İçeriğe Yönlendir

Hangisini Almalıyım?


Oğuz Aköz

Recommended Posts

Oğuz Aköz

Merhabalar. Daha önce benzer konu başlıklarını gördüm fakat benim sorularımın ayrıştığı noktalar olduğu için yeni konu açmak istedim. Araç bakıyorum 450 bin lira bandında. En çok üzerinde durduğum 2 seçenek var. Birisi Astra 1.4 T Sport Otomatik, diğeri Focus 1.6 TDCİ Titanium Manuel. Ben yıllardır Ford grubu dışında araç kullanmadım. Fiesta ve Focus'un benzinli ve dizel modelleri oldu hep. Gönlüm yine manuel olmasına rağmen focustan yana. Fakat güncel dizel fiyatları ve dizelin artık daha da artacağı düşüncesi beni benzinli modellere itiyor. Ama atmosferik araç çok düşünmüyorum. Bu yüzden Lpg uyumu ve otomatik oluşu da astrayı bir adım öne çıkarıyor. Bu konu hakkındaki düşüncelerinizi merak ediyorum. Tavsiye edebileceğiniz farklı bir model olursa da yazarsanız sevinirim. 

Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı

Siz zaten kararınızı vermişsiniz. Astrayı almak üzeresiniz. :)  Yıllık km'niz fazla ise artan fiyatlara rağmen dizel düşünülebilir. Ama amorti süresi çoksa benzinli derim. 

Yorum bağlantısı
Oğuz Aköz
H.Cenk Bayrakçı yazdı:

Siz zaten kararınızı vermişsiniz. Astrayı almak üzeresiniz. :)  Yıllık km'niz fazla ise artan fiyatlara rağmen dizel düşünülebilir. Ama amorti süresi çoksa benzinli derim. 

Henüz vermiş sayılmam sadece sıcak bakıyorum diyelim. Ama Astra'ların kronik sorunları özellikle lpg sonrası sorunlarında harcayacağım paralar dizelle arasındaki farkı kapatır mı diye de düşündürüyor. Bir anlamda da araba yatırım aracıdır. Alırsam en az 2-3 yıl bineceğim. 2-3 yıl sonra satarken benzinli ve otomatik arabalar piyasa paralelinde artarken dizelin daha az artması ya da artmaması da bir zarardır. Takıldığım noktalardan birisi de bu

Tamer Topaç yazdı:

LPG devrin taçsız kralı.

Şimdiki aracım 1.6 Focus Lpg'li. Yakıt olarak evet. Ama araç atmosferikse hantallıktan yakıta bakamıyorum :)

Yorum bağlantısı
Murat Sahın

1.4T'ye benzinle binip yine de piston kırma sorunu yaşayanlar çok. Bunun güçlendirilmiş piston kullanılmamasından kaynaklandığı kabul görmüş. Subapların uzaması kabul edilebilir bir sorun ama piston kırma işi makul değil. Bende çok araştırdım, hem yurt içi hem yurt dışı forumlardan araştırdım, yüzdesel olarak piston sorunu yaşayan çok, yani sorun kronik olarak kabul görebilir. Subaplar zaten kabullenilmiş durumda. Şöyle kabataslak bir hesapla, ben vazgeçmiştim.

Focus dizel manuel olsa da tercih edilir iki araç arasında. Opeli dizel otomatik alacaksanız orada işin rengi bir tık değişebilir ama :) 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mustafa Erkan

Oğuz bey merhaba. Hayatımda yaptığım en büyük hatalar, kendimi şartlandırmam ve bu nedenle diğer seçenekleri görmezden gelmem nedeni ile yaptıklarımdır.

Bu ön bilgiden sonra, bu iki araçla kendinizi şartlandırmayın derim.

Mesela bir çok insanda, aracın en üst modelini alma hevesi varken bende tam tersi dir. Ben alabileceğim en iyi arabanın en alt modelini alırım.

Mercedes olsun ama camları çevirmeli olsun gibi. Örnek olarak söylüyorum. Her türlü donanıma sahip ve sorunsuz, ilk sahibinden tertemiz 30.000 km de benzinli focus 1.6 trend X bulursanız, yada ilk sahibinden tertemiz 40.000 km de Jetta / Golf bulsanız ilgilenmeyecekmisiniz ?

