İçeriğe Yönlendir

Uzun Yolda En Çok Ne Yorar?


Süleyman Can

Uzun Yolda En Çok Ne Yorar?  

97 oy

Bu ankete oy verme veya sonucunu görme izniniz yok Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Çağlar Bayur
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

+ Bol duman.. 

arabada koltuk ta olacak diye herşeyi mi yazalım yahu dumansız randuman fiziğe aykırı

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Süleyman Can yazdı:

 

 

80'lerde yaşıyor olsak ana yollar hariç toprak yollarda araç sürsek 140 yerine 80 ile gideriz , ses de yapmıyor deriz. Direksiyonu iki elle sıkı sıkı tutup 80 ile en sağdan gidip, bir yola bir ort tüketime bakarak yol almak bir tercih de olsa stress atmak bana göre bu şekilde araç kullanmak değildir. 

 

Piste çıkıp 5bin devir altına inmeyip 6 turda lastiğin tamamını bitirmek veya Pick-up ile arazide toprak/karlı yollarda amatör rally yapmak. Bana göre stress böyle atılır. 


ben öyle gidilmeli demedim ki. Nasıl gidirse gidilsin. İnsana etkiyen her g kuvveti farkı, tepkilerin hissiyatı, yol çizgisi belirleme vb. şeyler yorgunluğu ve stresi artırır dedim. En çok yorulanlar yarış pilotları.  Konu yorgunluk değil mi? E en dinamik arabalar yarış arabaları. Neden yorulur bu pilotlar 

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


Yazının ilk cümleleri aslında son cümlelerini açıklıyor :) 

 

araba sürmek sinir stres atmak gibi bir şey değil arkadaşlar. Ülkemizde insanların stres ve sinir atma yerlerinden biri direksiyon başında oluyor maalesef. Sakin olun yavaş sürün. Viraja yavaş girince, rampayı 140 yerine 80 ile çıkınca, hızlı olmayınca da yol sesi yormaz. Ama ben böyle sürerim derseniz kendi kendinizi yorarsınız. Sonuçta yarış pilotları yarış sonu stresten, yorgunluktan terlemekten bilmem kaç litre su kaybediyor. 

 

Orada tercihler devreye giriyor Tansu. Ben manuel araç kullanıcısı olarak ikide bir vitesle debriyajla uğraşmayı sevmiyorum. Tüketim takip etmeyi de sevmiyorum. Direksiyon başında sinir stres atmam, bahsettiğim durum biraz farklıydı. Halaoğlunun düğüne gittim, düğünün ortasında haber geldi valide rahatsızlanmış, düğünü yarıda bırakıp yola çıktım tekrar. Hiç o kadar basmamıştım desem yeridir. 

 

Süleyman Can yazdı:

 

 

80'lerde yaşıyor olsak ana yollar hariç toprak yollarda araç sürsek 140 yerine 80 ile gideriz , ses de yapmıyor deriz. Direksiyonu iki elle sıkı sıkı tutup 80 ile en sağdan gidip, bir yola bir ort tüketime bakarak yol almak bir tercih de olsa stress atmak bana göre bu şekilde araç kullanmak değildir. 

 

Piste çıkıp 5bin devir altına inmeyip 6 turda lastiğin tamamını bitirmek veya Pick-up ile arazide toprak/karlı yollarda amatör rally yapmak. Bana göre stress böyle atılır. 

 

Bölünmüş yolda rampa tırmanışında kamyonlarla içli dışlı olmamış, yoksa benim gibi düşünürdü. Yüklü çekicinin seni sollamaya kalkması kadar tedirgin edici bir hadise yok mesela bence. 

