İçeriğe Yönlendir

Nissan Qashqai Benzin, Dizel Tavsiye Öneri


Emre Demir

Recommended Posts

Emre Demir

İki araç arasında kalınır ise uzun vade kullanımda yılda 30-40 bin km yapılacağı göz önüne alınır ise tercihiniz hangisi olurdu ?

 

 1.6 dCi Sky Pack  vs 1.3 DIG-T Sky Pack 

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-arazi-suv-pickup-nissan-hatasiz-2018-qashqai-1.6-dci-sky-pack-cam-tavan-servis-bakimli-1051425866/detay

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-arazi-suv-pickup-nissan-inoto-garaj-qashqai-1062053864/detay

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
(düzenlendi)

Senede 30-40 bin km binilecekse benim mevcut durumuma yakın olur. Ben bir çok aracın benzinli ve dizel versiyonlarının yakıt verilerini (reel olanları) bir excell tablosunda aylık ve yıllık km değerleri ile formüle ettiğimde şunu gördüm, 98 model 2.0 lpgli mondeonun km başına yakıt maliyeti 2018 model clio 1.5 dci'den yaklaşık 50-60 kuruş civarı daha düşük. Mevcut akaryakıt fiyatları ile dizelin bir anlamı kalmadı, hatta külliyen zarar.

İşten aradılar devam edemedim, km başına bu maliyet yıllık 20 bin liraya yakın ediyor. Bu para ile aracın bakımları sigortası ve kaskosu yapılabiliyor üç aşağı beş yukarı, yani bunlar lpglide bedavaya geliyor :D Kaldı ki bu farkın hesaplandığı araçlardan biri 98 mondeo 2.0, diğeri 1.5 dci clio. Biri çok yakması ile diğeri az yakması ile bilinen araçlarken fark böyle. Haliyle benzer araçlarda ve benzer model yıllarında, mesela aynı clionun lpgye uyumlu küçük turbo beslemeli motorları ile dci motoru kıyaslandığında fark daha byük çıkıyor.

tarihinde Murat Sahın tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Emre Demir
Murat Sahın yazdı:

Senede 30-40 bin km binilecekse benim mevcut durumuma yakın olur. Ben bir çok aracın benzinli ve dizel versiyonlarının yakıt verilerini (reel olanları) bir excell tablosunda aylık ve yıllık km değerleri ile formüle ettiğimde şunu gördüm, 98 model 2.0 lpgli mondeonun km başına yakıt maliyeti 2018 model clio 1.5 dci'den yaklaşık 50-60 kuruş civarı daha düşük. Mevcut akaryakıt fiyatları ile dizelin bir anlamı kalmadı, hatta külliyen zarar.

İşten aradılar devam edemedim, km başına bu maliyet yıllık 20 bin liraya yakın ediyor. Bu para ile aracın bakımları sigortası ve kaskosu yapılabiliyor üç aşağı beş yukarı, yani bunlar lpglide bedavaya geliyor :D Kaldı ki bu farkın hesaplandığı araçlardan biri 98 mondeo 2.0, diğeri 1.5 dci clio. Biri çok yakması ile diğeri az yakması ile bilinen araçlarken fark böyle. Haliyle benzer araçlarda ve benzer model yıllarında, mesela aynı clionun lpgye uyumlu küçük turbo beslemeli motorları ile dci motoru kıyaslandığında fark daha byük çıkıyor.

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Araç nasıl nerede kullanılacak

Rutin kullanım hocam ev iş şehirler arası .

Çağlar Bayur yazdı:

lpg li olanderim. candır lakin bunların sıfırı kaç tl ki zaten?