Önce bütçe.

450.000 TL bütçe oldukça yeterli. Sorun çıkartacak, başınızı ağrıtacak, kaçıncı sahibi olduğunuzu bilemeyeceğiniz araçlardan uzak durun. Otomatik araçlar ilk sahibinin yüzü güldürür, ikinci sahibini tamircilerle arkadaş eder. Daha dün bir arkadaşımın arkadaşı 900.000 tl ye pazarlık edip kapora verdiği ve 2.000 TL ekspertiz ücreti ödediği aracı, otomatik vitesinde sorun olabileceği nedeni ile vazgeçti.

Bu iki araç içinde size tavsiyem, İlk sahibi, düşük km ve geçmişi bilinen olmak kaydı ile Focus.

Yorum bağlantısı
Oğuz Aköz
Murat Sahın yazdı:

1.4T'ye benzinle binip yine de piston kırma sorunu yaşayanlar çok. Bunun güçlendirilmiş piston kullanılmamasından kaynaklandığı kabul görmüş. Subapların uzaması kabul edilebilir bir sorun ama piston kırma işi makul değil. Bende çok araştırdım, hem yurt içi hem yurt dışı forumlardan araştırdım, yüzdesel olarak piston sorunu yaşayan çok, yani sorun kronik olarak kabul görebilir. Subaplar zaten kabullenilmiş durumda. Şöyle kabataslak bir hesapla, ben vazgeçmiştim.

Focus dizel manuel olsa da tercih edilir iki araç arasında. Opeli dizel otomatik alacaksanız orada işin rengi bir tık değişebilir ama :) 

Teşekkür ederim verdiğiniz değerli bilgiler için. Bende çok takıldım piston kırma olayına ama çevremdeki kullanıcılarda hiçbir sorun yaşamamış. Subap için bir bütçe ayırmayı planlıyorum ama iş pistona giderse beni mahveder. Dizel olduktan sonra focus hele ki 1.5 tdci pws kullanmış biri olarak kesinlikle focus derdim ama dizellerin değer kaybı yaşama ihtimali beni etkiliyor. 

Yorum bağlantısı
Berke Kaya

Dizel hala karlı, aynı aracın dizeli maksimum 6 litre yakarken benzinlisi 9 litre yakıyor, istasyon tabelasına bakarak dizel benzini geçmiş diye dizel bitti demek matematik bilmemek. Forumda böyle bir sorun olduğunu sanmıyorum ama etrafımda çok var.

Yorum bağlantısı
Oğuz Aköz
Mustafa Erkan yazdı:

Oğuz bey merhaba. Hayatımda yaptığım en büyük hatalar, kendimi şartlandırmam ve bu nedenle diğer seçenekleri görmezden gelmem nedeni ile yaptıklarımdır.

Bu ön bilgiden sonra, bu iki araçla kendinizi şartlandırmayın derim.

Mesela bir çok insanda, aracın en üst modelini alma hevesi varken bende tam tersi dir. Ben alabileceğim en iyi arabanın en alt modelini alırım.

Mercedes olsun ama camları çevirmeli olsun gibi. Örnek olarak söylüyorum. Her türlü donanıma sahip ve sorunsuz, ilk sahibinden tertemiz 30.000 km de benzinli focus 1.6 trend X bulursanız, yada ilk sahibinden tertemiz 40.000 km de Jetta / Golf bulsanız ilgilenmeyecekmisiniz ?

Önce bütçe.

450.000 TL bütçe oldukça yeterli. Sorun çıkartacak, başınızı ağrıtacak, kaçıncı sahibi olduğunuzu bilemeyeceğiniz araçlardan uzak durun. Otomatik araçlar ilk sahibinin yüzü güldürür, ikinci sahibini tamircilerle arkadaş eder. Daha dün bir arkadaşımın arkadaşı 900.000 tl ye pazarlık edip kapora verdiği ve 2.000 TL ekspertiz ücreti ödediği aracı, otomatik vitesinde sorun olabileceği nedeni ile vazgeçti.

Bu iki araç içinde size tavsiyem, İlk sahibi, düşük km ve geçmişi bilinen olmak kaydı ile Focus.

