İçeriğe Yönlendir

Sonunda Kral Çıplak Denildi


Süleyman Can

Recommended Posts

Süleyman Can

Toyota başkanı BEV araçların yakın gelecek için yeterli olmayacağını, içten yanmalı ve hidrojen motorlara her zaman ihtiyaç olacağını belirtti. Her otomotiv başkanının bunu bildiği halde şu sıralar ''moda'' olduğu için bu konunun üstüne gidemediklerini söyledi. 

 

https://www.cumhuriyet.com.tr/ekonomi/toyotadan-elektrikli-otomobiller-icin-carpici-aciklama-2014650

 

Her ne kadar başkan kar marjını düşünüp biraz kendi ürün gamını işaret ederek gelecek bu dese de aşağıdaki sorular cevap bekliyor.

 

Neden her motor seçeneklerinin (bev,phev,mhev,ice) üretiminden başlanılıp, trafikten çekilene kadar ki karbon salınımı konusunda detaylı araştırma yapılmıyor?

 

%100 elektrikli araçlar sürüşte sıfır emisyon olsa da, üretiminde, artan elektrik talebini karşılamada ve eskiyen bataryaların ne yapılacağı konularında ne kadar karbon salınımına sebep oluyor?

 

2030 gibi çok da uzak olmayan tarihte sadece elektrikli araç üretilecek denildiği halde Avrupalı üreticiler binek araçlar için dahi benzin bir yana hala neden dizel motor satışına devam ediyor?

 

Şarj istasyonlarının sayısı artsa da, şarj süresinin uzun oluşu uzun kuyrukların önüne nasıl geçecek?

 

 

 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Süleyman Can yazdı:

üretiminden başlanılıp, trafikten çekilene kadar ki karbon salınımı konusunda detaylı araştırma yapılmıyor?

olay emisyon değil de ondan, olay pazarlama departmanının yeni bir  satış kanalı açması

Süleyman Can yazdı:

2030 gibi çok da uzak olmayan tarihte sadece elektrikli araç üretilecek denildiği halde Avrupalı üreticiler binek araçlar için dahi benzin bir yana hala neden dizel motor satışına devam ediyor?

putinden önce idi o 2030, şimdi kömür ocaklarını bile açtılar

  • Beğen 7
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Ben de aynı fikirdeyim ama soğuk füzyon gerçekleştiği anda elektrikli araçlar çok cazip oldu. ABD ilk defa gerçekleştirdi. 

Yorum bağlantısı
Hamit inan
Doğan Arşiray yazdı:

soğuk füzyon değildir bence o. normal füzyondur.

Eni boyu Çinle yarışta geri kalmadık demek

Yorum bağlantısı
Serkan Toker
Çağlar Bayur yazdı:

olay emisyon değil de ondan, olay pazarlama departmanının yeni bir  satış kanalı açması

putinden önce idi o 2030, şimdi kömür ocaklarını bile açtılar

 

TB2 de de dizel motor var, koy mazotu 36 saat havada kalsın. Pilli olsa bir saatte inerdi yere. :D Acaba intercooler falan var mı veya kızdırma bujisi, kontak basmadan bekliyorlar mıdır ?

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Serkan Toker yazdı:

 

TB2 de de dizel motor var, koy mazotu 36 saat havada kalsın. Pilli olsa bir saatte inerdi yere. :D Acaba intercooler falan var mı veya kızdırma bujisi, kontak basmadan bekliyorlar mıdır ?

 

Kalkmadan 10 dk önce çalıştırıp havaları dolduruyoruz abi :crazy:

Yorum bağlantısı
Tufan Caliskan

Bu gibi konuları ön görüp ben ne yaptım? 3 silindirli dizel otomatik (çift kavrama) BMW X1 aldım. Hem de önden çeker :) 
2 dk'da depoyu doldurup 1000 km menzil alıyorum. Hayat kısa, sarj kablosu arayarak geçirecek vaktim yok. Arabanın konusunu da açacağım bi kaç güne...

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Serkan Toker
İlkay Başaran yazdı:

 

Kalkmadan 10 dk önce çalıştırıp havaları dolduruyoruz abi :crazy:

 

Ventiller mi frenler mi ? :ki:

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
Doğan Arşiray yazdı:

soğuk füzyon değildir bence o. normal füzyondur.

