İçeriğe Yönlendir

Muhtemel Subap Arızası, Rölanti Sorunu


Celal Aydın
Çözüme git Celal Aydın tarafından,

Recommended Posts

Celal Aydın

Selamlar ağabeylerim, kardeşlerim
Aracın hikayesi şu;
Son bakımda Gaz kelebeğini temizlettim

Bujileri değiştirdim

Buji kabloları orijinal değilmiş, orijinali ile değiştirdim

Buraya kadar her şey güzel, bir süre sonra farkettim ki, ışıklara yaklaşırken rölanti düşüyor, stop edecek gibi oluyor, geri yükseliyor, sonra sabit kalıyor.

Arada birkaç kez stop ettiği oldu, özellikle klima açık iken.

Klima kapalı iken de oynama var fakat o kadar değildi o sıra.

Bir süre bu şekilde kullandım, sorun etmedim.

 

Geçenlerde Triger, V kayışı, Devirdaim, Baskı Balata+Bilya, Fren disk+Balatalar değişti, rölantideki sorunumu söyledim, hemen bujileri söktüler baktılar sorun yok, gaz kelebeğin temizlendiğini zaten biliyorlardı, onu da elediler.

Ford IDS cihazı ile yazılıma bakıp, PCM'yi sıfırladılar, yine sorun devam etti.

Ekleyeceğim bir şey var, bu işlemlerin akabinde rölantim iyice saçmalamaya başladı, al-ver yapma, hırhırhır şeklinde ara ara çalışma, Triger bölgesinden rölanti ile değişmekle birlikte hafif gıvgıv şeklinde uğultu nüksetti.

Sente mi kaçırdı naptı eleman dedim içimden, kontrol ettiler bir sorun gözükmüyor, sente atsa araç böyle çalışmaz dedi birkaç ayrı usta, lakin düzgün şekilde kontrol etmediler, sadece motorun çalışmasına bakıp karar verdiler. Uğultu için de, normal, kayış alışınca geçer cevabını aldım, hala alışmadı :) O iş hikaye, muhtemelen ya çok sıktılar kasnakları, ya da rulmanları değiştirmediler.

En son Subaplardan şüphelendiler, motor sıcakken kompresyon testi yaptılar, değerler eşit çıktı.

Aracı bıraktım, sabah soğukken test yaptılar 1. göz düşük çıkmış, üst kapak sökülecek dediler, 8500₺ fiyatı duyunca dedim şimdi kalsın, bu şekilde biniyorum.

Yağ yakma, çekişten düşme yok diye cebimi düzeltmeyi bekliyorum.

 

Siz kıymetli dostlara sorum şu,
Bir yerini yaptırırken diğer yerin bozulmasından bıkmış vaziyetteyim, yetkili servise bu işlemler için gitmeli miyim? Gitmişken her yerine baktırayım, check-up'a girsin araç diyorum.

Yoksa koşarak uzaklaşmalı mıyım?

Üst kapak-Subap değişimi işlemlerinde özel serviste dikkat etmem gereken şeyler var mıdır, varsa şayet yetkiliye gitsem bunları dikkate alır mı?

Şimdiden teşekkür ediyorum.

 

 

 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

öncesinde böyle değildiyse kesin yanlış iş yapmışlardır yada parçalar arızalıdır. kompresyon kaçağı sadece bunlarla ortaya çıkmaz.

Yorum bağlantısı
Celal Aydın
Doğan Arşiray yazdı:

öncesinde böyle değildiyse kesin yanlış iş yapmışlardır yada parçalar arızalıdır. kompresyon kaçağı sadece bunlarla ortaya çıkmaz.

LPG geçmişi araca böyle saçmalıklar yaptırıyor işte.

Zamanında sahibi benzinde binseydi muhtemelen böyle şeyler olmayacaktı.

Bütün bu işlemler Ford özel servisinde yapıldı, tecrübe sağlam adamlarda, güvendiğim bir yerdi.

 

Aslında aracı ilk aldığımda rölantinin yüksek (830-850 d/dk) çalıştığının farkındaydım fakat al-ver yapmıyordu.

Soğukken ısınana kadar düşük devirlerde tekleme yapıyordu benzinde de lpg de de, muhtemelen subap sorunun başlangıcıydı.

Gaz kelebeği temizliğinden sonra yine normal çalışıyordu, sadece ayağımı debriyaja attığımda saçmalamaya başlamıştı, o şekilde kullandım.