Teşekkür ederim. Tabiki şartlandırmıyorum sadece paraya alabileceğim en iyi aracın peşindeyim :) Farklı markalarda değerlendirilebilir ama VW grubu aşırı fiyatlandı. C segment olarak japon grubunu saymazsak çok seçenek kalmıyor. Peki siz benzinli focus tercih edermiydiniz? 

Berke Kaya yazdı:

Dizel hala karlı, aynı aracın dizeli maksimum 6 litre yakarken benzinlisi 9 litre yakıyor, istasyon tabelasına bakarak dizel benzini geçmiş diye dizel bitti demek matematik bilmemek. Forumda böyle bir sorun olduğunu sanmıyorum ama etrafımda çok var.

Aynı görüşteyim ama piyasayı malesef bu durum fiyatlıyor. 1-2 aydır araç bakıyorum bu süreç içerisinde benzinli araçlar %10 primlenirken dizellerde kıpırdama olmadı 

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Berke Kaya yazdı:

Dizel hala karlı, aynı aracın dizeli maksimum 6 litre yakarken benzinlisi 9 litre yakıyor, istasyon tabelasına bakarak dizel benzini geçmiş diye dizel bitti demek matematik bilmemek. Forumda böyle bir sorun olduğunu sanmıyorum ama etrafımda çok var.

Üstadım iyi de LPG ile binilecek benzinliler bahsedilenler. Yoksa benzin ile binilecekse dizel her türlü avantajlı. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Erkan
Oğuz Aköz yazdı:

 Peki siz benzinli focus tercih edermiydiniz? 

 

 

1,6 100 Hp Benzinli Focus 1i 8 yıl, 1,6 115 Hp Ti VCT Focus 2 yi 8 yıl kullanmış birisi olarak : Kesinlikle tercih ederim.  Kullanmaya doyamadım.  

Şu an Jetta kullanıyorum. Belki çok ekonomik, çok kibar, çok çok çok çok ama  asla bir Focus değil.

 

Benzin tasarrufu amaçlı bir araç isteniyorsa, LPG ye ihtiyaç yok.

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-seat-seat-ibiza-2022-hasarsiz-tertemiz-1041678112/detay

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Murat Öngür

astra ile focus ikilemi arasında ben Focus derim, astralar zamanında çok sorunluydu ( yenilerini bilmiyorum ) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Oğuz Aköz
Mustafa Erkan yazdı:

 

1,6 100 Hp Benzinli Focus 1i 8 yıl, 1,6 115 Hp Ti VCT Focus 2 yi 8 yıl kullanmış birisi olarak : Kesinlikle tercih ederim.  Kullanmaya doyamadım.  

Şu an Jetta kullanıyorum. Belki çok ekonomik, çok kibar, çok çok çok çok ama  asla bir Focus değil.

 

Benzin tasarrufu amaçlı bir araç isteniyorsa, LPG ye ihtiyaç yok.

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-seat-seat-ibiza-2022-hasarsiz-tertemiz-1041678112/detay

Peki Ti-VCT şanzumanların lpg uyumu da problemli mi? Focus 3 otomatik 1.6 tercih edecek olursak hem şanzuman hem lpg nasıl değerlendirmeliyiz?

Murat Öngür yazdı:

astra ile focus ikilemi arasında ben Focus derim, astralar zamanında çok sorunluydu ( yenilerini bilmiyorum ) 

zamanında sorunlu olanlarından bakıyorum :) 2013-2016 arası 

Yorum bağlantısı
Ferhat Yavuz

İkisinide kullanmış biri olarak astranın arkası biraz dar, lpg siz kışın yakıtı baya bi çok ama yazın ve uzun yolda çok keyifli .ikinci eli ikisininde çok iyi.Otomatiklerinde sıkıntı yaşayan hiç duymadım astranın alırken opel satış danışmanı arkadaşımda motoru iyi ise otomatiğine bakma bile hiç arızalınıp gelen olmadı servise demişti.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Geçen sene bu aylardı sanırım, lpg benzinle aynı oldu diyerek lpg kitlerini sökmeye başlamıştı insanlar. Dizel için de bu kışın geçirilip seneye tekrar bakmanın faydalı olacağını düşünüyorum. İki araç arasından focusu seçerdim. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tamer Topaç