Normali güneşte olan değil mi, sıcacık 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Serkan Toker yazdı:

 

Ventiller mi frenler mi ? :ki:

Frenler. Hava freni ya ondan.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serkan Toker
İlkay Başaran yazdı:

Frenler. Hava freni ya ondan.

 

Bunlarda önceden çalıştırılırdı, havalı süspansiyonun icadıydı.. :D

 

IMG_1031---Copy.JPG

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Mahmut Yıldız yazdı:

Normali güneşte olan değil mi, sıcacık 

Guneşte füzyon keyfi.

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
(düzenlendi)

Hadi diyelim şarj üniteleri kuruldu istasyonlara, kaç ünite olacak? Özellikle yoğun saatlerde şarjın dolması 30 dk sürecekse orada oluşacak kuyruk ne olacak?

Kışın yol kapandı, beklerken ederken yakıt bitti, yolda kaldık, hadi benzini mazotu bidonla getirip koyabiliyoruz, elektrik nasıl olacak? :) 

 

Bu şartlarda Avupayı bilmem ama bizim ülkemizde cidden kullanılabilir olması için daha çok yol katetmesi lazım elektriklinin. Bizde araç pahalı, 2 araç alıp birini (elektrikli olanı) işe markete vb. git gel, diğer fosil yakıtlıyı başka güzergahlarda kullanacak bütçeye sahip insan sayısı halkın genelinde azınlıkta kalıyor. Adam bir araç ile her işini görecek, tatile de gidecek, markete de gidecek, memlekete de gidecek.

tarihinde Murat Sahın tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Murat Sahın yazdı:

Hadi diyelim şarj üniteleri kuruldu istasyonlara, kaç ünite olacak? Özellikle yoğun saatlerde şarjın dolması 30 dk sürecekse orada oluşacak kuyruk ne olacak?

Kışın yol kapandı, beklerken ederken yakıt bitti, yolda kaldık, hadi benzini mazotu bidonla getirip koyabiliyoruz, elektrik nasıl olacak? :) 

 

 

Çok yerinde tespitler.. Bu sebeple benim ısrarla savunduğum şey şu.. 

Elektrikli bir araç ancak 2. araç olabilir.. Şehir içinde çocukları okula falan götürür getiririz.. 

 

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Çağlar Bayur yazdı:

doblo rakipsiz

 

Abi citröen desen, peugeot desen falan tamam da doblo tu kaka ya.

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
(düzenlendi)
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Çok yerinde tespitler.. Bu sebeple benim ısrarla savunduğum şey şu.. 

Elektrikli bir araç ancak 2. araç olabilir.. Şehir içinde çocukları okula falan götürür getiririz.. 

 

Abi bir tatilimde Alanyadan Fethiyeye geçtim. Alanyada depo full, 400 km çeviriyordu opel bir depo lpg ile, Tekirovadan sonra neredeyse finikeye kadar istasyon bulamadım desem abartmış olmam. Arada köylünün trakörüne mazot satan bir kaç küçük işletme harici istasyon bulamadım ben. LPG bulamadım bildiğimiz :) De ki 2'şer tane şarj ünitesi koydular, bütün gün sıra bekleriz.

 

Bence tam elektrkliye geçilince bizim ülkede şarj sırası cinayetleri başlar. O noktaya gelmeden hintliler gibi tamir ettirip ettirip binebileceğim bir araç alayımda, kim neyle şarj ediyorsa etsin...

 

tarihinde Murat Sahın tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
Murat Sahın yazdı:

Hadi diyelim şarj üniteleri kuruldu istasyonlara, kaç ünite olacak? Özellikle yoğun saatlerde şarjın dolması 30 dk sürecekse orada oluşacak kuyruk ne olacak?

Kışın yol kapandı, beklerken ederken yakıt bitti, yolda kaldık, hadi benzini mazotu bidonla getirip koyabiliyoruz, elektrik nasıl olacak? :) 

 

Bu şartlarda Avupayı bilmem ama bizim ülkemizde cidden kullanılabilir olması için daha çok yol katetmesi lazım elektriklinin. Bizde araç pahalı, 2 araç alıp birini (elektrikli olanı) işe markete vb. git gel, diğer fosil yakıtlıyı başka güzergahlarda kullanacak bütçeye sahip insan sayısı halkın genelinde azınlıkta kalıyor. Adam bir araç ile her işini görecek, tatile de gidecek, markete de gidecek, memlekete de gidecek.