Triger değişiminden sonra iyice saçmaladı, rölantide al-ver, hırhır şeklinde vuruntulu çalışma başladı, ısınınca düzeliyor fakat halen bir önceki kadar sağlıklı çalışmıyor motor.

Ya tesadüf Subaplar iyice gitti, ya da harbiden dediğin gibi abi, bir şeyde hata yaptılar.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Celal Aydın yazdı:

LPG geçmişi araca böyle saçmalıklar yaptırıyor işte.

Zamanında sahibi benzinde binseydi muhtemelen böyle şeyler olmayacaktı.

Bütün bu işlemler Ford özel servisinde yapıldı, tecrübe sağlam adamlarda, güvendiğim bir yerdi.

 

Aslında aracı ilk aldığımda rölantinin yüksek (830-850 d/dk) çalıştığının farkındaydım fakat al-ver yapmıyordu.

Soğukken ısınana kadar düşük devirlerde tekleme yapıyordu benzinde de lpg de de, muhtemelen subap sorunun başlangıcıydı.

Gaz kelebeği temizliğinden sonra yine normal çalışıyordu, sadece ayağımı debriyaja attığımda saçmalamaya başlamıştı, o şekilde kullandım.

Triger değişiminden sonra iyice saçmaladı, rölantide al-ver, hırhır şeklinde vuruntulu çalışma başladı, ısınınca düzeliyor fakat halen bir önceki kadar sağlıklı çalışmıyor motor.

Ya tesadüf Subaplar iyice gitti, ya da harbiden dediğin gibi abi, bir şeyde hata yaptılar.

TPS yoktur herhalde model arabada değlimi? elektronik kelebek vardır. TPS varsa o bozuktur.

Yorum bağlantısı
Mustafa Erkan

Celal bey yanlış anlamadık umarım. Buji, buji kablosu ve boğaz kelebeği temizliği ardından da triger değişimini ford yetkili servisinde yaptırdınız.

Yetkili servis bunun için var zaten. İçiniz rahat olsun . Ford yetkili servislerinde yapılan her işlem malzeme ve işçilik bakımından 2 yıl garanti kapsamındadır.

Yaptıkları işlemler sonrası oluşan şikayetlerinizi belirterek tekrar servisten iş emri açtırın. Boğaz kelebeğini tekrar söküp kontrol ederek takmaları, Trigerin sentesini de mecburen açıp kontrol etmeleri gerekiyor.  Gerekirse trigeri, kayışı ve bilyeyide orjinali ile değişirler. 

Dışarıda 1000 TL olan işi 3000 TL ye boşuna yaptırmıyoruz.

Ha ben zaten aynı servise gittim ilgilenmediler diyorsanız faturanız ile başka bir yetkili ford servisine müracaat edin. Mecburlar ilgilenecekler.

Üst kapak değişimi sübap felan durun yaaa. Heyecan yapmışsınız sanki . Ortada kapak açılmasını gerektirecek bir şey görünmüyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Erkan

Pardon ben cevap yazarken sizin yazdıklarınızı görmemişim. Özel servis + araçta LPG var.

Trigerde sente kaçık olsa bunu çok kolay anlarlar. Ti vct motor değil sonuçta. Aşırı bir titreme yok. LPG sistemine ve sübap lar üzerine eğilmek daha mantıklı gibi.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Celal Aydın
Doğan Arşiray yazdı:

TPS yoktur herhalde model arabada değlimi? elektronik kelebek vardır. TPS varsa o bozuktur.

Elektronik kelebek olması lazım. Rölanti motoru(sensörü) ayrı bir parça değil diye biliyorum, gaz kelebeği ile birleşik.

Yorum bağlantısı
Celal Aydın
Mustafa Erkan yazdı:

Celal bey yanlış anlamadık umarım. Buji, buji kablosu ve boğaz kelebeği temizliği ardından da triger değişimini ford yetkili servisinde yaptırdınız.

Yetkili servis bunun için var zaten. İçiniz rahat olsun . Ford yetkili servislerinde yapılan her işlem malzeme ve işçilik bakımından 2 yıl garanti kapsamındadır.

Yaptıkları işlemler sonrası oluşan şikayetlerinizi belirterek tekrar servisten iş emri açtırın. Boğaz kelebeğini tekrar söküp kontrol ederek takmaları, Trigerin sentesini de mecburen açıp kontrol etmeleri gerekiyor.  Gerekirse trigeri, kayışı ve bilyeyide orjinali ile değişirler. 

