İçeriğe Yönlendir

Sonunda Kral Çıplak Denildi


Süleyman Can

Recommended Posts

Murat Sahın
Çağlar Bayur yazdı:

yokuş çıkması için lazım

Abi o zaman 6 vites yapılması gerekir. 5. Vites biraz daha uzun tutulur falan. Hiç mi otoyol sürüşü olmayacak? 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

AegeA  aisin otomatik le aynı yolda gidelim kaç tl harcadık masaya yatıralım? ama öyle sosyetik rotalarda değil


300.000km sonunda egea, bir egea aldıracak parayı harcamış olur :)  hibritte belki sadede pil değiştiririz. O da belki :) 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Murat Sahın yazdı:

o zaman 6 vites yapılması gerekir.

şanzıman kasaya sığğmaz, maliyet te yükselir, pazarlama ile tekink her zaman ters düşer

Tansu Kalafatoğlu yazdı:


300.000km sonunda egea, bir egea aldıracak parayı harcamış olur :)  hibritte belki sadede pil değiştiririz. O da belki :) 

300bin km önce kiprit almayarak cepte kalanla yapılacak yatırım  ile 10 yıl sonra 2 sıfır araba daha alınır üste de bi arabalık para kalır

  • Beğen 2
  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


300.000km sonunda egea, bir egea aldıracak parayı harcamış olur :)  hibritte belki sadede pil değiştiririz. O da belki :) 

Yok be, o kadar da değildir. Yani umarım değildir. :) 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Murat Sahın yazdı:

Golf muazzam o konuda. 5. viteste 3000 devirde 90 :D 

Bazen düşünüyorum bu kadar kısa oranlar gerekli mi diye :unsure2::nea:

Ama 6500 devire ne güzel çıkıyor?

Murat Sahın yazdı:

Abi o zaman 6 vites yapılması gerekir. 5. Vites biraz daha uzun tutulur falan. Hiç mi otoyol sürüşü olmayacak? 

1.6 hitler ile 195-200 rahat görülüyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Mehmet Göktürk yazdı:

Ama 6500 devire ne güzel çıkıyor?

1.6 hitler ile 195-200 rahat görülüyor.

Ama hocam mesele top speed değil ki, otoban sürüşünde atıyorum 120-130 ile Ankara'dan çıkıp İstanbul'a gidildiğinde ne hissettireceği. Acayip motor sesi olur, yorar bence, hatta o kadar devir çevirmekten araba bile yorulabilir :) 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Murat Sahın yazdı:

Ama hocam mesele top speed değil ki, otoban sürüşünde atıyorum 120-130 ile Ankara'dan çıkıp İstanbul'a gidildiğinde ne hissettireceği. Acayip motor sesi olur, yorar bence, hatta o kadar devir çevirmekten araba bile yorulabilir :) 


Mazda otomatik 4 ileriydi. 120 ile giderken 3200 devir çeviriyordu. Yol sesinden motor duyulmuyordu :) Zaten kadran 120 iken gps 110 diyordu

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


Mazda otomatik 4 ileriydi. 120 ile giderken 3200 devir çeviriyordu. Yol sesinden motor duyulmuyordu :) Zaten kadran 120 iken gps 110 diyordu

İyide golf 3000 devirle giderken gösterge 90 dolaylarında :) Yol sesi şikayetim yok araçta. Biraz daha düşük devirle yürüsün isterdim.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Murat Sahın yazdı:

Ama hocam mesele top speed değil ki, otoban sürüşünde atıyorum 120-130 ile Ankara'dan çıkıp İstanbul'a gidildiğinde ne hissettireceği. Acayip motor sesi olur, yorar bence, hatta o kadar devir çevirmekten araba bile yorulabilir :) 

Hiç sıkıntı yok. Keşke şu an eski bora duruyor olsa…

Araba yorulur mu bilmem ama ben yorulmam ;)

Passat turboya geçtik ooooo devir yok olsa da zevki yok..ses yok tıs yok.