35 yıldır araç kullanıyorum otomobil ile bir kere yolda kaldım. Türk milleti tedbirli ve stoklu olmayı sever fırsat buldukça pilleri doldurur. Girişimci/gözü açıklar sosyal medyadan jenaratörlü şarj aletini anında getirirler ve en önemlisi başlamadan yol alamayız. Mutlaka başlamalıyız. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Süleyman Can yazdı:

Toyota başkanı BEV araçların yakın gelecek için yeterli olmayacağını, içten yanmalı ve hidrojen motorlara her zaman ihtiyaç olacağını belirtti. Her otomotiv başkanının bunu bildiği halde şu sıralar ''moda'' olduğu için bu konunun üstüne gidemediklerini söyledi. 

 

https://www.cumhuriyet.com.tr/ekonomi/toyotadan-elektrikli-otomobiller-icin-carpici-aciklama-2014650

 

Her ne kadar başkan kar marjını düşünüp biraz kendi ürün gamını işaret ederek gelecek bu dese de aşağıdaki sorular cevap bekliyor.

 

Neden her motor seçeneklerinin (bev,phev,mhev,ice) üretiminden başlanılıp, trafikten çekilene kadar ki karbon salınımı konusunda detaylı araştırma yapılmıyor?

 

%100 elektrikli araçlar sürüşte sıfır emisyon olsa da, üretiminde, artan elektrik talebini karşılamada ve eskiyen bataryaların ne yapılacağı konularında ne kadar karbon salınımına sebep oluyor?

 

2030 gibi çok da uzak olmayan tarihte sadece elektrikli araç üretilecek denildiği halde Avrupalı üreticiler binek araçlar için dahi benzin bir yana hala neden dizel motor satışına devam ediyor?

 

Şarj istasyonlarının sayısı artsa da, şarj süresinin uzun oluşu uzun kuyrukların önüne nasıl geçecek?

 

 

 

 

Yanıtlar;

1- yapılıyor

2-eski bataryalar yüzde yüz geri dönüşüyor. Türkiyede bile bu işe girişenler var.

3-dizel motor satışı neredeyse bitti

4-şarj istasyonu ile benzin istasyonu aynı değil. Şarj orda burda yapılacak. İstasyonda değil.

 

 

Murat Sahın yazdı:

Abi bir tatilimde Alanyadan Fethiyeye geçtim. Alanyada depo full, 400 km çeviriyordu opel bir depo lpg ile, Tekirovadan sonra neredeyse finikeye kadar istasyon bulamadım desem abartmış olmam. Arada köylünün trakörüne mazot satan bir kaç küçük işletme harici istasyon bulamadım ben. LPG bulamadım bildiğimiz :) De ki 2'şer tane şarj ünitesi koydular, bütün gün sıra bekleriz.

 

Bence tam elektrkliye geçilince bizim ülkede şarj sırası cinayetleri başlar. O noktaya gelmeden hintliler gibi tamir ettirip ettirip binebileceğim bir araç alayımda, kim neyle şarj ediyorsa etsin...

 

İstasyona gerek yok şarj için..köy  bakkalında şarj et.

Murat Sahın yazdı:

Hadi diyelim şarj üniteleri kuruldu istasyonlara, kaç ünite olacak? Özellikle yoğun saatlerde şarjın dolması 30 dk sürecekse orada oluşacak kuyruk ne olacak?

Kışın yol kapandı, beklerken ederken yakıt bitti, yolda kaldık, hadi benzini mazotu bidonla getirip koyabiliyoruz, elektrik nasıl olacak? :) 

 

Bu şartlarda Avupayı bilmem ama bizim ülkemizde cidden kullanılabilir olması için daha çok yol katetmesi lazım elektriklinin. Bizde araç pahalı, 2 araç alıp birini (elektrikli olanı) işe markete vb. git gel, diğer fosil yakıtlıyı başka güzergahlarda kullanacak bütçeye sahip insan sayısı halkın genelinde azınlıkta kalıyor. Adam bir araç ile her işini görecek, tatile de gidecek, markete de gidecek, memlekete de gidecek.


Petrol istasyonları her yere petrol konmuyor diye var. Şarjın istasyonsal yapılması gerekmiyor gerekmeyecek..

