İçeriğe Yönlendir

5 Ay Sonra Kusur Oranı Değiştirilen Maddi Hasarlı Trafik Kazası Hakkında...


Hasan Hüseyin Şen

Recommended Posts

Hasan Hüseyin Şen

Öncelikle herkese kazasız günler dilerim. Resimlerde görüldüğü üzere  07,02.2022 tarihinde bölünmüş yolda  beyaz aracımla sola sinyal verip park etmek üzere durakladığım anda; hızlı bir şekilde, arkadan ve ters şeritten bana ön tekerden vuran Mavi araç ile   yapmış olduğumuz kaza sonucu Mavi renkte olan araca %100 kusur verilmiş olup, 5 gün içinde yapılan itiraz sonucu tekrar %100 kusurlu olduğu teyit edilmesine rağmen yaklaşık 6 ay sonra karar değiştirilerek  K.Y.T.K.47/C/Yön 103/a ilgili maddesince denilerek ilgili senaryoya göre  ( ilgili senaryoda her iki aracında aynı istikamette olduğu varsayılmıştır)  hata oranı %50 olarak %50 olarak güncellenmiş ve maddi hasarlı kazaya ortak edilmek istemekteyiz. Yorumlarınızı ve yardımlarınızı  bekliyorum. Herkese iyi forumlar.

 

Sorular:1 ) Kaza sonrası ilk kararı veren komisyon yanlış karar mı verdi?

Sorular:2 ) Komisyon ilk verdiği kararı itiraz sonrası neden değiştirmedi ?

Sorular:3 ) Yaklaşık 6 ay sonra değişen nedir ?

Sorular:4 ) 103/a 

Cevaplarım  1) Kaza sonrası komisyonun verdiği karar bence  doğru çünkü yol bölünmüş yol ve arkadan ve ters şeritten gelen araç mavi araç.

Cevaplarım  2) Kazaya itiraz edildikten sonra ben ve çevremde  ''aktif ehliyetli ve faal araç kullanan herkes'' mavi aracın hatalı olduğunu ve itirazın sonucu değiştirmeyeceğini söyledi. 

Cevaplarım  3) !

IMG-20221017-WA0006[1].jpg

IMG-20221017-WA0027[1].jpg

IMG-20221017-WA0030[1].jpg

IMG-20221017-WA0017[1].jpg

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Giriş geliş yolda sollama yasağına riayet etmeyen araç var. Siz ise karşı şeride park için manevra yapmışsınız anladığım kadarı ile. Sizin karşı şeritte park yapma niyetinde olmanız şerit ihlali sayılır

Kusur oranı 50/50 olması gereken zaten

Yerdeki sarı çizgiler kuralı ve hataları ortaya çıkarıyor

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Trafik kursunda öğretilen şey, yerdeki düz beyaz çizgileri duvar olarak kabul etmemizdi. Siz duvarı aşmak istemişsiniz, öbür taraf da tersten gitmiş. İki taraf da hatalı. Yani değişen oran bence de normal.

Ama 6 ay sonra değiştiğini ilk kez gördüm. Bu konuda belki @Cem Işık ve @Mehmet Ozyurek yorumlarda bulunabilir.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Erhan Doruk
(düzenlendi)

Benzer bir kazayı yıllar önce yapmıştım. Çift sarı şerit olan şehir içi yoğun bir yolda sinyal verip karşıya geçmek istemiş ve durmuştum. Çok süratli bir ehliyetsiz kurye benim onu beklemeyeceğimi düşünüp motoru benim araca doğru yatırmıştı. Benim lastik sarı şerite değdiği için ben durduğum halde suçu %100 bana vermişlerdi. Kurye çok acemiydi, kasksız , ehliyetsiz , motorun belgeleri de yoktu. Bu nedenle sarı şerit kural ihlallerinde çok net belirleyici unsurdur. Geçilmemesi gerekiyor. 

tarihinde Erhan Doruk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Selim Kaya
Hasan Hüseyin Şen yazdı:

 

IMG-20221017-WA0006[1].jpg

 

Burada anlatılan ile gerçekte olan arasında bariz fark var. Yönü geçtim araçların yeri bile farklı. A aracına %100 verilmiş burada. Anlaşılan siz B aracısınız. Ama fotoğraflar tam tersini söylüyor. Bu sebeple tekrar incelenmiş olabilir. 

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

İlk attığınız görselde kusur zaten 100 de 100 size verilmiş. Ben anlamadım hiçbirşey. MAvi araç diyorsunuz ben onu hiç göremedim?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hasan Hüseyin Şen
Recep Selim Kaya yazdı:

 

Burada anlatılan ile gerçekte olan arasında bariz fark var. Yönü geçtim araçların yeri bile farklı. A aracına %100 verilmiş burada. Anlaşılan siz B aracısınız. Ama fotoğraflar tam tersini söylüyor. Bu sebeple tekrar incelenmiş olabilir. 

