İçeriğe Yönlendir

Focus Geri Vites Lambası Yanmıyor Yan Aynalar Çalışmıyor


Çağlar Bayur

Recommended Posts

Çağlar Bayur

ford focus geri vites lambası yanmıyor ve yan ayna kumandası çalışmıyor.  manuel şanzıman . Gagıldan gelenler için başlık açtım umarım işe yarar. ecnebi forumlarda da birçok insan kafayı yemiş sorunu bulamamışlar, beyine reset tavsiye yapan bile var. beni de biraz uğraştırdı.

Ana sorun şöyle: focus2004-2011 arası modellerde sigorta kutuları değişik, internette aratınca farklı modeller çıkıyor kafa karışıyor, bir de sigorta isimlerinde bu ikisini açıkça yazmamışlar el kitabına (ne kafası ise anlamadım) iç sigorta kutusunda (yolcu bölümü ayak tarafı) focus 2.5 ta makyajlı da 53 numara, focus 2 makyajsız da 84 numara lı sigorta, hem yan ayna motorlarını hem de geri vites lambasının sigortası. ancak sigorta kutu şekillleri de makyajlı ile makyajsız da değişik.

çalışma mantığı şöyle: sigortadan yeşil beyaz kablo çıkıyor, şanzıman üstündeki geri vites şalterine giriyor, kontak açılınca bu kabloda akım okunmalı, okunmuyor ise sigprtası atık. şalterden yeşil siyah kablo geri vites ampülüne akımı taşıyor. geri vites soketinde akım taşıyan kablo yeşil turuncu oluyor, şase siyah kabloda devamlı mevcut. şalter arıza teşhisi için, şalterdeki soket çıkarılıp her 2 uç kısa devre yapılıp kontak açılınca geri vites lambası yanıyorsa, herşey sağlam ama şalter bozuk demektir.

 

sigorta tablosunda ilgili sigorta için benim ulaşabildiğim kaynaklarda çekici demiri akımı veya geri (reverse) kelimesi yazabiliyor, yan dikiz aynaları  veya geri vites lambası yazmamış yabancı kaynaklar, burada kafa karışıklığı oluyor. bazı kaynaklarda focus 2 için yazılan sigorta bölümü boş olabiliyor, bu yüzden internette bu bilgilerin hepsinin yazdığı bir forum görmedim. birinin işine yaraması dileği ile,

şanzımandaki geri vites şalteri akünün altına denk geliyor, üstten fener ile bakılınca görülebiliyor, dik duran bir soket, herhangi başka birşey sökülmeden üstten kolu sokunca rahatça ulaşılıyor.

  • Beğen 9
  • Teşekkür 7
Yorum bağlantısı
Ümit Türk

Abi çok teşekkürler. 

Ben şoka girdim. Çağlar abinin sorunu var konu açtı dedim. Giriş o giriş. Neyseki rahatladım. :D 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Köksal Yılmaz yazdı:

Çabi bize soruyorsa kıyamet alameti dedim :D 

ceviz var mı?

Ümit Türk yazdı:

Abi çok teşekkürler. 

Ben şoka girdim. Çağlar abinin sorunu var konu açtı dedim. Giriş o giriş. Neyseki rahatladım. :D 

sorunu gidermek için ellerim kolarım her yerim parçalandı tabii herşeyi yazamıyoruz, sokette de korozyon varmış ölçü aletine benzin döküp yaktım, led in de artısına bakmamışım :rofl: onlar ayrı hikaye

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Direkt çözümü yazmak için konu açmak. Nereden bakarsanız bakın kral hareket. :bravo:

Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz
Çağlar Bayur yazdı:

ceviz var mı?

sorunu gidermek için ellerim kolarım her yerim parçalandı tabii herşeyi yazamıyoruz, sokette de korozyon varmış ölçü aletine benzin döküp yaktım, led in de artısına bakmamışım :rofl: onlar ayrı hikaye

 

Fındık vardı Emmi aldı hepsini :D 

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Orayı tasarlayan müyendis beğ araç geri vitese takılınca sağ ayna 7 derece aşağı yöne eğilir kaldırım görünür mü acaba diye düşünmüş, kaployu hele şurdan geçirekte sonra bakarız demiştir. Çay molasında fikrini anlattığı hemşehrisi olan formen Rıza usta, gece gece icat çıkarma bu sadece bir focus topram demiştir. Achtung..

  • Beğen 3
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
Serkan Toker yazdı:

Orayı tasarlayan müyendis beğ araç geri vitese takılınca sağ ayna 7 derece aşağı yöne eğilir kaldırım görünür mü acaba diye düşünmüş, kaployu hele şurdan geçirekte sonra bakarız demiştir. Çay molasında fikrini anlattığı hemşehrisi olan formen Rıza usta, gece gece icat çıkarma bu sadece bir focus topram demiştir. Achtung..

Bu olay olmasa da benzeri bir olay için de bir karikatür vardı ama yassak. Şey diyordu, "çok şeysiniz mehendis bey" gibin bir şey. 

  • Mutlu 4
Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan

Neo-klasik otosanayi düşüncesinden epistemolojik bir kopuşu temsil eden heteredoks yaklaşım günümüzde giderek ön plana çıkan davranışsal otosanayi ve nöro otosanayi gibi alanların etkisiyle daha fazla önem kazanmaktadır.

 

 

Yani özetle böyle bilgi her yerde olmaz :D

  • Mutlu 7
Yorum bağlantısı
Serkan Toker

google aramalarını kolaylaştıralım,

Anahtar kelimeler: Fort Fokus anarya ampülleri yanmıyor, ampüller kesik değil sikortalar sağlam müşürde sıkıntı yok ustalar beyin değişecek format olmuyor motor kendini korumaya almış diyolar..

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Harun Özden yazdı:

MK 2.5 için sigorta yeri F141 olarak gözüküyor

 

697987051_ScreenShot2022-09-30at16_29_41.png.a4950d80a90690aee042213ce2f403c1.png

focuslarda avrupa amerika versiyonu olarak da sigorta tablosu kullanılmış, biri birini tutmuyor, mesela amerikandaki focusta şanzımandaki şaltere ulaşmak için akü ve alt tablası sökülüyor, zira ana sigrota kutusu ve akü değişik yere monte edilmiş

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın

Aha arabası bozulmuş, bizden yardım istiyor, başımıza daha neler gelecek acep diye geldiydim, öyle değilmiş :D 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...