İçeriğe Yönlendir

TAG


Mehmet Göktürk

Recommended Posts

Mehmet Göktürk

Tag hakkında ne düşünüyorsunuz?

 

—-

TAG (Tek Araçla Gidelim) nedir?

TAG, Martı tarafından Mobil Uygulama vasıtasıyla sunulan Tek Araçla Gidelim isimli güzergah paylaşımı hizmetini ifade etmektedir. TAG, kendi şahsi aracı ile yolculuk yaparken boş koltuğu olanlar ile, bu araçla aynı yöne gitmek isteyen yolcuları buluşturan çevreci ve sosyal bir dayanışma platformudur.

Martı’nın sağlamış olduğu ücretsiz teknolojik alt yapı vasıtasıyla sürücü ve yolcu arasında karayolları mevzuatı kapsamında tanımlanmış olan hatır taşımacılığı gerçekleşmektedir. Martı, TAG vasıtasıyla bir ulaşım hizmeti sunmamaktadır. Martı; yolculuklara, güzergaha, hatır taşımacılığı ücretine ve zamanlamalara hiçbir şekilde müdahale etmez. Martı, hatır taşımacılığından hiçbir komisyon almaz ve bu platformu ticari veya profesyonel bir amaçla kullanılması için sağlamaz. Yolculuğa ilişkin görüşmeler ve planlamalar, sürücü ve yolcu arasında yapılır. Sürücü de yolcu da Martı skuter kullanıcısıdır. Martı, sahip olduğu skuter güzergah ve saat verilerini kullanarak sürücüleri ve yolcuları yolculuk için en verimli şekilde eşleştirir.

TAG’ı kimler kullanabilir?

Yolcu olarak TAG’ı kullanabilmek için Martı uygulamasına üye olmak ve yeterli sayıda sürüş yapmış olmak gereklidir. Yolcuya yakın ve boş koltuğu olan bir sürücü bulunduğunda, Martı ana ekranında TAG butonu otomatik olarak görünecektir. TAG ile yolculuk yapma talebinde bulunabilmek için ilgili butonu tıklayıp güzergah seçmeniz yeterlidir.

TAG ile hatır taşımacılığı yapacak kişiler hangi kontrollerden geçer?

TAG ile aracını paylaşanların belli güvenlik standartlarına uymaları çok önemlidir. Aracını paylaşarak hatır taşımacılığı yapmak için başvuran herkesin TCKN, ehliyet, ruhsat ve sabıka kaydı gibi kontrolleri detaylıca yapılmaktadır. Ekibimizle yapılan mülakat sonrasında başvuruları kabul edilmektedir.

Hatır Taşımacılığı kapsamında ödenen tutar nedir ve nasıl belirlenir?

TAG sadece sürücülerin ve yolcuların yolculuk paylaşmaları ile sınırlıdır. Yolculuk paylaşım tutarı; sadece sürücünün paylaşılan yolculuk için yapacağı yolculuk masrafının küçük bir kısmını karşılamak için kullanılır ve paylaşım yapan kişiler tarafından özgürce belirlenir; kesinlikle sürücünün bir kâr elde etmesi için kullanılamaz. Öğretide hatır taşımacılığı kapsamında yolcu tarafından katlanılan ufak masrafların ücret kapsamında değerlendirilemeyeceği kabul edilmiştir. Hatır taşımacılığı kapsamında önerilen bu masraf tutarı hesaplanırken, yolculuğun doğuracağı maliyetlerin küçük bir kısmı kıstas alınarak göz önünde bulundurulur. Sürücü, yolcudan bunun dışında hiçbir ek ücret talep edemez.

Sürücü ve yolcularca başlangıç noktaları ve varış adresleri girildiğinde, yolculuk masrafına yapılacak cüzi katkının miktarını gösteren bir yolculuk paylaşım tutarı otomatik olarak önerilir. Önerilen miktar, yolcu tarafından aşağı ya da yukarı yönlü değiştirilebilir. Yolcunun özgürce yaptığı bu teklifi kabul eden bir sürücü olursa eşleşme gerçekleşir.