Dışarıda 1000 TL olan işi 3000 TL ye boşuna yaptırmıyoruz.

Ha ben zaten aynı servise gittim ilgilenmediler diyorsanız faturanız ile başka bir yetkili ford servisine müracaat edin. Mecburlar ilgilenecekler.

Üst kapak değişimi sübap felan durun yaaa. Heyecan yapmışsınız sanki . Ortada kapak açılmasını gerektirecek bir şey görünmüyor.

Abi sırf şu yazdıkların yüzünden yetkili servise gitmek geliyor içimden. :) Öperler mi çok ondan çekiniyorum, kafamın rahat olacağı kesin.

Araç 205 binde, yanılmıyorsam 90 bin km'de LPG takılmış 2014 yılında

Önceki sahibi LPG de kullanmış hep.

Ben 166 bin km de aldım, 1 yıl oldu, şehir dışı uzun yol ağırlıklı kullandım, 4000 devri geçmeden yüksek süratlerde lpg'de kullandım, önceki sahibinde görmeyeceği hız ve devirleri görmüşümdür, bundan eminim.

 

Rölantide farklı bir ses daha var, boş kutu kola tenekesi düşün, içinde minik taş yada saçma koyup salladığını düşün, öyle bir ses, gaza basınca kesiliyor, rölantide bariz duyuluyor.

Youtube'a yükleyeceğim.

Yorum bağlantısı
Celal Aydın

Uğultu bariz belli kayıştan gelen, motor sağlıksız çalışıyor, saat gibi değil.

Özellikle lastiğe yöneldiğim kısma dikkat eder misiniz, teneke şıngırtı sesi gibi bir ses var.

 

 

Yorum bağlantısı
Süleyman Can

Bariz şekilde al ver yapıyor rolantide. Malum bakımdan sonra olmasından dolayı yetkili serviste veya iyi bir fordcu özel serviste kasnaklar ve kayışların olmasından gerekenden daha sıkı/gergin olup olmadığına bakılabilir. Tüp ve benzin arasında rolantide az da olsa fark var ise lpg iptali de çözüm olabilir.

Yorum bağlantısı
Mehmet Cihat

bu al ver yapmasının trigerle alakalı olacağını sanmıyorum hocam araç bir yerden hava alıyor olabilir mi vakum kaçağı testi filan birşey yapılabilirse daha kolay olur tespiti

Yorum bağlantısı
Gökhan DOĞAN

karter havalandırma hortumunu da ihmal etmemek lazım.. çoğu o kasa fiestada karter havalandırma hortumu yırtık oluyor bi göz atın derim. hortum değişimi sonrası önceki aracım fiestamda rölanti çalışma sesi düzeldi performans arttı.

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Celal Aydın
(düzenlendi)
Gökhan DOĞAN yazdı:

karter havalandırma hortumunu da ihmal etmemek lazım.. çoğu o kasa fiestada karter havalandırma hortumu yırtık oluyor bi göz atın derim. hortum değişimi sonrası önceki aracım fiestamda rölanti çalışma sesi düzeldi performans arttı.

 

 

Hortumu kontrol ettim, sağlam gibi duruyor, tozlanmış üstü tam beli olmuyor, özellikle göstereceğim, teşekkür ederim.

Mehmet Cihat yazdı:

bu al ver yapmasının trigerle alakalı olacağını sanmıyorum hocam araç bir yerden hava alıyor olabilir mi vakum kaçağı testi filan birşey yapılabilirse daha kolay olur tespiti

Triger değişiminden sonra ortaya çıktı fakat ben de sanmıyorum trigerden olacağını, denk geldi muhtemelen, yine de şüphelenmiyor değilim.

Süleyman Can yazdı:

Bariz şekilde al ver yapıyor rolantide. Malum bakımdan sonra olmasından dolayı yetkili serviste veya iyi bir fordcu özel serviste kasnaklar ve kayışların olmasından gerekenden daha sıkı/gergin olup olmadığına bakılabilir. Tüp ve benzin arasında rolantide az da olsa fark var ise lpg iptali de çözüm olabilir.

Yetkiliye gidip anlaşacağım muhtemelen, fiyat ne derler bilmiyorum ama, orta yolu bulursak bırakacağım aracı.

