İçeriğe Yönlendir

Getz 1.5 CRDI Hararet Sorunu


Ayhan Uğur

Recommended Posts

Ayhan Uğur

Selamın aleyküm cumartesi günü aracımın kalorifer peteği hortumu patlatması üzerine araç hararet yaptı hortum sızıntısı giderildikten sonra radyatörden biraz sızıntı vardı wurt sızıntı önleyici koydum kesti.

Asıl sorun motor ısındıktan sonra başlıyor 

Soğukken radyatör kapağını açıyorum su dolu iken baloncuk atmıyor araç fan açma seviyesine geldiği zaman radyatör kapağından suyu dışarı atıyor kapağı taktığımda ise radyatör hortumu taş gibi oluyor sizce conta gitmişmidir ? 

 

Daha 25 bin km önce motoru hortum patlaması sebebi ile rektefiye yaptırdık, sonrasında genleşme  kabı hortumu çıktığı için yerinden hararet yapıp conta yakmıştı. En son  ise motordaki radyatör vb soğutma sistemini revize edip conta yaptırdık bu en sondaki olayda kalorifer peteği hortumu patladı şmdide bu sorun oldu. Ve öncesindede sebebini bulamadığımız bir su eksiltmesi vardı araçta.

 

Screenshot_2023-01-12-16-45-41-549_com.miui.videoplayer.jpg

Screenshot_2023-01-12-16-45-07-126_com.miui.videoplayer.jpg

Screenshot_2023-01-12-16-45-04-634_com.miui.videoplayer.jpg

Screenshot_2023-01-12-16-44-58-881_com.miui.videoplayer.jpg

IMG_20230108_000055.jpg

IMG_20230108_000050.jpg

Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış
Ayhan Uğur yazdı:

wurt sızıntı

Sıkıntının başlangıcı burada, motor içerisinde ki kılcal soğutma kanallarını da tıkıyor bunlar, radyatör değişse belki daha ucuza gelecekti. Sıfırdan ayrıntılı şekilde motor yapılması gerekebilir. 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Fan açılma derecesinde termostat da açık normal olarak. Yani devirdaim radyatörden dönüyor. Burada doğal olarak bir kıpraşma yaşanabilir. Ancak kompresyon var mı yok mu orada, sonucu ancak co2 testi ile çıkar.

Bu arada, hortum yüzünden motor yapan ustanın hortumları komple değişmemesi...

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
(düzenlendi)

.

bu tip sızıntı önleriz katkıları işi çok büyütür,fazla  kullanmadan bir ustaya götürün

tarihinde Çağlar Bayur tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ayhan Uğur
Selçuk Bakış yazdı:

Sıkıntının başlangıcı burada, motor içerisinde ki kılcal soğutma kanallarını da tıkıyor bunlar, radyatör değişse belki daha ucuza gelecekti. Sıfırdan ayrıntılı şekilde motor yapılması gerekebilir. 

Aracın radyatörü değişti en son ki hararette son çare olarak koydum katkıyı 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

çatlak tıkayıcıların mantığı, suyun oksijenle buluştuğu noktada kimyasal olarak sertleşmeleri ve günü kurtarmalarıdır. Ancak bunu yaparken herhangi bir noktada sertleşen kimyasal tutuanana kadar motorda geziniyor maalesef. Bu sebeple çölde olmadığınız sürece kullanmamanız gerekir.

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ayhan Uğur yazdı:

Aracın radyatörü değişti en son ki hararette son çare olarak koydum katkıyı 

hararet yükseldi diye kaçak önleyici koymak masrafı artırır maalesef, vesile ile hiçbir kimyasal hiçbir katkı tamir edici değildir

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Yazık olmuş arabaya. 

  • Beğen 1
  • Üzgün 1
Yorum bağlantısı
Ayhan Uğur
Çağlar Bayur yazdı:

hararet yükseldi diye kaçak önleyici koymak masrafı artırır maalesef, vesile ile hiçbir kimyasal hiçbir katkı tamir edici değildir

Biliyorum fakat sorunu bir türlü bulamadık gitti aracın kendi servisine götüreceğiz anlaşılan 

Yorum bağlantısı
Emre Demir

Nefret ettiriyor bazen bana çoğu şey , paranla rezil ediyorlar , sonra hem paran hem vaktin gidiyor üstüne birde işin de olmuyor ya ...

Çok geçmiş olsun kardeşim .  

Yorum bağlantısı
Ayhan Uğur
Emre Demir yazdı:

Nefret ettiriyor bazen bana çoğu şey , paranla rezil ediyorlar , sonra hem paran hem vaktin gidiyor üstüne birde işin de olmuyor ya ...

Çok geçmiş olsun kardeşim .  

Vallahi öyle oldu çözüm bulunamadı bir türlü neyse vardır bir hikmet diyorum artık 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

motor ısınınca hortumların sertleşmesi normal. tam gaz yapıncada bir miktar şişmesi normal ama taş gibi böyle balon gibi belirgin bir şişiklik oluyorsa sisteme hava giriyordur. conta, kapak vs birşeyler yanlıştır.