Tansu Kalafatoğlu yazdı:


ben öyle gidilmeli demedim ki. Nasıl gidirse gidilsin. İnsana etkiyen her g kuvveti farkı, tepkilerin hissiyatı, yol çizgisi belirleme vb. şeyler yorgunluğu ve stresi artırır dedim. En çok yorulanlar yarış pilotları.  Konu yorgunluk değil mi? E en dinamik arabalar yarış arabaları. Neden yorulur bu pilotlar 

Sana göre öyle, bana göre 132'ye cc açıp bir daha müdahalede bulunmadan yolu bitirmekten rahat bir hadise yok. Tam aksine mesela, kamyon çekici vb. ağız tonajlıların beni geçmesi benim için çok yorucu. Adam seni geçerken rampa yukarı geçme işi 10 dk falan sürüyor. Lastiği gümlese, hatta gümlemese de kaplamayı sıyırıp atsa al sana kaza sebebi. 

Yorum bağlantısı
Süleyman Can
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Neden yorulur bu pilotlar 

 

Ben çinko karbon bir vatandaşım, ort hızı 270kmh olan formula1 aracı pilotu ile 1.4 dizel fiesta kullanan turko kıyaslaması biraz absürt oldu. Maksimum 190nm G kuvveti hepi topu.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Murat Sahın yazdı:

 

Orada tercihler devreye giriyor Tansu. Ben manuel araç kullanıcısı olarak ikide bir vitesle debriyajla uğraşmayı sevmiyorum. Tüketim takip etmeyi de sevmiyorum. Direksiyon başında sinir stres atmam, bahsettiğim durum biraz farklıydı. Halaoğlunun düğüne gittim, düğünün ortasında haber geldi valide rahatsızlanmış, düğünü yarıda bırakıp yola çıktım tekrar. Hiç o kadar basmamıştım desem yeridir. 

 

 

Bölünmüş yolda rampa tırmanışında kamyonlarla içli dışlı olmamış, yoksa benim gibi düşünürdü. Yüklü çekicinin seni sollamaya kalkması kadar tedirgin edici bir hadise yok mesela bence. 

Sana göre öyle, bana göre 132'ye cc açıp bir daha müdahalede bulunmadan yolu bitirmekten rahat bir hadise yok. Tam aksine mesela, kamyon çekici vb. ağız tonajlıların beni geçmesi benim için çok yorucu. Adam seni geçerken rampa yukarı geçme işi 10 dk falan sürüyor. Lastiği gümlese, hatta gümlemese de kaplamayı sıyırıp atsa al sana kaza sebebi. 


her yer çift şeritli yol. Rampa çıkarken veya dağ geçitlerinde hangi tır 90-100’le gidiyor? Ben görmüyorum. Onlar genelde 60-70-80 çıkar en fazla. O da en fazla yani. 80-90 hızla çıksam çok rahat geçiyorum. Ama bunu 130’la yapsam strese girerim çünkü o rampalar genelde virajlıdır. 
 

neyse tercih meselesi. Bana göre hızlı sürüş yorgunluk sebebidir. Daha dikkat gerektirir çünkü. Yavaş sürüş de süreyi uzatır. o da yorar. Normal gitmek lazım diye düşüyorum. 132 otoban dışında yasak zaten

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


her yer çift şeritli yol. Rampa çıkarken veya dağ geçitlerinde hangi tır 90-100’le gidiyor? Ben görmüyorum. Onlar genelde 60-70-80 çıkar en fazla. O da en fazla yani. 80-90 hızla çıksam çok rahat geçiyorum. Ama bunu 130’la yapsam strese girerim çünkü o rampalar genelde virajlıdır. 

Tamam zaten rampada 90-100'le gidebiliyorsan söylediğim sıkıntıdan azade oluyorsun büyük oranda. Mesele 80 dolaylarına düşmemek :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

Yazın tek şeritli dağ yolu bol viraj. Hava 25 derece sol ön cam köküne kadar açık ve sol kol dışarıda. Pamuk gibi oluyor adam. Virajda lastiğin diş sesini duymak. Çok severim.

