İçeriğe Yönlendir

Fiat Albea Soğuk Havalarda 4 - 5 Marşta Çalışması


Burak Büyükyılmaz

Recommended Posts

Burak Büyükyılmaz

Selamlar arkadaşlar

 

Bende Fiat Albea 1.4 Sole Fire var. ( 2008 model 115.000 km'de). Aracım soğuk havalarda bazen 2-3 bazende 4-5 marşta çalışıyor. Kontağı çevirdiğimde araba çalışıyor hemen stop ediyor. Bazende çalışıp hemen stop ettiğinde radyatör su sıcaklığı yüksek uyarısı verip motor ışığı yakıp fan çalıştırıyor. Fan çalışması bittikden sonra çalıştırdığımda motor çalışıyor ve gidip gelmeli dalgalı 45sn - 1 dk boyunca çalışıyor ve normale dönüyor. Bundan sonrada stop edip tekrar çalıştırdığımda tel marşta alıyor. Hatta arabayla 2 saat bindikten sorna park edip 3 yada 4 saat sonra bindiğimde bile tek marşta alıyor normal çalışıyor. Bunla ilgili termostat ve hararet müşiri değiştirdim. bujiler değişti. benzim pompası kontrol edildi. en sonda akü değiştirdim. yine de aynı şekilde soğuk havalarda yukarda yazdığım şekliyle yapıyor. Ayrıca yazın hiç bir sıkıntı olmadı. Soğuklarda oluyor. Bu nasıl bir hatadır çözemedik? Aracın beyniyle mi alakalı? 

 

Not: Araç sıralı sistem ve ilk çalıştırmada gaza alıp çalıştırma yaptığımda terk marşta çalışıyor.

 

Yardımcı olursanız yada başınıza böyle bir olay geldiyse, yardımlarını bekliyorum. İyi günler.

Yorum bağlantısı
Mehmet Cihat

aracın elektrik tesisatında kısa devre olabilir ecuda sıkıntı olma ihtimalide var ama daha düşük ihtimal sanıyorum

Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış
Burak Büyükyılmaz yazdı:

Not: Araç sıralı sistem ve ilk çalıştırmada gaza alıp çalıştırma yaptığımda terk marşta çalışıyor.

Şu yazdığınızdan sonra benzin sisteminde hata olduğunu düşünüyorum. Belki pompa basınç veremiyor veya hortumlarda kaçak var.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Eren Babayiiğit

Lpg ayarından da olabilir. Birkaç gün benzinde binin düzelirse lpg ayarı yaptırın.

Yorum bağlantısı
Mustafa Erkan

Benzin pompası ve yakıt hattına yoğunlaşmanızı tavsiye ediyorum. LPG li araçlarda benzin pompa arızası çok görülür. 115.000km deki bir aracın benzinde son sürati kaç ise ona ulaşabilmesi gerekir. Benzine aldığınızda son hız ne kadar ? Eğer 130 140 civarı tükeniyor daha gitmiyorsa, pompa benzin  yetiştiremiyordur. 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

motor yağı doldurduğunuz kapağın altında sarı renk tortu varmı?

Yorum bağlantısı
Burak Büyükyılmaz
Selçuk Bakış yazdı:

Şu yazdığınızdan sonra benzin sisteminde hata olduğunu düşünüyorum. Belki pompa basınç veremiyor veya hortumlarda kaçak var.

Araba ilk çalıştırmaya zorladıktan sonra stabil hale gelince stop edip tekrar çalıştırıdğımda normal çalışıyor. Ayrıca araba tamamen ısınmışken stop edip 2-3 saat sonra gelip tekrar marş bastığımda yine normal çalışıyor. Yani ben sisteminde hata olsa çalışmaması gerek. araba sadece ilk çalıştırmada ve soğukta yapıyor. Acaba sensörlerle alakalı bir durum mu acaba?

Doğan Arşiray yazdı:

motor yağı doldurduğunuz kapağın altında sarı renk tortu varmı?

Hayır.

Eren Babayiiğit yazdı:

Lpg ayarından da olabilir. Birkaç gün benzinde binin düzelirse lpg ayarı yaptırın.