Martı, mobil uygulama vasıtasıyla herhangi bir ulaşım hizmeti sunmayıp herhangi bir komisyon elde etmemektedir, yolculuklara, varış yerlerine veya zamanlamalara müdahale etmemektedir. Yolculuk paylaşımına ilişkin görüşme, sürücüler ile yolcular arasında yapılmaktadır. Martı, sürücüler ve yolcular arasındaki herhangi bir ilişkinin tarafı değildir. Martı, hiçbir sürücü ve/veya yolcunun temsilcisi konumunda değildir veya bu sıfatla hareket etmez.

Martı’nın yolculuk paylaşan kullanıcılar arasındaki anlaşmasının ihlali veya herhangi bir sürücünün TAG vasıtasıyla profesyonel veya ticari amaçla hizmet sunması olasılığında, Martı herhangi bir sorumluluk kabul etmez.

Yolculuk Paylaşım Tutarını nasıl öderim?

Yolculuk paylaşımı sonunda, yolculuk paylaşımından kaynaklanan pay sadece nakit olarak ödenebilir. Martı bu ödemeden hiçbir komisyon almaz.

TAG’la nasıl yolculuk yaparım?

Yolculuk yapmak için:

1. Yolcu bulunduğu konumu ve varış noktasını girer.

2. Yolcu, yolculuk paylaşımı yapmak istediği araç tipini seçer.

3. Yolcu yolculuk paylaşım ücreti teklifini oluşturur ve talep gönderir.

4. Yolcunun teklif ettiği rota kendisine uygun olan sürücü teklifi kabul ettiğinde, yolcunun belirttiği konumuna doğru yola çıkar.

5. Eşleşen yolcu ve sürücü anlık olarak konumlarını uygulama ekranından takip edebilir.

6. Sürücü buluşma adresine geldiğinde, yolcu, kendisine iletilen eşleşme kodunu paylaşır ve yolculuk paylaşımı başlar.

7. Varış adresine gelindiğinde ise sürücü yolculuğu bitirir, sürüş başında anlaşılan yolculuk paylaşım ücreti nakit olarak ödenir

TAG’da sürücü nasıl olurum? Yolculuğumu hatır taşımacılığı kapsamında nasıl paylaşırım?

1. TAG ana sayfasındaki “Aracımı Paylaşmak İstiyorum” butonuna basarak ya da doğrudan Google Play veya App Store üzerinden “TAG Sürücü” uygulaması indirilir.

2. Hesap bilgileri ve araç bilgileri girildikten sonra sürücüden istenen belgeler yüklenerek kullanıcı hesabı oluşturulur ve sürücü başvurusu yapılır.

3. En kısa sürede sürücü başvurusu incelenip onaylanır, ardından yolculuk paylaşımı yapılmaya başlanabilir.

Hatır taşıması yapan sürücülere nasıl ulaşabilirim?

Sürücü ile yolcu eşleştikten sonra, yolcu, ekranda beliren arama butonuna basarak sürücü ile ücretsiz olarak görüşebilir. Telefon görüşmelerinde sürücünün ve yolcunun telefon numaraları birbirleriyle paylaşılmaz.

Yolculuğumu nasıl iptal edebilirim?

Yolculuk ,

a. henüz bir sürücü güzergahı kabul etmeden önce ya da

b. eşleşme kodu sürücü ile paylaşılmadan önce

iptal edilebilir.

Sürücü hatır taşıması yapacağı yolcuyu neye göre seçer?

Sürücü, ilgili günde aracını kullanarak yapacağı yolculuğun detaylarını uygulamaya girer. Martı TAG, sürücünün rotası üzerine denk gelen bir yolcuyu sürücüye önerir. Sürücü, Martı’nın herhangi bir dahli olmaksızın yolcuyu kabul eder veya reddeder.

Yorum bağlantısı
Zafer Bakar

Bla bla car’ın yenisi gibi. Sıkıntı çıkarır bu iş. 

Yorum bağlantısı
Nihat Palolu

Hatır taşımacılığı? İlk defa duyuyorum. Karayolları mevzuatında da varmış.

Yorum bağlantısı
Süleyman Can

Kızlardan durduk yere gbt isteyip instagram'dan takip isteği atan bazı polislerin dahi olduğu ülkede bu iş sıkıntı çıkarır. Bu mahallede salyangoz satmaz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

Adamın birini aldık. Çevirmeye girdik. Hamas üyesi çıktı mesela. Nasıl olur sürecin devamı?