Biz A aracıyız.

İlkay Başaran yazdı:

İlk attığınız görselde kusur zaten 100 de 100 size verilmiş. Ben anlamadım hiçbirşey. MAvi araç diyorsunuz ben onu hiç göremedim?

 Haklısınız . Mavi değil ( Fiat = Gri).  Bizim aracımız Beyaz Ford ( A aracı) ilk iki durumda %100 B aracı yani (Gri Fiat) hatalı denildi. Yaklaşık 6 ay sonra bizi de %50 ile kusurlu saydılar.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hasan Hüseyin Şen
Servet Aydın yazdı:

Giriş geliş yolda sollama yasağına riayet etmeyen araç var. Siz ise karşı şeride park için manevra yapmışsınız anladığım kadarı ile. Sizin karşı şeritte park yapma niyetinde olmanız şerit ihlali sayılır

Kusur oranı 50/50 olması gereken zaten

Yerdeki sarı çizgiler kuralı ve hataları ortaya çıkarıyor

Kusur oranı 103/a da temsil edilen 2 araçta aynı istikamette ve kusur oranı %100 A aracında olmasına ne dersiniz ? Öncesinde verilen 2 ayrı karar için ne düşünürsünüz? 

Yorum bağlantısı
Hasan Hüseyin Şen
(düzenlendi)
Sani Gerşon yazdı:

Trafik kursunda öğretilen şey, yerdeki düz beyaz çizgileri duvar olarak kabul etmemizdi. Siz duvarı aşmak istemişsiniz, öbür taraf da tersten gitmiş. İki taraf da hatalı. Yani değişen oran bence de normal.

Ama 6 ay sonra değiştiğini ilk kez gördüm. Bu konuda belki @Cem Işık ve @Mehmet Ozyurek yorumlarda bulunabilir.

Herşey olağan olsaydı  bu olayda ve trafikte, bu yoruma bakarak duvar olsaydı keşke derdim. Ancak size sorum duvar olsaydı o sarı çizgiler sizce % kaç kusurlu olurdum ?

 

tarihinde Hasan Hüseyin Şen tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
İnan Çınar
(düzenlendi)

İkisi de aynı yönde ve kendi şeritlerinde giderken  beyaz focus sola parketmek istiyor ve sola geçerken  Gri/mavi punto da beyazın  solundan geçmek istiyor ve her iki araç da sarı  şeritle ayrılmış   kendilerine geçiş yasağı bulunan sol şeritte  yapıyorlar kazayı. Beyaz bir nevi öteki aracın önüne  kırmış  bulunuyor. 

Fotoğraflardan anlaşılan bu. Yanlış anladıysam lütfen düzeltin.

tarihinde İnan Çınar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ferhat Yavuz
İlkay Başaran yazdı:

İlk attığınız görselde kusur zaten 100 de 100 size verilmiş. Ben anlamadım hiçbirşey. MAvi araç diyorsunuz ben onu hiç göremedim?

Sabah olalı mavi araç arıyorum bende yazıyı okuyorum fotoğraflara bakıyorum :vurduvara:

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Bu görsel sizin anlatımınıza uymuyor. Ters yönden gelme ifadesini de anlamadım. 

Doğru yorum için kaza tutanağını görmeliyim. 

Ancak fotoğraflardan gördüğüm kadarıyla çift çizgiyi ihlal etmişsiniz. Yol ortasında çift çizgi varsa bu duvar olarak kabul edilir ve ihlal edilemez. Aracın size nerede çarptığı önemlidir. Çift çizgi ihlali kazaya sebep mi ona bakılmalı. 

 

5 ay sonra karar değişebilir. 

Şayet komisyon kesin karar vermiş ise, itirazı tahkime yapılır ve tahkim sonucu değiştirebilir. 

 

 

 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Hasan Hüseyin Şen yazdı:

Herşey olağan olsaydı  bu olayda ve trafikte, bu yoruma bakarak duvar olsaydı keşke derdim. Ancak size sorum duvar olsaydı o sarı çizgiler sizce % kaç kusurlu olurdum ?

 

 

%100.  Çünkü arkadan gelen aracın önüne kırmış oluyorsunuz bu seferde. Aynı kaza başımızdan geçti ortada kaldırım vardı. Sola çıkan araç %100 kusurlu bulundu.

 

Ayrıca alınan kararda şöyle olsaydı böyle olsaydı halamın bıyığı olsa amcam olurdu vs olayı olmaz. Olması gereken ile olana bakılır. Herkesin yaptığı davranış sizin yaptiginizi legal kılmaz.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Hasan Hüseyin Şen yazdı:

Herşey olağan olsaydı  bu olayda ve trafikte, bu yoruma bakarak duvar olsaydı keşke derdim. Ancak size sorum duvar olsaydı o sarı çizgiler sizce % kaç kusurlu olurdum ?