Focus 3 1,6 Ti VCT' de kuru kavrama PowerShift var. Sessiz, sakin keyifli ve performansı da iyi bir araç. İyi bir LPG montajı ve ayarı ile sorun yaşanmaz. Kuru kavrama ise, 10bin km' de de değiştiren oldu, 100bin km' de değişimine tanık oldum. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Oğuz Aköz
Tamer Topaç yazdı:

Focus 3 1,6 Ti VCT' de kuru kavrama PowerShift var. Sessiz, sakin keyifli ve performansı da iyi bir araç. İyi bir LPG montajı ve ayarı ile sorun yaşanmaz. Kuru kavrama ise, 10bin km' de de değiştiren oldu, 100bin km' de değişimine tanık oldum. 

Benim de gönlüm hep focus diyor :) seçenek 3'e çıktı :) Astra 1.4T Otomatik, Focus 3.5 1.6 Ti-VCT Otomatik, Focus 3.5 1.6 TDCİ Manuel :)

Yorum bağlantısı
Mustafa Erkan

Oğuz bey Ti VCT motor (Sürekli değişken valf zamanlaması ) şanzuman ile değil, motor emiş ve egzoz sübab ları ile ilişkilidir. (Toyota VVTi yada Honda Vtec gibi ) anladığım kadarı ile siz motorun LPG ile olan uyumunu soruyorsunuz.

LPG uyumu 1.6 100 bg olan motorlarda daha iyidir. Örnek 2010 comfort

Bildiğim kadarı ile sübablar mangnezyum alaşımlı, ısıya karşı hassas, çelik subab ile değiştirilirse daha uzun ömürlü oluyor. Bu kasada benzinliler 4 ileri klasik yağ basıncı ile çalışan tork konvertörlü diye biliyorum. hantal, çok yakan fakat arızası az. Örnek otomatik focus . Ancak ne yaparsanız yapın LPG kullanan focusların eninde sonunda katalitik konvertörleri arızalanıyor.

Focus 3 lerin tüm benzin motorları Tİ VCT diye biliyorum. LPG hassasiyeti yine yüksek. Şanzuman ile ilgili olarakta bursada bir arkadaşımızda vardı ve powershift şanzıman arızası nedeniyle aracını satmak zorunda kalmıştı.

Özetle Focus araçları LPG siz kullanacaksanız oldukça iyidir. İlla LPG olacaksa 100 bg lik ( Tİ VCT olmayan ) diyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Öngür
Oğuz Aköz yazdı:

Peki Ti-VCT şanzumanların lpg uyumu da problemli mi? Focus 3 otomatik 1.6 tercih edecek olursak hem şanzuman hem lpg nasıl değerlendirmeliyiz?

zamanında sorunlu olanlarından bakıyorum :) 2013-2016 arası 

Pek bilmiyorum kullanmadım , ama elektronik sıkıntısı var diyorlardı. Heleki beyin problemi falan var ise büyük masraf çıkarır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erkan Işık

Benzin lpg bineceksen honda otomatik alınır , ikinci sırada focus derim opel kullanmadım yorum yapmam , vw de cax serilerine lpg takıyorlar onlarada bakabilirsin 

Bu ilanda garajda unutulmuş bir araba sezar beyden daha önce alısveriş yapmısdım :)) https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-seat-nursan-ilk-kullanicidan-2011-seat-ibiza-1.2-tsi-105hp-style-dsg-1064246130/detay

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Süleyman Can

Hem tüketim az olsun hem iyi yürüsün olayı şu aşamada sadece dizellerde mevcut. Ne yapılırsa yapılsın turbo+lpg ikilisinin olduğu yerden koşarak uzaklaşırım. Anti-vag'cı olmama rağmen tüp takmayayım, arıza ihtimali az olsun bir de üstüne güçlü yürüsün ha bi de dizel de olmasın denilirse 1.2 TSI 110hp tavsiye ederim. VW'nin en az sorunlu benzinde tüketimi en az ve yokuşlarda klima kapattırmayan tek motoru. 

 

Dizellerin kıymetinin azaldığı doğru ancak petrol fiyatlarının ve vegilerinin seyri de net değil. Her an eski günlere geri dönebiliriz. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...