1milyondan biraz fazla abi 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Trafikle fazla işiniz yoksa ve seri kullanmıyorsanız benzinli alınır

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Araç nasıl nerede kullanılacak

 

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Trafikle fazla işiniz yoksa ve seri kullanmıyorsanız benzinli alınır

 

Aha kibrit önerecek dedim ama yyanıldım :D 

  • Beğen 1
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Murat Öngür

kim ne der bilemem ama 103 benzin bu boyuttaki arabada kesinlikle tat vermez , ben ismini vermeyeyim kullandım 1,3 benzinli araç ( başka bir marka ) benim 1,6 dizel ceed den sonra inanın belediye otobüsü gibi geldi.

para harcıyorsanız birazda konforunuzu düşünün derim ben , bu kadar para vereceksiniz istediğiniz gibi gitmeyecek.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Murat Öngür yazdı:

kim ne der bilemem ama 103 benzin bu boyuttaki arabada kesinlikle tat vermez , ben ismini vermeyeyim kullandım 1,3 benzinli araç ( başka bir marka ) benim 1,6 dizel ceed den sonra inanın belediye otobüsü gibi geldi.

para harcıyorsanız birazda konforunuzu düşünün derim ben , bu kadar para vereceksiniz istediğiniz gibi gitmeyecek.


160 beygir yav torku da yüksektir bunun. Uçurur kaşkayı

Yorum bağlantısı
Mesut Eyibil

Ben Mart 2022 den beri kullanıyorum 1,2 otomatik olan versiyonunu 2018 model 2019 trafik çıkışlı, hatta satıyorum düşünürseniz görüşebiliriz, henüz 20 bin 500 km de. araçtan memnunum önceki aracım mersedes olmasında rağmen bana daha konforlu geldi, yakıt da güzel özellikle uzun yolda 1 depo ile istanbuldan giresuna çok rahat gidebiliyorum. 1 kez memlekete gittim geldim. benim önceki araç a serisi olduğu içinmidir bilmiyorum ama bu çok çok daha konforlu geldi bana. ihtiyacınız olmayan bile birçok özellik var. Araçta beğenmediğim pek bişey yok açıkcası. merak ettiğiniz bir konu varsa yada aracı incelemek isterseniz istdayım gelip bakabilirsiniz bile.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Emre Demir
Murat Öngür yazdı:

kim ne der bilemem ama 103 benzin bu boyuttaki arabada kesinlikle tat vermez , ben ismini vermeyeyim kullandım 1,3 benzinli araç ( başka bir marka ) benim 1,6 dizel ceed den sonra inanın belediye otobüsü gibi geldi.

para harcıyorsanız birazda konforunuzu düşünün derim ben , bu kadar para vereceksiniz istediğiniz gibi gitmeyecek.

 

Motor Tipi Dizel / 4 silindir
Motor Hacmi 1598 cc
Maksimum Güç 130 hp (96 kw) / 4.000 rpm
Maksimum Tork 320 Nm / 1.750 rpm
Hızlanma 0-100 km/saat 11,1 sn
Azami Sürat

183 km/saat

Yakıt Tüketimi (Şehir içi / Şehir dışı) 6,7 lt / 4,6 lt
Motor Gücü 160 hp
Şanzıman DCT / 7 Vites / Önden Çekiş
Hızlanma 0-100 km/saat 10,1 sn
Azami Sürat

198 km/saat

 

Yorum bağlantısı
Mesut Eyibil
Murat Öngür yazdı:

kim ne der bilemem ama 103 benzin bu boyuttaki arabada kesinlikle tat vermez , ben ismini vermeyeyim kullandım 1,3 benzinli araç ( başka bir marka ) benim 1,6 dizel ceed den sonra inanın belediye otobüsü gibi geldi.

para harcıyorsanız birazda konforunuzu düşünün derim ben , bu kadar para vereceksiniz istediğiniz gibi gitmeyecek.

 benimki 1,2 eco modda bile iyi çekiyor sebebi turbo beslemeli olması, ecodan alınca çekmesinde hiçbir sorun sıkıntı yok, sizin bahsettiğiniz durumlar eskilerde kaldı artık. önceden 1,0 kia stonic kullandım yokuşlarda birçok aracı tokatladığım oldu :D buda öyle gayet çekişi vs güzel.

