa onu yapıyorum.. 

hava yapmaya neden olan ana sebep önce giderilir, ve sonra taze su dolumu aşamalarını her ay yapılması gerekir olarak anlatılmaz, sağlam motorda ilgili videodaki adımları deneyen maddi zarar görecek.

sağlıklı bir motor hava yapmaz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Servet Aydın yazdı:

Bulaşık deterjanı at genleşeme tankına.. Yarım saat sıcak motor çalışsın ve tüm suyu boşalt. Normal su ile 15 dakika sıcak motor çalışsın. Yine boşalt ve ornagik antifiriz koy yoluna devam et. İki su tahliyesi ile boşalan pisliğe hayret edeceksin. Genleşeme kabı dahil tüm sistem tertemiz olacak. Ben bunu yıllardır yaparım. Soğutma sistemi daima sağlıklı kalıyor. Hele ki kiralık dizel veya lpg makinalarım. Minimum hasar maksimum kazanç demek 


abi arabanın 2 defa suyunu değiştirdik. Hiç pas akmadı. Arabanın esas konusunda bunu yazmıştım emme unutmuşlar..

 

daha yeni suyu ve antifiriz yenilediğim için artı bir dahaki sefere denerim yöntemi.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

arabanın 2 defa suyunu değiştirdik. Hiç pas akmadı.

akmaz, zira alumniyum paslanmaz, oksit yapar o da aluminyuma yapışkandır, aşındırıcı kimyasal sisteme katılınca çözülür ve suya karışır, ancak zayıf yer varsa su sızdırmaya başlar, genelde kalorfier radyatöründen başlar.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

En büyük yanılgı pas yok ağbi. Pas korozyon mutlaka olur. Su olan yerde hele ki alüminyum ile birlikte mutlaka oksit olur. Deterjan ile yenileme candır AMA! Hoşaf motorda olmaz. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

hava yapmaya neden olan ana sebep önce giderilir, ve sonra taze su dolumu aşamalarını her ay yapılması gerekir olarak anlatılmaz, sağlam motorda ilgili videodaki adımları deneyen maddi zarar görecek.

sağlıklı bir motor hava yapmaz.


her ay yapmıyorum 60 bin km de 3 defa yaptım. Bir yerlerden senede 500 ml su eksiliyor. Okadarcıktan Bi şey olmaz.

Çağlar Bayur yazdı:

akmaz, zira alumniyum paslanmaz, oksit yapar o da aluminyuma yapışkandır, aşındırıcı kimyasal sisteme katılınca çözülür ve suya karışır, ancak zayıf yer varsa su sızdırmaya başlar, genelde kalorfier radyatöründen başlar.

 

Servet Aydın yazdı:

En büyük yanılgı pas yok ağbi. Pas korozyon mutlaka olur. Su olan yerde hele ki alüminyum ile birlikte mutlaka oksit olur. Deterjan ile yenileme candır AMA! Hoşaf motorda olmaz. 


abi iyi tamamda bu motoru ilk aldığım günde baktım, hep antifirz vardı. Benim üst kapak aliminyum. Blok ise dökme demirden. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Servet Aydın yazdı:

Her motor öyle zaten hemen hemen. Alüminyum blok görmedim hiç bizim sektörde 


Abi termostat sökülünce bloğun içi kısmen görünüyor . Pas yok demir blok miss gibi  görünüyor.

benim cruze halen orjinal yağ soğutucu kullanıyor. Patlayacaksa ilk o patlıyor.  

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Ali Darbaz yazdı:

13 yıllık su deposu. 400 tl değişim ücreti vermek istemedim.

Servet abi yöntemi yazmış. Değişmeye gerek yok. Bir güzel temizlenir.

Ayrıca, tekrar ediyorum, fazla suyu sistem atmaz. Böyle bir şey yok. Video hatalı bilgilerle dolu.