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Murat Sahın yazdı:

İyide golf 3000 devirle giderken gösterge 90 dolaylarında :) Yol sesi şikayetim yok araçta. Biraz daha düşük devirle yürüsün isterdim.


çok düşükmüş gerçekten. 

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Mehmet Göktürk yazdı:

Hiç sıkıntı yok. Keşke şu an eski bora duruyor olsa…

Araba yorulur mu bilmem ama ben yorulmam ;)

Passat turboya geçtik ooooo devir yok olsa da zevki yok..ses yok tıs yok.

 

Hedefte tsi passat var ama lpg takılamıyor, ya da takılıyorsa da kit çok pahalı. Bende ayda 2500 km çevirince yakıt bütçeyi şaşırtıyor. Keşke B6 kasada da eski 1.8T motor olsaydı...

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


çok düşükmüş gerçekten. 

Avantajı şu, araba harbiden 8 valt 4 silindir 1.6 bir motor ve mevcut kasa ile güzel gidiyor. Gaz pedalının altında hep güç var, çünkü araç hep yüksek devir çeviriyor. Rampalarda falan bayılmıyor. Hatta enteresan şekilde yokuş yukarı da beklediğimden iyi ivmeleniyor. Şöyle düşün, 2004 model oldukça bakımlı AStra G 1.6 16 valf ekotek aracımın ancak mevcut hızını koruyabildiği rampada bu benzer hızlarda giderken gaza basarsan ivmelenebiliyor. Vites aralıklarının kısa olması sebebiyle çok vites değiştirmek zorunda bırakabiliyor. Neyse ki debriyaj oldukça yumuşak. Ama sonuç olarak yalıtım çoğunu engellese de motor bağırıyor. Motor sesi kabine fazlaca giriyor.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Murat Sahın yazdı:

Hatta enteresan şekilde yokuş yukarı da beklediğimden iyi ivmeleniyor.

8V avantajı, hareketli parçaların ağırlığı %50 daha az , 16 V dinamik olarak daha hantaldır

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
(düzenlendi)
Mehmet Göktürk yazdı:

Bora ile 7,7 yakardım passat ile 6.5 oldu. Sakin kullanırsan lpg istemez.

Hangi motor hocam bu passat, 1.4 tsi 122 hp mi? 

Birde şanzıman dsg miydi?

Çağlar Bayur yazdı:

8V avantajı, hareketli parçaların ağırlığı %50 daha az , 16 V dinamik olarak daha hantaldır

 

Yüksek devirlerde 16v daha iyi olmaz mı abi? Genelde 8v motorlar için alt devirleri daha canlı derler. Ama devir çevirmeye başlayınca küçücük ve sayı olarak az subaplar emme ve egzoz zamanlamasında yeterli gelmiyor diye biliyorum ama sen aksini söylüyorsan kesin yanlış biliyorumdur :) 

tarihinde Murat Sahın tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Murat Sahın yazdı:

devir çevirmeye başlayınca küçücük ve sayı olarak az subaplar emme ve egzoz zamanlamasında yeterli gelmiyor diye biliyorum

o da doğru , olay ara devirlerde ivlelenme canlılığı, 8 v daha dinamiktir, tabii ki sonra sabit üst devirde toplam subap deliği alanı hesaba girer, 16V nin avantajı başlar, teoride kare subap olsa en verimlisi olurdu

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

o da doğru , olay ara devirlerde ivlelenme canlılığı, 8 v daha dinamiktir, tabii ki sonra sabit üst devirde toplam subap deliği alanı hesaba girer, 16V nin avantajı başlar, teoride kare subap olsa en verimlisi olurdu


Konu sonunda kare silindire geldi. Sonra hibrit kötü :) 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


Konu sonunda kare silindire geldi. Sonra hibrit kötü :) 

teoride dedik , pratikte lpg candır

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Murat Sahın yazdı:

Hangi motor hocam bu passat, 1.4 tsi 122 hp mi? 

Birde şanzıman dsg miydi?