 

HEr şey olağan kastınız, karşı araç kendi şeridinde giderken siz sarı çizgiyi geçtiğinizde vursaydı, siz %100 kusurlu olurdunuz.

Mevcut durumda %50 olağan bir durum.

Yorum bağlantısı
Mustafa Yenigün
(düzenlendi)

Anladigim kadariyla Hasan Bey karsi yone park etmek uzere, karsi yöne gecis yasagi varken aracin burnunu o yone cevirmis ve cizgiyi gecmis, muhtemelen yavasladigi icin arkasindan gelen arac da, onu sollamak uzere, yine gecilmesi yasak olan karsi yone tamamen gecmis ve Hasan Bey'e yandan carpmis. Bence bu noktada yerdeki cizgiler nedeniyle %50-50 olarak paylastirmislar. Iki sürücü de o anda bulunmamasi gereken bir seritte bulunuyor.

 

Vesile ile "paint terk" cizimim icin forumdan özür dilerim :)

 

image.png.e738f9e309663c5f9d6a607514cb99b7.png

tarihinde Mustafa Yenigün tarafından düzenlendi
  • Beğen 6
  • Teşekkür 1
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Önder Özcan

%50-50 doğru gibi görünüyor. Fiat komple ters şeritte giderken size çarpmış fakat o olmasa siz de komple ters şeridi geçerek karşı tarafa park edecektiniz.

Ama 5 ay sonra değişmesi de ilginç olmuş.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Mustafa Yenigün yazdı:

Anladigim kadariyla Hasan Bey karsi yone park etmek uzere, karsi yöne gecis yasagi varken aracin burnunu o yone cevirmis ve cizgiyi gecmis, muhtemelen yavasladigi icin arkasindan gelen arac da, onu sollamak uzere, yine gecilmesi yasak olan karsi yone tamamen gecmis ve Hasan Bey'e yandan carpmis. Bence bu noktada yerdeki cizgiler nedeniyle %50-50 olarak paylastirmislar. Iki sürücü de o anda bulunmamasi gereken bir seritte bulunuyor.

 

Vesile ile "paint terk" cizimim icin forumdan özür dilerim :)

 

image.png.e738f9e309663c5f9d6a607514cb99b7.png

Mükemmel anlatım :)

 

Yorum bağlantısı
Hasan Hüseyin Şen
İnan Çınar yazdı:

İkisi de aynı yönde ve kendi şeritlerinde giderken  beyaz focus sola parketmek istiyor ve sola geçerken  Gri/mavi punto da beyazın  solundan geçmek istiyor ve her iki araç da sarı  şeritle ayrılmış   kendilerine geçiş yasağı bulunan sol şeritte  yapıyorlar kazayı. Beyaz bir nevi öteki aracın önüne  kırmış  bulunuyor. 

Fotoğraflardan anlaşılan bu. Yanlış anladıysam lütfen düzeltin.

Şöyle anlatayım. Beyaz focus aracımız kendi şeridinde giderken sinyal veriyor ,duraklıyor ve yol üzerinde sol tarafa park yapmak istiyor. Arkadan gelen Gri araç bu esnada hizli olmasi sebebiyle sollama yapıp geçmeye çalışırken kaza gerçekleşiyor. Yani Gri araç hem arkadan geliyor hem duraklamıyor hem bu esnada şerit ihlali yapıyor .

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Sani Gerşon yazdı:

HEr şey olağan kastınız, karşı araç kendi şeridinde giderken siz sarı çizgiyi geçtiğinizde vursaydı, siz %100 kusurlu olurdunuz.

Mevcut durumda %50 olağan bir durum.

 

Bu kazada iki araç için de ters şerite demek mümkün. 

Dolayısı ile kazaya sebep olan duruma bakmak gerekir. 

Kazaya sebep olan durumu değerlendirince de Hasan Bey kusurlu görünüyor. 

Hasan Bey'e arkadan çarpılsa durum değişirdi. Ancak her iki araç da önden çarpılmış. Dolayısı ile şerit değiştirme kuralı ihliali gibi görünüyor. 

% 50 iyi bir oran. daha kötüsü de mümkündü bu durumda. 

Hasan Hüseyin Şen yazdı:

Şöyle anlatayım. Beyaz focus aracımız kendi şeridinde giderken sinyal veriyor ,duraklıyor ve yol üzerinde sol tarafa park yapmak istiyor. Arkadan gelen Gri araç bu esnada hizli olmasi sebebiyle sollama yapıp geçmeye çalışırken kaza gerçekleşiyor. Yani Gri araç hem arkadan geliyor hem duraklamıyor hem bu esnada şerit ihlali yapıyor .