Ya da 15 dk önce kapkaç yapmış.

 

  • Beğen 1
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Emrah Altun

Martı CEO'su Oğuz Alper Öktem'in geçtiğimiz aylarda taksicilerle girdiği dalaşın bir sonucu olarak ortaya çıkmış bir uygulama gibi görünüyor. Maksat iflah olmaz taksicilere bir darbe vurmak sanırım. Hiç bir pilot bölgede denemesinin yapıldığını da duymadım. Direk İstanbul'da uygulamaya geçilmesi de tezimi destekliyor.

 

Bla bla car girişiminin şehir içi versiyonu gibi. Finlandiya, isviçre gibi stabil ülkelerde işe yarayabilir ama 72 millet ile her türlü belanın olduğu İstanbul'da sıkıntılar çıkabilir. Muhtemelen taksiciler odası başkanı Eyüp Aksu yarın soluğu mahkemede alır. Plaka sahipleri ağa babalar da yasaklatmak için her türlü girişimde bulunur.

 

Bu arada Samsun'da oturan ben İstanbul taksiciler odası başkanının adını ezbere biliyorsam hakikaten İstanbul'da bir taksi sorunu hatta teksici nefreti var demektir.

  • Beğen 2
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Deniz Kom

Bizim memlekette pek işe yaramayabilir. Kendi adıma konuşuyorum, İstanbul trafiğinde çok sinirli oluyorum. Yanımdaki yolcu ters bir şey söylesin arabayı sağ önden vurmaya kadar gider bu. Bizde arabaya binenler, sürenler sosyalleşmeye çalışıyorlar. Sohbet etmediğim bir taksi sürücüsü, tam yola konsantre olmuşken arabamda arkadan konuşmayan bir yolcu yok. Hele ki arkada yolcu taşımaya alışık olmayan ben aniden irkiliyorum :D

Diğer arkadaşların da belirttiği gibi homojen olmayan bir yapıya sahip İstanbul'da her milletten, güruhtan insan var. Ters birine denk gelme olasılığı çok yüksek. Keza yolcuyken de kötü niyetli sürücülere denk gelinebilir. Çekici bir kadını aracına alan abazan arkadaşımız kendini bir yerlerdeki kel adam sanabilir. Zaten taciz ve tecavüzün gırla olduğu memlekette risk çok. 

 

 

Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış

Ölü doğum 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

külliyen yasadışı ve alışılmış şekilde alenen reklamı yapılıp kullanılacak, eskimo der ki: ne olduğu değil kimin olduğu önemlidir

İlkay Başaran yazdı:

Adamın birini aldık. Çevirmeye girdik. Hamas üyesi çıktı mesela. Nasıl olur sürecin devamı?

Ya da 15 dk önce kapkaç yapmış.

 

çölde gezdin mi hiç? kutup ayısı ile selfien kesin vardır?

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Çağlar Bayur yazdı:

 

çölde gezdin mi hiç? kutup ayısı ile selfien kesin vardır?

Kavak ağacında akrep sokar beni.

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
İlkay Başaran yazdı:

Kavak ağacında akrep sokar beni.

 

kavak ağacında ne işin var diye sormayacağım

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Çağlar Bayur yazdı:

kavak ağacında ne işin var diye sormayacağım

Ufo taşlıyoz :crazy:

  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Ben "biz türküz bizde yürümez" lafını sevmiyorum. Üstüne gidip devrim yapmadıkça üstümüzden ölü toprağı kalkmaz. Sorunları çözmek için katkıda bulunmak gerekir diye düşünüyor ve TAG'ı destekliyorum.  Gençliğimde renoyla sürekli yolcu alırdım ücretsiz. Bu günlerin geri gelmesi lazım. Ne kadar kötü bi dünya olduk ya..yaya olsan alan yok arabalı olsan almaya korkutulmuşsun...

Güya  dürüst, misafirperver, imanlı, ahlaklı bir toplumuz. hadi hodri meydan... Ahlak çıksın ortaya....

