İçeriğe Yönlendir

2015 İ20 1.2MPI 84hp Sıvı değişimleri öneri


Mert Emre ŞAMCI

Recommended Posts

Mert Emre ŞAMCI
(düzenlendi)

Araç 186.000Km de. Eski bakımlarını bilmiyorum ama büyük ihtimalle değişmemiştir. Tüm sıvı bakımlarını yaptırmak istiyorum. 

 

Fren hidroliği için 2 adet 500ml Bosch dot4 fren hidroliği   https://www.hepsiburada.com/bosch-dot-4-fren-hidroligi-500ml-p-HBV00000D5315

 

Direksiyon hidroliği için 2 adet 1lt   https://www.hepsiburada.com/moil-direksiyon-yagi-p-HBV00000M0QOO

 

Soğutma suyu için 1 adet https://www.hepsiburada.com/petrol-ofisi-52-c-konsantre-organik-kirmizi-antifriz-3-litre-p-HBV00000F8VYB

 

Fren balataları için 4 adet https://www.ustaparcaci.com/otoyedekparca/1837490-hyundai-i20-2014-2020-bosch-on-ve-arka-fren-balata-takimi

 

Şanzıman yağı için 2 litre alıyor araştırdığım kadarıyla. Sizce değiştirmeye gerek var mı?

Motorun içindeki tüm sıvıyı son damlasına kadar boşalttırmak ve 3 litre antifriz kalanına da saf su koymak istiyorum.  Bildiğim kadarıyla ustalar sadece yedek su deposunu boşaltıyorlar motorun içinde su kalıyor. Tüm suyu damlasına kadar boşaltmak mümkün müdür? Motor ve yedek su deposundaki tüm su sistemini değiştirmek istiyorum.

 

Yukarıdakiler dışında önereceğiniz marka ürün varsa tavsiyelere açığım. 

 

@Sani Gerşon@Çağlar Bayur

tarihinde Mert Emre ŞAMCI tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tevfik Işık

Diger sivilari bilmem ama benim i20mde antifriz rengi sarimtrakti..

Yorum bağlantısı
Mert Gülkokan

antifirizi iyi araştırın her antifiriz her araca olmuyor

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal

Fren hidroliğini 500 ml değil 1 litrelik şişesi var aynı markanın onu alın. Daha uygun oluyor. 

 

Soğutma suyu sertifika kodu uygun olması şartı ile 3 litrelik şişesi olandan alın. Fiyat çok farkeder. 

 

Değişim radyatör hortumu çıkarılarak yapılır. Triger değişseydi devirdaimi sökünce de bloktaki su boşalırdı. Bu şekilde en fazla o olur. 

 

Şanzıman yağını değişmeden önce baskı balata kontrolü yapılmalı, bitik ise israf olur. 

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

Sıvılar mobil, castrol, liqui moly, motul gibi markalar tercih ederdim ben olsam.

Balatada da ferodo filan olabilir çok pahalıya kaçmadan.

Bosch ile ilgili bayağı muhabbet dönmüştü başka bir konuda.

Antifirizin renginden ziyade speclerine iyi bakmak lazım, ve karışım oranlarına.

Yorum bağlantısı
Mert Emre ŞAMCI
Çağlar Bayur yazdı:

sıvlar neden değişme ihtiyacı içinde?

Abi frenin altta kavramasıyla ilgili bir kişi fren hidroliğini değiştirirek bu durumu çözmüş. + olarak 186 bin km boyunca bu sıvıların antifriz dışında değiştiğini zannetmiyorum. Tertemiz olsunlar kafasında böyle bir ihtiyaca girdim. Çokta maliyetli olmadığı için yapmak mantıklı geldi.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Mert Emre ŞAMCI yazdı:

Şanzıman yağı için 2 litre alıyor araştırdığım kadarıyla. Sizce değiştirmeye gerek var mı?

Motorun içindeki tüm sıvıyı son damlasına kadar boşalttırmak ve 3 litre antifriz kalanına da saf su koymak istiyorum.  Bildiğim kadarıyla ustalar sadece yedek su deposunu boşaltıyorlar motorun içinde su kalıyor. Tüm suyu damlasına kadar boşaltmak mümkün müdür? Motor ve yedek su deposundaki tüm su sistemini değiştirmek istiyorum.