Açık filtre ve 1.6 fiat benzinli motor. Tercihen alfa. 156 mesela.

Hatta corsa gsi. Off

  • Beğen 4
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
İlkay Başaran yazdı:

Yazın tek şeritli dağ yolu bol viraj. Hava 25 derece sol ön cam köküne kadar açık ve sol kol dışarıda. Pamuk gibi oluyor adam. Virajda lastiğin diş sesini duymak. Çok severim.

Açık filtre ve 1.6 fiat benzinli motor. Tercihen alfa. 156 mesela.

Hatta corsa gsi. Off

Tabi söylediğin şartlarda arabayla keyif alacaksan motoru da salona koy süs olarak :) 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Uzun seneler tek gidiş geliş yoğun trafik yolda araç kullandım. kamyonlar bozuk yol gece gündüz. Hız da yaptım bugün yapmayacağım hızları.

Bunlar yorucu şeyler ama yorulmak yaşla da ilgili. Motivasyonlar. 

Genelde hızlı gidince yoruluyorsun. Bu net. Kontrol etmen gereken değişken çok, beyin daha çok çalışmak zorunda. Omuzların kasılıyor farkında olmadan.

 

Son dönemde araçta otobanda uzun yolda online toplantılar da yapıyorum. Sağ şeritten tıntın gidiyorum hiçbir sorun yok. Toplantı bitmiş aa bakıyorum birbuçuk iki saat yol almışım harcamam da 5 litre altında. 

 

Yavaş gitmek acele etmemek kesinlikle daha az yoruyor. Kamyonlarla içli dışı olmak için land rover kullanmanız gerek yahut anadol yahut vosvos. Onlarda bile sıkıntı yok hiçbir sorun olmaz korkmayın. 

 

Kaza yapanların önemli bölümü:

1- Uyuyanlar

2- Çok hızlı gidenler

3- Kızanlar

4- Cep telefonu vs başka işle iştigal edenler

  • Beğen 6
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Murat Sahın yazdı:

Tabi söylediğin şartlarda arabayla keyif alacaksan motoru da salona koy süs olarak :) 

Motor boş olan bekçi evinde yatıyor. Rahatı beyde yok.

Yorum bağlantısı
Koray Demir
Mehmet Göktürk yazdı:

 

 

Kaza yapanların önemli bölümü:

 

4- Cep telefonu vs başka işle iştigal edenler

Hareket halinde iken mesaj yazmaya çalışanlara aşırı kızıyorum yolu görmüyor. Klakson ile ikaz edince telefon dahil iki elini birden havaya kaldırıyor.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
İlkay Başaran yazdı:

Motor boş olan bekçi evinde yatıyor.

bekçiye naaptın?

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Çağlar Bayur yazdı:

bekçiye naaptın?

Yüzde 54 :spiteful:

Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz

tek şeritli yollarda mıymıy ilerleyen sürücüler cok yorar beni

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
(düzenlendi)
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Rampa çıkarken veya dağ geçitlerinde hangi tır 90-100’le gidiyor? Ben görmüyorum. Onlar genelde 60-70-80 çıkar en fazla. O da en fazla yani. 80-90 hızla çıksam çok rahat geçiyorum. 

 

Sene 2015, Bosna'da araba kiraladım, Fabia 1.2 atmosferik verdiler. O ara da bende 182'lik Focus 1.6 Ecoboost var.

Tabi hep dağ yolları, dar, virajlı filan, geziyoruz, önüme ilk tır çıktı, bi vites küçülttüm tık yok, bi daha küçülttüm yine tık yok, tırcı da sol aynada beni görünce gaza bastı uzadı gitti. Farzet ki ben de bir kamyonum deyip hiç kasmadım ondan sonra. Dönüşte arabama sarıldım ama. :D 

 

Fabia'dan öncesi daha komik hikayenin ama orayı sonra anlatırım. :D 

 

11850388_687012724777075_1099328090_n.jpg.e18edcdac2af88bf0a95a127569e8673.jpg

tarihinde Selim Bilgin tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Mehmet Göktürk yazdı:

Son dönemde araçta otobanda uzun yolda online toplantılar da yapıyorum. Sağ şeritten tıntın gidiyorum hiçbir sorun yok. Toplantı bitmiş aa bakıyorum birbuçuk iki saat yol almışım harcamam da 5 litre altında. 