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

über i yasaklamadan, ihtiyaca uygun mevzuatın düzenlemesi gerektiği gibi mesela

Mehmet Göktürk yazdı:

üstümüzden ölü toprağı kalkmaz.

eskiden firmada bir 3kağıtçı vardı, günlük çalışma sistemini kitleyip dikaktler o yöne kaymışken 2 servislik mal götürmüştü, en eski yöntemdir,

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Mehmet Göktürk yazdı:

Ben "biz türküz bizde yürümez" lafını sevmiyorum. Üstüne gidip devrim yapmadıkça üstümüzden ölü toprağı kalkmaz. Sorunları çözmek için katkıda bulunmak gerekir diye düşünüyor ve TAG'ı destekliyorum.  Gençliğimde renoyla sürekli yolcu alırdım ücretsiz. Bu günlerin geri gelmesi lazım. Ne kadar kötü bi dünya olduk ya..yaya olsan alan yok arabalı olsan almaya korkutulmuşsun...

Güya  dürüst, misafirperver, imanlı, ahlaklı bir toplumuz. hadi hodri meydan... Ahlak çıksın ortaya....

Korkuyoruz hocam yalan yok. Adam 10 dakika önce kapkaç yaptıysa mesela? Bireysel değil sadece toplum berbat oldu. Birtane iyi haber var mı tv de. Taksici unutulan cüzdanı sahibine verdi diye haber yapılıyor. Artık normal olan vermemek.

3 yaşında tanımadığımız bir çocuğu ne şirin şeysin sen diye sevmeyi bırakın, bakmaya korkar olduk. Biz çocukken süperdi herşey. 

Hal böyleyken tanımadığın birini nasıl alacaksın arabaya. Alıyorduk evet el edene dururduk. Şimdi el etti aldık kaza yaşandı ve adam öldü. Beni bırakın çocuklarımın hayatı kayar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet Kiriş

Sisteme karşı değilim ama şunu da paylaşmam lazım.

 

Aldınız yolcuyu, kaza geçirdiniz, yolcuda kalıcı veya geçici sakatlık yada ölüm gerçekleşti. 
 

Yaşıyorsa kendisi, ölmüşse ailesi, tazminat davaları vs. sıkıntılar uzar gider.

 

Pozantıda yayla evim var, gidip gelirken yolda polis memuru görüyorum. Önceden alıyordum artık almıyorum. Kimsenin riskini taşımak istemem, yolcunun yaratabileceği tehlike vs. şöyle dursun.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Tanımadığım kişiyle yolculuk yapmak istemem. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Ahmet Kiriş yazdı:

Sisteme karşı değilim ama şunu da paylaşmam lazım.

 

Aldınız yolcuyu, kaza geçirdiniz, yolcuda kalıcı veya geçici sakatlık yada ölüm gerçekleşti. 
 

Yaşıyorsa kendisi, ölmüşse ailesi, tazminat davaları vs. sıkıntılar uzar gider.

 

Bu konunun çözülmesi için yasa teklifi verilebilir. Amerikada "uninsured motorists" diye bir kavram var ve sigorta firmalarından toplu kesilen fon bunu ödüyor. 

 

Arabaya yolcu alma konusunda hep bu gündeme getiriliyor evet gerçek mi gerçek ama bu çözülebilir. Sonuçta kazayı kimse isteyerek geçirmiyor. Bir masraf çıkarsa bu da elbette binen kişinin devletle ilgili sigorta ilişkisinden geçmeli. Çözülemeyecek bir sorun yok. Bunun sorun yapılmasını doğru bulmuyorum, istenirse bu çözülür.

 

Çözülemeyen şey ulaşımı ekmek kavgasına dönüştürüp tekelleşenler..

