Ayhan Uğur 12 Ocak Paylaş 12 Ocak Selamın aleyküm cumartesi günü aracımın kalorifer peteği hortumu patlatması üzerine araç hararet yaptı hortum sızıntısı giderildikten sonra radyatörden biraz sızıntı vardı wurt sızıntı önleyici koydum kesti. Asıl sorun motor ısındıktan sonra başlıyor Soğukken radyatör kapağını açıyorum su dolu iken baloncuk atmıyor araç fan açma seviyesine geldiği zaman radyatör kapağından suyu dışarı atıyor kapağı taktığımda ise radyatör hortumu taş gibi oluyor sizce conta gitmişmidir ? Daha 25 bin km önce motoru hortum patlaması sebebi ile rektefiye yaptırdık, sonrasında genleşme kabı hortumu çıktığı için yerinden hararet yapıp conta yakmıştı. En son ise motordaki radyatör vb soğutma sistemini revize edip conta yaptırdık bu en sondaki olayda kalorifer peteği hortumu patladı şmdide bu sorun oldu. Ve öncesindede sebebini bulamadığımız bir su eksiltmesi vardı araçta. Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış 12 Ocak Paylaş 12 Ocak Ayhan Uğur yazdı: wurt sızıntı Sıkıntının başlangıcı burada, motor içerisinde ki kılcal soğutma kanallarını da tıkıyor bunlar, radyatör değişse belki daha ucuza gelecekti. Sıfırdan ayrıntılı şekilde motor yapılması gerekebilir. 4 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 12 Ocak Paylaş 12 Ocak Fan açılma derecesinde termostat da açık normal olarak. Yani devirdaim radyatörden dönüyor. Burada doğal olarak bir kıpraşma yaşanabilir. Ancak kompresyon var mı yok mu orada, sonucu ancak co2 testi ile çıkar. Bu arada, hortum yüzünden motor yapan ustanın hortumları komple değişmemesi... 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 12 Ocak Paylaş 12 Ocak (düzenlendi) . bu tip sızıntı önleriz katkıları işi çok büyütür,fazla kullanmadan bir ustaya götürün 12 Ocak tarihinde Çağlar Bayur tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı
Ayhan Uğur 12 Ocak Yazar Paylaş 12 Ocak Selçuk Bakış yazdı: Sıkıntının başlangıcı burada, motor içerisinde ki kılcal soğutma kanallarını da tıkıyor bunlar, radyatör değişse belki daha ucuza gelecekti. Sıfırdan ayrıntılı şekilde motor yapılması gerekebilir. Aracın radyatörü değişti en son ki hararette son çare olarak koydum katkıyı Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 12 Ocak Paylaş 12 Ocak çatlak tıkayıcıların mantığı, suyun oksijenle buluştuğu noktada kimyasal olarak sertleşmeleri ve günü kurtarmalarıdır. Ancak bunu yaparken herhangi bir noktada sertleşen kimyasal tutuanana kadar motorda geziniyor maalesef. Bu sebeple çölde olmadığınız sürece kullanmamanız gerekir. 1 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 12 Ocak Paylaş 12 Ocak Ayhan Uğur yazdı: Aracın radyatörü değişti en son ki hararette son çare olarak koydum katkıyı hararet yükseldi diye kaçak önleyici koymak masrafı artırır maalesef, vesile ile hiçbir kimyasal hiçbir katkı tamir edici değildir 1 1 Yorum bağlantısı
Ayhan Uğur 12 Ocak Yazar Paylaş 12 Ocak Çağlar Bayur yazdı: hararet yükseldi diye kaçak önleyici koymak masrafı artırır maalesef, vesile ile hiçbir kimyasal hiçbir katkı tamir edici değildir Biliyorum fakat sorunu bir türlü bulamadık gitti aracın kendi servisine götüreceğiz anlaşılan Yorum bağlantısı
Emre Demir 12 Ocak Paylaş 12 Ocak Nefret ettiriyor bazen bana çoğu şey , paranla rezil ediyorlar , sonra hem paran hem vaktin gidiyor üstüne birde işin de olmuyor ya ... Çok geçmiş olsun kardeşim . Yorum bağlantısı
Ayhan Uğur 14 Ocak Yazar Paylaş 14 Ocak Emre Demir yazdı: Nefret ettiriyor bazen bana çoğu şey , paranla rezil ediyorlar , sonra hem paran hem vaktin gidiyor üstüne birde işin de olmuyor ya ... Çok geçmiş olsun kardeşim . Vallahi öyle oldu çözüm bulunamadı bir türlü neyse vardır bir hikmet diyorum artık Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 16 Ocak Paylaş 16 Ocak motor ısınınca hortumların sertleşmesi normal. tam gaz yapıncada bir miktar şişmesi normal ama taş gibi böyle balon gibi belirgin bir şişiklik oluyorsa sisteme hava giriyordur. conta, kapak vs birşeyler yanlıştır. Yorum bağlantısı