Benzinde de kullandım fayda etmedi. 

Yorum bağlantısı
Erhan Doruk

Bence ilk çalıştırmadaki yakıt+hava karışımı ile ilgili bir sıkıntı var. Eskiden flashımda da kışın sabahları aynını yapardı, benzinde kesinlikle çalışmaz bu nedenle lpg de denerdim. Ama bir kez çalışırsa , kapatıp tekrar denesem yarım marşta çalışırdı. Bu sebeple hep akşamdan yokuşa pakeder , çalışmazsa vurdurarak çalıştırır devam ederdim. En sonunda sanayiye bırakmıştım ama ne yaptılar da düzelmişti hatırlamıyorum. 

Birde bujileri söküp bir bakın farklı kirlilikte veya kurumlanmış olan var mı diye. 

Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış
Burak Büyükyılmaz yazdı:

Araba ilk çalıştırmaya zorladıktan sonra stabil hale gelince stop edip tekrar çalıştırıdğımda normal çalışıyor. Ayrıca araba tamamen ısınmışken stop edip 2-3 saat sonra gelip tekrar marş bastığımda yine normal çalışıyor. Yani benzin sisteminde hata olsa çalışmaması gerek. 

 

Selçuk Bakış yazdı:

Şu yazdığınızdan sonra benzin sisteminde hata olduğunu düşünüyorum. Belki pompa basınç veremiyor veya hortumlarda kaçak var.

Öyle değil maalesef, yorumumu yineliyorum. Benzinde vs kaçak veya pompa basıncında düşme varsa ilk anda belli eder sonrasında soğuyana veya sistemden sızıntı olana kadar hata vermez.

Yorum bağlantısı
Mehmet Zincirkıran

tedbiren lpg vanasını tanktan kapatıp lpg sigortasını sökerek birkaç gün kullanabilirsiniz bu şekilde. en azından silindirlere gaz kaçıyo mu kaçmıyo mu olasılığı elemiş olursunuz.

Yorum bağlantısı
Mustafa YILDIRIM
Burak Büyükyılmaz yazdı:

Selamlar arkadaşlar

 

Bende Fiat Albea 1.4 Sole Fire var. ( 2008 model 115.000 km'de). Aracım soğuk havalarda bazen 2-3 bazende 4-5 marşta çalışıyor. Kontağı çevirdiğimde araba çalışıyor hemen stop ediyor. Bazende çalışıp hemen stop ettiğinde radyatör su sıcaklığı yüksek uyarısı verip motor ışığı yakıp fan çalıştırıyor. Fan çalışması bittikden sonra çalıştırdığımda motor çalışıyor ve gidip gelmeli dalgalı 45sn - 1 dk boyunca çalışıyor ve normale dönüyor. Bundan sonrada stop edip tekrar çalıştırdığımda tel marşta alıyor. Hatta arabayla 2 saat bindikten sorna park edip 3 yada 4 saat sonra bindiğimde bile tek marşta alıyor normal çalışıyor. Bunla ilgili termostat ve hararet müşiri değiştirdim. bujiler değişti. benzim pompası kontrol edildi. en sonda akü değiştirdim. yine de aynı şekilde soğuk havalarda yukarda yazdığım şekliyle yapıyor. Ayrıca yazın hiç bir sıkıntı olmadı. Soğuklarda oluyor. Bu nasıl bir hatadır çözemedik? Aracın beyniyle mi alakalı? 

 

Not: Araç sıralı sistem ve ilk çalıştırmada gaza alıp çalıştırma yaptığımda terk marşta çalışıyor.

 

Yardımcı olursanız yada başınıza böyle bir olay geldiyse, yardımlarını bekliyorum. İyi günler.

 

Benzer bir sorunu yeni çözdük. (Soğuk motorun benzinde zor çalışması ile ilgili) Enjektörlerinizi kontrol ettirin.

 

Yorum bağlantısı
Burak Büyükyılmaz
Alıntı
Mustafa YILDIRIM yazdı:

 

Benzer bir sorunu yeni çözdük. (Soğuk motorun benzinde zor çalışması ile ilgili) Enjektörlerinizi kontrol ettirin.