Bunlar vikipediadan görülen paylaşım şirketleri

 

 

 

ŞU DA VAR:

https://www.netsolutions.com/insights/best-ridesharing-apps/

 

BURA VAR:  https://www.ridester.com/list-of-ridesharing-companies/

 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

image.png.305949439b2e2209579f392ba188f9c8.png

x

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

hale girip çıkan patates fiyatı ile başlanbilir tabii çözümler

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

Sahibindende bir dünya ev arkadaşı arıyorum ilanı var. Kira paylaşmak için. 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Erhan Doruk

Araca yolcu almanın en büyük riski ölümlü kazadır. Bu durumda olağanüstü kötü sonuçlarla karşılaşılabilinir. Diğer riski ise güvenlik. Şehir içinde zor işlet bu durum. Araçta tek kişi yolculuk yapmak hem ekonomiye hem de doğaya ciddi zarar veriyor. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Erhan Doruk yazdı:

Araca yolcu almanın en büyük riski ölümlü kazadır. Bu durumda olağanüstü kötü sonuçlarla karşılaşılabilinir. Diğer riski ise güvenlik. Şehir içinde zor işlet bu durum. Araçta tek kişi yolculuk yapmak hem ekonomiye hem de doğaya ciddi zarar veriyor. 

bineceğin arabaya dikkat edecen. binersen de senin suçun denecek. Sürücü sorumlu olmayacak. Sonuçta isteyerek binmiş mecbur değil. Yasal yolu düzenlenirse mantık zaten sorun yok diyor.  Niye sorun olsun? Herkes kaza yapar herkes ölebilir. Suç işlemiyorsan kazanın sorumluluğu yolculuğa karar verenedir. O yolculuğa binen kişi karar vermiş binmiş. karşıdan karşıya geçerken de kazaya karışabilirdi. suç yoksa sürücü sorumlu olmaz denebilir. Ya da normal diğer yolcu neyse ona da o sigorta uygulanır. Ben kaza geçirecem sakat kalacam beni düşünen yok yolcu sakat kalınca tehlikeymiş... ne farkımız var ondan?

Erhan Doruk yazdı:

Araca yolcu almanın en büyük riski ölümlü kazadır. Bu durumda olağanüstü kötü sonuçlarla karşılaşılabilinir. Diğer riski ise güvenlik. Şehir içinde zor işlet bu durum. Araçta tek kişi yolculuk yapmak hem ekonomiye hem de doğaya ciddi zarar veriyor. 

Arkadaşı ile yolculuk yapıyor ölüyor çocuk. Kaza olmuş. Sürücünün ne suçu var? Sürücü de ölebilir? O zaman yolcudan mı para isteyecektik? Bir sigorta sistemi var ve aracı sigorta yapıyorsa tüm yolcuları eder bence. Öyle zaba zibi kıvırmamak lazım. 

yani etmeli. 

Geçici ara çözüm olarak bu sigortayı TAG yapabilir belki.

Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
Mehmet Göktürk yazdı:

 Gençliğimde renoyla sürekli yolcu alırdım ücretsiz. Bu günlerin geri gelmesi lazım. Ne kadar kötü bi dünya olduk ya..yaya olsan alan yok arabalı olsan almaya korkutulmuşsun...

Güya  dürüst, misafirperver, imanlı, ahlaklı bir toplumuz. hadi hodri meydan... Ahlak çıksın ortaya....

O yıllardaki ahlak, kültür seviyemize dönebilsek ve ülkemizdeki yabancı, göçmen, sığınmacı vs ne olduğunu kimsenin bilmediği bir güruh olmasa bu iş kesin olur.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Gökhan Tuna

istanbulda şoför olarak da, yolcu olarak da TAG kullanan çok arkadaşım var. Yolcu olarak kullanan arkadaşlarım özellikle turistlerin yoğun olduğu taksi bulamadıkları konumlarda TAG kullanıyorlar. Ben mesela Hacı Osman - Bahçeköy arasında taksi bulabiliyorum; çünkü burada durakta bekleyen taksi şehir merkezinin karmaşasına girmek istemeyen Sarıyer tarafına yolcu götürmeyi yeterli gören taksiler. Ama mesela Şişli Cevahir önünde, Taksim'de taksiler beni almaz, çünkü yabancı değilim, hiç affetmem ihtiyacım varsa TAG yapıştırırım.

 

Geçenlerde Arnavutköy'de gece 12'de taksi bulamadık, hiç bir boş taksi almadı bizi, korsan taksi ile döndük eve. Korsan da olmasa TAG bakacaktım mesela. 

 

Şoför olarak kullanan arkadaşlarım ise, iş çıkışı Avrupa'dan Anadolu'ya geçecek, evine gidecek, uygun yolcu varsa, 3 kuruş kazanırım derdinde.

 

 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...