 

Şanzıman yağını tabii ki değiştirin. Ustanıza bırakın, o halletsin.

Soğutma suyu için, gönderdiğiniz ürünün Hyundai onayı var mı? Kitapçığınızdaki onayla uyumlu mu?

Tüm suyu boşaltababilirsiniz tabi. Radyatör alt hortumu, termostat ve devirdaim sökümü sonrası %95'ine kadarını boşaltmış olursunuz.

Yorum bağlantısı
Mert Emre ŞAMCI
Sani Gerşon yazdı:

 

Şanzıman yağını tabii ki değiştirin. Ustanıza bırakın, o halletsin.

Soğutma suyu için, gönderdiğiniz ürünün Hyundai onayı var mı? Kitapçığınızdaki onayla uyumlu mu?

Tüm suyu boşaltababilirsiniz tabi. Radyatör alt hortumu, termostat ve devirdaim sökümü sonrası %95'ine kadarını boşaltmış olursunuz.

Abi termostat devirdaim sökümünü yapacaklarını sanmıyorum. Ek iş yükü ve + yüksek işçilik ücreti isterler 150 liralık antifriz için.

Antifriz de bildiğim kadarıyla neredeyse hepsi global tarzda olmuyor mu? Kitapçıkta bulamadım ama biraz araştırdığım kadarıyla G12+ desteği istiyor zannedersem. Malzemeleri alıp işçilik ücreti vermeyi düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Mert Emre ŞAMCI yazdı:

Abi termostat devirdaim sökümünü yapacaklarını sanmıyorum. Ek iş yükü ve + yüksek işçilik ücreti isterler 150 liralık antifriz için.

Antifriz de bildiğim kadarıyla neredeyse hepsi global tarzda olmuyor mu? Kitapçıkta bulamadım ama biraz araştırdığım kadarıyla G12+ desteği istiyor zannedersem. Malzemeleri alıp işçilik ücreti vermeyi düşünüyorum.

Siz tüm suyu boşaltmak istediniz, yöntemini söyledim. Ucuz olacak demedim :)

Antifreeze için servise de sorabilirsiniz.

Yorum bağlantısı
Süleyman Can

@Çağlar Bayur der ki önce en ucuz ve kolaydan başla çözülmezse pahalıya doğru git. Fren testi yaptır zayıf çıkarsa balata diskte ara sorunu. Eskimiş dahi olsa yeterli hidrolik sıvısı bu sorunu yaşatmaz. Hararet su eksiltme yok ise standart prosedür uygulat yeni antifriz koysunlar. Vites geçişlerinde sorun yok ise şanzıman yağı kalsın zaten manuel araç. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mert Emre ŞAMCI yazdı:

Abi frenin altta kavramasıyla ilgili bir kişi fren hidroliğini değiştirirek bu durumu çözmüş. + olarak 186 bin km boyunca bu sıvıların antifriz dışında değiştiğini zannetmiyorum. Tertemiz olsunlar kafasında böyle bir ihtiyaca girdim. Çokta maliyetli olmadığı için yapmak mantıklı geldi.

ilk alınan araba biraz kullanılır, birşey varsa yoksa kendini belii etsin diye, sonra mıncıklanır

  • Beğen 4
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

ilk alınan araba biraz kullanılır, birşey varsa yoksa kendini belii etsin diye, sonra mıncıklanır

Şunu da yazmamışsın "çalışıyorsa kurcalama". 

  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Mert Emre ŞAMCI
Sani Gerşon yazdı:

Siz tüm suyu boşaltmak istediniz, yöntemini söyledim. Ucuz olacak demedim :)

Antifreeze için servise de sorabilirsiniz.

Haklısın abi kusura bakma :D 

Çağlar Bayur yazdı:

ilk alınan araba biraz kullanılır, birşey varsa yoksa kendini belii etsin diye, sonra mıncıklanır

Abi bu parçalar zaten balata ve işçiliği saymazsak sıvı bakımları A dan Z ye işçilik ile 1000₺ bile tutmuyor. O yüzden yapayım içim huzurlu olur kafasındayım. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Direksiyon hidroliğini mutlaka kitaptan bakın. Sonra pompası bela olur. 
 

motor suyu için radyatör alt hortumunu sökerseniz çoğu gider. İçine saf su doldurup devirdaim açtırıp tekrar boşaltırsanız %99’u temizlenmiş olur. Onu da boşaltıp yine kitaba uygun bi konsantre koyarsınız. 
 