 

Selamlar

Konunuzu okudum ve sorunu çözmenize sevindim. Hemen hemen benzer sorun olduğunu gördüm. Ama benim araçta radyatör su sıcaklığı yüksek hatası vermesi ve fan açması ilginç. Bende enjektörlere  baktırayım. Teşekkürler.

 

Yorum bağlantısı
Mustafa YILDIRIM
Burak Büyükyılmaz yazdı:

Ama benim araçta radyatör su sıcaklığı yüksek hatası vermesi ve fan açması ilginç.

Aracın motorunu yüksek sıcaklığa/hararete karşı korumak için fan çalıştırıyor olabilir. Motorunuzda bulunan sensörler hakkında bilgim yok. Isı sensörü sıcaklık bilgisini hatalı okuyarak araç beynine yüksek sıcaklık bilgisi gönderiyor ve fan çalışıyor diye düşünüyorum. 

 

Radyatör su sıcaklık uyarısı veriyorsa ısı sensörü (termostat üzerinde) olması gerekiyor. (Araç beynine motor sıcaklık bilgisi gönderen sensör. Yani fanı çalıştıran fan müşürü değil) 

Bunun için ısı sensörünü değiştirerek deneme yapabilirsiniz. 

 

Yorum bağlantısı
Burak Büyükyılmaz
Mustafa YILDIRIM yazdı:

Aracın motorunu yüksek sıcaklığa/hararete karşı korumak için fan çalıştırıyor olabilir. Motorunuzda bulunan sensörler hakkında bilgim yok. Isı sensörü sıcaklık bilgisini hatalı okuyarak araç beynine yüksek sıcaklık bilgisi gönderiyor ve fan çalışıyor diye düşünüyorum. 

 

Radyatör su sıcaklık uyarısı veriyorsa ısı sensörü (termostat üzerinde) olması gerekiyor. (Araç beynine motor sıcaklık bilgisi gönderen sensör. Yani fanı çalıştıran fan müşürü değil) 

Bunun için ısı sensörünü değiştirerek deneme yapabilirsiniz. 

 

Peki hocam dediğiniz sensör arızalı ise soğuk havalarda ilk motor çalıştırmada etkili midir? Yani beyne yanlış sinyal gönderip motorun sıcak olduğunu ve yakıtı yakma zamanlamasını hatalı yapıyorsa 4 yada 5 marşta çalışması bu yüzden midir? Çünkü yazın araba tek marşta çalışıyor. Yani bu ısı sensörü yazın sıcağında düzgün çalışıyor ama kışın soğuğu yiyince düzgün çalışmıyor olabilir mi ?

Yorum bağlantısı
Burak Büyükyılmaz

Bir de ısı sensörü dediğimiz hararet müşiri mi oluyor?

Yorum bağlantısı
Mustafa YILDIRIM
Burak Büyükyılmaz yazdı:

Bir de ısı sensörü dediğimiz hararet müşiri mi oluyor?

Albea da nasıl bilmiyorum.

Ford Escort ta;

Isı sensörü (araç beynine motor soğutma suyu sıcaklık bilgisi gönderen ve termostat üzerinde bulunur.)

Hararet Müşürü (Hararet göstergesine motor sıcaklık bilgisi gönderen ve Blok üzerinde bulunur.)

Fan Müşürü (Fan motoruna su sıcaklık bilgisi gönderir ve radyatöre giden hortum üzerinde bulunur.)

 

 

 

Yorum bağlantısı
Burak Büyükyılmaz

Arkadaşlar son bir haftada arabada beyin kontrol edildi, yeni beyinle denendi. Yine aynı arızayı verdi. Başka benzin pompası denendi. Yine aynı arızayı verdi. En son orjinal termostat(hararet müşürü ile beraber) takılcak. Çünkü araç bilgisayara bağlandığında ısı sensörü hatası veriyordu. Hata silinmiyordu. Bunun için orjinal ile denenecek. Ayrıca araç gazcıya gitti. Kontrol edildi. Sıkıntısı yok dendi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...