İçeriğe Yönlendir

Regülatör Valfine 12V Yerine 5 Volt


Erdem Hakkı Bağama

Recommended Posts

Erdem Hakkı Bağama

Zavoli sıralı LPG sistem için.

Araçtaki elektronik sorunlardan dolayı tüp tesisatını yaklaşık2 ay önce komple sökmüştüm. Sökerken neyi nerden söktüm video çekmiştim ve videoya bakarak bugün tekrar hepsini söktüğüm şekilde bağladım.

Araç tüpe geçince stop ediyor.

Regülatör üzerindeki valfe sürekli 5 volt geliyor 12 volt gelmiyor bunun sebebi ne olabilir.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Bağlantı hatası. Regülatör üstündeki ısı sensörü 5volt. Isı ile selenoid bağlantısı karışmış olmalı

Yorum bağlantısı
Erdem Hakkı Bağama
Servet Aydın yazdı:

Bağlantı hatası. Regülatör üstündeki ısı sensörü 5volt. Isı ile selenoid bağlantısı karışmış olmalı

Yok keşke öyle olsa ama soketleri farklı yanlışlıkla birbirlerine bağlama ihtimalim hiç yok

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

lpg beyninden çıkış 5V olabilir, araçata çoğu sensöre veya aktivatöre 5V gider, depoda lpg var mı ?

Yorum bağlantısı
Erdem Hakkı Bağama
Servet Aydın yazdı:

Bağlantı hatası. Regülatör üstündeki ısı sensörü 5volt. Isı ile selenoid bağlantısı karışmış olmalı

Isı sensörü regülatör üzerinde değil. Regülatörden enjektörlere giden hat üzerine filtrenın yanına takılmıs. Hatta eskisinin kabloları kopuktu ben yenisini alıp taktım. Regülatör vanasının soketleri ayrı ve farklı karışmaları imkansız.

Çağlar Bayur yazdı:

lpg beyninden çıkış 5V olabilir, araçata çoğu sensöre veya aktivatöre 5V gider, depoda lpg var mı ?

Vardı emindim. Daha da emin olayım diye gidip yakıt aldım tekrar. Valf üzerinde 12v yazıyor 5 volt ile çalışırmı ki

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

çalışır mı deyince çalışabilir ancak o sistemin şema ve değerleri bulunmalı. yani beni 5V okunması tek başına şaşaırtmaz

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

5v olamaz orada. Harici 12v verip sistemi çalıştır ve lpg ne hatası veriyor bak. Boştaki kablo nedir çıkar. Şayet bağlantı doğru ise selenoid sürücü arızalı olabilir

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Erdem Hakkı Bağama

Tank üzerindeki emniyet vanası, Hat üzerindeki vana ve regülatör üzerindeki vana olmak üzere toplam 3 vana.... Bunların üçü de aynı anda mı açılıp kapanıyor. Hangisi ne zaman açılır çalişma prensibi genel olarak nedir.

Yorum bağlantısı
Erdem Hakkı Bağama

Kontrol ettim. Tüp üzerindeki emniyet vanası iptal edilmiş sürekli açık halde.

Regülatör üzerindeki valfe sürekli 5 volt geliyor kontak açık kapalı farketmez araç benzinde veya tüpte farketmez sürekli 5v geliyor. Altında filtre takılı olan hattın ortasındaki valf acılıyor 5 saniye sonra geri kapanıyor. Regülatör üzerindeki vaşfe harici 12 volt verdim acıldı ama yine tüpe geçemedi.

Yorum bağlantısı
Erdem Hakkı Bağama
Erdem Hakkı Bağama yazdı:

 

Videoda regülatör valfinin kabloları voltaj ölçümü için sökük halde ama valfe takılı oldugunda da durum birebir aynı.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Erdem Hakkı Bağama yazdı:

kontak açık kapalı farketmez araç benzinde veya tüpte farketmez sürekli 5v geliyor.

voltajından değil de sürekli orada akım olması bana çok garip geldi, lpg sistemini bilmem ama garip

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erdem Hakkı Bağama
Servet Aydın yazdı:

Ecu bozuk demişmiydim

550 lira civsarında ecu satılıyor ama arızalı mı emin olamadım. Emin olsa sipariş vercem bulunduğum yerde lpg ci cok baglatamıyorum pc ye

Yorum bağlantısı
Erdem Hakkı Bağama

Yeni beyin aldım. Durum halen aynı yarın bilgisayarlı kontrol ettircem bakalım ne çıkcak.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Erdem Hakkı Bağama
(düzenlendi)

Araç LPG tesisatında iki tane ısı sensörü varmış birisi gaz ısı sensörü diğeri regülatör üzerindeki su ısı sensörü...

Araç bana arızalı olarak ilk geldiğinde regülatör üzerindeki ısı sensörü takılı değilmiş ve bu sensörün kabloları regülatör üzerindeki valfe takılı imiş ( sürekli 5volt konusu)

Regülatör üzerindeki valfe gitmesi gereken kablolar da dipten kesilip atılmış ( sebebini bilemedim)

Ben araç tesisatını sökerken video ve fotoğraflama yaparak aynı şekilde tekrar toplamıştım eskiden yanlış olan bağlantıyı kabloları yenileyerek aynı şekilde tekrar yanlış bağlamışım.

Servet Aydın yazdı:

Bağlantı hatası. Regülatör üstündeki ısı sensörü 5volt. Isı ile selenoid bağlantısı karışmış olmalı

Servet AYDIN abimizin bu teşhisi doğru imiş ama gaz sıcaklık  sensörü farklı bir yerde ve kabloları takılı olduğundan ben ihtimal vermemiştim meğer gaz ısı sensörü ile regülatör üzerindeki su sıcaklık sensörü farklı imiş.

LPG ciye gittim tesisata bakınca bana ısı sensörü yok dedi ben de var işte burada dedim gösterdim. O gaz ısı sensörü senin regülatör üzerinde su sıcaklık sensörü yok dedi muhtemelen valfe takılı olan 5 voltluk tesisatta o sensöre ait dedi. Dediği de doğru çıktı. Regülatör üzerine su sıcaklık sensörü taktık 5 voltluk tesisatı o sensöre bağladık valfe girmesi gereken ve kesilmiş olan 12 voltluk tesisatı yeniden çekip valfe taktık. 

Araç çalıştı tüpe geçti sorunsuz çalıştı bir de kalibrasyon yaptık. Sistem sorunsuz çalışıyor. Aldığımız beyin de yanımıza kar kaldı. Kazandığımız tecrübe hepsinden kıymetli.

 

 

tarihinde Erdem Hakkı Bağama tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...