 

Buradaki sorun, sizin yapmamanız gereken bir hareketi yapıyor olmanızdan kaynaklanıyor. Size arkadan çarpsa, durum değişirdi. önden çarpıldığı için önüne çıkmışsınız gibi değerlendirilmiş. 

Etik olan arkadan gelenin sizin hareketinizi beklemesi idi. Ancak o hareketi yapmanızı beklemediği için soldan geçer giderim diye düşünerek karşı şeride geçmiştir. 

Buradaki püf noktası bu : sizden bu hareketi beklemiyordu. Geri manevra yapmaya çalıştınızı düşünmüştür. 

Yorum bağlantısı
Hasan Hüseyin Şen
Mustafa Yenigün yazdı:

Anladigim kadariyla Hasan Bey karsi yone park etmek uzere, karsi yöne gecis yasagi varken aracin burnunu o yone cevirmis ve cizgiyi gecmis, muhtemelen yavasladigi icin arkasindan gelen arac da, onu sollamak uzere, yine gecilmesi yasak olan karsi yone tamamen gecmis ve Hasan Bey'e yandan carpmis. Bence bu noktada yerdeki cizgiler nedeniyle %50-50 olarak paylastirmislar. Iki sürücü de o anda bulunmamasi gereken bir seritte bulunuyor.

 

Vesile ile "paint terk" cizimim icin forumdan özür dilerim :)

 

image.png.e738f9e309663c5f9d6a607514cb99b7.png

Evet. Tam olarak budur.

Yorum bağlantısı
Hasan Hüseyin Şen
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Bu kazada iki araç için de ters şerite demek mümkün. 

Dolayısı ile kazaya sebep olan duruma bakmak gerekir. 

Kazaya sebep olan durumu değerlendirince de Hasan Bey kusurlu görünüyor. 

Hasan Bey'e arkadan çarpılsa durum değişirdi. Ancak her iki araç da önden çarpılmış. Dolayısı ile şerit değiştirme kuralı ihliali gibi görünüyor. 

% 50 iyi bir oran. daha kötüsü de mümkündü bu durumda. 

 

Buradaki sorun, sizin yapmamanız gereken bir hareketi yapıyor olmanızdan kaynaklanıyor. Size arkadan çarpsa, durum değişirdi. önden çarpıldığı için önüne çıkmışsınız gibi değerlendirilmiş. 

Etik olan arkadan gelenin sizin hareketinizi beklemesi idi. Ancak o hareketi yapmanızı beklemediği için soldan geçer giderim diye düşünerek karşı şeride geçmiştir. 

Buradaki püf noktası bu : sizden bu hareketi beklemiyordu. Geri manevra yapmaya çalıştınızı düşünmüştür. 

Evet. Kaza sonrası çok hızlı olduğunu beyan etmişti zaten çevrede de görenler olmuştu. Sonrasında yola hız kasisi yaptı belediye Mavi Masadan talep ettim. Sonuç olarak ben karşı şeriti kontrol ettim ve yol boş olduğu için park etmeye çalıştım. Bence  arkamdan bu kadar hızlı gelmesi hataydı. Ayrı 2 komisyon %100 hatayı gri araca verirken ne değişti de 6 ay sonra bizi de %50 kusurlu saydılar anlamadım.

Sani Gerşon yazdı:

HEr şey olağan kastınız, karşı araç kendi şeridinde giderken siz sarı çizgiyi geçtiğinizde vursaydı, siz %100 kusurlu olurdunuz.

Mevcut durumda %50 olağan bir durum.

Cevap vermeyebilirsiniz .

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Hasan Hüseyin Şen yazdı:

Cevap vermeyebilirsiniz .

Niye?

Siz sormayın o zaman?

  • Beğen 1
  • Mutlu 7
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Yenigün

Komisyonlarin önüne kac tane dosya geliyor bilmiyorum ama benim basima böyle bir durum gelseydi, söyle düsünürdüm. Ilk 2 komisyon yogunluk nedeni ile aranizda tuttugunuz rapora gore hata orani belirlemis olabilir. Muhtemelen o raporda yaptiginiz cizimde aradaki seritler bu sekilde gosterilmedi. Fotograflara bakmadilar, iletiliyor mu onu da bilmiyorum, rapordaki cizime ve iki tarafin aciklamalarina odaklanmislardir.

 

Ben diger aracin sigorta sirketi olsam, fotograflari da dikkate almalarini ve tekrar degerlendirmelerini talep ederdim. Komisyon bu durumda fotograflarda serit cizgilerini farkederek karar degistirmis olabilir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Aslından çarpan sürücü kural nizam bilse tüm kusuru size yıkabilir. Normal seyir halinde iken birden sol tarafa geçmek istedi ve manevra yapıp kaçmak isterken çarptım dese veya araç kamerası olsaydı size verildi tüm kusur.

 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...