Ayhan Uğur 17 Ocak Yazar Paylaş 17 Ocak Doğan Arşiray yazdı: motor ısınınca hortumların sertleşmesi normal. tam gaz yapıncada bir miktar şişmesi normal ama taş gibi böyle balon gibi belirgin bir şişiklik oluyorsa sisteme hava giriyordur. conta, kapak vs birşeyler yanlıştır. Bir kaç fsrklı usta ile görüştüm geçen hafta en kısa sürede üst kapağı açacağız büyük ihtimalle kapak komple değişecek. Yorum bağlantısı
Ayhan Uğur 26 Ocak Yazar Paylaş 26 Ocak buna kendim el attım sonunda aracın sürekli hortum patlarmasına mütevellim öncelikle termostatı ve kalorifer peteğini söktüm bugün kaynar suya attım hiç hareket yoktu çünkü contadsn dolayı bu kadar basınç olması garip geldi sistem hava alıp bir yerde tıkanıyor gibi idi araçta bulunan bütün sıvı soğutma hortumlarını radyatör ve radyatör fanını değiştirdim antifirizini ve suyunu doldururup aracı toplayıp çalıştırdım daha önce radyatör değiştirdik diyen usta çıkma başka ölçülerde daha küçük bir radyatör takılmış. Arabayı fan açana kadar 2 ,3 k devirde termostat sökük halde çalıştırdım ve hortumlarda oluşan basınç direkt olarak genleşme kabına çıkmaya başladı aracı stop ettiğimde ise radyatörden genleşme kabına gelen su tekrar radyatöre döndü ve sorunu az çok kestirmeye başladım derken aracı 2. Çalıştırmaya çalışınca marş basmadı ekrandaki uyarı ışıkları sabit kalıyor gitmiyor ve marş hiç basmıyor marş basmaya çalışınca teyp ve saat elektriğini kesiyor Yorum bağlantısı
Ayhan Uğur 26 Ocak Yazar Paylaş 26 Ocak bunada kendim el attım sonunda aracın sürekli hortum patlarmasına mütevellim öncelikle termostatı ve kalorifer peteğini söktüm bugün kaynar suya attım hiç hareket yoktu çünkü contadsn dolayı bu kadar basınç olması garip geldi sistem hava alıp bir yerde tıkanıyor gibi idi araçta bulunan bütün sıvı soğutma hortumlarını radyatör ve radyatör fanını değiştirdim antifirizini ve suyunu doldururup aracı toplayıp çalıştırdım daha önce radyatör değiştirdik diyen usta çıkma başka ölçülerde daha küçük bir radyatör takmış kendim değiştirince bunuda fsrk ettim fsrk etmiş bulundum. Arabayı fan açana kadar 2 ,3 k devirde termostat sökük halde çalıştırdım ve hortumlarda oluşan basınç direkt olarak genleşme kabına çıkmaya başladı aracı stop ettiğimde ise radyatörden genleşme kabına gelen su tekrar radyatöre döndü ve sorunu az çok kestirmeye başladım derken aracı 2. Çalıştırmaya çalışınca marş basmadı ekrandaki uyarı ışıkları sabit kalıyor gitmiyor ve marş hiç basmıyor marş basmaya çalışınca teyp ve saat elektriğini kesiyor Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 26 Ocak Paylaş 26 Ocak Ayhan Uğur yazdı: marş hiç basmıyor marş basmaya çalışınca teyp ve saat elektriğini kesiyor Akü bitmiş. Yorum bağlantısı
Ayhan Uğur Perşembe 14:40 Yazar Paylaş Perşembe 14:40 Doğan Arşiray yazdı: bir soket takılmamıştır bence. İlkinde çalışıp sonrasında olması ilginç oldu Sani Gerşon yazdı: Akü bitmiş. Farklı akü ilede denedim ama maalesef Yorum bağlantısı
Sani Gerşon Perşembe 16:38 Paylaş Perşembe 16:38 Ayhan Uğur yazdı: İlkinde çalışıp sonrasında olması ilginç oldu Farklı akü ilede denedim ama maalesef O zaman marş motoru bağlantısını bi kontrol etmek lazım. 1 Yorum bağlantısı
Ayhan Uğur Perşembe 18:30 Yazar Paylaş Perşembe 18:30 Sani Gerşon yazdı: O zaman marş motoru bağlantısını bi kontrol etmek lazım. Evet sorunu buldum marş telefonda usta ile görüştüm marş dinomosu şase kablosu çıkmış yerinden Ayhan Uğur yazdı: Evet sorunu buldum marş telefonda usta ile görüştüm marş dinomosu şase kablosu çıkmış yerinden Araç altından bakınca görmüş bulundum 2 Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray Perşembe 19:25 Paylaş Perşembe 19:25 Ayhan Uğur yazdı: Evet sorunu buldum marş telefonda usta ile görüştüm marş dinomosu şase kablosu çıkmış yerinden Araç altından bakınca görmüş bulundum Tahmin ettigimiz gibi Yorum bağlantısı
Recommended Posts