Tüpte de benzinde de durum aynı, tüpte stop etmeye ramak kalıyor çoğu zaman, benzinde o kadar düşmüyor devir, stop etmeden kurtarıyor.

tarihinde Celal Aydın tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Celal Aydın
Behlül Baş yazdı:

Bence sente kaçık

 

Sübaplarla alakalı değil

Triger değişiminden önce de rölanti sıkıntım vardı, tek farkı böyle al ver yapmıyordu, düzgün çalışıyordu araç.

Sente kaçık olsa çekişten düşmez mi?

Yorum bağlantısı
Emre Atak
Celal Aydın yazdı:

Triger değişiminden önce de rölanti sıkıntım vardı, tek farkı böyle al ver yapmıyordu, düzgün çalışıyordu araç.

Sente kaçık olsa çekişten düşmez mi?

benim triger değişimi sonrası saat gibi çalışıyordu ama sonradan  başka sebepten senteyi kontrol ettim 2 diş kaçırmışlar

yani sente kaçık olunca da çalışıyor ama zamanla değişik huyları çıkıyor

kontrol etmesi gayet kolay aslında

Yorum bağlantısı
Celal Aydın
Emre Atak yazdı:

benim triger değişimi sonrası saat gibi çalışıyordu ama sonradan  başka sebepten senteyi kontrol ettim 2 diş kaçırmışlar

yani sente kaçık olunca da çalışıyor ama zamanla değişik huyları çıkıyor

kontrol etmesi gayet kolay aslında

Tamamdır o halde, kontrol ettireceğim, şimdi ikna oldum :)

Yorum bağlantısı
Emre Atak
Celal Aydın yazdı:

Tamamdır o halde, kontrol ettireceğim, şimdi ikna oldum :)

sonuçtan haberdar ederseniz sevinirim inşallah çözülür

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Celal Aydın
(düzenlendi)

Bismillah dedik başladık;

Sentede kaçıklık tespit edildi,

Subaplar çok sıkı çıktı ölçüm sonucu, revizyonuna karar verildi, ayarla düzelmeyeceği bilgisi verildi.
1. gözde soğuk kompresyon testi düşük çıktı.

Gelen (gıvgıv) uğultu sesinin devirdaimden geldiğini tespit etti ustam, kasnağı ile yenileyecek. 

 

Hastamız yoğun bakımda. 
Bakalım sonuç nasıl olacak. 

 

 

C0E3C2EE-5117-4F54-8DEB-4F25F42D6F56.jpeg

E639C2C4-9066-4ABB-98B7-42AE9C6055A7.jpeg

tarihinde Celal Aydın tarafından düzenlendi
İmla
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Celal Aydın
Çağlar Bayur yazdı:

sıfır motor iyidir araba yenilenmiş olacak

Yarı rektefiye oluyor galiba abi, üst kapak revizyonu yapılıyor, blok sökülmedi.

Triger sentede değilmiş, önceki beceriksiz eleman alamamış senteye. Neyse ki Subap trigerden önce de ben gidiyorum diyordu, doğrudan suçlayamıyorum o yüzden, her türlü üst kapak açılacaktı.

 

Demek ki Fordlarda birkaç diş sente kaçınca subaplara çarpmıyor piston, saçma sapan çalışıyor, çok göze de batmıyor, hassas duyulara sahip olmak lazım :)

Vesileyle öğrenmiş oldum, trigeri her yerde ellettirmemek gerek.

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

çarpar, azcuk laçarsa çarpmaz da bu birazcık az fazla kaçmıştır, yarım da olsa harcanan paraya değer, sıfır mekaniği pek severim,

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Celal Aydın
Çağlar Bayur yazdı:

çarpar, azcuk laçarsa çarpmaz da bu birazcık az fazla kaçmıştır, yarım da olsa harcanan paraya değer, sıfır mekaniği pek severim,

Saat gibi çalışmasına şahit olmak istiyorum, ince işçilikleri çok seviyorum ben de abi.

Yapıldıktan sonra bir süre benzinde bineyim diyorum, beyin öğrenme moduna girip yakıt haritası çizecek çünkü.

Tamer Topaç yazdı:

İşlemler bitince detaylıca bilgi verir misiniz?

Tabi ki, her detayına gireceğim, masrafına kadar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Çözüm
Celal Aydın

Mutlu son. 
Şeytan kulağına kurşun bütün sorunlarım çözüldü. 
Ne stop etme, ne rölanti dalgalanması.

Direksiyonu çevirince gelen uğultu dahi kalmadı.

 

 

 

483CC0E8-117D-45D9-ADA1-F1932B2FC59A.jpeg

  • Beğen 2
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...