Yorum bağlantısı
Ayhan Uğur
Doğan Arşiray yazdı:

motor ısınınca hortumların sertleşmesi normal. tam gaz yapıncada bir miktar şişmesi normal ama taş gibi böyle balon gibi belirgin bir şişiklik oluyorsa sisteme hava giriyordur. conta, kapak vs birşeyler yanlıştır.

Bir kaç fsrklı usta ile görüştüm geçen hafta en kısa sürede üst kapağı açacağız büyük ihtimalle kapak komple değişecek.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Ayhan Uğur

buna kendim el attım sonunda aracın sürekli hortum patlarmasına mütevellim öncelikle termostatı ve kalorifer peteğini söktüm bugün  kaynar suya attım hiç hareket yoktu  çünkü contadsn dolayı bu kadar basınç olması garip geldi sistem hava alıp bir yerde tıkanıyor gibi idi  araçta bulunan bütün sıvı soğutma hortumlarını radyatör ve radyatör fanını değiştirdim antifirizini ve suyunu doldururup aracı toplayıp çalıştırdım daha önce radyatör değiştirdik diyen usta çıkma başka ölçülerde daha küçük bir radyatör takılmış.

 

Arabayı fan açana kadar 2 ,3 k devirde  termostat sökük halde çalıştırdım ve hortumlarda oluşan basınç direkt olarak genleşme kabına çıkmaya başladı aracı stop ettiğimde ise radyatörden genleşme kabına gelen su tekrar radyatöre döndü ve sorunu az çok kestirmeye başladım derken aracı 2. Çalıştırmaya çalışınca marş basmadı ekrandaki uyarı ışıkları sabit kalıyor gitmiyor ve marş hiç basmıyor marş basmaya çalışınca teyp ve saat elektriğini kesiyor 

Yorum bağlantısı
Ayhan Uğur

bunada  kendim el attım sonunda aracın sürekli hortum patlarmasına mütevellim öncelikle termostatı ve kalorifer peteğini söktüm bugün  kaynar suya attım hiç hareket yoktu  çünkü contadsn dolayı bu kadar basınç olması garip geldi sistem hava alıp bir yerde tıkanıyor gibi idi  araçta bulunan bütün sıvı soğutma hortumlarını radyatör ve radyatör fanını değiştirdim antifirizini ve suyunu doldururup aracı toplayıp çalıştırdım daha önce radyatör değiştirdik diyen usta çıkma başka ölçülerde daha küçük bir radyatör takmış kendim değiştirince bunuda fsrk ettim  fsrk etmiş bulundum. 

IMG_20230125_195438.jpg.18240c5cbf603f38e4ded80b1748ec54.jpg

 

Arabayı fan açana kadar 2 ,3 k devirde  termostat sökük halde çalıştırdım ve hortumlarda oluşan basınç direkt olarak genleşme kabına çıkmaya başladı aracı stop ettiğimde ise radyatörden genleşme kabına gelen su tekrar radyatöre döndü ve sorunu az çok kestirmeye başladım derken aracı 2. Çalıştırmaya çalışınca marş basmadı ekrandaki uyarı ışıkları sabit kalıyor gitmiyor ve marş hiç basmıyor marş basmaya çalışınca teyp ve saat elektriğini kesiyor 

 

IMG_20230125_195435.jpg

 

IMG_20230125_231450.jpg

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

bir soket takılmamıştır bence.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Ayhan Uğur yazdı:

marş hiç basmıyor marş basmaya çalışınca teyp ve saat elektriğini kesiyor 

Akü bitmiş.

Yorum bağlantısı
Ayhan Uğur
Doğan Arşiray yazdı:

bir soket takılmamıştır bence.

İlkinde çalışıp sonrasında olması ilginç oldu 

Sani Gerşon yazdı:

Akü bitmiş.

Farklı akü ilede denedim ama maalesef

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Ayhan Uğur yazdı:

İlkinde çalışıp sonrasında olması ilginç oldu 

Farklı akü ilede denedim ama maalesef

O zaman marş motoru bağlantısını bi kontrol etmek lazım.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ayhan Uğur
Sani Gerşon yazdı:

O zaman marş motoru bağlantısını bi kontrol etmek lazım.

Evet sorunu buldum marş telefonda usta ile görüştüm marş dinomosu şase kablosu çıkmış yerinden 

Ayhan Uğur yazdı:

Evet sorunu buldum marş telefonda usta ile görüştüm marş dinomosu şase kablosu çıkmış yerinden 

Araç altından bakınca görmüş bulundum

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Ayhan Uğur yazdı:

Evet sorunu buldum marş telefonda usta ile görüştüm marş dinomosu şase kablosu çıkmış yerinden 

Araç altından bakınca görmüş bulundum

Tahmin ettigimiz gibi

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...