Fren hidroliği için zaten 2-3 yılda bir değişim şart

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Çağlar Bayur yazdı:

ilk alınan araba biraz kullanılır, birşey varsa yoksa kendini belii etsin diye, sonra mıncıklanır

 

Altın değerinde bir mesaj.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Gök

sadece yağını ve filtrelerini değiştirin ne zaman değiştiği belli değilse. gerisini karışmayın 5 6 ay sonra çok lazımsa  değişirsiniz

Yorum bağlantısı
Mert Emre ŞAMCI
Ali Gök yazdı:

sadece yağını ve filtrelerini değiştirin ne zaman değiştiği belli değilse. gerisini karışmayın 5 6 ay sonra çok lazımsa  değişirsiniz

Abi bunu yapacağım zaten. Periyodik bakım + sıvı bakım. Gerek görülürsede balata değişim. Klasik şeyler dışında ek bir şey yapmayı düşünmüyorum.

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Direksiyon hidroliğini mutlaka kitaptan bakın. Sonra pompası bela olur. 
 

motor suyu için radyatör alt hortumunu sökerseniz çoğu gider. İçine saf su doldurup devirdaim açtırıp tekrar boşaltırsanız %99’u temizlenmiş olur. Onu da boşaltıp yine kitaba uygun bi konsantre koyarsınız. 
 

Fren hidroliği için zaten 2-3 yılda bir değişim şart

Abi direksiyon hidrolik sıvısı için kitapçıkta herhangi bir şey belirtmemiş. İnternette de pek bir şey bulamadım.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mert Emre ŞAMCI yazdı:

Abi bunu yapacağım zaten. Periyodik bakım + sıvı bakım. Gerek görülürsede balata değişim. Klasik şeyler dışında ek bir şey yapmayı düşünmüyorum.

Abi direksiyon hidrolik sıvısı için kitapçıkta herhangi bir şey belirtmemiş. İnternette de pek bir şey bulamadım.

Genelde otomatik vites sıvısıyla aynı olur ama yine de bakmak lazım. Hiç bulamazsan bence hiç değiştirme derim. 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Direksiyon hidroliği atf'dir %99.

Ancak şöyle yapabilirsiniz, yetkili servisle irtibata geçip teklif isteyebilirsiniz. Parça kodları ile internette bakabilirsiniz sonrasında.

Yorum bağlantısı
Mert Emre ŞAMCI
Sani Gerşon yazdı:

Direksiyon hidroliği atf'dir %99.

Ancak şöyle yapabilirsiniz, yetkili servisle irtibata geçip teklif isteyebilirsiniz. Parça kodları ile internette bakabilirsiniz sonrasında.

Eşim Hyundai Yetkili serviste çalışıyor. Oraya gittiğimde onlar parça kodu vs söylerler mi acaba. Yada şu destekli olması lazım vs.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mert Emre ŞAMCI yazdı:

Eşim Hyundai Yetkili serviste çalışıyor. Oraya gittiğimde onlar parça kodu vs söylerler mi acaba. Yada şu destekli olması lazım vs.

gitmeden de söyler, şase no ile

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Mert Emre ŞAMCI yazdı:

Eşim Hyundai Yetkili serviste çalışıyor. Oraya gittiğimde onlar parça kodu vs söylerler mi acaba. Yada şu destekli olması lazım vs.

 

Çağlar Bayur yazdı:

gitmeden de söyler, şase no ile

Aynen böyle. Çağlar abi yazmış. Telefonda da alırsınız kodları, teklifi.

Yorum bağlantısı
Ali Gök
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Genelde otomatik vites sıvısıyla aynı olur ama yine de bakmak lazım. Hiç bulamazsan bence hiç değiştirme derim. 

direksiyon ile aynı olan nedir fren hidroliğimi ? 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Gök yazdı:

direksiyon ile aynı olan nedir fren hidroliğimi ? 

Direksiyon ile oto şanzınan yağı

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...