 

 

nokia telefonlar 3 hafta pil ömrüyle satılırken 2 gün gidiyor desen telefon satılmazdı.. ne oldu??? 2 gün şarj çıkaran telefon bile kalmadı..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Yolda beklerken şarj bitmesi pek olmaz çünkü harcamıyor. Velev ki bitti bakkaldan doldur..benzine ulaşımdan çok daha kolay.. dünya yıkılsa çatına panel koyar devam edersin.

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Mehmet Göktürk yazdı:

İstasyona gerek yok şarj için..köy  bakkalında şarj et.

 

Köy bakkalı da öyle diyor :) 

Hocam hızlı şarj olmazsa normal priz ile kaç saatte şarj olacak?

 

 

Metin Uzunoğlu yazdı:

35 yıldır araç kullanıyorum otomobil ile bir kere yolda kaldım. Türk milleti tedbirli ve stoklu olmayı sever fırsat buldukça pilleri doldurur. Girişimci/gözü açıklar sosyal medyadan jenaratörlü şarj aletini anında getirirler ve en önemlisi başlamadan yol alamayız. Mutlaka başlamalıyız. 

 

Hocam başlamak ayrı bir şey, öncü olmak ayrı. Bence bu işe bir yerden başlanacaksa bu kamu araçları olmalı. 

Ama sizce ve bence kısımları ile bir yere ulaşamayız.

 

Türk milleti tedbirli ve stoklu olur ama mola vermeyi de pek sevmeyiz. Benzin değil ki dolsun deyip parasını ödeyip yola devam edelim :D Evet mesela şu an bindiğim golf lpgli ama benzini full, lpg sistemi arıza yapar, depo kapağı donar falan, gaz dolduramayız, dolu olsun diyorum. Ama burada beklemek yok. Çıktık, Ankara'dan Konya'ya gideceğiz. Normalde tek şarj ile ulaşmamız lazım, e kar yağdı yol kapandı ne olacak?

Antalya-Afyon-Ankara güzergahında Sandıklı tarafında başıma geldi. Kışındı, aşırı kar, tipi, 2 tane tır makaslamış devrilmiş yola, yol kapalı. Tırları kaldırabilecek nitelikte iş makinesi yakında yok, uzaktaki de hava muhalefetinden ve trafik yoğunluğundan gelemiyor. Yaklaşık 5 saat bekledik, 100 metre belki ilerledik bu sürede. Baktılar olacak gibi değil, karayollarından ekip getirip gidiş ve geliş arasında bir geçiş ayarladılar hemen, bu yolu U dönüşü için kullandırdılar. Bir sürü yol gidip, saatlerce bekleyip, U çekip eve dönmüştüm Antalyaya.

Bu 5 saatlik sürede benzinlikler hep yolun karşı tarafındaydı. Hadi benzini bidonla alabildik. Hemen birileri ellerinde bidonlar, 10 litre benzin parasına 8 litre benzin getiriyorlar, depoya doldurup gidiyorlardı :D Onlar olmasa arabayı bırakamam  yolun ortasında, yanımda bidon falan yok, uğraştırıcı olurdu. 

Adam yaya olarak benzini taşıyor, arabaya koyacağı jeneratörle kilometrelerce uzamış böyle bir trafikte sıra ne zaman gelir? Sıra beklerken gecenin köründe tipinin altında şarjı bitmiş arabada nasıl donmayacağız? 

Yine söylüyorum, iki araç alabilecek bütçe var ise çok mantıklı. Hemen alırdım. Antalyaya da fosil yakıtla giderdim. Ama hocam, mevcut araç fiyatları ile zor. 

Mehmet Göktürk yazdı:

Yolda beklerken şarj bitmesi pek olmaz çünkü harcamıyor. Velev ki bitti bakkaldan doldur..benzine ulaşımdan çok daha kolay.. dünya yıkılsa çatına panel koyar devam edersin.

Yazın klima, hadi es geçelim, yaşamsal sayılmaz zaruri durumda. Kışın ısınma? :) Tansu niye battaniye ile araba kullanıyo?

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Normal şarj ev kablosu ile bir saatte 50 km felan eklersin..

Yolda kalmaz yani.. benzinden bile iyi.. mesrla yaylada benzinci yok hiç inmene gerek yok..

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...