Yorum bağlantısı
Oğulcan Akıncıoğlu
Murat Öngür yazdı:

kim ne der bilemem ama 103 benzin bu boyuttaki arabada kesinlikle tat vermez , ben ismini vermeyeyim kullandım 1,3 benzinli araç ( başka bir marka ) benim 1,6 dizel ceed den sonra inanın belediye otobüsü gibi geldi.

para harcıyorsanız birazda konforunuzu düşünün derim ben , bu kadar para vereceksiniz istediğiniz gibi gitmeyecek.

1.3 olanlar iyi gidiyor Murat bey :) 

Yorum bağlantısı
Mustafa Erkan

Zevkler ve renkler tartışılmaz.

Bu iki şık arasından beyaz olan benzinliyi tercih ederim.

Neden. Çünkü modeli daha yüksek, km düşük, benzin ucuz.

Peki ben alırmıyım ?. Net olarak Hayır.

Asfaltta gezmek için SUV tarzı araç almak bana mantıklı gelmiyor.

 

Yorum bağlantısı
Murat Öngür

Valla ben

corolla conford 1,3 kullandım 

1,3 renault yeni kasa megan kullandım ikiside sizin dediğiniz gibi iyi gitmiyordu hadi coralla eski modeldi diyelim renault yeni araç , güç ve tork olarak hiçbir 1,3 benzinli 1,6 dizelin yerini tutacağını zannetmiyorum , 1,3 benzin li 1,2 benzinli araçlar güçlerini turbo dan yiyor bu da turbonun 250 300 binde değil 150 200 binde arıza yapmasına neden olabiliyor.

 

 

Yorum bağlantısı
Cem Işık
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


160 beygir yav torku da yüksektir bunun. Uçurur kaşkayı

Glb de kullanıyoruz aynı motoru, hiç sanıldığı gibi uçma kaçma üstünden atlama durumu yok malesef :)ya da bizim mötor bozuk:)

  • Beğen 1
  • Üzgün 1
Yorum bağlantısı
Emre Demir
Mustafa Erkan yazdı:

Zevkler ve renkler tartışılmaz.

Bu iki şık arasından beyaz olan benzinliyi tercih ederim.

Neden. Çünkü modeli daha yüksek, km düşük, benzin ucuz.

Peki ben alırmıyım ?. Net olarak Hayır.

Asfaltta gezmek için SUV tarzı araç almak bana mantıklı gelmiyor.

 

Abi hanımcılık kazanacak desem sanırım anlarsın , yoksa 1 kasa focus ile mutluyum ben hem de 2.0 ghia :)

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Murat Öngür yazdı:

Valla ben

corolla conford 1,3 kullandım 

1,3 renault yeni kasa megan kullandım ikiside sizin dediğiniz gibi iyi gitmiyordu hadi coralla eski modeldi diyelim renault yeni araç , güç ve tork olarak hiçbir 1,3 benzinli 1,6 dizelin yerini tutacağını zannetmiyorum , 1,3 benzin li 1,2 benzinli araçlar güçlerini turbo dan yiyor bu da turbonun 250 300 binde değil 150 200 binde arıza yapmasına neden olabiliyor.

 

 

Corolla atmosferik 1.33 motor, o zaten gitmez ama megane konusunu bilemeyeceğm.

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Motorlar aynı dilimde, mtv farkı yok. 

 

30-40 bin km yolu uzun yolda yapıyorsanız tüketimler arası çok fark olmaz. Ancak şehir içi kullanılacaksa dizel 1,5-2 litre az yakar. Bu da yıllık 10-12 bin lira arası yakıt farkı yapar.

 

Bu farka rağmen ben benzinli alırdım. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı

Kullanım amacı önemli tabi ama, kendi adıma benzinliyi tercih ederdim. 

Yorum bağlantısı
Emre Demir
(düzenlendi)
Tamer Topaç yazdı:

1,6 Crdi gücü iyi hissettiren bir motor. Sorun orada...

dci

tarihinde Emre Demir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
Murat Öngür yazdı:

 1,6 dizel ceed den sonra inanın belediye otobüsü gibi geldi.

 

 

Emre Demir yazdı:

dci

DCİ az yakar. CRDİ fena bir motor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...