 

Yüksek devirlerde 16v daha iyi olmaz mı abi? Genelde 8v motorlar için alt devirleri daha canlı derler. Ama devir çevirmeye başlayınca küçücük ve sayı olarak az subaplar emme ve egzoz zamanlamasında yeterli gelmiyor diye biliyorum ama sen aksini söylüyorsan kesin yanlış biliyorumdur :) 

122 manuel 6 vites. 5.5 da yakar sakin normalde..

Bugün gaz kesmez halil modunda izmirden geldim 145km cc takılı. 7.8 yaktım tiguan ile.

550 km.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu


İnternette yakıt tüketimi tartışılınca şehir içinde, kısa mesafede, hastaneye, eczaneye, markete, trafiğe, sokaklara caddelere sadece ben giriyormuşum hissine kapılıyorum. Herkes rahat rahat geziyor :) 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


İnternette yakıt tüketimi tartışılınca şehir içinde, kısa mesafede, hastaneye, eczaneye, markete, trafiğe, sokaklara caddelere sadece ben giriyormuşum hissine kapılıyorum. Herkes rahat rahat geziyor :) 

Ben artık yürüyorum öyle yerlere.

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Çağlar Bayur yazdı:

o da doğru , olay ara devirlerde ivlelenme canlılığı, 8 v daha dinamiktir, tabii ki sonra sabit üst devirde toplam subap deliği alanı hesaba girer, 16V nin avantajı başlar, teoride kare subap olsa en verimlisi olurdu

Vtec candır diyoruz biz

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


İnternette yakıt tüketimi tartışılınca şehir içinde, kısa mesafede, hastaneye, eczaneye, markete, trafiğe, sokaklara caddelere sadece ben giriyormuşum hissine kapılıyorum. Herkes rahat rahat geziyor :) 

 

Toplam yaptığım km'nin %5'i civarı bu kısım, çok takılmıyorum oraya.

 

Mehmet Göktürk yazdı:

Ben artık yürüyorum öyle yerlere.

 

Sokak köpeği çok buralarda, benimde köpek fobim var, karşı binanın önündeki konteynıra çöp atmaya arabayla gitmişliğim var :D 

 

Servet Aydın yazdı:

Vtec candır diyoruz biz

 

Abi Vtec candır kabul ama işte aracın kalanı konserve kutusu kıvamında. Motor ve şanzıman ile bitmiyor ki iş. 

Mehmet Göktürk yazdı:

122 manuel 6 vites. 5.5 da yakar sakin normalde..

Bugün gaz kesmez halil modunda izmirden geldim 145km cc takılı. 7.8 yaktım tiguan ile.

550 km.

 

80-90 km hızda cc takılı olacak %80 kullanımım. O zaman ben lpgsiz binebilirim. Sonuçta golf 10 litre lpg tüketiyor.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Murat Sahın yazdı:

benimde köpek fobim var,

sirke emdirilmiş bez bulunsun peoşette organik köpeksavar

Servet Aydın yazdı:

Vtec candır diyoruz biz

ekonomik civic vteclere, piyasada araba kalmayınca 160 ps ler ile karışıtırp video çekenler başladı :rofl: piyasa eğlenceli

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Murat Sahın yazdı:

 

 

 

80-90 km hızda cc takılı olacak %80 kullanımım. O zaman ben lpgsiz binebilirim. Sonuçta golf 10 litre lpg tüketiyor.

 

Lastikler inik değilse 5 litrenin altını görebilirsin.

Murat Sahın yazdı:

..

 

 

Sokak köpeği çok buralarda, benimde köpek fobim var, karşı binanın önündeki konteynıra çöp atmaya arabayla gitmişliğim var :D 

.

 

Köpek fobisi genetik oluyor yüzde 20 dolayında. Çözümü yok. Buna saygı gösterilmesi gerekiyor. Neandertal atalarımızdan kalan bir miras gibi duruyor. 

Murat Sahın yazdı:

..

 

80-90 km hızda cc takılı olacak %80 kullanımım. O zaman ben lpgsiz binebilirim. Sonuçta golf 10 litre lpg tüketiyor.

Sadece şu var. ilk 2-3 km 10 litre yakacaktır.

hep 2-3 km giderseniz ortalamanız 10 dolayında olur. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...