 

Çağlar abi hep diyordu,  herkes youtube'a video yüklerse, sonumuz fena..

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Servet Aydın yazdı:

Cruze kaç kmde alındı? Şimdi kaç km?

 

100 bin km de aldık, 60 binde biz koyduk. 3 sene oldu olmadı 

Sani Gerşon yazdı:

Servet abi yöntemi yazmış. Değişmeye gerek yok. Bir güzel temizlenir.

Ayrıca, tekrar ediyorum, fazla suyu sistem atmaz. Böyle bir şey yok. Video hatalı bilgilerle dolu.

 

Çağlar abi hep diyordu,  herkes youtube'a video yüklerse, sonumuz fena..

 

atara atar bu araba atar, atmışki 500 mililitre eksilmiş. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Sani Gerşon yazdı:

Çağlar abi hep diyordu,  herkes youtube'a video yüklerse, sonumuz fena..

töbeeeee, sanayi taş mı yesin? aksine bol bol azına kadar su ekleyip gezsinler , ben radyatörcü olsam herkese antifriz hediye ederdim

Ali Darbaz yazdı:

atara atar bu araba atar, atmışki 500 mililitre eksilmiş. 

bak bu modeller böyle denmiş sani koşşşş

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Sani Gerşon yazdı:

Servet abi yöntemi yazmış. Değişmeye gerek yok. Bir güzel temizlenir.

Ayrıca, tekrar ediyorum, fazla suyu sistem atmaz. Böyle bir şey yok. Video hatalı bilgilerle dolu.

 

Çağlar abi hep diyordu,  herkes youtube'a video yüklerse, sonumuz fena..

Sani şöyle, genleşme kabını sonuna kadar doldur atıyor kapaktan. Tabi genleşeme kabı adına uygun hizmet etmediği için sonra borular patlıyor vs. Sanayi eşrafı çok sever böyle videolara göre iş yapanları 

  • Beğen 1
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Koray Demir
Servet Aydın yazdı:

Bulaşık deterjanı at genleşeme tankına.. Yarım saat sıcak motor çalışsın ve tüm suyu boşalt. Normal su ile 15 dakika sıcak motor çalışsın. Yine boşalt ve ornagik antifiriz koy yoluna devam et. 

Mantıklı. Biz bunu Liqui Moly temizleyici ile yapıyoruz muhtemelen içeriğinde deterjan türevi mevcut.

https://www.liquimolyturkey.com/radyator-temizleyici-300-ml-3320

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
İlkay Başaran yazdı:

Ben kap kirlenince arabayı değiştiriyorum

fidyosu var mı

Yorum bağlantısı
Arif Aykın
(düzenlendi)
Ali Darbaz yazdı:

Merhaba

Cruzelerde kronik bir su şırıltısı olayı var. LPG olanlarda çok daha fazla olan bir husus

Bende sorunun çözümünü anlatmaya çalıştım. 

 

 

 

Bence yanlış işlem yapmışsın Ali. Genleşme kabının anacı ortadan kalkmış oluyor. Kaynayan su yani 90 derece ulaşan su genleşince ne yapacak borudan veya en zayıf yerden patlatacak. Genleşme kabındaki amaç basıncı absorbe etmesi. Yanlışım varsa doğrusunu öğrenmeye açığız ☺️

tarihinde Arif Aykın tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Çağlar Bayur yazdı:

dağıtmış mı

 

İlkay Başaran yazdı:

Hemde adaletsiz

Bi huzur vermediniz bana 

Koray Demir yazdı:

Mantıklı. Biz bunu Liqui Moly temizleyici ile yapıyoruz muhtemelen içeriğinde deterjan türevi mevcut.

https://www.liquimolyturkey.com/radyator-temizleyici-300-ml-3320

Sanıyorum 2006 yılıydı ilk dediğim zaman. Bitik dizel motorda denedim pırıl pırıl oluştu içi. Dağıtınca inceledim 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...