 

Kaza yapanların önemli bölümü:

 

4- Cep telefonu vs başka işle iştigal edenler

 

Bu bir çelişki midir? :) 

 

İlkay Başaran yazdı:

Motor boş olan bekçi evinde yatıyor. Rahatı beyde yok.

 

Bir tur versene bişey deniycem :moto:

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Serkan Toker
(düzenlendi)

Seyahatte tatilin bir parçasıdır, yavaş gidin sağda solda görmediğini detaylar görürsünüz. Ben otoyolda hiç görmediğim benzinlik-dinlenme tesisini gördüm, sonradan fark ettim ki Yeniçağ çıkışını geçmişim.. Çaydurttan geri döndüm.. :D

tarihinde Serkan Toker tarafından düzenlendi
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Berkay Akülker

Daha önce sevdiklerinle tıka basa insan ve eşya yüklü şekilde gittiğin;  üstüne bir de ağaç altlarında  2 saatte bir mola verip soğuk köfte, yumurta ya da haşlanmış buz gibi patates yediğin insanların, her geçen yıl eksildiğini bilmek ve bunu hissederek o yollara devam etmek beni yoruyor mesela. 

 

Bu iç dökmenin ardından ben de bozuk yol diyorum... O zamanlar da sevmezdim hala sevmiyorum :beee:

 

Not: Offroad' a bayılırım.:dribble:

 

 

 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Selim Bilgin yazdı:

 

Sene 2015, Bosna'da araba kiraladım, Fabia 1.2 atmosferik verdiler. O ara da bende 182'lik Focus 1.6 Ecoboost var.

Tabi hep dağ yolları, dar, virajlı filan, geziyoruz, önüme ilk tır çıktı, bi vites küçülttüm tık yok, bi daha küçülttüm yine tık yok, tırcı da sol aynada beni görünce gaza bastı uzadı gitti. Farzet ki ben de bir kamyonum deyip hiç kasmadım ondan sonra. Dönüşte arabama sarıldım ama. :D 

 

Fabia'dan öncesi daha komik hikayenin ama orayı sonra anlatırım. :D 

 

11850388_687012724777075_1099328090_n.jpg.e18edcdac2af88bf0a95a127569e8673.jpg


İşte onu en baştan kabul etsen yorulmazdın :) 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Berkay Akülker yazdı:

soğuk köfte, yumurta ya da haşlanmış buz gibi patates yediğin

kral menü bi de yanına domatizzz

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Gök
Süleyman Can yazdı:

Pick-up ile arazide toprak/karlı yollarda amatör rally yapmak.

1 gün sonra sanayide ustalar da stresini alırlar adamın ama :D 

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Ali Gök
Mehmet Ozyurek yazdı:

C5 alın... 2000 km yorulmadan garanti :)

 

piyasası ne kadar manuel olanın. otomatiklerin hepsi kafa sallayan tipmi ?

 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Gök yazdı:

piyasası ne kadar manuel olanın. otomatiklerin hepsi kafa sallayan tipmi ?

 

Neredi manuel olan? Arabanın her yeri otomatik beyin kaynıyor :) 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Ali Gök yazdı:

piyasası ne kadar manuel olanın. otomatiklerin hepsi kafa sallayan tipmi ?

 

 

1,6 ların hepsi kafa sallayan tip.. 

Piyasası otomatikle aynı ama arayanı az.. 

 

Alanlar bilmeden otomatik arıyor.. 

 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...